Ervaringen met Tramadol

Tramadol

tramadol

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

Tramadol

29-01-2014 | Man | 38
tramadol (50mg)
Drugsverslaving
Tramadol is een erg verslavend medicijn, ik raad u aan om dit medicijn niet langer dan 1 week te gebruiken anders is het heel moeilijk om van af te komen zoals ik. 10 jaar geleden ben ik begonnen met Tramadol na een auto ongeluk, ik kreeg het van de huisarts op recept. In het begin slikte ik 4x 50mg capsules, het was erg lekker, ik liep op wolken maar na een tijd (vrij sn[lees meer...]el) kreeg ik het gevoel van eerste keer gebruiken niet meer en dus ging ik de portie verhogen naar 6x 50mg na een tijd was dit ook weinig en ging verhogen naar 8x 50mg , dat is dus 2 keer de voorgeschreven portie van de huisarts, de huisarts merkte dat ik verslaafd was en vond dat we het moesten afbouwen. Tijdens het afbouwen kreeg ik zo'n klote gevoel dat ik begon te onderzoeken op internet hoe ik verder aan dit medicijn kon komen want de arts schreef het niet meer voor, en vrij snel vond ik op internet dat ik Tramadol kon bestellen, en zodoende zit ik nu na ongeveer 10 jaar op 28 x 50 mg Tramadol per dag, dat is 1400 mg Tramadol per dag maar laatste twee twee jaar hou ik het op 28 omdat ik weet dat als ik de portie nog wat verhoog ik de lul kan zijn. Al slik ik 1 capsule van 50mg minder en ik voel het. Ik haal het poeder wel uit de capsule want 28 (soort plastic) capsules in je maag wil je niet. Ik heb veel bijwerkingen zoals niet in één keer door kunnen slapen, weinig sex lust, arm bewegingen in m'n slaap, verstopping, hoge bloeddruk al weet ik niet of dit door Tramadol komt, smorgens droge mond, heel snel moe als ik me inspan maar het gekke is dat ik niet snel moe wordt als ik moet sporten, ik word alleen snel moe als ik b.v vaak moet knielen en opstaan met waarmee ik bezig ben, dan wordt het beetje zwart onder mijn ogen en krijg ik honger. Over 2 weken wordt ik opgenomen voor clinisch detox in Jelinek ( voor de tweede keer) en hoop echt dat ik af kom van Tramadol. Wat ik met dit verhaal wil vertellen is dat als de arts Tramadol toeschrijft dat je dit niet langer dan 1 week moet gebruiken want elke dag na die week dat je dit middel wel gebruikt ben je op weg om verslaafd te worden. Maar ik heb de hoop dat ik er van af kom bij Jelinek en nooit meer in aanraking komt.