Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

24-03-2023 | Vrouw | 25
Drugsverslaving
Geen zucht meer naar GHB. Zeer tevreden over baclofen. Langzaam opgebouwd de eerste maanden. Moest er wel aan wennen, de eerste paar dagen was het net of ik lichtelijk onder invloed was van ghb. zit nu al anderhalf jaar op 80 mg per dag. Ik neem ze wel op vaste tijden in en zodra ik een dosis vergeet merk ik dat ik stemmingswisselingen krijg. Verder super tevreden.

07-09-2022 | Man | 32
Drugsverslaving
Ik ben al jaren onder de pannen geweest in de verslavingszorg vanwege mijn GHB en phenibut verslaving. Baclofen wordt nu iets vaker voorgeschreven. Dit middel heeft mij geholpen om compleet abstinent te blijven (ook van alcohol etc), in combinatie met zelfhulpgroepen en de daarbij behorende methodes. Het middel (baclofen) zelf is niet de oplossing en ik als verslaafde h[lees meer...]eb me strak moeten houden om me aan de dosering te houden. Of het nu ghb, phenibut of baclofen is, ik krijg de neiging om meer te nemen naar mate de tijd vordert. Ik lees hier enorm veel "wonderverhalen" en ik vraag mij vaak af hoe het nu met deze mensen gaat. Hoe zit het met de tolerantie? Dosering? Etc. Ik heb het succesvol afgebouwd en ben compleet abstinent. De oplossing zit 'm in het gedrag te veranderen, niet het middel ;). Succes allemaal!

20-08-2020 | Man | 37
Drugsverslaving
Baclofen helpt mij om van de ghb af te blijven, in combinatie met diazepam, buprion, en temazepam.

01-08-2020 | Vrouw | 27
Drugsverslaving
Dit medicijn heeft me gered!

09-02-2020 | Man | 32
Drugsverslaving
Na 8 jaar GHB gebruikt te hebben, nu met behulp van Baclofen en een opname bij de verslavingszorg 5 jaar 'clean. Nu gebruik ik ongeveer 3 tot 5 keer per jaar op een festival. 50 ml op het feest(5 ml per keer), 50 ml de dag erna (5ml per keer) tijdens de dag erna en 30 ml voor de nacht daarna (10ml per keer om te kunnen slapen en dat zo'n 3 keer). Tijdens het festival en[lees meer...] de after gebruik ik dan ook speed erbij (1 tot 2 gram). Wanneer ik voor de laatste keer wakker wordt gebruik ik geen GHB meer(de maandagochtend). Op maandagochtend begin ik dan met 100mg Baclofen en na ongeveer 6 tot 8 uur begin ik al af te bouwen naar 90mg. Dit herhaalt zich tot ik weer op een onderhoudsdosis zit van 40 mg. Mocht ik me toch ellendig voelen neem ik dezelfde hoeveelheid als de afgelopen keer. Leuke bijkomstigheid is dat ik ook gestopt ben met roken en er nu juist een afkeer van gekregen heb(behalve wanneer ik aan het terugvallen ben). Kortom ik ben mijn verslaving hiermee de baas en kan nu mijn gebruik goed in de hand houden!

08-02-2020 | Man | 32

27-02-2017 | Man | 39
Drugsverslaving
in 2012 kwam ik in aanraking met baclofen, ben zelf jarenlang een weekendgebruiker geweest van de party drug GHB en in mijn kennissenkring werd gezegd dat dit middel licht dezelfde werking geeft en het de drang om te gebruiken vermindert of geheel wegneemt. Na mijn relatie breuk in 2010 merkte ik dat ik geestelijk erg verslaafd was geraakt aan GHB en buiten die wereld had [lees meer...]ik eigenlijk geen vrienden op een paar na. Ook lijd ik aan zware depressie en kreeg de stempel bipolaire stoornis met soms periodes dat ik dingen hoor en zie die eigenlijk niet bestaan, kortom mijn wereld is op dat moment een hel op aarde, maar een buitenstaander merkt daar weinig van. In 2012 kreeg ik 4 x daags 10 mg baclofen voorgeschreven en gebruikte in voor de nacht 100mg seroquel. Na een aantal weken verdween mijn zware depressie tot een draagbaar nivo en mijn drugsgebruik verminderde van elk weekend naar eens in de maand, zelfs een klein jaar helemaal niet meer, na een opname bij de verslavingszorg. Het nadeel van baclofen vind ik dat het mijn spieren verslapt in het gezicht, dus de rimpels hangen er gewoon bij en dat voelt verschrikkelijk, verder is het echt een wonderpil. In 2015 heb ik besloten te stoppen met alle medicatie in overleg met het GGZ, sindsdien sliep ik erg slecht en had last van depressie, april 2016 raakte ik weer helemaal in de war en werd weer psychotisch, ik wist geen raad en ben weer zwaar aan de GHB gegaan, bijna een half jaar 24/7 gebruikt en via de huisarts 4 x 25 mg baclofan gekregen en 1 x daags 100 mg seroquel. November 2016 weer opgenomen in de verslavings-kliniek voor mijn GHB gebruik, na die periode heb ik de baclofen afgebouwd van 100 mg naar 40 mg daags, op de pillen van 25 mg stuiter ik gewoon. Het is eigenlijk drugs van de huisarts, ik word er vrolijk van en ben erg druk en tot gelijk rust in mijn geest, op 4 x10 mg werd ik weer wat rustiger, maar ik zie er nog steeds slecht uit. Mijn huid op mijn gezicht hangt en voelt niet fijn aan, ik kan ook nauwelijks lachen, dit alles heb ik ook aangegeven bij de huisarts en bij verslavingszorg. Ik was afgelopen weekend gestopt met baclofen, maar voelde me erg somber en angstig. De minuten kropen voorbij en werd steeds depressiever en banger. Ik ben heel veel alleen en met baclofen kan ik mezelf vrij goed vermaken, ga er gewoon op uit. Het geeft enigszins levenslust en de rust om bvb een boek te lezen. dus uit angst heb ik maar weer 10 mg genomen, ben toch erg benieuwd of er meer mensen zijn die het ook zo ervaren en wat zit er in godsnaam in die pil wat mij de rust geeft en zorgt dat ik niet continu in gevecht ben me mij gedachte? De keerzijde is de spiegel, van baclofen ga ik er beroerd uitzien, maar voel me goed van binnen...