Infectie (mond)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor infectie (mond)

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Clindamycine 1 1
Flucloxacilline 1 5
Broxil 1 4
Metronidazol Injecties/Tabletten 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: infectie (mond)

Metronidazol

19-08-2020 | Man | 41
metronidazol
Infectie (mond)
Twee weken geleden kreeg ik tijdens de vakantie in Frankrijk last van een ontstoken kies. Letterlijk alle tandartsen in de omgeving waren met vakantie. Via een lokale huisarts kreeg ik een kuurtje Metrodinazol voorgeschreven. Amoxicilline had de voorkeur, maar hier ben ik overgevoelig voor. Het kuurtje beviel uitstekend. Vandaag slik ik de laatste pil. Ik merk een iets [lees meer...]verminderde eetlust, misschien een klein beetje duf, maar het mag allemaal geen naam hebben. Probleemloze gebruikerservaring voor mij. Dik tevreden.

Clindamycine

07-04-2020 | Vrouw | 52
clindamycine
Infectie (mond)
Na trekken van mijn kies, infectie. ontzettende pijn in maag / darmstreek onmiddellijk mee gestopt. Nu arts bellen voor medicijn die verlichting brengt.

Amoxicilline

20-05-2019 | Man | 83
amoxicilline
Infectie (mond)
Preventief gekregen Voor een wortelkanaal behandeling. In eerste instantie geen last van bijwerkingen. Maar na de 6 de dag kreeg ik wat huiduitslag en jeuk op mijn rug. Ik ben naar de huisarts gegaan en deze schreef een crème voor tegen de jeuk en een antihistaminica. De volgende dag nam de huiduitslag enorm toe en begon mijn hoofd te zwellen. Ook kreeg ik zwelling rond[lees meer...] mijn ogen en mond. Ik werd kortademig en mijn zoon heeft op vrijdag avond de HAP gebeld. Er is een huisarts langsgekomen, deze heeft besloten mij op te laten nemen in het EMC. Ik kon op dat moment nog amper zelf lopen , had 39 graden koorts en had over mijn hele lichaam rode uitslag en enorm veel jeuk! Mijn ademhaling was zwaar en moeizaam en mijn bloeddruk schommelde. Uit bloedonderzoek bleek dat mijn nierfunctie verstoord is. Momenteel lig ik nog in het ziekenhuis, maar ik verwacht dat ik morgen naar huis mag. Men gaat nog proberen om de nierfunctie te herstellen. Kordaad optreden van dienstdoende huisarts en het EMC!

Perio-Aid Mondreiniging

16-01-2018 | Vrouw | 39
mondverzorging
Infectie (mond)
Wat een drama, mijn tong en hele mond voelt verbrand door een chemische stof. Het topje van mijn tong heeft zelfs geen gevoel meer, zelfs 12 uur later niet. Iets eten en drinken doet zeer en alles smaakt bitter. Ik vind het ongelofelijk dat je dit middel gewoon bij de drogist kan kopen.

Broxil

07-07-2017 | Man | 3
feneticilline
Infectie (mond)
Dit medicijn heeft bij mijn zoontje wel gewerkt tegen zijn keelamandelen ontsteking, maar de buik pijn wil niet stoppen die hij er bij gekregen heeft als bijwerking.

Flucloxacilline

08-06-2017 | Vrouw | 16
flucloxacilline
Infectie (mond)
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven door mijn huisarts omdat ik een talgklier bij de hoek van mijn mond had die opengemaakt was door de huisarts en er een mogelijke infectie daardoor moest worden tegengegaan. Het vervelende aan dit medicijn in dat je moet wachten met eten dus dat was zeker vervelend met plannen, daarnaast kreeg ik tijdens de kuur last van lichte diarree e[lees meer...]n na de kuur van vaginale schimmel. Voor de rest geen bijwerkingen en er is ook geen infectie opgetreden.

Metronidazol Injecties/Tabletten

08-12-2015 | Vrouw | 30
metronidazol
Infectie (mond)
Gebruik het als antibiotica, voorgeschreven door m'n mondhygieniste. Wat een weerzinwekkend, gruwelmiddel. Ik heb de hele dag ijzer in mijn mond, alsof mijn tong van metaal is. Zo een walgelijke smaak heb ik nog nooit zo lang in mijn mond moeten hebben en elke dag lijkt de metaalsmaak erger te worden. Daardoor minder trek in eten, want de metaalsmaak komt gewoon door de sm[lees meer...]aak van het eten heen. Daarbij werd ik na dag 1 aardig somber, maar vanaf dag 2 al aardig zwaarmoedig. Nu ik bijna klaar ben (morgen klaar godzijdank!), ben ik inmiddels al een dag of 4-5 enorm zwaarmoedig, tegen het depressieve aan. Van een fladderende vlinder naar een afgeschoten poedel. Daarnaast slaap ik ietwat langer en slechter (vaker wakker) en wil ik langer ook in bed blijven. Kortom, geen aanrader. Tenzij je niet zo heel gevoelig bent voor medicatie of houdt van wat zelfdestructie...

Perio-Aid Mondreiniging

26-11-2015 | Man | 54
mondverzorging
Infectie (mond)
Na een implantaat schreef de paradontoloog perio-aid voor. Of het effectief is weet ik niet, waarschijnlijk is het ter voorkoming van wondinfectie. Na minder dan een week smaakverlies, koffie smaakte niet meer. Vandaag smaakte het eten niet, daarom een overdaad aan kruiden toegevoegd, nog smakeloos. De anderen vonden het prima smaken. Ik klaagde over een zeepsmaak in mijn [lees meer...]mond, waarop iemand vroeg mijn mond open te doen. Een sterke donkere verkleuring van mijn tong, wat branderig. Ik krijg het er niet af, vermoeden dat de kruiden de oorzaak waren. Perio-aid gaat het riool in. Hopelijk gaat het gevoel snel weg. Terugkijkend had ik al vreemde smaak in mijn mond, alsof ik te veel had gerookt (ik rook al lang niet meer).

Amoxicilline

09-06-2015 | Vrouw | 70
amoxicilline
Infectie (mond)
Infectie luchtwegen die maar niet wilde overgaan. Via huisarts deze kuur gekregen. Niet meteen werkzaam. Duurde een paar dagen. Tegelijkertijd kreeg ik klachten in de mond: net of de tanden en kiezen erg stroef waren, zeer droge mond en geen smaak meer. De tablet valt in water wel uiteen, maar er blijven veel korreltjes achter. Bij de laatste slok is je mond gevuld met kor[lees meer...]reltjes en die veroorzaken volgens mij de bovengenoemde klachten. Ik ga in ieder geval aan mijn huisarts vragen om mij dit medicijn NOOIT meer voor te schrijven. Zeker niet als je andere ervaringen over dit medicijn leest. De leverancier was in mijn geval Teva Nederland BV.