ziekte

Amoxicilline, meest voorgeschreven antibiotica

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor infectie (wond)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: infectie (wond)

22-09-2019

Claritromycine (claritromycine)
Infectie (wond)

Nodig voor flink abces in oksel, na 2 dagen slonk deze al, 4 dagen bijna weg. Alleen de bijwerkingen zijn te erg. Na 3 dagen dokter gebeld, toch proberen ipv 2 tabletten 500mg 1 tablet per dag. Maar de vieze smaak, misselijkheid, diarree blijven. Daarnaast ontzettend vermoeid. Ik kreeg 14 tabletten, 4 dagen 2x 600mg geslikt. Nu 1 per dag, helaas nog 5 dagen te gaan.... [lees meer...]heftig medicijnen werken goed tegen de kwaal, maar pfff.... en je moet het nog afmaken ook....
25-10-2018

Tradonal (tramadol)
Infectie (wond)

2x 50mg tradonal odis genomen en effect was na 1 uur na inname al merkbaar, ik begon me versuft te voelen maar de pijn was wel weg. had het op eigen houtje genomen door een grote blaar op mijn voet die helemaal open lag. 6 uur na eerste inname, nog eens 2x 50mg tradonal odis genomen omdat de blaar bleef zeer doen, denk dat ze ontstoken staat (morgen gelijk naar de huisarts[lees meer...]). eenmaal de tradonal uitgewerkt last beginnen krijgen van jeuk en tijdens de werking duizeligheid maar de jeuk achteraf vind ik verschrikkelijk, heb hetzelfde voor met oxynorm, wat in mijn geval is oxynorm nog zwaarder
30-04-2018

Infectie (wond)

Na inname van enkele tabletten kreeg ik 's nachts hallucinaties die heel angstig waren. Alles leek een buiten-proportionele omvang te hebben en niks stond stil, het leek alsof het dak naar beneden viel, etc. Tegelijkertijd last van hyperventilatie. Dit nooit meer! Er staat niet op de bijsluiter dat dit medicijn het zenuwstelsel aan kan tasten (al dan niet tijdelijk). Inmid[lees meer...]dels heb ik van een vriendin soortgelijke ervaringen vernomen. Als je het mij vraagt is dit een gevaarlijk medicijn.
25-03-2018

Infectie (wond)

Plotseling hevige maagberoering gevolgd door diare 1 dag na start gebruik van het middel
25-03-2018

Infectie (wond)

Dit middel wil ik nooit meer. Na 2 dagen kreeg ik een onrust in benen en lijf. Vreselijk gevoel. Snachts niet kunnen slapen en naarmate ik slikte voelde ik me al zieker. Dit nooit meer. Geen trek in eten. Zitten liggen en lopen ga maar door! Ook 4 x dus en dan of 2 uur na of 1 uur voor t eten! Maargoed t eten smaakte me al minder dus dat werd wat makkelijker!
07-03-2018

Nestosyl (pramocaine/ zinkoxide)
Infectie (wond)

Bij schaafwondjes, sneetjes en ontstoken huid door pukkeltjes; mijn moeder gebruikte het al toen ik klein was. Dus ook al zeker 40 jaar. Geweldig spul. Aanbrengen, pleister erop en het heelt vanzelf.
05-03-2018

Infectie (wond)

Vanwege een wondinfectie op mijn been kreeg ik flucloxacilline voorgeschreven. Tijdens het gebruik hiervan werkte het goed en de ontsteking verdween. Helaas waren er enkele bijwerkingen, maar hier viel mee te leven. Echter kreeg ik na afloop van de kuur last van rode bultjes op mijn lichaam en heel veel jeuk. Wacht hiermee niet totdat het verdwijnt, maar ga gelijk terug na[lees meer...]ar je arts!
06-12-2017

Infectie (wond)

Na hernia operatie wond ontstoken ; bacterie stafylokokken in de wond wond lekt al 2 maanden; huid ziet rood en voelt branderig aan na start Clindamycine kuur 3x 600 mg per dag nam het lekken van de wond en de roodheid De recensies eerder beschreven hier heb ik geen last van gehad, ik was na het lezen op het ergste voorbereid maar zorgen voor niets gemaakt. Capsules ne[lees meer...]t als andere capsules met glas water innemen zodat het blijven hangen gevoel in de keel voorkomt.
27-11-2016

Infectie (wond)

Ruim een week geleden begonnen met dit medicijn i.v.m. een ernstige infectie van een buikwond. Amper bijwerkingen, enkel snel moe en weinig eetlust. Voor de infectie doet het (nog) niks, deze is alleen maar verergerd. Morgen ga ik weer terug naar de huisarts, wellicht is dit gewoon niet de juiste antibioticum.
25-06-2016

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Infectie (wond)

Op 5 mei 2016 stootte ik mijn scheenbeen tegen een stenen muurtje. De huisarts zag de wond twee keer per week . Toch ontstond een ontsteking. deze werd behandeld met amoxicilline capsules 3keer per dag 500 mg 7 dagen. O p 11 juni bleek onder de wond korst allemaal pus te zitten. De huisarts op Ameland(Ballum) liet het hele onderbeen inpakken, ik kreeg amoxicilline clavu[lees meer...]laan zuur voorgeschreven. Op de derde dag kreeg ik er een candida infectie bij veroorzaakt door de clavulaan zuur denk ik want bij alleen amoxicilline had ik het niet. De kuur werd een dubbele kuur en de canesten gyno 3 werd ook herhaald. Beide medicijnen werketen uitstekend. Al met al, de hele goede zorg en de medicatie hebben hun werk goed gedaan. Eindelijk is de wond echt dicht en bijna genezen. ps aanvankelijk wilde mijn huisarts mij fluconazol voorschrijven, maar bij 1 keer eerder gebruik kreeg ik erge pijn en kramp in mijn slokdarm.
17-05-2016

Infectie (wond)

Deze antibiotica werkt snel en is prima tegen open wonden. En tegen het vuil wat snel naar buiten komt.
31-03-2016

Infectie (wond)

Bijwerkingen: buikpijn, diarree, vochtophoping, pijn aan de wond op mijn voet.
18-10-2015

Infectie (wond)

Na de zeer veel negatieve berichten over dit middel hierbij een positieve. Na zo'n 2 maanden met een (onderkende) geïnfecteerde wond te hebben gelopen, begonnen met Augmentin voor zo'n 3 weken. Na 48u kon ik al verschil merken: geen pijn meer en de wond begon te genezen. Voor mij is dit middel een absolute redding geweest. Heb alleen wel de hele dag hoofdpijn; maarg[lees meer...]oed dat zal ook weer verdwijnen bij het stoppen van dit middel. Heb het er 100% voor over.
31-08-2015

Amoxicilline (amoxicilline)
Infectie (wond)

Een wondje aan mijn voet raakte geinfecteerd. Hierdoor kon ik niet meer op mijn voet staan. Na starten van de kuur nog 4 dagen lang koorts gehad, maar na afloop van de kuur zag mijn voet er wel veel beter uit en kon ik er weer rustig op lopen. Geen last gehad van bijwerkingen.
27-02-2015

Bactroban neuszalf (mupirocine)
Infectie (wond)

Ik heb het recept gekregen, en omdat ik een allergie heb voor amoxicilline/ penicilline. Ik heb er grote bruine bulten van gehad op de huis en in slokdarm en luchtwegen. Maar ondanks dat kreeg ik het voorgeschreven. De dermatoloog die me nadien onderzocht zei de volgende keer haal je de IC niet. Dus ben ik voorzichtig. nu heb ik gisteren Bactroban neuszalf voor geschreve[lees meer...]n gekregen en lees ik dat het ook amoxicilline bevat. En dat terwijl het in de computer staat. Klopt dat het amoxicilline bevat en ik ook daarvan de bruine bulten en exceem van krijg? Ik heb het nog niet gebruikt, als het goed is krijg ik het het dadelijk ook niet mee van de apotheker. Maar ik kwam uw site tegen en dacht misschien helpt het, voor mij en anderen.
13-02-2015

Erytromycine (erytromycine)
Infectie (wond)

Wondje aan de elleboog dat was gaan ontsteken en een dike slijmbeurs tot gevolg. Ook koorts er bij. Erytromycine, eerste dosis ok, tweede wat maagkrampen; derde dosis zware maagkramp, misselijkheid, total geen trek in eten en maar gauw gaan slapen. Vierde dosis - niet te houden pijn, dubbelgeklapt in bed, nergens trek in, misselijk. 6 uur na de inname geen verbetering en I[lees meer...]n overleg met huisarts overgestapt op penicilline kuur.
04-01-2015

Infectie (wond)

Na een operatie in de lage rug bleek er een staphylococcus aureus infectie in de wond te zijn ontstaan. Ik werd opgenomen in zkh en kreeg via infuus eerst flucloxacilline. Na 10 dagen werd er volgens protocol geswitcht naar 3 x daags 2 clindamycine van 300mg. Omdat de infectie tot in de tussenwervelschijven zit, moest het tot een duur van 3 maanden gebruikt gaan worden. He[lees meer...]laas kreeg ik na bijna 2 weken een ernstige overgevoeligheids/allergische reactie. Mijn hele huid werd rood, jeukte ontzettend en er ontstonden bultjes op. De beste beschrijving is een kreeft met waterpokken. Ik voelde me erg beroerd. Met Tavegil ging de reactie niet weg, daar was een stootkuur prednisolon en hydrocortison/levomentolcreme voor nodig. Voor mij dus geen clindamycine meer. De kuur gaat na mijn herstel van de reactie voortgezet worden met cotrimoxazol. Ben benieuwd.
28-12-2014

Infectie (wond)

Hardnekkig abces in de gehoorgang. Antibioticum in combinatie met pijnstiller (paracetamol). Geen resultaat. Zulke etterende abcessen zijn moeilijk te genezen en hebben de neiging zich te verdiepen. Inmiddels voor de 2e keer bij de oorarts, oorgang schoongemaakt etc. Nu nieuw antibioticum Ciproflexacine in combinatie met ontstekingsremmer Ibuprofen. Inmiddels meer dan 3 we[lees meer...]ken een zweer in mijn oor... het schijnt dat 'snijden' uiteindelijk de laatste oplossing is... Heb zelf bedacht om dagelijks het oor te reinigen met een wattenstaafje gedrenkt in ontsmettende vloeistof...
22-12-2014

Infectie (wond)

Etterende puisten op neus en in gezicht. niets geholpen.
25-11-2014

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Infectie (wond)

Gebeten door kat. Huisarts schreef 3 x daags 500/125 voor maar hand bleef dikker worden. Dezelfde avond voor 4 nachten aan infuus met het zelfde middel maar dan 4 x 1200 dus via infuus. Nu weer thuis en vervolgen met de tabletten. Bijwerkingen, jeuk op vooral de armen en bovenlichaam. Gevoelige huid, zelfs de zachtste stof voelt als een kokosmat. 's Nachts baden in het zwe[lees meer...]et over hele lichaam. Rillingen alsof je griep hebt. En een hele lage brom in mijn oren. Bij alle buren langs geweest om te horen waar die vandaan komt.
24-11-2014

Infectie (wond)

Ik kreeg deze antibiotica voor een infectie aan de bal van mijn voet (zwelling, jeuk). Een dosering van 4 x 1 capsule per dag sloeg niet aan, daarom kreeg ik 4 x 2 capsules per dag. Deze kuur heb ik 1,5 week gehad. Het hielp bij die dosering goed, alleen de klachten kwamen terug en ik kreeg een nieuwe langere kuur. Na inname was ik wat misselijk soms en had wat last van ma[lees meer...]agzuur. Ook (minimaal) jeuk over mijn lichaam. Vergeleken bij andere AB die ik eerder nodig had, vond ik de bijwerkingen erg meevallen, ik heb snel last van mijn darmen maar dat had ik nu gelukkig niet. Vrij mild dus. Ik was er ook zeker niet moe van of slaperig. Mijn conditie was in deze periode wel iets minder, ik merkte bij het sporten wel iets dat ik een kuur had ( ik sport best fanatiek, bij flinke inspanning merkte ik het enigzinds).
08-09-2014

Infectie (wond)

Ik kreeg dit middel voorgeschreven voor een infectie aan mijn hand en een ontstoken lymfeklier onder mijn oksel. Ook had ik er koorts van. Na het innemen van de 5e tablet voelde ik me al een stuk beter en werd de pijn onder mijn oksel minder. Ook had het een gunstig effect op mijn acne. Ik kreeg weer kleur op mijn gezicht en voel me nu na 6 dagen een heel stuk beter. Wat[lees meer...] wel aan te raden is bij langduriger gebruik van dit middel is het gebruik van probiotica om diarree te voorkomen.
10-08-2014

Infectie (wond)

Kuur voorgeschreven gekregen wegens infectie na insektenbeet op de voet die na 2 weken nog steeds niet rustig was. Innemen ging moeilijk, capsule vind ik best groot en door mij niet weg te slikken met water. Heb een lepel appelmoes gebruikt. Bijwerking: vieze smaak in mond wat soms eetlust deed verminderen. En enigszins duf en moe. Verder niks spannends. Voet is inmidd[lees meer...]els weer in originele vorm en kleur, dus kuur heeft z'n werk gedaan.
06-08-2014

Infectie (wond)

Ik had een ernstige ontsteking in mijn nieuwe tattoo op mijn voet. Had ontzettend veel pijn voor de medicijnen, maar na de eerste dag waren de ergste pijn steken al een stuk minder. Morgen dag 9 van de 10 en de pijn is vrijwel helemaal verdwenen. Het heeft even geduurd maar ik had inmiddels ook een vervelende wond op mijn voet die ook voor aardig wat pijn heeft gezorgd. V[lees meer...]anwege de ervaringen hier was ik erg bang voor de bijwerkingen, die uiteindelijk alles mee vielen. Ja je wordt misselijk, ineens vermoeid en krijgt even hoofdpijn in het eerste uur na het innemen. Maar je raakt eraan gewend en vooral als je even een uurtje kan liggen of zelfs slapen na het innemen merk je er niks van. Anders even afwachten tot je weer iets mag eten, dan zakt het sowieso. Ik was erg blij met dit medicijn omdat ik al 2 weken met deze ontsteking liep en niks leek te helpen. Nu is het iets meer dan 3 weken geleden begonnen en ben ik er eindelijk bijna vanaf!
22-07-2014

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Infectie (wond)

Moet de kuur 21 dagen slikken na liesbreukoperatie in combinatie met bacteriële ontsteking. Kan de hele dag liggen en heb flink wat napijn na de operatie. Ook de ontstekingen en zwellingen zijn nog erg hinderlijk en pijnlijk na 10 dagen. Na 21 dagen hopen dat het lichaam weer op peil is, maar nu nog erg moe en weinig energie. Ik vermoed dat deze kuur veel energie wegtr[lees meer...]ekt. Slapen doe ik met temazepam en ik slik toch maar gewoon diclofenac 3 x per dag... Nog 11 dagen wachten (en liggen) dus...
22-05-2014

Infectie (wond)

Ik kreeg 20 tabletten voorgeschreven van de huisarts, omdat een wond op mijn arm erg ontstoken was geraakt. Na een dag ziet de wond er al minder vurig uit, heb echter wel veel last van misselijkheid, maagzuur en een beetje draaierig gevoel. Ook stinkt mijn urine naar de geur van de capsules. De bijwerkingen zijn vervelend, maar ik ben blij dat de kuur mijn ontsteking verhe[lees meer...]lpt.
13-05-2014

Infectie (wond)

Ook ik wil iets positiefs achter laten over t medicijn!! Had een nietgenezende botfractuur in onderbeen door huidbacterie (open breuk)!! Na half jaar overgestapt te zijn naar ander ZH en een tweede operatie met kweek, bleek ik een onschuldige huidbacterie te hebben, waardoor t bot week bleef!! Slik sinds eind december 3x daags 600 mg in totaal en mag eind mei bij volgende[lees meer...] controle stoppen!! Zo lang om zeker te weten dat bacterie weg is en hopelijk dan alsnog niet om de pen in mijn onderbeen is geslagen!! Misschien doordat ik zoveel pech had, heb ik met de medicatie eens geluk!! Weinig bijwerkingen....alleen iets makkelijkere stoelgang 's morgens, vieze smaak van capsules, maar als je ze laat zweven in je mond en met een goeie slok doorslikt, wen je er wel aan en is t te doen, veel water daarna om geen branderige slokdarm te krijgen...veel slikken middels dropje doe ik dan!! Ik vraag me alleen af of je nu na zo'n lange tijd wel Cold Turkey kan stoppen en of je daarna juist weer bijwerkingen krijgt????
28-04-2014

Infectie (wond)

Liep een poos met een grote bult op mijn dijbeen, naar dermatoloog geweest, maar omdat ik zeer angstig was en nog ben door blijven lopen, zat talg in ging spontaan een paar dagen voor pasen open. Ik zelf dus verder leeg drukken, wat mijn grootste fout was, kreeg een infectie die over mijn been naar beneden helemaal rood werd. 20e april naar spoedeisende hulp, stuurde mij d[lees meer...]oor naar leidendorp zkh, chirurg gekeken en moest 2e paasdag melden in de ochtend en onder narcose heb wel 8 uur moeten wachten tot ik naar de operatiekamer kon. Nu ben ik nog steeds bezig met deze medicijnen, 8 maal 2 capsules per dag, maar heel erg misselijk. tot braken aan toe en darmen zijn helemaal van slag. Heb nu thuiszorg, medicijn slaat aan, wond ziet er beter uit, maar wat een naar medicijn. Hoop dat andere hier wat aan hebben en tot slot wacht niet te lang, anders zie je waar je snel terecht komt.
31-03-2014

Infectie (wond)

Spontane geïnfecteerde wond op mijn scheenbeen. Ik ervaar vooral slaperigheid, diarree, darmkrampen en flinke maagzuur. Maar mijn maag/darmen zijn altijd al erg gevoelig geweest. Die infectie reageert er er wel erg snel op: binnen 36 was de harde onderhuidse schijf grotendeels verdwenen. Er is echter nog geen korstvorming op het open wondje, maar het is pas dag 3.
12-03-2014

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Infectie (wond)

Geïnfecteerde wond in de lies. - maagproblemen, veel maagzuur - donkere urine kleur - enkele dagen neerslachtig geweest.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2213)
Depressie (1822)
Angst & paniekstoornis (1672)
Hoge bloeddruk (1273)
Acne/puistjes (885)