ziekte

Infectie (wond)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor infectie (wond)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: infectie (wond)

02-08-2021 | Vrouw | 83
Infectie (wond)
Infectie, cellulitis, in hand en pijn na 2 dagen duidelijk minder, geplande ditterbehandeling moest helaas uitgesteld worden

09-07-2021 | Vrouw | 59

17-06-2021 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Deze medicijn gekregen in combinatie met een tetanus prik Omdat ik aangevallen was door me kat en diepe wonden had Na de eerste pil gelijk duizelig en hoofdpijn na de 2 de werd het erger, knallende hoofdpijn vieze smaak in me mond misselijk heel de nacht wakker gelegen omdat ik me niet goed voelde, erge buikkrampen, ik heb deze medicijn gekregen omdat ik allergie heb voo[lees meer...]r ammoxiciline en penicilline, Ik ga straks de dokter bellen en stop er mee

26-04-2021 | Vrouw | 51
Infectie (wond)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen na een kleine ingreep, om een infectie te voorkomen in de wond. Las de ervaringen hier, schrok, maar ben het toch gaan gebruiken omdat het natuurlijk voor iedereen verschilt, qua bijwerkingen. Zojuist toch maar contact opgenomen met de praktijk, en gemeld dat ik er mee wil stoppen. Slaap al nachten slecht. Maagpijn, buikpijn, la[lees meer...]st van mijn darmen (verstopping), hoofdpijn. 's Nachts hoge hartslag, heel vaak wakker. Ik word vanmiddag gebeld of ik kan stoppen en eventueel een alternatief kan krijgen. Heb niet snel bijwerkingen van antibiotica, maar dit is troep.

13-04-2021 | Vrouw | 40
Infectie (wond)
Voorgeschreven gekregen (10-daagse kuur) ivm ontsteking in wond/vers litteken gezicht (na fietsongeval). Daar hielp het nauwelijks tegen. Wel positief effect op herstel van de wonden in m'n mond (ook door fietsongeval en bijkomende operatie). En koorts verdween. Vanaf dag 2 flink misselijk (ben ik anders nooit) en geen eetlust meer. In de 5e nacht erg vervelend gevoel in s[lees meer...]lokdarm na inname medicijn ondanks inname met 300 ml water, niet geslapen daardoor. Gelukkig bleef het beperkt tot de enige keer dat ik het medicijn zittend innam. Tip: medicijn staand innemen.

19-03-2021 | Vrouw | 56
Infectie (wond)
Vanwege een nagelriemontsteking (nijnagel) Flucloxacilline 500 mg gekregen, 4x daags 1 capsule. Na 2 dagen globus gevoel gekregen, het gevoel dat de capsule in de keel blijft steken. Dat gevoel is niet meer weggegaan, het wordt steeds heviger. Door dit gevoel ook misselijkheid en vaak vanuit de keel boeren.

19-11-2020 | Vrouw | 22
Infectie (wond)
Bij de huisartsenpost een tetanusvaccinatie laten zetten na beet van een kat in mijn hand. Om infectie te voorkomen kreeg ik Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125 mg mee naar huis. Een kuur van 5 dagen 3x per dag 1 tablet. Een paar uur na inname eerste tablet al direct bijwerkingen. Ik zit nu een week thuis met een ziek gevoel. Kort geleden nog gestopt met Clindamycine vanweg[lees meer...]e trekken verstandkies. Ik ben heel duizelig en voel me de hele dag door moe, de wond van de beet is niet ontstoken geweest en is keurig hersteld.

Amoxicilline

15-10-2020 | Vrouw | 73
amoxicilline
Infectie (wond)
In Frankrijk een wond aan het been opgelopen, een week mee rondgelopen, toen daar naar de dokter. Tetanusprik, ontsmettende spray, en amoxicillinekuur. dit antibioticum heeft niets uitgehaald tegen ontsteking. Daarna in Nederland terug eerst naar dokter, die na twee dagen weer de wond wilde zien en daarna constateerde dat ze er niets aan ging doen. Dat was dus 3 weken lat[lees meer...]er. Toen de zondag aansluitend naar de dokterspost en daar op aanraden van een bevriende zorgverleenster om fusudinezuurcrême gevraagd en gekregen. Dat 10 dagen gebruikt, hetgeen resulteerde in een steeds kleiner wordende wond, de crême zorgde voor pus extractie. Maar de wond bleef zweren. 4e doktersbezoek: een kweek werd genomen. resultaat : chryseobacterium species. Ik moest meteen stoppen met het 3e antibioticum dat me was voorgeschreven: flucloxacidine en overgaan op ciprofloxacine. Dat ook niet hielp. Nu staat er een afspraak met een vaatchirurg op stapel, maar vanwege de opleving van het Coronavirus gaat dat niet van een leien dakje.

Ciprofloxacine

15-10-2020 | Vrouw | 73
ciprofloxacine
Infectie (wond)
In tegenstelling tot mijn verhaal van ongeveer een week geleden, waarin ik aangaf dat ik geen bijwerkingen ervoer van dit antibioticum, wil ik dit verhaal even bijstellen. Effectiviteit praktisch nihil, wond blijft zweren en uitbreiden. Bij de bijwerkingen had ik gelezen dat er problemen met de achillespees konden ontstaan. Dat voelde ik toen niet, maar nu doet die pees [lees meer...]van mijn linkerbeen behoorlijk veel pijn. Ondanks dat de dokter mij, omdat het niet hielp, had voorgeschreven met het slikken door te gaan, moest ik, toen ik die pijn meldde, er meteen mee stoppen. Nu ben ik doorverwezen naar een vaatspecialist.

21-09-2020 | Man | 74
Infectie (wond)
Moest overeind geholpen worden vanaf alles waar ik op zat of lag gedurende pakweg 10 dagen en daarna nog weken gauw vermoeid, zweverigheid en een keer gestruikeld op straat. Ik was er al op tegen maar de huisarts wilde er geen rekening mee houden. Ik had alléén maar een wond aan een vinger die niet ontstoken was, maar stel dat hij zou gaan ontsteken, zei ze.

17-07-2020 | Vrouw | 23
Infectie (wond)
Mijn nagelriem is ontstoken geraakt en er was pus onder de nagel gaan zitten. Moest een week aan deze antibiotica. Geen extreme bijwerkingen maar ik was wat afwezig (wolk in mijn hoofd) en had flinke buikkrampen. De ontsteking is minder geworden maar niet helemaal weggegaan helaas. Ik kreeg een paar dagen na de kuur wel een keelontsteking en een blaasontsteking. Kan aan de[lees meer...] verminderde weerstand liggen door de kuur maar kan ook toeval zijn.

16-01-2020 | Vrouw | 39
Infectie (wond)
Op mijn werk (dierenkliniek) gebeten door een hond waarbij twee tanden de huid van mijn vinger hebben geperforeerd (niet heel ernstig). Naast tetanus inj ook amoxiciline en clavulaanzuur gekregen voor vijf dagen. De wonden leken mij niet ernstig genoeg, maar gezien de bacteriën in de bek van een hond toch maar huisarts advies gevolgd. Meteen kreeg ik een misselijk gevoel e[lees meer...]n last van mijn darmen. En de hele dag gapen. Ademtekort alsof ik intensief aan het sporten was. Na 1 dag kreeg ik enorme hoofdpijn. Nu heb ik wel eens hoofdpijn, maar dit lijkt alsof je hoofd tussen een bankschroef zit. Het lijkt denk ik op migraine. Ibuprofen is elke zes uur nodig, anders onhoudbaar. Daarnaast gaat mijn linker oog nu ook pijn doen, branden en een druk achter het oog. Ondanks advies van de huisarts gister ga ik toch stoppen nu na drie dagen gebruik, zeker na het lezen van de ernstige ervaringen op deze pagina. Ik heb het middel overigens eerder gehad, maar toen minimale bijwerkingen.

22-09-2019 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Nodig voor flink abces in oksel, na 2 dagen slonk deze al, 4 dagen bijna weg. Alleen de bijwerkingen zijn te erg. Na 3 dagen dokter gebeld, toch proberen ipv 2 tabletten 500mg 1 tablet per dag. Maar de vieze smaak, misselijkheid, diarree blijven. Daarnaast ontzettend vermoeid. Ik kreeg 14 tabletten, 4 dagen 2x 600mg geslikt. Nu 1 per dag, helaas nog 5 dagen te gaan.... [lees meer...]heftig medicijnen werken goed tegen de kwaal, maar pfff.... en je moet het nog afmaken ook....

Tradonal

25-10-2018 | Man | 24
tramadol
Infectie (wond)
2x 50mg tradonal odis genomen en effect was na 1 uur na inname al merkbaar, ik begon me versuft te voelen maar de pijn was wel weg. had het op eigen houtje genomen door een grote blaar op mijn voet die helemaal open lag. 6 uur na eerste inname, nog eens 2x 50mg tradonal odis genomen omdat de blaar bleef zeer doen, denk dat ze ontstoken staat (morgen gelijk naar de huisarts[lees meer...]). eenmaal de tradonal uitgewerkt last beginnen krijgen van jeuk en tijdens de werking duizeligheid maar de jeuk achteraf vind ik verschrikkelijk, heb hetzelfde voor met oxynorm, wat in mijn geval is oxynorm nog zwaarder

30-04-2018 | Vrouw | 40
Infectie (wond)
Na inname van enkele tabletten kreeg ik 's nachts hallucinaties die heel angstig waren. Alles leek een buiten-proportionele omvang te hebben en niks stond stil, het leek alsof het dak naar beneden viel, etc. Tegelijkertijd last van hyperventilatie. Dit nooit meer! Er staat niet op de bijsluiter dat dit medicijn het zenuwstelsel aan kan tasten (al dan niet tijdelijk). Inmid[lees meer...]dels heb ik van een vriendin soortgelijke ervaringen vernomen. Als je het mij vraagt is dit een gevaarlijk medicijn.

25-03-2018 | Man | 77
Infectie (wond)
Plotseling hevige maagberoering gevolgd door diare 1 dag na start gebruik van het middel

25-03-2018 | Vrouw | 50
Infectie (wond)
Dit middel wil ik nooit meer. Na 2 dagen kreeg ik een onrust in benen en lijf. Vreselijk gevoel. Snachts niet kunnen slapen en naarmate ik slikte voelde ik me al zieker. Dit nooit meer. Geen trek in eten. Zitten liggen en lopen ga maar door! Ook 4 x dus en dan of 2 uur na of 1 uur voor t eten! Maargoed t eten smaakte me al minder dus dat werd wat makkelijker!

Nestosyl

07-03-2018 | Vrouw | 43
pramocaine/ zinkoxide
Infectie (wond)
Bij schaafwondjes, sneetjes en ontstoken huid door pukkeltjes; mijn moeder gebruikte het al toen ik klein was. Dus ook al zeker 40 jaar. Geweldig spul. Aanbrengen, pleister erop en het heelt vanzelf.

05-03-2018 | Vrouw | 25
Infectie (wond)
Vanwege een wondinfectie op mijn been kreeg ik flucloxacilline voorgeschreven. Tijdens het gebruik hiervan werkte het goed en de ontsteking verdween. Helaas waren er enkele bijwerkingen, maar hier viel mee te leven. Echter kreeg ik na afloop van de kuur last van rode bultjes op mijn lichaam en heel veel jeuk. Wacht hiermee niet totdat het verdwijnt, maar ga gelijk terug na[lees meer...]ar je arts!

Clindamycine

06-12-2017 | Vrouw | 57
clindamycine
Infectie (wond)
Na hernia operatie wond ontstoken ; bacterie stafylokokken in de wond wond lekt al 2 maanden; huid ziet rood en voelt branderig aan na start Clindamycine kuur 3x 600 mg per dag nam het lekken van de wond en de roodheid De recensies eerder beschreven hier heb ik geen last van gehad, ik was na het lezen op het ergste voorbereid maar zorgen voor niets gemaakt. Capsules ne[lees meer...]t als andere capsules met glas water innemen zodat het blijven hangen gevoel in de keel voorkomt.

27-11-2016 | Vrouw | 23
Infectie (wond)
Ruim een week geleden begonnen met dit medicijn i.v.m. een ernstige infectie van een buikwond. Amper bijwerkingen, enkel snel moe en weinig eetlust. Voor de infectie doet het (nog) niks, deze is alleen maar verergerd. Morgen ga ik weer terug naar de huisarts, wellicht is dit gewoon niet de juiste antibioticum.

25-06-2016 | Vrouw | 70
Infectie (wond)
Op 5 mei 2016 stootte ik mijn scheenbeen tegen een stenen muurtje. De huisarts zag de wond twee keer per week . Toch ontstond een ontsteking. deze werd behandeld met amoxicilline capsules 3keer per dag 500 mg 7 dagen. O p 11 juni bleek onder de wond korst allemaal pus te zitten. De huisarts op Ameland(Ballum) liet het hele onderbeen inpakken, ik kreeg amoxicilline clavu[lees meer...]laan zuur voorgeschreven. Op de derde dag kreeg ik er een candida infectie bij veroorzaakt door de clavulaan zuur denk ik want bij alleen amoxicilline had ik het niet. De kuur werd een dubbele kuur en de canesten gyno 3 werd ook herhaald. Beide medicijnen werketen uitstekend. Al met al, de hele goede zorg en de medicatie hebben hun werk goed gedaan. Eindelijk is de wond echt dicht en bijna genezen. ps aanvankelijk wilde mijn huisarts mij fluconazol voorschrijven, maar bij 1 keer eerder gebruik kreeg ik erge pijn en kramp in mijn slokdarm.

17-05-2016 | Vrouw | 59
Infectie (wond)
Deze antibiotica werkt snel en is prima tegen open wonden. En tegen het vuil wat snel naar buiten komt.

31-03-2016 | Man | 50
Infectie (wond)
Bijwerkingen: buikpijn, diarree, vochtophoping, pijn aan de wond op mijn voet.

18-10-2015 | Vrouw | 25
Infectie (wond)
Na de zeer veel negatieve berichten over dit middel hierbij een positieve. Na zo'n 2 maanden met een (onderkende) geïnfecteerde wond te hebben gelopen, begonnen met Augmentin voor zo'n 3 weken. Na 48u kon ik al verschil merken: geen pijn meer en de wond begon te genezen. Voor mij is dit middel een absolute redding geweest. Heb alleen wel de hele dag hoofdpijn; maarg[lees meer...]oed dat zal ook weer verdwijnen bij het stoppen van dit middel. Heb het er 100% voor over.

Amoxicilline

31-08-2015 | Vrouw | 22
amoxicilline
Infectie (wond)
Een wondje aan mijn voet raakte geinfecteerd. Hierdoor kon ik niet meer op mijn voet staan. Na starten van de kuur nog 4 dagen lang koorts gehad, maar na afloop van de kuur zag mijn voet er wel veel beter uit en kon ik er weer rustig op lopen. Geen last gehad van bijwerkingen.

Bactroban neuszalf

27-02-2015 | Man | 61
mupirocine
Infectie (wond)
Ik heb het recept gekregen, en omdat ik een allergie heb voor amoxicilline/ penicilline. Ik heb er grote bruine bulten van gehad op de huis en in slokdarm en luchtwegen. Maar ondanks dat kreeg ik het voorgeschreven. De dermatoloog die me nadien onderzocht zei de volgende keer haal je de IC niet. Dus ben ik voorzichtig. nu heb ik gisteren Bactroban neuszalf voor geschreve[lees meer...]n gekregen en lees ik dat het ook amoxicilline bevat. En dat terwijl het in de computer staat. Klopt dat het amoxicilline bevat en ik ook daarvan de bruine bulten en exceem van krijg? Ik heb het nog niet gebruikt, als het goed is krijg ik het het dadelijk ook niet mee van de apotheker. Maar ik kwam uw site tegen en dacht misschien helpt het, voor mij en anderen.

Erytromycine

13-02-2015 | Man | 54
erytromycine
Infectie (wond)
Wondje aan de elleboog dat was gaan ontsteken en een dike slijmbeurs tot gevolg. Ook koorts er bij. Erytromycine, eerste dosis ok, tweede wat maagkrampen; derde dosis zware maagkramp, misselijkheid, total geen trek in eten en maar gauw gaan slapen. Vierde dosis - niet te houden pijn, dubbelgeklapt in bed, nergens trek in, misselijk. 6 uur na de inname geen verbetering en I[lees meer...]n overleg met huisarts overgestapt op penicilline kuur.

Clindamycine

04-01-2015 | Vrouw | 39
clindamycine
Infectie (wond)
Na een operatie in de lage rug bleek er een staphylococcus aureus infectie in de wond te zijn ontstaan. Ik werd opgenomen in zkh en kreeg via infuus eerst flucloxacilline. Na 10 dagen werd er volgens protocol geswitcht naar 3 x daags 2 clindamycine van 300mg. Omdat de infectie tot in de tussenwervelschijven zit, moest het tot een duur van 3 maanden gebruikt gaan worden. He[lees meer...]laas kreeg ik na bijna 2 weken een ernstige overgevoeligheids/allergische reactie. Mijn hele huid werd rood, jeukte ontzettend en er ontstonden bultjes op. De beste beschrijving is een kreeft met waterpokken. Ik voelde me erg beroerd. Met Tavegil ging de reactie niet weg, daar was een stootkuur prednisolon en hydrocortison/levomentolcreme voor nodig. Voor mij dus geen clindamycine meer. De kuur gaat na mijn herstel van de reactie voortgezet worden met cotrimoxazol. Ben benieuwd.

28-12-2014 | Man | 70
Infectie (wond)
Hardnekkig abces in de gehoorgang. Antibioticum in combinatie met pijnstiller (paracetamol). Geen resultaat. Zulke etterende abcessen zijn moeilijk te genezen en hebben de neiging zich te verdiepen. Inmiddels voor de 2e keer bij de oorarts, oorgang schoongemaakt etc. Nu nieuw antibioticum Ciproflexacine in combinatie met ontstekingsremmer Ibuprofen. Inmiddels meer dan 3 we[lees meer...]ken een zweer in mijn oor... het schijnt dat 'snijden' uiteindelijk de laatste oplossing is... Heb zelf bedacht om dagelijks het oor te reinigen met een wattenstaafje gedrenkt in ontsmettende vloeistof...

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2608)
Depressie (2099)
Angst & paniekstoornis (2046)
Hoge bloeddruk (1488)
Blaasontsteking (1069)