Infectie (wond)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor infectie (wond)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: infectie (wond)

09-03-2024 | Vrouw | 45

ontsteking

moest deze kuur nemen na opname in ziekenhuis. niet wetend wat de oorzaak was maar vermoedelijke bacterie aanpakken.

28-02-2024 | Vrouw | 29
Infectie (wond)
Even een positief tegengeluid. Ik heb deze antibiotica 2 keer gehad in de laatste maand, omdat onduidelijk was waar de klachten vandaan kwamen (tandvleesontsteking, of ontstoken wortelpunt). Uiteindelijk is de kies getrokken, dus ik weet niet of de kuur effectief is geweest. Ik hem nu een 3e keer in hogere dosis (4 keer per dag 300mg) omdat er een botrand naast de extracti[lees meer...]ewond geïrriteerd en pijnlijk is. De kuur moet volgens kaakchirurg de groei van het tandvlees over dit botrandje bevorderen. Ik heb in die maand dat ik deze antibiotica slik geen bijwerkingen ervaren, behalve op den duur een vieze smaak in de mond. Niet misselijk, geen diarree (ondanks mijn lage gewicht van 45 kilo en weken slecht eten i.v.m. kiespijn), niet duizelig en de enige malaise die ik voelde was vanwege de kiespijn en de napijn na extractie. Of de kuur nu gaat helpen moet ik afwachten. Sidenote voor mensen die er jeuk en uitslag van krijgen: dat betekent dat je allergisch bent voor bestandsdelen van Clindamycine. Ga naar je arts en vraag om een vervangende antibiotica.

24-01-2024 | Man | 49

17-01-2024 | Man | 62
Infectie (wond)
Voor een wondinfectie met staf. Aureus kreeg mijn partner na ziekenhuisopname dit medicijn voor orale toediening thuis. Vrijwel direct na inname veel last van maagpijn en kramp in zijn maagregio. Vanalles geprobeerd, met en zonder wat eten innemen, zittend, met veel water, gebruikte ook al een maagbeschermer, niks hielp. Bij 3x per dag dit urenlang te moeten voelen zag hij[lees meer...] telkens erg op tegen de inname. Medicijn helpt wel want hij werd er beter van. Maar geen pretje om het te gebruiken.

11-12-2023 | Vrouw | 63
Infectie (wond)
Ik had een ontsteking aan mijn rechter grote teen. Dus deze antibiotica. De ontsteking was snel weg. Maar nu na 2 mnd nog elke dag, div malen zo'n last van mijn maag. Ik was bang dat ik iets aan mijn maag omdat mijn opa dit zijn hele leven heeft gehad. Nu zijn medicijnen en ik geen combi. Maar nooit meer deze antibiotica.

07-12-2023 | Vrouw | 39
Infectie (wond)
Deze antibiotica al een paar x voor geschreven gekregen en het helpt echt. Ik krijg het altijd voor een nierbekkenontsteking binnen 12 uur voel je verlichting. Echter ben ik er altijd ziek van. Hoofdpijn, Moe, pijn in maag en darmen, duizelig, het gevoel hebben dat je elk moment kan weg zakken. Ook vandaag kreeg ik hem weer, dit x voor een honden beet, ja ook tetanus gekre[lees meer...]gen. Na de 1e pil en 20 min later kreeg ik weer dezelfde klachten. Dus vraag toch altijd naar een andere antibiotica als het kan. Dit x dacht ik ach laten wij maar weer eens proberen het zal allemaal wel mee vallen. Nou niet dus. Ik bel morgen weer naar huisarts voor een andere antibiotica.

Ciloxan

19-09-2023 | Vrouw | 59
ciprofloxacine
Infectie (wond)
Ik slik dit vanwege een moeilijk bestrijbare wondinfectie, in combinatie met rifampicine. Ik vrees dat ik dit niet lang meer kan volhouden, de bijwerkingen zijn verschrikkelijk.

11-09-2023 | Vrouw | 28
Infectie (wond)
Gebruik het voor voorkomen van infectie in de neus (neusoperatie gehad) en tepelpiercings ontsteking. Ik lees veel ervaring met darmproblemen/dunne ontlasting. Er word dan ook streng geadviseerd om eerst iets te eten, dit te laten zakken, en dan pas het middel in te nemen! Wel vervelend als je er 3 op een dag moet en je bent niet zon eter. Ik merk hoofdpijn en dunner[lees meer...]e donkere ontlasting. Ik slik het nu 2 dagen, slapeloosheid komt bij mij ook voor. Voor de rest goed makkelijk in te nemen, het is een mooi glad tablet maar wel groot, je kan hem altijd nog makkelijk door 2en breken en zo innemen! Een pro tip! Slik sochtends en eventueel savonds 1 omeprazol van 20 mg. Erbij. Dit kan ernstige maag en darmklachten voorkomen!

22-07-2023 | Vrouw | 38
Infectie (wond)
Helaas heb ik heel veel last van maagzuur. Het was op een zeker moment zo erg dat ik ze niet meer kon nemen. En kon mijn eigen vaste medicatie door de pijn ook niet innemen. Pantazol hielp me niet maar in combinatie met esomeprazol 40mg kon ik de kuur eindelijk doorzetten. Helaas was een andere kuur geen optie voor mij maar heb goede hoop dat het nu gaat lukken. Wel merk i[lees meer...]k nu ik de kuur 3 dagen volledig neem dat ik veel jeuk krijg. Maar goed ook daar is een oplossing voor als het nodig zou zijn. Ik neem echt veel water in bij de pil en probeer me echt te houden dat ik niet eet in de 2 uur ervoor en het uur erna.

15-07-2023 | Man | 87
Infectie (wond)
Dit middel beïnvloed het functioneren. Nergens meer toe in staat. Eten vrijwel onmogelijk wegens niet te stuiten braakneigingen. Kan vrijwel niets verdragen. Totale verslapping.

27-05-2023 | Man | 31
Infectie (wond)
Heb deze voorgeschreven gekregen door mijn huisarts vanwege een infectie aan de nagelbedwand van mijn grote teen. De pillen smaken erg bitter en vervolgens geeft het antibioticum zelf ook deze smaak af in je gehele lichaam. Het is vrij agressief, waardoor ik snel verbetering merkte (na één nachtje slapen en drie tabletjes verder zag mijn teen er al stukken beter uit, na [lees meer...]drie dagen is de roodheid reeds teruggetrokken en kan ik weer korte wandelingen maken). Het gaf me de eerste dagen misselijkheid en vandaag ben ik opgestaan met hoofdpijn. Het is met deze pillen zéér belangrijk veel water te drinken en zoveel mogelijk uit het zonlicht te blijven of je in te smeren met een sterke zonnecrème (min. Factor 30). Zelfs dan kan je snel rood worden. Zoek schaduw op en alles komt in orde. Zorg er ook voor dat je genoeg suikers binnen krijgt terwijl je voedingsmiddelen vermijdt die je maag en darmen kunnen prikkelen (bvb cola). Appeltjes en koekjes zijn ideaal.

23-05-2023 | Man | 33
Infectie (wond)
Na een hondenbeet deze antibiotica gaan nemen. De 2e dag opeens gruwelijk beroerd, pijn op de borst, pijn in linker arm, gruwelijk vermoeid, coördinatie problemen, diarree, dingen horen die er niet zijn. Direct moeten stoppen van de arts. Negeer ernstige bijwerkingen niet, ga na of het wel normaal is en informeer bij de arts.

14-05-2023 | Vrouw | 70
Infectie (wond)
Vanaf dag 1 hele dag erge hoofdpijn en na 3 dagen gevoel van flauwvallen. Deze klachten had ik nog nooit eerder gehad.

20-03-2023 | Man | 54
Infectie (wond)
Slechts 20 pillen gekregen (3x per dag 500 mg), nadat mijn huisarts alleen foto's van mijn ontsteking op mijn rug had gezien. Kuur geheel afgemaakt (minder dan een week dus). Alleen vanaf dag 3 lichte diarree. Mijn ontsteking is nog niet over, maar uit die ontstoken plek komt nu alleen nog maar lichtvloeibare pus, en de verdikking is een heel stuk minder. Ik neem aan dat[lees meer...] de resterende onsteking verder af zal nemen binnen de komende dagen. Zo niet, dan zou ik zonder meer een vervolgkuur van dit middel nemen, want de onsteking is stukken minder geworden (maar dus nog niet over).

18-03-2023 | Vrouw | 31
Infectie (wond)
Ik heb nog nooit mijn ervaringen gedeeld over een medicament, maar dit moet me nu echt van het hart. Als je het gevoel wilt hebben dood te gaan, dan moet je dit gebruiken. Het is echt vreselijk..binnen no time hartkloppingen, hoofdpijn, ontzettende darmkrampen, diarree, misselijkheid en overgeven. Ik ben er na 3 dagen mee gestopt, 4 dagen te vroeg dus. Dit middel is erger [lees meer...]dan de kwaal (een ontstoken vinger). Echt nooit en nooit meer.

05-03-2023 | Vrouw | 38
Infectie (wond)
Door een Kattenbeet deze antibiotica gekregen. Tijdens de kuur geen bijwerkingen. Na het stoppen met de kuur enorme hoofdpijn, kan ook toevallig zijn. Maar het gekke is dat ik nu las heb van oorsuizingen. Ik weet dus niet of het door de antibiotica komt maar ik hoop wel dat het weggaat. Het is echt super irritant. Verder had ik geen last van de beet en (nog) geen ontstekin[lees meer...]gen maar op advies van de dokter wel antibiotica genomen terwijl ik daar eigenlijk geen fan van ben.

28-01-2023 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Recept gekregen na het trekken verstandskies en nog een tand door de kaakchirurg. Maar wat al door vele gezegd is. Misselijk na inname en het gevoel alsof je de griep krijgt. Nu 2de dag mee in de weer en moet zeggen voor nu trekt het wel sneller weg dan gisteren. Maar prettig is het niet. Hik telkens tegen de tijd aan dat ik ze moet nemen. Iemand tips waardoor ik niet [lees meer...]misselijk wordt en dat gevoel niet heb? En nee niet zeggen niet meer nemen want dat snap ik zelf ook wel

24-10-2022 | Man | 38

09-10-2022 | Vrouw | 57
Infectie (wond)
Na een operatie in het ziekenhuis zijn veel Staphylococcus aureus in de gehechte wond bij mijn navel gevonden. De binnenkant van mijn navel was knalrood. Ik kreeg dit middel om 10 dagen lang te slikken met de waarschuwing om de hele kuur af te maken. Ik gebruik dit medicijn nu 5 dagen en was vanaf dag 1 behoorlijk misselijk. IK vind ook het uurschema voor het innemen van[lees meer...] de capsules: op een lege maag innemen of pas 2 uur na een maaltijd en daarna nog eens een uur te moeten wachten om te mogen eten heel moeilijk om vol te houden. Maagzuur maakt het nog vervelender. IK heb daarom wel eens gesmokkeld voor dat ik naar bed ging: ik nam een beker anijsmelk om beide klachten tegen te gaan en te kunnen slapen. Het middel werkte wel snel binnen 2 dagen werd mijn navel roze ipv vlammend rood. Ik zet telkens de timer op mijn telefoon om me zoveel mogelijk aan de regels voor innemen te houden. Nog 5 dagen (zucht).

30-09-2022 | Vrouw | 77
Infectie (wond)
direkt na 1e inname, gevoel dat pil niet zakte, zuurbrande n, misselijk, geen eetlust, nam pil in met veel water, thee, of lauwe melk, dit laatste hielp n beetje........... ben de 3e dag 1 witteboterham gaan eten met alleen boter, dit voorkwam alle bovenstaande klachten.

03-09-2022 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Nauwelijks bijwerkingen, alleen een vieze smaak in de mond, maar door genoeg te drinken is dat eenvoudig op te lossen. Daarnaast effectief tegen de wondinfectie.

24-08-2022 | Man | 43
Infectie (wond)
Als ik dit medicijn gebruik is het net of ik grieperig wordt voor een uur? Heeft iemand hier ook last van en zo ja is er misschien een oplossing?

06-08-2022 | Vrouw | 37
Infectie (wond)
De wond die ontstaan is na het bijten door een kat is gaan ontsteken/infecteren. Daarom heb ik dit middel voorgeschreven gekregen. Maar waar een rotzooi. Ik heb een hoop antibiotica kuren in mijn leven gehad, maar nog nooit zulke erge bijwerkingen gehad: Diarree, misselijk, hoofdpijn, angst, slapeloosheid, pijn in slokdarm, benauwd (alsof mijn keel wordt dichtgeknepen), vi[lees meer...]eze bittere smaak en vermoeidheid. Ik slik de tabletten nu 8 dagen en het wordt met de dag erger. Vooral de benauwdheid en duizeligheid. Zojuist de huisartsenpost gebeld, maar moet het afmaken helaas. De ontsteking/infectie van de wond was wel binnen 3 dagen na gebruik weg.

25-07-2022 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Moet dit middel slikken ivm een enigszins ontstoken kattenbeet. Mijn insziens was de ontsteking vanzelf wel over gegaan, maar de huisarts vertrouwde het niet. Braaf aan de kuur begonnen dus. Ik zit nu in de ochtend van dag 4 en ik kan niet meer. De infectie is weg, maar dit verwachtte ik rond deze tijd al wel dus of het dankzij de pillen is, durf ik niet te zeggen. Wel wor[lees meer...]d ik helemaal hopeloos van de bijwerkingen. Die vreselijke brandende maag en slokdarm, de rommelende darmen, de diarree. Wat een vergif. Dit doe ik nooit meer en ik ga ook vragen of ik eerder mag stoppen.

Broxil

18-06-2022 | Vrouw | 63
feneticilline
Infectie (wond)
pijnlijke mond, lippen en tong. gevoelloze tong en hele vieze smaak in mijn mond

25-05-2022 | Vrouw | 34
Infectie (wond)
Ontstoken abces bij stuitje, hieraan geopereerd. Open wond gelaten moet van binnenuit genezen. Hierbij voor 10 dagen de flucloxacilline gekregen, 4x per dag 500 mg. Kan wel merken dat het aan zware antibiotica is, word er erg moe van(kan ook van de infectie zijn. en heb amper honger. Grote nadeel is dat je pas 2 uur na het eten 1 capsule mag innemen en na inname pas een [lees meer...]uur later mag eten. Gebruiksgemak is dus niet zo vriendelijk, maar het moet maar voor de infectie. Misselijkheid heb ik enkel als ik te vroeg na inname eet of andersom. Als je hier goed op let valt het heel erg mee

01-05-2022 | Man | 20
Infectie (wond)
Kuur voor lymfangitis. 7 x 3 maal daags. Na de eerste dosis was de zichtbare infectie al bijna volledig verdwenen. Bij dag 4 is er in overleg gestopt. Want ik had te veel bijwerkingen. Waaronder constante misselijkheid. Dit was niet te verhelpen, ook niet met medicatie. Nu wachten of het goed genoeg zijn werk heeft gedaan en/of ik een ander antibioticum moet.

28-04-2022 | Vrouw | 65
Infectie (wond)
Bij inname veel last van keelpijn en gevoel dat de capsule blijft hangen in de keel. Gelukkig gebruik ik maagbeschermer OMEPRAZOL dus geen last van mijn maag. Werkt goed maar inname 4 x per dag is lastig te verdelen. Na 10 dagen nog steeds brandend gevoel in mijn keel.

24-03-2022 | Vrouw | 34
Infectie (wond)
De eerste week had ik weinig tot geen bijwerkingen tot nu dan. Laatste dagen bloedende rectum, doet meer pijn dan mijn wonde zelf om eerlijk te zijn. Ik stop er dan ook mee. Nooit meer!!!

09-02-2022 | Vrouw | 50
Infectie (wond)
Ik kreeg het voorgeschreven omdat mijn gehechte wond na verwijderen hechtingen wat pusserig was dus ter voorkoming dat ik een huid infectie kreeg. In eerste instantie heb ik 3 dagen nergens last van gehad dit begon op de 4de dag. bij maag gebied en dikke darm kreeg ik krampen en niet zo`n beetje ook. Ik had de bijsluiter gelezen en mijn lijf gaf aan stoppen NU. Ik heb al [lees meer...]vaker last van mijn darmen namelijk. Ik ben zelf gestopt ook al staat er in de bijsluiter dat je dit niet zomaar mag. Daarna knapte ik een beetje op en na dag 3 dacht ik het ergste gehad te hebben. Nu ben ik twee weken verder en poep bloed en slijm. Heb zo`n erge krampen dat ik bijna van mijn stokje ga voel me gewoon echt ziek. Eerst 3 corona testen laten doen want hier kun je ook darmklachten van krijgen ook was er algehele malaise , hoofdpijn, benauwd , grieperig gevoel. steeds negatieve corona testen. Dadelijk terug naar de huisarts. Ik ben benieuwd wat die te melden heeft. Ik denk uitzieken. Ik neem dit middel nooit meer in.