ziekte

Infectie (wond)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor infectie (wond)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: infectie (wond)

01-05-2022 | Man | 20
Infectie (wond)
Kuur voor lymfangitis. 7 x 3 maal daags. Na de eerste dosis was de zichtbare infectie al bijna volledig verdwenen. Bij dag 4 is er in overleg gestopt. Want ik had te veel bijwerkingen. Waaronder constante misselijkheid. Dit was niet te verhelpen, ook niet met medicatie. Nu wachten of het goed genoeg zijn werk heeft gedaan en/of ik een ander antibioticum moet.

28-04-2022 | Vrouw | 65
Infectie (wond)
Bij inname veel last van keelpijn en gevoel dat de capsule blijft hangen in de keel. Gelukkig gebruik ik maagbeschermer OMEPRAZOL dus geen last van mijn maag. Werkt goed maar inname 4 x per dag is lastig te verdelen. Na 10 dagen nog steeds brandend gevoel in mijn keel.

24-03-2022 | Vrouw | 34
Infectie (wond)
De eerste week had ik weinig tot geen bijwerkingen tot nu dan. Laatste dagen bloedende rectum, doet meer pijn dan mijn wonde zelf om eerlijk te zijn. Ik stop er dan ook mee. Nooit meer!!!

09-02-2022 | Vrouw | 50
Infectie (wond)
Ik kreeg het voorgeschreven omdat mijn gehechte wond na verwijderen hechtingen wat pusserig was dus ter voorkoming dat ik een huid infectie kreeg. In eerste instantie heb ik 3 dagen nergens last van gehad dit begon op de 4de dag. bij maag gebied en dikke darm kreeg ik krampen en niet zo`n beetje ook. Ik had de bijsluiter gelezen en mijn lijf gaf aan stoppen NU. Ik heb al [lees meer...]vaker last van mijn darmen namelijk. Ik ben zelf gestopt ook al staat er in de bijsluiter dat je dit niet zomaar mag. Daarna knapte ik een beetje op en na dag 3 dacht ik het ergste gehad te hebben. Nu ben ik twee weken verder en poep bloed en slijm. Heb zo`n erge krampen dat ik bijna van mijn stokje ga voel me gewoon echt ziek. Eerst 3 corona testen laten doen want hier kun je ook darmklachten van krijgen ook was er algehele malaise , hoofdpijn, benauwd , grieperig gevoel. steeds negatieve corona testen. Dadelijk terug naar de huisarts. Ik ben benieuwd wat die te melden heeft. Ik denk uitzieken. Ik neem dit middel nooit meer in.

03-02-2022 | Vrouw | 35
Infectie (wond)
Ontstoken brandwond arm, 10 dagen 4x PD innemen. De pijn in mijn arm heb ik liever dan deze bijwerkingen, vreselijk! Morgen bellen om ermee te stoppen.

21-12-2021 | Vrouw | 78
Infectie (wond)
moet doorlopend naar het toilet (diaree) en ben misselijk en moe

13-11-2021 | Vrouw | 65
Infectie (wond)
Ik kreeg het via het ziekenhuis ivm wondontsteking na rugoperatie ,na de eerste 2 tabletten ingenomen kreeg ik al snel een metaal smaak in mijn mond en begonnen mijn lippen te tintelen,ook kreeg ik maag en buikpijn ,in de avond mijn 2 e dosis van 2 tabletten ingenomen en heel snel erg beroerd dikke tong en mijn keel ging dicht zitten ,een beroerde nacht gehad en vroeg in d[lees meer...]e ochtend het ziekenhuis gebeld moest accuut stoppen en wanneer ik ooit weer zo reactie krijg gelijk Bellen ,mag het nooit meer slikken gigantische allergische reactie ,na 2 dagen gelukkig wat opgeknapt

17-10-2021 | Vrouw | 69
Infectie (wond)
Heb een wond op de arm, die is gaan ontsteken. Huisarts dacht aan lymfevat ontsteking. Ontsteking werd al snel minder maar ben erg ziek van deze antibiotica. Heb PDS, dus al heel gevoelige darmen. Neem extra probiotica. Veel hoofdpijn, misselijk , algehele malaise en vreselijk moe. Bel morgen de huisarts, wil hier mee stoppen, ook al is het effectief.

11-10-2021 | Man | 64
Infectie (wond)
Ik ben een 64-jarige man en hebt 10 dagen lang 4 x daags 500 mg Flucloxacilline moeten innemen (t/m zaterdag 2/10) i.v.m. een flinke ontsteking onder aan mijn voet. Geen enkele bijwerking gehad. Zelfs geen maag/darmklachten. De ontsteking was na 4 dagen geheel verdwenen en de 10-daagse kuur helemaal afgemaakt. Geweldig middel wat tevens bekend staat dag het vrijwel nooit [lees meer...](minder dan 1 op de 10000 mensen) geen enkele bijwerking geeft. Ook de inname van de capsules gaat (ondanks de grootte) prima als je maar een groot glas water neemt dan heb je totaal geen last. En je krijgt echt niet het gevoel dat de capsule in je keel blijft "hangen". Topmiddel in alle opzichten en kan het een ieder van harte aanbevelen.

12-09-2021 | Vrouw | 60
Infectie (wond)
Een wondje op mijn scheenbeen veranderde in een paar dagen in een donkerrood gebied om de wond wat zich uitbreidde tot een half been, met blaren en jeuk. Maar werd gezwachteld dus daar kon ik niet krabben. Het ging van kwaad tot erger toen ik grote vlekken op mijn onderarmen kreeg en jeuk ben ik gestopt met deze kuur. Wat dus een goede beslissing was 4 dagen later was all[lees meer...]e roodheid verdwenen alleen de wond ziet er nog raar uit. Ook had ik het gevoel dat de capsule bleef hangen in mijn keel, drink 2 liter water maar dat gevoel bleef ik houden. Voor mij dus niet weer deze kuur!!

05-09-2021 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Vanwege een infectie in een wond dit middel voorgeschreven gekregen. 4x per dag een capsule op een lege maag. Wat een vreselijk middel is het! Heb al vaker antibiotica gebruikt, maar nog nooit zulke bijwerkingen als dit. Ik heb elke na elke capsule binnen een half uur het gevoel dat mijn hele binnenkant weggebrand wordt en zit continu tegen overgeven aan. Omeprazol neemt m[lees meer...]et moeite de scherpe randjes weg. Het branden houdt aan tot de volgende capsule en ik lig er in de nacht wakker van. Ook ben ik enorm vermoeid en heb ik last van mijn darmen.

18-08-2021 | Vrouw | 33
Infectie (wond)
Na de 2de dag ontzettend misselijk, hoofdpijn en last van maag en darmen. Wat een troep is dit spul zeg. Na 3 dagen gestopt. Niet vol te houden.

02-08-2021 | Vrouw | 83
Infectie (wond)
Infectie, cellulitis, in hand en pijn na 2 dagen duidelijk minder, geplande ditterbehandeling moest helaas uitgesteld worden

09-07-2021 | Vrouw | 59

17-06-2021 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Deze medicijn gekregen in combinatie met een tetanus prik Omdat ik aangevallen was door me kat en diepe wonden had Na de eerste pil gelijk duizelig en hoofdpijn na de 2 de werd het erger, knallende hoofdpijn vieze smaak in me mond misselijk heel de nacht wakker gelegen omdat ik me niet goed voelde, erge buikkrampen, ik heb deze medicijn gekregen omdat ik allergie heb voo[lees meer...]r ammoxiciline en penicilline, Ik ga straks de dokter bellen en stop er mee

26-04-2021 | Vrouw | 51
Infectie (wond)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen na een kleine ingreep, om een infectie te voorkomen in de wond. Las de ervaringen hier, schrok, maar ben het toch gaan gebruiken omdat het natuurlijk voor iedereen verschilt, qua bijwerkingen. Zojuist toch maar contact opgenomen met de praktijk, en gemeld dat ik er mee wil stoppen. Slaap al nachten slecht. Maagpijn, buikpijn, la[lees meer...]st van mijn darmen (verstopping), hoofdpijn. 's Nachts hoge hartslag, heel vaak wakker. Ik word vanmiddag gebeld of ik kan stoppen en eventueel een alternatief kan krijgen. Heb niet snel bijwerkingen van antibiotica, maar dit is troep.

13-04-2021 | Vrouw | 40
Infectie (wond)
Voorgeschreven gekregen (10-daagse kuur) ivm ontsteking in wond/vers litteken gezicht (na fietsongeval). Daar hielp het nauwelijks tegen. Wel positief effect op herstel van de wonden in m'n mond (ook door fietsongeval en bijkomende operatie). En koorts verdween. Vanaf dag 2 flink misselijk (ben ik anders nooit) en geen eetlust meer. In de 5e nacht erg vervelend gevoel in s[lees meer...]lokdarm na inname medicijn ondanks inname met 300 ml water, niet geslapen daardoor. Gelukkig bleef het beperkt tot de enige keer dat ik het medicijn zittend innam. Tip: medicijn staand innemen.

19-03-2021 | Vrouw | 56
Infectie (wond)
Vanwege een nagelriemontsteking (nijnagel) Flucloxacilline 500 mg gekregen, 4x daags 1 capsule. Na 2 dagen globus gevoel gekregen, het gevoel dat de capsule in de keel blijft steken. Dat gevoel is niet meer weggegaan, het wordt steeds heviger. Door dit gevoel ook misselijkheid en vaak vanuit de keel boeren.

19-11-2020 | Vrouw | 22
Infectie (wond)
Bij de huisartsenpost een tetanusvaccinatie laten zetten na beet van een kat in mijn hand. Om infectie te voorkomen kreeg ik Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125 mg mee naar huis. Een kuur van 5 dagen 3x per dag 1 tablet. Een paar uur na inname eerste tablet al direct bijwerkingen. Ik zit nu een week thuis met een ziek gevoel. Kort geleden nog gestopt met Clindamycine vanweg[lees meer...]e trekken verstandkies. Ik ben heel duizelig en voel me de hele dag door moe, de wond van de beet is niet ontstoken geweest en is keurig hersteld.

Amoxicilline

15-10-2020 | Vrouw | 73
amoxicilline
Infectie (wond)
In Frankrijk een wond aan het been opgelopen, een week mee rondgelopen, toen daar naar de dokter. Tetanusprik, ontsmettende spray, en amoxicillinekuur. dit antibioticum heeft niets uitgehaald tegen ontsteking. Daarna in Nederland terug eerst naar dokter, die na twee dagen weer de wond wilde zien en daarna constateerde dat ze er niets aan ging doen. Dat was dus 3 weken lat[lees meer...]er. Toen de zondag aansluitend naar de dokterspost en daar op aanraden van een bevriende zorgverleenster om fusudinezuurcrême gevraagd en gekregen. Dat 10 dagen gebruikt, hetgeen resulteerde in een steeds kleiner wordende wond, de crême zorgde voor pus extractie. Maar de wond bleef zweren. 4e doktersbezoek: een kweek werd genomen. resultaat : chryseobacterium species. Ik moest meteen stoppen met het 3e antibioticum dat me was voorgeschreven: flucloxacidine en overgaan op ciprofloxacine. Dat ook niet hielp. Nu staat er een afspraak met een vaatchirurg op stapel, maar vanwege de opleving van het Coronavirus gaat dat niet van een leien dakje.

Ciprofloxacine

15-10-2020 | Vrouw | 73
ciprofloxacine
Infectie (wond)
In tegenstelling tot mijn verhaal van ongeveer een week geleden, waarin ik aangaf dat ik geen bijwerkingen ervoer van dit antibioticum, wil ik dit verhaal even bijstellen. Effectiviteit praktisch nihil, wond blijft zweren en uitbreiden. Bij de bijwerkingen had ik gelezen dat er problemen met de achillespees konden ontstaan. Dat voelde ik toen niet, maar nu doet die pees [lees meer...]van mijn linkerbeen behoorlijk veel pijn. Ondanks dat de dokter mij, omdat het niet hielp, had voorgeschreven met het slikken door te gaan, moest ik, toen ik die pijn meldde, er meteen mee stoppen. Nu ben ik doorverwezen naar een vaatspecialist.

21-09-2020 | Man | 74
Infectie (wond)
Moest overeind geholpen worden vanaf alles waar ik op zat of lag gedurende pakweg 10 dagen en daarna nog weken gauw vermoeid, zweverigheid en een keer gestruikeld op straat. Ik was er al op tegen maar de huisarts wilde er geen rekening mee houden. Ik had alléén maar een wond aan een vinger die niet ontstoken was, maar stel dat hij zou gaan ontsteken, zei ze.

17-07-2020 | Vrouw | 23
Infectie (wond)
Mijn nagelriem is ontstoken geraakt en er was pus onder de nagel gaan zitten. Moest een week aan deze antibiotica. Geen extreme bijwerkingen maar ik was wat afwezig (wolk in mijn hoofd) en had flinke buikkrampen. De ontsteking is minder geworden maar niet helemaal weggegaan helaas. Ik kreeg een paar dagen na de kuur wel een keelontsteking en een blaasontsteking. Kan aan de[lees meer...] verminderde weerstand liggen door de kuur maar kan ook toeval zijn.

Augmentin

16-01-2020 | Vrouw | 39
Infectie (wond)
Op mijn werk (dierenkliniek) gebeten door een hond waarbij twee tanden de huid van mijn vinger hebben geperforeerd (niet heel ernstig). Naast tetanus inj ook amoxiciline en clavulaanzuur gekregen voor vijf dagen. De wonden leken mij niet ernstig genoeg, maar gezien de bacteriën in de bek van een hond toch maar huisarts advies gevolgd. Meteen kreeg ik een misselijk gevoel e[lees meer...]n last van mijn darmen. En de hele dag gapen. Ademtekort alsof ik intensief aan het sporten was. Na 1 dag kreeg ik enorme hoofdpijn. Nu heb ik wel eens hoofdpijn, maar dit lijkt alsof je hoofd tussen een bankschroef zit. Het lijkt denk ik op migraine. Ibuprofen is elke zes uur nodig, anders onhoudbaar. Daarnaast gaat mijn linker oog nu ook pijn doen, branden en een druk achter het oog. Ondanks advies van de huisarts gister ga ik toch stoppen nu na drie dagen gebruik, zeker na het lezen van de ernstige ervaringen op deze pagina. Ik heb het middel overigens eerder gehad, maar toen minimale bijwerkingen.

22-09-2019 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Nodig voor flink abces in oksel, na 2 dagen slonk deze al, 4 dagen bijna weg. Alleen de bijwerkingen zijn te erg. Na 3 dagen dokter gebeld, toch proberen ipv 2 tabletten 500mg 1 tablet per dag. Maar de vieze smaak, misselijkheid, diarree blijven. Daarnaast ontzettend vermoeid. Ik kreeg 14 tabletten, 4 dagen 2x 600mg geslikt. Nu 1 per dag, helaas nog 5 dagen te gaan.... [lees meer...]heftig medicijnen werken goed tegen de kwaal, maar pfff.... en je moet het nog afmaken ook....

Tradonal

25-10-2018 | Man | 24
tramadol
Infectie (wond)
2x 50mg tradonal odis genomen en effect was na 1 uur na inname al merkbaar, ik begon me versuft te voelen maar de pijn was wel weg. had het op eigen houtje genomen door een grote blaar op mijn voet die helemaal open lag. 6 uur na eerste inname, nog eens 2x 50mg tradonal odis genomen omdat de blaar bleef zeer doen, denk dat ze ontstoken staat (morgen gelijk naar de huisarts[lees meer...]). eenmaal de tradonal uitgewerkt last beginnen krijgen van jeuk en tijdens de werking duizeligheid maar de jeuk achteraf vind ik verschrikkelijk, heb hetzelfde voor met oxynorm, wat in mijn geval is oxynorm nog zwaarder

Augmentin

30-04-2018 | Vrouw | 40
Infectie (wond)
Na inname van enkele tabletten kreeg ik 's nachts hallucinaties die heel angstig waren. Alles leek een buiten-proportionele omvang te hebben en niks stond stil, het leek alsof het dak naar beneden viel, etc. Tegelijkertijd last van hyperventilatie. Dit nooit meer! Er staat niet op de bijsluiter dat dit medicijn het zenuwstelsel aan kan tasten (al dan niet tijdelijk). Inmid[lees meer...]dels heb ik van een vriendin soortgelijke ervaringen vernomen. Als je het mij vraagt is dit een gevaarlijk medicijn.

25-03-2018 | Man | 77
Infectie (wond)
Plotseling hevige maagberoering gevolgd door diare 1 dag na start gebruik van het middel

25-03-2018 | Vrouw | 50
Infectie (wond)
Dit middel wil ik nooit meer. Na 2 dagen kreeg ik een onrust in benen en lijf. Vreselijk gevoel. Snachts niet kunnen slapen en naarmate ik slikte voelde ik me al zieker. Dit nooit meer. Geen trek in eten. Zitten liggen en lopen ga maar door! Ook 4 x dus en dan of 2 uur na of 1 uur voor t eten! Maargoed t eten smaakte me al minder dus dat werd wat makkelijker!

Nestosyl

07-03-2018 | Vrouw | 43
pramocaine/ zinkoxide
Infectie (wond)
Bij schaafwondjes, sneetjes en ontstoken huid door pukkeltjes; mijn moeder gebruikte het al toen ik klein was. Dus ook al zeker 40 jaar. Geweldig spul. Aanbrengen, pleister erop en het heelt vanzelf.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2746)
Depressie (2201)
Angst & paniekstoornis (2187)
Hoge bloeddruk (1573)
Blaasontsteking (1157)