Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

23-05-2023 | Man | 33
Infectie (wond)
Na een hondenbeet deze antibiotica gaan nemen. De 2e dag opeens gruwelijk beroerd, pijn op de borst, pijn in linker arm, gruwelijk vermoeid, coördinatie problemen, diarree, dingen horen die er niet zijn. Direct moeten stoppen van de arts. Negeer ernstige bijwerkingen niet, ga na of het wel normaal is en informeer bij de arts.

05-03-2023 | Vrouw | 38
Infectie (wond)
Door een Kattenbeet deze antibiotica gekregen. Tijdens de kuur geen bijwerkingen. Na het stoppen met de kuur enorme hoofdpijn, kan ook toevallig zijn. Maar het gekke is dat ik nu las heb van oorsuizingen. Ik weet dus niet of het door de antibiotica komt maar ik hoop wel dat het weggaat. Het is echt super irritant. Verder had ik geen last van de beet en (nog) geen ontstekin[lees meer...]gen maar op advies van de dokter wel antibiotica genomen terwijl ik daar eigenlijk geen fan van ben.

01-05-2022 | Man | 20
Infectie (wond)
Kuur voor lymfangitis. 7 x 3 maal daags. Na de eerste dosis was de zichtbare infectie al bijna volledig verdwenen. Bij dag 4 is er in overleg gestopt. Want ik had te veel bijwerkingen. Waaronder constante misselijkheid. Dit was niet te verhelpen, ook niet met medicatie. Nu wachten of het goed genoeg zijn werk heeft gedaan en/of ik een ander antibioticum moet.

09-07-2021 | Vrouw | 59
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)

19-11-2020 | Vrouw | 22
Infectie (wond)
Bij de huisartsenpost een tetanusvaccinatie laten zetten na beet van een kat in mijn hand. Om infectie te voorkomen kreeg ik Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125 mg mee naar huis. Een kuur van 5 dagen 3x per dag 1 tablet. Een paar uur na inname eerste tablet al direct bijwerkingen. Ik zit nu een week thuis met een ziek gevoel. Kort geleden nog gestopt met Clindamycine vanweg[lees meer...]e trekken verstandkies. Ik ben heel duizelig en voel me de hele dag door moe, de wond van de beet is niet ontstoken geweest en is keurig hersteld.

21-09-2020 | Man | 74
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Infectie (wond)
Moest overeind geholpen worden vanaf alles waar ik op zat of lag gedurende pakweg 10 dagen en daarna nog weken gauw vermoeid, zweverigheid en een keer gestruikeld op straat. Ik was er al op tegen maar de huisarts wilde er geen rekening mee houden. Ik had alléén maar een wond aan een vinger die niet ontstoken was, maar stel dat hij zou gaan ontsteken, zei ze.

17-07-2020 | Vrouw | 23
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Infectie (wond)
Mijn nagelriem is ontstoken geraakt en er was pus onder de nagel gaan zitten. Moest een week aan deze antibiotica. Geen extreme bijwerkingen maar ik was wat afwezig (wolk in mijn hoofd) en had flinke buikkrampen. De ontsteking is minder geworden maar niet helemaal weggegaan helaas. Ik kreeg een paar dagen na de kuur wel een keelontsteking en een blaasontsteking. Kan aan de[lees meer...] verminderde weerstand liggen door de kuur maar kan ook toeval zijn.

25-06-2016 | Vrouw | 70
Infectie (wond)
Op 5 mei 2016 stootte ik mijn scheenbeen tegen een stenen muurtje. De huisarts zag de wond twee keer per week . Toch ontstond een ontsteking. deze werd behandeld met amoxicilline capsules 3keer per dag 500 mg 7 dagen. O p 11 juni bleek onder de wond korst allemaal pus te zitten. De huisarts op Ameland(Ballum) liet het hele onderbeen inpakken, ik kreeg amoxicilline clavu[lees meer...]laan zuur voorgeschreven. Op de derde dag kreeg ik er een candida infectie bij veroorzaakt door de clavulaan zuur denk ik want bij alleen amoxicilline had ik het niet. De kuur werd een dubbele kuur en de canesten gyno 3 werd ook herhaald. Beide medicijnen werketen uitstekend. Al met al, de hele goede zorg en de medicatie hebben hun werk goed gedaan. Eindelijk is de wond echt dicht en bijna genezen. ps aanvankelijk wilde mijn huisarts mij fluconazol voorschrijven, maar bij 1 keer eerder gebruik kreeg ik erge pijn en kramp in mijn slokdarm.

25-11-2014 | Man | 47
Infectie (wond)
Gebeten door kat. Huisarts schreef 3 x daags 500/125 voor maar hand bleef dikker worden. Dezelfde avond voor 4 nachten aan infuus met het zelfde middel maar dan 4 x 1200 dus via infuus. Nu weer thuis en vervolgen met de tabletten. Bijwerkingen, jeuk op vooral de armen en bovenlichaam. Gevoelige huid, zelfs de zachtste stof voelt als een kokosmat. 's Nachts baden in het zwe[lees meer...]et over hele lichaam. Rillingen alsof je griep hebt. En een hele lage brom in mijn oren. Bij alle buren langs geweest om te horen waar die vandaan komt.

26-09-2012 | Man | 17

13-09-2012 | Vrouw | 65
Infectie (wond)
In vakantie in Portugal na hondenbeet voorgeschreven. Beetje hoofdpijn van gekregen. Het vervelendste is dat ik er een vaginale schimmelontsteking van heb gekregen. Ik hoop dat het gauw over is want het is geen pretje.(veel jeuk). Ben op zoek naar een natuurlijk middel waar het van over gaat.