Keelpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor keelpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: keelpijn

27-01-2024 | Man | 24
Keelpijn
Ik zie iedereen last hebben van maagkrampen of dat je neus ophaalt en dan blaren krijg, Volgensmij gebruiken jullie het Zomaar zonder de bijsluiter en gebruik te lezen... er staat duidelijk in Niet inhaleren... zeker niet na gebruik gelijk je neus Ophalen...

07-12-2023 | Man | 59
Keelpijn
Zag het bij een drogist en heb het gekocht. De keelpijn verdwijnt zeer snel, maar de tong verdooft ook heel snel. Ik heb het 2 dagen gebruikt en dan 2x per dag. Nu heb ik nog steeds last van een vervelend gevoel achter op de tong. Alsof hij stijf aanvoelt. Waar ik het meest over verbaast ben is dat dit vrij verkocht mag worden. Ik lees nergens in de bijsluiter of j[lees meer...]e het kunt gebruiken als je bijv iboprufen of paracetamol in neemt. Ja er staat gebruikt u andere medicijnen raadpleeg uw arts. Maar velen zullen een paracetamol.niet zo zien dat ze daarvoor een arts vragen. Voor mij is het eerste en laatste keer dat ik dit gekocht heb.

10-10-2023 | Vrouw | 62
Keelpijn
Beste middel en enigste middel dat werkt. Nog verkrijgbaar bij Koninklijke Apotheek in Den Haag Kan het iedereen aanbevelen ondanks de vieze smaak. Het werkt goed, na twee dagen max is keelpijn over

08-08-2023 | Vrouw | 30
Keelpijn
Ik had enorme keelpijn en wilde hier z.s.m. van af. Artsen raden de keelspray aan. Ik moest bijna overgeven van de spray en kreeg in de nacht ernstige buikkrampen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik pds heb. De verlichting is er wel meteen en na 1 dag was het al vele malen minder.

Buckley's Mixtura

26-07-2023 | Man | 46
kaliumwaterstofcarbonaat/ kamfer/ levomenthol
Keelpijn
Hoest en keelpijn Niet meer te krijgen in Nederland. Flesje kostte €5.95 maar betaal nu ( onlangs weer besteld ) via Ebay rond de 80 euro voor 2 flesjes en 2 doosje keelpastilles van hetzelfde merk. Je besteld dan rechtstreeks van een handelaar uit Canada. Daar verkoopt het nog wel.. De enige siroop die werkt tegen hoest. Als je hoest even dopje je keel in laten glijd[lees meer...]en. Meestal met max 2 dagen van alle ellende af. Dat is dan weer het jammere want het werkt. Dan mag het niet meer worden verkocht in Nederland met een Katsmoes dat het slecht zou zijn voor dieren. Ik gebruik het voor mezelf. Als mijn dieren hoesten dan hebben ze zich verslikt. Dat gaat met 2 minuten automatisch over

24-03-2023 | Vrouw | 52
Keelpijn
Ik ben altijd wat huiverig als ik keelpijn krijg en dit uitmondt in eventuele Angina. Dus zodra mijn keel begint te irriteren, pijnlijk aanvoelt met slikken ga ik preventief aan de slag met het gorgelen van zoutwater. Nu liep ik in de kruitvat en dacht zo voor het na bed gaan is een zuigtablet wellicht ook niet verkeerd. Gekozen voor mucoangin, en een hele tevreden klant! [lees meer...]Nam er 1 voor het slapen gaan gedurende 4 nachten, en geen pijnklachten meer ervaren. Ook geen last van bijwerkingen, als alleen dat ik de smaak niet helemaal geweldig vindt.

19-02-2023 | Vrouw | 74
Keelpijn
bij mij helpt alleen superol tegen keelpijn, jammer het is niet overal te verkrijgen

26-06-2022 | Vrouw | 23
Keelpijn
Strepfen geprobeerd ipv Strepsils en het werkte wel tegen de keelpijn. Echter kreeg ik in de nacht erge maagpijn. Vanaf dat moment ook niet meer genomen, maar nu 2 dagen later nog steeds erg last van mijn maag en darmen. Om het halfuur een kramp/aanval. Gebruik dit nooit meer

15-06-2022 | Vrouw | 33
Keelpijn
Spray gebruikt tegen onverklaarbare keelpijn en luchtweg klachten. Verdovend effect is direct merkbaar. Ook in de mond. Smaak is niet onprettig maar wel aanwezig. Opgezette lymfeklier en dus ontsteking verdween, dit nadat antibiotica kuren geen effect hadden. Wel met regelmaat zure smaak in de mond, maar dit kan ook van de onsteking of doorbraak komen. Ben tevreden een mid[lees meer...]del te hebben gevonden die effect heeft. Wel prijzig middel maar duurzaam qua gebruik.

15-06-2022 | Man | 45
Keelpijn
Superol poeder 4 gram (8-Hydroxychinoline sulfaat)- voor de superol gorgeldrank, het geelgekleurde poeder. Ik heb het tot mijn grote vreugde nu in 2022 online gevonden, 4 gram net als vroeger en ook nog Gratis verstuurd, ook naar Nederland. Had het supersnel in huis en ben erg blij met de uitstekende kwaliteit. Leuke website overigens met veel goede tips en producten. [lees meer...] 4 Gram superolpoeder is evenveel als in de plastic buisjes van de originele superol gorgeltabletten, die nu niet meer leverbaar zijn. In 1 superol buisje zaten 40 ontsmettende gorgel-oplostabletten, ieder met 100 mg Oxychinolinesulfaat, bij elkaar 4 gram. In plaats daarvan is er nu dus hele zuivere superol poeder beschikbaar, met de chemische naam 8-Hydroxychinoline sulfaat (= Oxychinolinesulfaat), en echte aanrader. Groetjes aan allemaal. (REF mijnmedicijn: aangepast tekst - commerciële URL verwijderd ivm onze protocol)

Hibitane

26-12-2021 | Man | 7
chloorhexidine
Keelpijn
Verlicht en ontsmet de keel. Zelfs effectief bij kinderen. Smaak van oude zuigtablet is ook prettig.

02-12-2021 | Vrouw | 78
Keelpijn
Heb de pilletjes waarschijnlijk al meer dan 30 jaar in huis. Oplossen in wat water en dan een keer of 5 gorgelen per dag. Smaakt smerig, maar zeer effectief.

20-11-2021 | Vrouw | 44
Keelpijn
Online gelukkig weer tekoop in 3 gram poeder in een bakje. €6,00 . Smaakt vies maar werkt super goed tegen keel pijn.

17-11-2021 | Vrouw | 45
Keelpijn
Mijn ervaring met deze tabletten is niet goed zodra het tabletje is gesmolten is het uitgewerkt en voelde je de pijn weer terugkomen Zodra het tabletje in je mond smelt voor je verlichting

26-07-2021 | Vrouw | 23
Keelpijn
Werkte in het begin perfect , verzachte de keelpijn heel goed. Maar een poos erna mega erge maagpijn. Gewoon aanvallen.. rotzooi!!

Omeprazol

03-02-2021 | Vrouw | 53
omeprazol
Keelpijn
Ik heb al maanden een soort 'brok in de keel' gevoel. Vooral 's nachts als ik lig lijkt het erger te worden. Huisarts geweest, twee coronatesten - beiden negatief, Schildklieronderzoek, bloedprikken, niets vreemds. Twee weken Omeprazol 20mg geslikt maar dat deed niet veel. KNO arts voor verder onderzoek, keel ziet er goed uit, stembanden ook, uiteinde tong en geen rare di[lees meer...]ngen te zien. Ik kreeg van hem nu een maand Omeprazol 40mg maar het lijkt of ik daar echt van ga hoesten, een soort irritante kriebelhoest/kuch die ik niet tegen kan houden. Waarbij mensen omkijken met zo'n blik van "corona-alarm" als ik boodschappen doe. Wie heeft er een soortgelijke ervaring? Dat gevoel in de keel duurt al 4 maanden, het hoesten lijkt van de Omeprazol te komen.

24-11-2020 | Vrouw | 63
Keelpijn
Na 4 dagen van de kriebel in de keel, keelpijn, hoesten en verhoging van temperatuur af. Fijne smaak.

20-11-2020 | Vrouw | 22

Azitromycine

12-08-2020 | Man | 20
azitromycine
Keelpijn
Gepakt voor keelpijn, slijm en keelontsteking nadat ik getest werd voor COVID-19 (dat uiteindelijk een negatieve uitslag gaf). Het heeft me goed geholpen, de vele slijm, pijn en moeite met ademen is genezen na de 3 pillen van 500mg. Ben tevreden over het product, het is zwaar maar het doet z’n werk.

25-07-2020 | Vrouw | 58
Keelpijn
Ouderwets maar zeer effectief gorgelmiddel bij beginnende keelpijn en andere ontstekingsproblemen in de mondholte. Werkt snel. Enige nadeel is dat het buitengewoon vies smaakt (zwavel). Uit de handel gehaald door big pharma (net als dermatol) maar gelukkig nu weer verkrijgbaar, zij het tegen een veel hogere prijs. Desondanks nog steeds een aanrader.

Fexofenadine

23-04-2020 | Vrouw | 52
fexofenadine
Keelpijn
door veel kuchen, tgv hooikoorts ?last van zere keel. al enkele weken. na de 1e inname merkte ik al direct resultaat. zere keel is weg en minder kuchen/hoesten. na 1 week halve tablet geprobeerd. maar dat is te weinig. en ik merk dan ook gelijk weer dat ik wat slijmproductie krijg. en n loopneus verder geen bijwerkingen ervaren.

06-04-2020 | Vrouw | 31
Keelpijn
Ik had al 3 dagen forse keelpijn en droge hoestklachten icm neusverkoudheid. Sinds gebruik van strepfen spray (tabletten werd ik misselijk van) had ik na > 24 uur al veel minder last en was ik na 3 dagen nagenoeg klachtenvrij. Bij het gebruik van de spray had ik totaal geen klachten.

18-01-2020 | Vrouw | 69
Keelpijn
Bij ons thuis, vroeger (1960), werd dit al gebruikt bij beginnende keelpijn; tabletjes die in water werden opgelost. Heb ze altijd in huis gehad totdat het middel uit de verkoop werd gehaald. Tot mn grote opluchting is het in poedervorm gewoon online in NL verkrijgbaar. Het is zeer effectief bij keelpijn, meer dan welk zuigtablet ook. Niet gebruiken tijdens zwangerschap [lees meer...]en borstvoeding.

13-01-2020 | Man | 29

08-01-2020 | Man | 66
Keelpijn
Bij de eerste verschijnselen van een beginnende keelpijn gelijk een mespunt Superol Poeder oplossen in een glas warm water en een slok nemen en achter in de keel gorgelen. Een paar keer per dag en binnen 2 dagen is je keelpijn verdwenen. Het heeft, zoals velen al schrijven, een vieze smaak. Het effect is echt super. Zeer aan te bevelen.

29-12-2019 | Vrouw | 42

30-09-2019 | Vrouw | 59
Keelpijn
Kunt u mij ook meedelen waar ik het kan kopen? Ik kan het nergens meer vinden. Ook ik zweer bij Superol tabletten. Ben naarstig op zoek

18-09-2019 | Man | 69
Keelpijn
Vanmorgen wakker geworden met keelpijn, vooral bij het slikken. Dat is voor mij altijd het begin van ernstige verkoudheid en/of griep. Gelukkig herinnerde ik me het buisje Superol tabletjes dat ik nog had. TIEN jaar voorbij de gebruiksdatum maar ik heb 't toch maar gebruikt. Oplossen in warm water (zéér slecht oplosbaar), en langdurig gorgelen. Binnen enkele uren was d[lees meer...]e keelpijn weg. Ooit heb ik geprobeerd een nieuw buisje te kopen maar de drogist vertelde mij dat het medicijn allang verboden was ! Vandaar dat ik heel erg zuinig ben op de weinige overgebleven tabletjes. P.S. Zojuist ontdekte ik dat Superol wel degelijk nog steeds verkrijgbaar is !

05-09-2019 | Man | 40
Keelpijn
Ik heb dit jaren genomen. Zeer effectief voor mijn keel, maar eindelijk heb ik beseft dat dit medicijn de schuldige is van aanhoudende problemen met spijsvertering. Het verstoort mijn darmflora, met gevolg veelvuldige stoelgang en opgeblazen gevoel.

17-08-2019 | Vrouw | 23
Keelpijn
Koop dit niet! Dit middel was goedkoper dan andere merken, dus ik gaf het een kans. Ik nam een zuigtabletje zonder de bijsluiter te lezen of te googelen. In eerste instantie merkte ik posifief resultaat: de keelpijn werd minder, een soort verdoofd gevoel. Een (half)uur later werd ik opeens misselijk, zo misselijk dat ik moest braken en de restanten van dit tabletje in het [lees meer...]toilet belandden. Vervolgens de bijsluiter geraadpleegd, waarin ook staat dat 1 op de 10 mensen misselijkheid ervaart. Nu lees ik hier ook reviews van mensen die er langdurige buikklachten van hebben gekregen.. daar kan ik nu nog weinig van zeggen, maar hoop het niet!! Doe jezelf een plezier en koop gewoon strepsils / strepfen / trachitol o.i.d.!