ziekte

Keelpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor keelpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: keelpijn

Fexofenadine

23-04-2020 | Vrouw | 52
fexofenadine
Keelpijn
door veel kuchen, tgv hooikoorts ?last van zere keel. al enkele weken. na de 1e inname merkte ik al direct resultaat. zere keel is weg en minder kuchen/hoesten. na 1 week halve tablet geprobeerd. maar dat is te weinig. en ik merk dan ook gelijk weer dat ik wat slijmproductie krijg. en n loopneus verder geen bijwerkingen ervaren.

06-04-2020 | Vrouw | 31
Keelpijn
Ik had al 3 dagen forse keelpijn en droge hoestklachten icm neusverkoudheid. Sinds gebruik van strepfen spray (tabletten werd ik misselijk van) had ik na > 24 uur al veel minder last en was ik na 3 dagen nagenoeg klachtenvrij. Bij het gebruik van de spray had ik totaal geen klachten.

18-01-2020 | Vrouw | 69
Keelpijn
Bij ons thuis, vroeger (1960), werd dit al gebruikt bij beginnende keelpijn; tabletjes die in water werden opgelost. Heb ze altijd in huis gehad totdat het middel uit de verkoop werd gehaald. Tot mn grote opluchting is het in poedervorm gewoon online in NL verkrijgbaar. Het is zeer effectief bij keelpijn, meer dan welk zuigtablet ook. Niet gebruiken tijdens zwangerschap [lees meer...]en borstvoeding.

13-01-2020 | Man | 29

08-01-2020 | Man | 66
Keelpijn
Bij de eerste verschijnselen van een beginnende keelpijn gelijk een mespunt Superol Poeder oplossen in een glas warm water en een slok nemen en achter in de keel gorgelen. Een paar keer per dag en binnen 2 dagen is je keelpijn verdwenen. Het heeft, zoals velen al schrijven, een vieze smaak. Het effect is echt super. Zeer aan te bevelen.

29-12-2019 | Vrouw | 42

30-09-2019 | Vrouw | 59
Keelpijn
Kunt u mij ook meedelen waar ik het kan kopen? Ik kan het nergens meer vinden. Ook ik zweer bij Superol tabletten. Ben naarstig op zoek

18-09-2019 | Man | 69
Keelpijn
Vanmorgen wakker geworden met keelpijn, vooral bij het slikken. Dat is voor mij altijd het begin van ernstige verkoudheid en/of griep. Gelukkig herinnerde ik me het buisje Superol tabletjes dat ik nog had. TIEN jaar voorbij de gebruiksdatum maar ik heb 't toch maar gebruikt. Oplossen in warm water (zéér slecht oplosbaar), en langdurig gorgelen. Binnen enkele uren was d[lees meer...]e keelpijn weg. Ooit heb ik geprobeerd een nieuw buisje te kopen maar de drogist vertelde mij dat het medicijn allang verboden was ! Vandaar dat ik heel erg zuinig ben op de weinige overgebleven tabletjes. P.S. Zojuist ontdekte ik dat Superol wel degelijk nog steeds verkrijgbaar is !

05-09-2019 | Man | 40
Keelpijn
Ik heb dit jaren genomen. Zeer effectief voor mijn keel, maar eindelijk heb ik beseft dat dit medicijn de schuldige is van aanhoudende problemen met spijsvertering. Het verstoort mijn darmflora, met gevolg veelvuldige stoelgang en opgeblazen gevoel.

17-08-2019 | Vrouw | 23
Keelpijn
Koop dit niet! Dit middel was goedkoper dan andere merken, dus ik gaf het een kans. Ik nam een zuigtabletje zonder de bijsluiter te lezen of te googelen. In eerste instantie merkte ik posifief resultaat: de keelpijn werd minder, een soort verdoofd gevoel. Een (half)uur later werd ik opeens misselijk, zo misselijk dat ik moest braken en de restanten van dit tabletje in het [lees meer...]toilet belandden. Vervolgens de bijsluiter geraadpleegd, waarin ook staat dat 1 op de 10 mensen misselijkheid ervaart. Nu lees ik hier ook reviews van mensen die er langdurige buikklachten van hebben gekregen.. daar kan ik nu nog weinig van zeggen, maar hoop het niet!! Doe jezelf een plezier en koop gewoon strepsils / strepfen / trachitol o.i.d.!

08-04-2019 | Man | 50
Keelpijn
Voor mij is het echt een wondermiddel. Bij opkomende keelpijn of verkoudheid gorgel ik ermee (zo diep mogelijk in de keel laten komen) en ontsmet na het snuiten mijn neusgaten. Binnen 2 dagen is elk beginnend probleem verdwenen. Het smaakt walgelijk, maar werkt fantastisch!

Diclofenac

14-03-2019 | Vrouw | 36
diclofenac
nvt

09-03-2019 | Vrouw | 57
Keelpijn
Bij mij begint verkoudheid altijd met een keelonsteking. Een paar maanden gelden heb ik het nog gehad en ben er flink ziek van geweest. Eergisteren kreeg ik weer last van keelpijn. “Daar gaan we weer....(zucht)” dacht ik.. Ik herinnerde me dat mijn moeder mij vroeger in zulke gevallen mij met surperol liet gorgelen. Gelukkig had ik het nog (erg oud: tabletjes te oplossen [lees meer...]in water) in de medicijnla liggen. Toch maar eens proberen.... 3x keer per dag gegorgeld en na twee dagen is de keelpijn over. Enige nadeel is dat het vies smaakt, het bijt in de keel. Maar dat vind ik niet erg. Dus volgens mij werkt dit goed.

15-02-2019 | Vrouw | 52
Keelpijn
Ongelooflijk dat dit vrij verkocht mag worden, maagpijn, diaree en vreselijke darmkrampen. Voor mij nooit meer !

Amoxicilline / Clavulaanzuur

14-02-2019 | Vrouw | 19
amoxicilline / clavulaanzuur
Keelpijn
maandag, dinsdag heb ik heelveel slijm weg gehaald. Ik kon niet opstaan uit me bed van de pijn dus besloot dan op woensdag naar de dokter te gaan. De dokter schreef mij amoxicilline clavulaanzuur voor. bij de eerste tablet merkte ik al veranderingen, maar heel de dag door vvoede ik trillingen in mijn lichaam. Volgende morgen sta ik op en voelde me misselijkheid en had de n[lees meer...]ijging over te geven dus heb ik eerst gegeten en dan de medicijn in genomen en nog geen 30 sec en begon over te geven misselijkheid dus, duizeligheid en werdt zwak. Dus ben onmiddelijk hiermeer gestopt. misschien werkt het bij mij anders en bij iemand anders weer anders.

14-02-2019 | Vrouw | 26

07-12-2018 | Vrouw | 57
Keelpijn
Op maandagavond laat voelde ik dat ik grieperig werd (of snipverkouden): koorts, stijve spieren, zere gewrichten, loopneus, zware oogleden, keelpijn en algehele lamlendigheid. "O, jee, dat gaat een week duren", dacht ik. Op dinsdagochtend meteen begonnen mijn keel te ontsmetten door te gorgelen met een mespunt Superol in een glas water. Die dag drie keer gedaan en de hele [lees meer...]dag slap en met koorts in bed gehangen. De tweede dag 's morgens nog tweemaal gegorgeld en in de loop van de dag verdwenen de symptomen en was mijn temperatuur weer normaal. Mijns inziens heb ik door te gorgelen met Superol de verspreiding van de infectie vanuit de keelholte weten te voorkomen. Aan het eind van de woensdag was ik weer zo fit als een hoentje. Niks week ziek... In anderhalve dag was de infectie mijn lijf uit gejaagd. Superol is héél smerig en ook héél werkzaam! Topspul. Verkrijgbaar in het buitenland en bij apotheek (poeder).

Hibitane

19-05-2018 | Vrouw | 56
chloorhexidine
Keelpijn
Vroeger kreeg ik van mijn tandarts de gouden tip de (oude) Hibitane te gebruiken. Het bleek een tovermiddel. Gladde, zachte zuigtabletten met een medicinale smaak. Ik had ze daarna altijd in huis en mee op vakantie. Toen ik op zeker moment nieuwe wilde kopen, bleek het concept vernieuwd en zat het in een oranje doosje. Verbijsterend slecht resultaat. Geen effect. Vieze sm[lees meer...]aak (nepsinaasappel). Akelige structuur (korrelig). Wat ik niet snap, is dat de fabrikant zo halsstarrig is. Ik heb ze destijds benaderd maar kreeg een standaard reactie dat innovatie altijd nodig is. Nu net (mei 2018) vond ik tot mijn grote vreugde nog een stukje strip met 4 pilletjes. Terwijl ik momenteel een erg hardnekkige keelpijn heb, ging het direct beter en kon ik slapen. Onbegrijpelijk dat er zoveel mensen negatief zijn en dat Hibitane persisteert in de verslechtering. Ze zullen nu wel over de kop zijn want de innovatieve variant in het oranje doosje werkt NIET. Zo jammer. Ik had echt veel baat bij de zachte ronde tabletten.

05-02-2018 | Vrouw | 49
Keelpijn
Ik had Strepfen keelspray gekocht ivm keelpijn. Ik sprayde het in mijn keel, en haalde daarna mijn neus op, waardoor de spray ook in mijn neus kwam, vrij snel daarna stonden de blaren in mijn neus en had ik een bloedneus. Ik loop nu bijna een week met korstjes in mijn neus en het brand nog steeds. Ik snap niet dat dit "geneesmiddel", zomaar bij de drogist te koop is. Toen[lees meer...] ik de bijsluiter las, schrok ik behoorlijk van de bijwerkingen

Perio-Aid Mondreiniging

03-01-2018 | Vrouw | 50
mondverzorging
Keelpijn
na gorgelen bij pijnlijke keel (zonder het product door te slikken) begon gevoel van zwelling in de keel en sterk branderig gevoel. De pijn name toe de zwelling idem. Werd na spoeddienst gevoerd en verbleef drie dagen in intensive care. dankzij goed ingrijpen en juiste medicatie is levensbedreigende zwelling verdwenen. Na een week nog steeds belangrijk gebrek aan smaak. [lees meer...] Onbegrijpelijk dat dit product zomaar vrij te verkrijgen is

08-10-2017 | Man | 30
Keelpijn
Werkt veel beter dan strepsels. Verdoofd de keel(pijn). Bij een erg kapotte keel prikt het eerst wel een beetje in de keel, maar dat gaat snel genoeg over

21-03-2017 | Man | 55
Keelpijn
Met name effectief bij beginnende keelpijn. Direct gorgelen voorkomt in meeste gevallen ellende. Ben nogal van het experimenteren, dus door zout water gemengd bij hevige neusverkoudheid en dat ingesnoven. Niet weg maar wel enorm verminderd, van verstopt naar nauwelijks loopneus. Opgelost en als inhalatiespray bij slijmhoest ook geprobeerd, geen resultaat voor zover ik wee[lees meer...]t. Helaas voorkomt de smaak dat gezinsleden er ook snel naar grijpen...gevolg onnodige keelpijn. Schandalig dat zo'n goed werkend middel eruit ligt door hoge toelatingskosten, zuigtabletten waren echt heel goed, nu blijft het behelpen met gorgelen.

07-02-2017 | Man | 48
Keelpijn
Superol moet je gorgelen en daarna uitspugen, smaakt vies maar werkt super.

31-12-2016 | Vrouw | 48

01-11-2016 | Vrouw | 24
Keelpijn
Deze zuigtablet irriteert mijn keel een beetje wanneer ik hem neem, maar heb wel het idee dat hij echt wat doet. Ik voelde me ziek worden en ben toen begonnen met dit medicijn. Na bijna 3 dagen is mijn keelpijn zo goed als weg en ben ik ook algeheel weer fit. Ik voel me alleen een beetje opgeblazen met af en toe wat maagpijn, maar dat heb ik liever dan keelontsteking! De g[lees meer...]ewone strepsils haal ik niet weer, die doen vergeleken hiermee niks. Zeer tevreden!

13-10-2016 | Man | 23
Keelpijn
Dit middel gebruikt omdat Stepsils maar 30 min werken. Deze pil zorgt ervoor dat ik zeker de halve dag geen last heb van m'n keel. Dit is heel handig aangezien ik voor m'n werk veel moet praten. Ik heb dus zeker veel baat bij het gebruik van Mucoangin

03-05-2016 | Vrouw | 72
Keelpijn
Bij beginnende keelpijn direct gorgelen, mespunt in glaasje water, (oplossen in beetje heet water, dan koud erbij) kreeg maandagavond hevige keelpijn, slikken erg pijnlijk. Gegorgeld ca. 22.00 uur, om 03 en 06 uur weer. Dinsdagochtend was de keelpijn grotendeels weg

18-04-2016 | Vrouw | 77
Keelpijn
ik ben allergisch voor diclofenac en heb daarvan dezelfde bijwerkingen, dus nu ook deze bijwerkingen van trachitol.

14-03-2016 | Vrouw | 48
Keelpijn
Naarmate je langer zuigt op de tablet, wordt hij scherper en scherper. Vreselijk veel last van hardnekkig maagbranden na inname. Alsof er een hap Vicks Vaporub in je maag drijft, die maar niet weg wil. Afschuwelijke tablet.

25-12-2015 | Man | 33
Keelpijn
had keelpijn, wat dus inhoud moeilijk kunnen slikken en pijn aan mijn luchtwegen, af en toe hoesten en wat slijmvorming. Trachitol voor €6 gekocht bij Kruidvat voor 30 stuks. Het product bijna één week lang gebruikt, zoals men aangeeft (1 tablet per 2 uur). het verdoofd de pijn redelijk snel, maar effect is ook redelijk snel weg! voor de rest weinig verbetering gemerkt. ik[lees meer...] zou het voor €6 nooit meer kopen. zeker gezien het feit dat ik ooit dergelijk tabletten heb gekocht voor €2 (bij dirx, inmiddels failliet) met iets beter resultaat. kortom zou zeggen veel water drinken, goedkope menthol snoepjes kopen, weinig praten, uitrusten en dan gaat het wel over, of naar de huisarts maar ik zou echt geen €6 meer uitgeven aan een merk, want daar betaal je voor, niet voor de werking want die is minimaal.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2360)
Depressie (1912)
Angst & paniekstoornis (1808)
Hoge bloeddruk (1345)
Acne/puistjes (958)