Onrustige benen

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Restless legs syndrome (rusteloze benen) (214)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor onrustige benen

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Sifrol 1 5
Akineton 1 4
Gabapentine 1 2
Ketensin Tabletten 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: onrustige benen

15-12-2023 | Man | 75
Onrustige benen
Helpt goed bij rusteloze benen en/of armen. Andere medicijnen dopamine agonisten gaven augmentatie.

23-10-2023 | Man | 75
Onrustige benen
Ik gebruik Oxycodon omdat alle andere medicijnen niet meer hielpen tegen rusteloze benen. Dat komt omdat ik augmentatie heb, wil zeggen dat dopamine agonisten zoals Sifrol, Neupro, Pramipexol e.d. niet meer werken.

Inhibin

16-05-2021 | Vrouw | 51
hydrokinine
Onrustige benen
Voor mijn onrustige benen, werd inhibin voor geschreven, naast mijn onrustige benen, werd ik er erg misselijk van en kreeg er maagpijn van(ondanks maagbeschermers), en ben per direct gestopt.

Ketensin Tabletten

16-05-2021 | Vrouw | 51
ketanserine
Onrustige benen
Mijn huisarts concludeerde een slechte doorbloeding in mijn bovenbenen, en schreef ketensin voor. Na een aantal dagen, sliep ik eindelijk de nacht door, zonder onrustige benen, eindelijk na jaren een oplossing. Nu wordt Ketensin niet meer gemaakt door de farmaceut Janssen, en is het niet meer te verkrijgen, ik betreur dit enorm, aangezien ketensin weinig bijwerkingen [lees meer...]had, en het alternatief wat mij is geboden, enorm veel bijwerkingen heeft.

Inhibin

28-08-2020 | Man | 37
hydrokinine
Onrustige benen
Ik heb heel mijn volwassen leven last van rusteloze benen (RLS). Als het opspeelt dan kan het dagen tot weken duren weken duur vooral in de nacht. Slapen is dan erg lastig en ik kom dan ook veel slaap te kort. Gelukkig trok het altijd na een tijdje weer (tijdelijk) weg. Momenteel is het weer opgespeeld en duurt het langer dan normaal. De dokter heeft Inhibin voorgeschreven[lees meer...] om 14 dagen te proberen. Ik slik het op moment van schrijven 5 dagen en kreeg al zeer snel last van hoofdpijn en oorsuizing. De rusteloosheid is nog weinig verbeterd, maar misschien heeft het meer tijd nodig om door te werken. Vooral de oorsuizing is vrij vervelend en ik hoop dat het weg trekt zodra ik stop met het middel (nagevraagd bij de dokter maar die kon dit ook niet met zekerheid zeggen). Heeft iemand ook ervaring met oorsuizing en trok het weg na het stoppen met het middel?

Akineton

26-02-2020 | Vrouw | 38
biperideen
Onrustige benen
Van de haldol kreeg ik snachts in bed last van zeer onrustige benen

Ropinirol

13-10-2019 | Vrouw | 77
ropinirol
Onrustige benen
Ik gebruik dit medicijn Ropinirol sinds 2016 Begin ging het prima maar nu is het om niet uit te houden.Soms ga ik naar buiten om het te vergeten. Ik ben een vrouw van 77jaar en verder nog goed ter been.Soorten doe ik nog en ik zoek veel afleiding.Pas alleen naar Canada geweest voor 8 weken.Morgen een afspraak bij de huisarts om een afspraak temaken bij de Neuroloog.

Gabapentine

25-02-2019 | Vrouw | 68
gabapentine
Onrustige benen
Ik word helemaal gek van het rusteloze gevoel in mijn voeten, tintelingen en kramp en niet stil kunnen houden. slaap daardoor heel slecht, ondanks oxazepam. Ik heb Parkinson en weet me geen raad meer. Ik las op facebook dat iemand hiertegen injecties krijgt met vitamine B12. Heeft iemand ervaring hiermee ?

28-08-2018 | Man | 64
Onrustige benen
Er zijn voor Resteless Legs (Onrustige benen) ook specifieke medicijnen. Deze gebruik ik ook (Dopamine, Lyrica pijnstiller) Doordat deze onvoldoende efffect geven, is er oxycodon toegevoegd. Dit helpt, maar het wordt mij steeds duidelijker dat de toenemende vermoeidheidsklachten het gevolg zijn van de oxycodon. Waarom? Vrijwel 'alles' is verder uitgesloten en na inname van[lees meer...] de dagelijkse dosis Oxycodon verminderen de vermoeidheidsklachten even. De nawerking / bijwerking in de loop van de dag is echter vermoeidheid.

Lyrica

02-09-2016 | Man | 68
pregabaline
Onrustige benen
Door onrustigheid in mijn hoofd wao door vluchtige stoffen van alles geprobeerd nu met lyrica begonnen nog niet lang bezig met het medicijn maar ik heb rustige benen nu als ik in bed ligt

Lyrica

22-03-2016 | Man | 69
pregabaline
Onrustige benen
Na het innemen van deze medicijn heb wat rustigere benen

Sifrol

14-04-2015 | Man | 64
pramipexol
Onrustige benen
Ik gebruik Sifrol al jaren en met tevredenheid. 's-Avond om 22.00 uur neem ik steeds één pil en slaap er goed op. Als ik de pil vergeet krijg ik last van mijn benen.

Ropinirol

30-01-2014 | Man | 67