Ervaringen met Lyrica

Aangezichtspijn (32 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

17-12-2022 | Man | 42
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Eerste middel die werkt en quasi geen bijwerkingen heeft.

06-01-2022 | Vrouw | 47
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik kreeg deze medicijnen van de neuroloog voor oa RLS en het benigne fasciculatiesyndroom (BFS) . Ik heb dus heel de dag vervelende spier samentrekkingen en soms kramp. Het medicijn werkte niet. Maar wilde het een kans geven, dus heb het 10 dagen geslikt. Het werkte een klein beetje tegen kramp, of dat moet toeval zijn greweest aangezien ik ook extra magnesium slik. De f[lees meer...]asciculaties leken erger te worden en had iedere dag hoofdpijn Buiten dat werd ik erg vlak en lag heel de dag op de bank of in bed. Sinds eergisteren kwamen daar sombere gedachten bij. En heb toen besloten te stoppen. En ook meer research gaan doen, en ben mij kapot geschrokken wat ik op internet las. Ook kon ik gisteren niet in slaap komen, en ben ik overprikkeld. Na 10 dgn al soort van lichte afkick verschijnselen. Het is te doen, maar ben gelukkig op tijd gestopt. Het middel is voor mij erger dan de aandoening. Mijn advies, slik dit medicijn alleen als je echt niet anders kan! Er lopen zelfs rechtszaken tegen de fabrikant, en het schijnt erger afkicken zijn dan heroïne! Ik ben in herstel van een verslaving en heb 15 jaar geen drugs meer aangeraakt. Ik vind het heel slordig van de neuroloog om sowieso dit medicijn te geven voor mijn aandoening, maar ook omdat ik verslaafd ben geweest. Dan zijn dit soort pilletjes toch gevaarlijk denk ik? !

01-10-2018 | Man | 70
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Kreeg dit voorgeschreven door neuroloog. Klachten waren (zijn): RLS, en i.h.a. heel onrustige nachten met veel bewegen, trappelen, praten en schreeuwen. Dit alles werd wel wat beter door Pregabaline, maar (zie boven) ik wilde die afhankelijkheid niet. Ik startte met de laagste dosering (75 mg). Na verloop van tijd werd de werking veel minder. De arts stelde hogere dosering[lees meer...] voor, maar daar had ik geen trek in. Want dan lijkt het einde zoek.

02-09-2016 | Man | 68
pregabaline (150mg)
Onrustige benen
Door onrustigheid in mijn hoofd wao door vluchtige stoffen van alles geprobeerd nu met lyrica begonnen nog niet lang bezig met het medicijn maar ik heb rustige benen nu als ik in bed ligt

22-03-2016 | Man | 69
Onrustige benen
Na het innemen van deze medicijn heb wat rustigere benen

25-03-2015 | Man | 60
pregabaline (150mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
altijd pijn in de benen bij rust, dus veel slapeloze nachten. 1 jaar lang onderzoeken gehad tot mijn huisarts op het idee van lyrica kwam, ben hem nog steeds erg dankbaar.

10-02-2015 | Man | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
In met name een van mijn benen heb ik last van restless legs, in mijn geval zeurderige kramp, die zich in de loop van de avond voordoet en na enige tijd (nadat ik naar bed ben gegaan) weer verdwijnt. Omdat de klachten toenamen heb ik van de neuroloog Lyrica voorgeschreven gekregen. Ik gebruik de lichtste dosis (75 MG) twee keer per dag. In het begin voelde ik mij een beetj[lees meer...]e licht in het hoofd. Dat ging na een paar dagen weer over. De kramp voel ik nog in zeer lichte mate en gedurende korte tijd. Veel bijwerkingen heb ik niet ervaren, behalve een zekere mate van sufheid. Positief is dat Ik eerder in slaap val, maar overdag voel ik dat ik eerder moe ben. Ik gebruik het medicijn nu drie weken en ga er voorlopig mee door. Wanneer de sufheid blijft wil ik een ander medicijn proberen.

09-04-2013 | Vrouw | 61
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Lyrica is voor mij een wonderpil na jaren ernstige last van resless legs.Kon s.avonds niet zitten slapen ging slecht en na een bezoek aan de neuroloog dit medicijn gekregen in 1 woord super ben zo blij.

08-07-2012 | Vrouw | 65
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Lyrica heeft als bijwerking duizeligheid, sufheid en moe. Dat gaat na 5 weken grotendeels over. Tip: gebruik in het begin een rollator om je evenwicht te bewaren.