Ervaringen met Prednisolon tabletten/ injecties

prednisolon

Spierreuma (18 meningen)
Auto-immuunziekte (8 meningen)
Astma (5 meningen)
Colitis ulcerosa (4 meningen)
COPD (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Bronchitis (4 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)
Nefrotisch syndroom (2 meningen)
Systemische Lupus Erythematodes (SLE) (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)

Prednisolon tabletten/ injecties

20-09-2014 | Vrouw | 40
prednisolon
Oogontsteking
Ik schrijf mijn verhaal even wat uitgebreider op voor de mensen die hetzelfde meemaken als ik of die het nog gaan meemaken. Misschien heeft u er iets aan om mijn klachten en bijwerkingen te vergelijken met die van u, het kan een geruststelling zijn. Voor mij is het dat tenminste wel als ik lees dat andere gebruikers dezelfde klachten hebben. Sinds 2007 weet ik dat Uveit[lees meer...]is heb. Dit zijn ontstekingen in mijn geval in beide ogen veroorzaakt door een auto-immuunziekte. Bij mij is nog niet gevonden om welke ziekte dit gaat en waarschijnlijk zal dat ook niet gebeuren. Bij een groot deel van de uveitis patiënten wordt de onderliggende oorzaak niet gevonden. Mijn "goede" oog was altijd mijn rechter oog. Tot mei dit jaar weinig tot geen ontstekingen in het rechter oog. Links wel gehad. De ontsteking veroorzaakt vocht achter het netvlies en dit geen een slecht zicht en kan blijvende schade aanrichten. Het is dus belangrijk om zsm het vocht weg te krijgen. Ik was volledig medicatievrij omdat het goed ging tot mei dit jaar. Vanaf toen met Acetazolamide (Diamox) geprobeerd het vocht we te krijgen. De dosis is in juli verhoogd zonder resultaat. Vervolgens Pred Forte en Naclof druppels gebruikt gedurende 3 weken. Helaas zonder resultaat. Dinsdag 16 september was het dan ook tijd om te starten met een stootkuur Prednisolon 60mg per dag eerst 2 weken. Daarnaast tabletten om botontkalking tegen te gaan. Dag 1 weinig last gehad alleen slecht slapen, maar vanaf dag 2 hakt het er behoorlijk in. Ik voel me slap, zwak af en toe duizelig, wat steken in spieren, gewrichten. Helaas lijkt mijn zicht er ook niet beter op te worden maar zelfs slechter. Geen idee of dit normaal is, ik ben tenslotte nog maar een paar dagen bezig. Toch de bloeddruk en suiker laten prikken. Glucose was prima 4.8 bloeddruk is omhoog geschoten 173/114 echt veel te hoog. Nu weet ik dat mijn bloeddruk altijd hoger is bij de artsen omdat ik me daar te veel over opwind dus meet ik hem thuis ook en daar is hij na even rust 143/96 ook hoog maar nog acceptabel. Volgende week terug voor controle bij de huisarts. De bijwerkingen die ik tot nu toe, dag 5, heb zijn vervelend maar als je jezelf een beetje rust gunt is het best te doen. Ik kan op dit moment nog gewoon op de fiets naar de winkel en doe mijn werk ook nog gewoon al is het wel pittig omdat mijn zicht niet goed is. Was dat goed geweest dan zou het ook iets minder vermoeiend zijn denk ik. Prednisolon het is rotspul en tot nu toe heeft het bij mij nog geen effect. Voordat ik gestart ben gaf de oogarts aan effect te verwachten na 2 weken. De ontsteking moet dan helemaal weg zijn en het oog rustig. Als dat zo is mag ik het afbouwen. Heeft het niks gedaan dan moet ik naar 80mg per dag. Ik ben bang dat ik dan niet meer kan functioneren als ik al zie wat 60mg met je lichaam doet. Ik blijf hoop houden dat het in deze 2 weken wel iets gaat doen. Veel sterkte met het gebruik van dit middel voor de lezers.