Ervaringen met Mometason neusspray

mometason

Allergie (8 meningen)

17-03-2024 | Man | 72
Bijholteontsteking
Bijholte ontsteking na elke lichte verkoudheid. Zolang de afvoer van vocht niet blokkeerd geen pijn. Zodra de afvoer geblokkeerd wordt door gezwollen slijmvliezen in de neusholte flinke hoofdpijn. Dan gelijk beginnen met Mometason, na een week gaat het beter zo niet tijdelijk iets hogere dosering. Zoutwater spoelen met kannetje en ananas eten helpt ook

19-10-2023 | Vrouw | 32
Bijholteontsteking
Vanaf 18 sep met momentasonfuraat neusspray begonnen 1x daags. In het begin merkte ik binnen een paar uur verschil. De bijwerkingen: De dagen daarna vaak hoofdpijn na gebruik van neusspray (na 2-4 uur) druk op de voorhoofd, en in het hoofd en achter mijn rechter oog, Een droge neus en droge ogen (wazig zien en met momenten duizelig) en soms met spierpijn achter het oog. [lees meer...] Stemmingswisselingen, en soms een opgejaagd gevoel. Nu 2 weken verder (2 maanden sprayen) ben ik klaar met het gebruik van momentason en alle klachten zijn weg. De bijwerkingen waren zeer vervelend en moest mezelf dwingen om de neusspray af te maken. Achteraf blij mee want ik had een flinke onsteking, en was ook hardnekkig. De meer bijwerkingen des te beter het zijn werk doet.

20-08-2023 | Vrouw | 31
Voorhoofdsholteontsteking
Bij Eerste keer gebruik brandend gevoel in oren/neus en keel. De Dag erop zijn de klachten gelukkig al wat vermindend. Ik heb wel nog steeds een redelijke druk in mijn oren en hoofd maar dat kon volgends de arts wat langer duren. Het begon met druk in mijn hoofd en gezicht, pijn in mijn gezicht (niet constant) maar hield wel steeds langer aan en werd langzaam erger. St[lees meer...]eeds vaker misselijk en last van duizeligheid en gevoelig voor licht en slechter zien. Soms van smorgens tot savond hoofdpijn aanvallen achter mijn rechteroog met een druk bij de neusschot en last van de zijkanten van mijn hoofd en soms het gevoel alsof je een beginnende oor onsteking krijgt en trekt door naar heel het gezicht, pijn met kauwen en last van spierpijn. Ik Ben erg tevreden met de neusspray! Alles is beter dan die heftige hoofdpijn en de klachten daar omheen. Heb me echt slecht gevoeld dat ik toch maar naar de arts gegaan ben.

08-06-2023 | Vrouw | 33
mometason (50ug/do)
Ongeveer 12 uur na de eerste dosis, begon ik bijna te huilen van geluk. Ik ben 33 en heb mijn hele leven last van zware hooikoorts. Vooral een verstopte neus, snotterig, veel niezen, hoofdpijn, jeukende ogen, en algehele vermoeidheid. Ik moet vaak veel slapen en eet ook meer oor de vermoeidheid. Ik heb verschillende neussprays geprobeerd en slik een dubbele dosis levocetir[lees meer...]izine. Niets hielp echt. Uiteindelijk toch maar weer een nieuwe geprobeerd: Mometason. Het is echt ongelofelijk maar 4 dagen later adem ik normaal door mijn neus (nog nooit in mijn leven zo vrij) en heb ik weer energie. Zelfs mijn ogen jeuken veel minder. Ik kan niet geloven dat ik mijn hele leven zo zou kunnen hebben leven.

30-12-2022 | Vrouw | 44
Bijholteontsteking
De druk op mijn oren nam de eerste dag van gebruik al af. Minder hoofdpijn. De ontsteking neemt duidelijk af. Dit is de tweede keer dat ik dit medicijn gebruik. Een jaar geleden heeft het me ook geholpen van de bijholteontsteking af te komen. Mijn neus is niet verstopt, dus drogist neusspray heeft geen zin. Vanaf achter de ogen en bij mijn oren is er een flinke dreunen[lees meer...]de pijn, die door dit medicijn gelukkig afneemt. Ik krijg er wel een droge mond van, dat is op te lossen met een zuigsnoepje.

04-10-2022 | Vrouw | 51
mometason (50ug/do)
Eerste dag al zware hoofdpijn en een griep gevoel, pijn in het lichaam. Besloten door te gaan onder het mom van wellicht trekt het weg. Klachten worden alsmaar erger, zeer pijnlijke keel waardoor ik naast de verstopte neus nu bijna niet meer kon ademhalen . 2 dagen nauwelijks geslapen , 1 nacht vanwege “gewone” slapeloosheidbijwerking, ik was klaarwakker. De 2e nacht van[lees meer...]wege zo,n ernstige keelpijn en ademhalingsproblemen , slikken was onwijs pijnlijk. Tevens ook bloedneuzen. Gestopt , klachten trekken weg. Dit is zeer gevaarlijk zeker als je neus al verstopt is!,!!

02-06-2022 | Vrouw | 32
mometason (50ug/do)
Vreselijk zo erge hoofdpijn elke dag m’n oorzuisingen blijven erg duizelig ook elke dag ik stop ermee

07-04-2022 | Man | 48
mometason (50ug/do)
Dit middel voorgeschreven gekregen ivm geïrriteerd en gezwollen neusslijmvlies agv berkenpollenallergie. Resultaat is op zijn best 0,0. Maar het lijkt er zelfs sterk op dat de klachten verergeren na gebruik.

22-02-2022 | Man | 57
Tinnitus
Ik gebruik het nu 3 weken achter elkaar, maar in het begin na 3 dagen 4 dagen gestopt wegens hoofdpijn. Nu dus 2 weken achtereen. Klachten zijn zeker nog niet weg, maar kreeg vandaag plots hoge bloeddruk en een zeer onaangenaam opgewonden gevoel. Ik ga morgen afbouwen en na een week stoppen. Ik denk dat dit middel de adrenaline verhoogd in mijn bloed. In het begin ervaarde[lees meer...] ik trouwens het omgekeerde, ik werd er eigenlijk lekker rustig van.

30-01-2022 | Vrouw | 26
Sinusitis
Door een chronische bijholteontsteking gebruik gemaakt van Mometason ... Ik moest de Neusspray 4 weken gebruiken van de arts. Echter, ben ik gestopt met dit middel na 3 weken. Weinig tot geen positieve werking van het middel op mijn aandoening. De bijwerkingen daar in tegen waar nog veel erger. Ik kreeg last van paniekachtige aanvallen en een ontiegelijke hoofdpijn. In de [lees meer...]ochtend bij het wakker worden, had ik het gevoel alsof ik flauw kon vallen. En dit elke ochtend opnieuw... Tussen door nog last gehad van misselijkheid en verergeringen van de klachten. Wat een verschrikking middel zeg! Ik zou het echt IEDEREEN afraden!!!

06-11-2021 | Vrouw | 25
mometason (50ug/do)
Vanwege chronische verkoudheid en vocht achter de trommelvlies deze neusspray voorgeschreven. Klachten die ik heb zijn oorsuizen en druk op de oren. Na een maand geen verschil, zelfs oorpijn nu maar geen idee of dat door de neusspray kom. Maar wat echt extreem is is elke dag nu extreme hoofdpijn. Maar echt extreem. Ik ga ermee stoppen.

13-09-2021 | Vrouw | 54
mometason (50ug/do)
De inhoud is wel prima maar wat een drama van een (goedkope?) spray. Ik gebruik al 20 jaar dit soort sprays maar krijg tegenwoordig vanwege de kosten waarschijnlijk die van 1A Pharma via de apotheek. Helft van de tijd werkt de spray functie niet goed dus of je gebruikt te veel of te weinig of sprayt het in de lucht om te kijken waarom ie t niet doet en haalt dus nooit de b[lees meer...]eloofde 140 doses. Ik begrijp echt niet waarom hier niks aan gedaan wordt, klopt niks van.

17-03-2021 | Man | 54
mometason (50ug/do)
Eustatius buis verstopt druk op de oren, vocht achter de trommel vliezen Na één maand veelal bloed neus

09-03-2021 | Vrouw | 31
mometason (50ug/do)
gebruikt vanwege allergie maar na een paar dagen mee gestopt. ik viel na gebruik als een blok in slaap en was helemaal weg, zelfs harde geluiden deden amper wat, paar keer op een ander tijdstip van de dag geprobeerd maar steeds viel ik in slaap. kreeg ook erge spierkrampen in mijn kaak en nek dus mee gestopt want het was niet verantwoord om dit te blijven gebruiken.

05-03-2021 | Man | 58
mometason (50ug/do)
Na het gebruik van 3 andere sprays( flixonase, dymista, avimys ) die geen resultaten gaven nu MOMETASON neus spray van de huisarts meegekregen. Dit corticosteroïde werkte reeds al na 3 dagen gebruik. Ik ben tevreden en heb de gehele dag lucht. Inname 1x per dag twee keer sprayen beide neusgaten

07-10-2020 | Vrouw | 55
mometason (50)
Na een middenoorontsteking (antibiotica en neuspray) bleef er vocht achter mijn trommelvlies zitten. Nu 2 weken elke keer voor het slapen gaan deze neusspray gebruikt. Ik werd wakker met achterliggende hoofdpijn en het gevoel van flauwvallen over de gehele dag. Verder geur en smaak verlies. Nu ik gestopt ben met dit medicijn welke mij niet heeft geholpen ben ik verder [lees meer...]ook weer klachtenvrij van de bijwerkingen! Vocht achter het trommelvlies is niet weg!