Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

16-03-2022 | Vrouw | 43
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Oorontsteking
Gebruikt voor oorinfectie en opgezette lymfeklieren. Ik kan dit spul niet verdragen, na 1 tablet sloeg mijn maag en hart op hol en moest ik enorm zweten. Nooit zo beroerd gevoeld. Meteen daarna om andere antibiotica gevraagd, die ik wel kon verdragen. Dit spul komt mijn lichaam niet meer binnen, staat op de allergielijst.

18-09-2020 | Vrouw | 33
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Oorontsteking
Heeft er iemand ook last van extreme pijnlijke rare maagzuur na gebruik van deze antibiotica met amox met cylvaanzuur?? Dag 3 en zwaar ziek Ik neem altijd pantoprazol maar heb dit nog nooit zo gehad, ik kan er niet van slapen onda t ik minstens denk dat er wat in me slokdarm maag niet goed gaat, klaag niet snel maar wat is dit een troep zeg

20-06-2019 | Vrouw | 56
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Oorontsteking
Dit middel kreeg ik bij een uitwendige oorontsteking. Hoopte dat het direct eerste of tweede dag merkbaar zou zijn, maar het duurde tot de 5e dag voordat ik verbetering zag/voelde. Maakt je wel onzeker of het wat doet, vooral omdat huisarts zei dat je de volgende dag al wat moest merken. 10 dagen kuur was dus niet overbodig. Bijwerking: buikkramp, maar goed mee te leven.[lees meer...] Wel heb ik sinds ik dot middel slik, weer erg veel aften.

28-05-2013 | Man | 63
Oorontsteking
De bijwerkingen van dit medicijn is echt een ramp. Ik ben normaal zo gezond als een vis! Mankeer bijna nooit wat. Na 1 dag van inname begint het gedonder. Maagkrampen, enorme buikloop met bloed. Op een rare plek in de rug een vervelende pijn die slapen op de zij vervelend maakt. Tussen de schouderbladen ook vervelende zeurderige pijn. Jeuk en uitslag in de mond en op de hu[lees meer...]is bij het oor. Ik ben ermee gestopt maar nu op 27 mei heb ik er nog last van en probeer de buikloop onder controle te krijgen met dieetvoeding en Loperamide. Je gaat naar de dokter voor een speekselklierbultje en krijgt er een arsenaal aan problemen bij door dit geneesmiddel/antibiotica van "Actavis". Het is gewoon rommel dat je niet moet innemen als je geen bijwerkingen wilt. Ik wil het in ieder geval nooit meer hebben. Een regelrechte ramp! Mijn vrije dagen Hemelvaart en Pinksteren ook nog naar de knoppen!

25-09-2012 | Vrouw | 32
Oorontsteking
Sinds bijna een week aan de kuur, moet deze nu verlengen met nog 1 week. Inmiddels is mijn onsteking er nog, maar heb ik een snee + drain bij de plek. De enige bijwerking die ik heb, is een vaginale schimmelinfectie. Beetje jammer, maar was te verwachten ik heb dat namelijk regelmatig.

16-09-2012 | Vrouw | 30
Oorontsteking
ik heb gehoorgang ontsteking wat al erg vervelend op zich is. eerst naar huisarts geweest toen druppels gehad. hielp niets ik terug naar huisarts en toen een amox kuur erbij gehad. ja klachten zijn wel aan het afnemen maar jeetje zeg ik ben al vanaf vrijdag hele dagen aan het overgeven niet normaal meer kan niets binnen houden behalve water. dit heb ik nog nooit gehad!!![lees meer...]!!!!!!!!!! en het is nu zondag. heb vaker amox kuur hegad en zelfs hogere doseringen maar dit heb ik nog nooit gehad. heb nu het gevoel dat ik me ingewanden erbij uitspuug. morgen gaat ik de arts terug bellen wand dit kan toch niet normaal zijn? iemnad anders toevallig hetzelfde met deze rot kuur?

09-07-2012 | Vrouw | 63
Oorontsteking
Na het gebruik van deze kuur vanwege een oor infectie kreeg ik na 5 dagen behoorlijke jeuk en voelde me helemaal niet goed, mijn ontlasting en urine was niet goed. Na een bloedtest, waar de waarde van de lever veel te hoog was, ben ik met spoed doorverwezen naar een internist voor maag/darm/lever. Daar bleek dat ik een leverontsteking en geelzucht van dit medicijn had ge[lees meer...]kregen, wat zeer zelden voorkomt volgens de beschrijving. Ik ben nu 7 weken verder, 8 kilo afgevallen, maar het gaat gelukkig wat beter, en ben nog onder behandeling bij de internist, zo zie je maar wat een medicijn kan aanrichten, en de infectie van de oren heb ik nog.