ziekte

Reflux

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor reflux

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Sucralfaat 1 5
Pariet 1 5
Prezal 1 5
Pantozol 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: reflux

01-07-2019

Gaviscon (alginezuur/ antacida)
Reflux

Allrs al geprobeert. Overal diepsuf van duizelig, omeprazol in de war, pantaprazol dikke zere ogen. Zwakte, kon niet lopen zo slap. Krijg er nog een ziekte bij
26-05-2019

Reflux

Slik al zeker 15 jaar omaprazol ivm refluxziekte, maar moest van de verzekering over op deze waarschijnlijke goedkopere alternatief. Gevolg terugkerende klachten vanwege maagzuur , zelf in wanhoop maar bij de drogist de omaprazol gekocht en sindsdien geen keel klachten meer. Had ik dit niet gedaan had ik waarschijnlijk een levensgevaarlijk barett slokdarm ontwikkeld., d[lees meer...]an had d ed zorgkosten voor de verzekering nog hoger uitgekomen en mijn levensverwachting sterk gedaald. Zo ve rd zijn we al triest.
10-03-2019

Reflux

Gelijk eerste dag sliep ik dit blijft, anders wel suf, vergeet veel, jankerig, depri, angsten, durf zo suf niet naar buiten, lig op bank bijna hele dag, bahhh ook op esomepazol, lijkt wel een jalmerend middel
28-01-2019

Reflux

Nu is het 28 januari. Sinds 4 december hoesten en piepende longen. Longfunctietest gedaan:geen astma.Nu wordt er gedacht aan reflux waardoor ik in de problemen zou komen. Gebruikte wel eens rennies ivm. zuurbranden. Nu 2 weken pantoprazol gebuik vanaf afgelopen donderdag, hoge dosis 2x40mg,dan weer evalueren. Maar zoals ik mij de afgelopen 2 dagen gevoeld heb ga ik dat nie[lees meer...]t uithouden. Klachten:Ontzettend moe. Slaap overdag ook telkens een paar uur. Verhoging tot 38.6//38.8 met hoofdpijn en spierpijnen van benen en rug. Hang de gehele dag wat op bed omdat ik te beroerd ben om iets te ondernemen. Opboeren en weinig eetlust. Slik ondertussen weer paracetamol om mij nog iets beter te kunnen voelen. Ik heb net besloten om het medicijn morgen niet meer in te gaan nemen. Ik ben op de hoogte van het rebound effect, maar ik zal proberen dit met andere medicatie op te vangen.
11-01-2019

Reflux

Ik had zeer regelmatig last van zure oprispingen. Nu ik dit gebruik heb ik daar slechts zeer zelden last van. Aangename bijwerking: ik ben veel minder winderig da er voor
15-11-2018

Sucralfaat (sucralfaat)
Reflux

Al een week last van enorme maagpijn. Ik kreeg al omeprazol en antagel, maar deze werkten niet en ik slikte ook nog 6 paracetamol tegen de pijn, wat ook niet hielp. Uiteindelijk met de klachten op de huisartsenpost gekomen en die dacht aan wondjes in de maag en daar sucralfaat voor gekregen. Een half uur na inname voelde ik meteen verlichting en na twee dagen (wel i.c.m. d[lees meer...]e andere medicatie) is de pijn zo goed als verdwenen en kan ik eindelijk weer eten.
18-10-2018

Reflux

Maagklep sluit niet. Veel last van zuurbranden. Waar je echt heel ziek van kunt zijn. Ze helpen goed.soms vergeet ik ze maar dan zal ik het ook letterlijk beZUREn ook. Soms (met kruidig eten) maar soms ook zo toch nog wat maag problemen maar grotendeels doen ze uitstekend werk. Ondanks dat het wel een chronisch probleem blijft.
03-07-2018

Reflux

's Middags 1 capsule geslikt, 's nachts ontzettend misselijk, diarree, transpiratie gutste van mijn lichaam af afgewisseld met het erg koud hebben. Dit heeft de hele nacht geduurd met t.a.v. het braken tussenpozen van ongeveer 10 minuten. Ook al was mijn maag leeg, ik bleef braken.
09-04-2018

Reflux

Gebruik al jaren maagbeschermers voor reflux eerst omeprazol enkele maanden geleden maagzuur gaat niet over .heb een endoscopie gehad niks gevonden maar maag zuur blijft.nu sinds enkele weken pantoprazol gebruikt helpt ook niet. Iemand enig idee wat ik moet doen eet al geen vet meer en geen koffie of frisdrank
21-03-2018

Reflux

Plotselinge verergering van langdurige klachten zomer 2016. Vervelendste klachten: talrijke pijnlijke slaaponderbrekingen. Gastroscopie: nog steeds sliding hernia, geen helicobacter pylori. Verhoging naar vijf maal 20mg per etmaal leidde in de herfst tot duidelijk minder klachten, maar veel onrust bij apotheker en huisarts. Afbouw naar drie tabl./etmaal. Additionele Gavi[lees meer...]scon suspensie plus droge biscuits 's nachts verminderen reflux significant, maar gaven vervelende tandvleesproblemen. Suggesties dus welkom!
14-12-2017

Reflux

Kreeg eerst vanuit het ziekenhuis waar ze mijn slokdarm vrij gemaakt hadden van een etensprop Omeprasol 40 mg. Omdat ik absoluut geen maagzuur mocht hebben, maar ik werd daar echt ziek van, veel te zwaar voor mij en veel bijwerkingen. Op aanraden van de doktersassistente toen 10 mg 2 x per dag gekregen en dat was toen dus Omecat ipv Omeprasol maar ik ben er tevreden mee. [lees meer...]Alleen de duizeligheid is niet fijn maar is niet zo heel erg. Hoofdzaak ik heb geen maagzuur!
12-06-2017

Reflux

Ik gebruik dit al heel lang voor reflux klachten, maar nu ook voor een middenrif hernia. Maar ik lees veel over maagzuurremmers, dat ze eigenlijk heel slecht zijn voor de maag. Want maagzuur hebben we juist nodig en zeker als we ouder worden gaat de productie omlaag.
22-04-2017

Reflux

Hele hoge dosering van kno arts 2x 40 mg. Mondslijmvliesklachten en hoofdpijn en duizelig. Nam toe. Vooral mondklachten waren afschuwlijk. Ben gestopt, hoofdpijn weg en mondklachten minder
08-03-2017

Reflux

Na gebruik eerste tablet maagpijn gekregen, daarbij veel boeren. Gedurende 2 weken hebben de klachten aangehouden. Toen heb ik het ziekenhuis gebeld, waarna ik mocht stoppen. Het brandende gevoel trok weg al was de maagpijn nog niet direct over (logisch).
21-02-2017

Esomeprazol (esomeprazol)
Reflux

Ben begonnen met Nexium 1 tablet 40 mg. Werkte perfekt, maar mocht van de verzekering niet meer. Toen een ander merk gekregen wat korter en minder effectief werkte. Dosering opgeschroefd naar 2 tabletten aangevuld met Rennies. Sinds 3 jaar vrijwel geen Rennies meer nodig en sinds een jaar gebruik ik nog maar 1 x 40mg. Slokdarmkrampen waren niet direkt weg, dat heeft een ja[lees meer...]ar of 7 geduurd.
22-09-2016

Reflux

Overgestapt op Losec Mups deze is de beste.
22-09-2016

Losec (omeprazol)
Reflux

Heb van alles gehad hiervoor bijna alle merken, maar beter dan Losec Mups is er niet volgens mij. Heb al jaren last van reflux +- 15 jaar tot aan slokdarm ontstekingen toe en iedere keer kreeg ik goedkope zooi van de huisarts totdat de MDL arts tegen mij zei dat ik Losec Mups moet proberen met recept en medische noodzaak, hij had gelijk het werkt. Natuurlijk krijg ik het[lees meer...] niet zomaar van Zilverenkruis en de Apotheker ik moet het zelf betalen, stelletje zakkenvullers. Maar goed dan maar zelf betalen en zonder last door die goedkope troep uit India. Voor mij Losec en niets anders al moet ik er geld voor lenen! Fijn de gezondheidszorg in Nederland veel betalen en goedkope troep krijgen waar men nog zieker van wordt wat uiteindelijk veel meer kost. Ben ervoor 3x naar de MDL geweest waarvan 1x gastroscopie 2x echo en 1x MRI scan. Ik weet het niet, maar als ze me gewoon Losec hadden gegeven was het denk ik bij elkaar goedkoper geweest, daar hoef je niet veel voor gestudeerd te hebben Zilverenkruis!
22-08-2016

Reflux

Na zeer lang gebruik is er nu eindelijk een tekort aan B12 geconstateerd, ondanks dat er voldoende in de literatuur bekend is. Nog artsen, nog specialisten, nog apotheker hebben mij hierop gewezen of controles uitgevoerd. Hierdoor is nu Polyneuropathie ontstaan met talrijke voor deze ziekte bekende verschijnselen van dien. Het medicijn werkte voor mijn reflux goed (hernia [lees meer...]in de slokdarm)! Dit medicijn voorgeschreven duurt begeleid te worden door regelmatige B12 controle. Dit medicijn is afkomstig van fa. Pensa! Anders gaat het van kwaad tot erger! Attentie dus bij het gebruik van Pantoprazol !!!
11-08-2016

Esomeprazol (esomeprazol)
Reflux

2 x 40mg per dag is niet genoeg om het maagzuur voldoende te neutraliseren. Hierdoor toch nog maagklachten. Sinds kort Sucralfaat erbij gekregen wat helpt.
16-06-2016

Prezal (lansoprazol)
Reflux

gebruik dit medicijn Prezal 30 mg al 27 jaar een keer per dag tot volle tevredenheid. Moest ander middel gebruiken het was te duur. Maar daar moest ik de hele dag Rennie bij slikken. Gebruik nu al weer heel wat jaren prezal, moet het wel zelf betalen. Ik kreeg het voorschreven door de maag darm specialist toen het net op de markt kwam.
30-05-2016

Reflux

Een gevoel in mijn keel of ik ergens overheen moest slikken. Het hielp zo snel en goed, dat ik er na korte tijd weer mee ben gestopt. Dit vreemde gevoel bleef weg. Omdat ik ook al enige tijd hoestklachten had en heb, werd mij onlangs verteld dat dit ook door reflux kan komen. Maar weer begonnen dus.
30-05-2016

Reflux

Vanwege scheurtje in middenrif heb ik last van reflux. b.v. 's nachts proestend wakker worden van een zuuraanval die tot in mijn longen loopt. Met dit medicijn heb ik er geen last meer van. Kan niet zonder!
14-05-2016

Nexium (esomeprazol)

29-02-2016

Reflux

Zelf tijd geleden ontdekt door artikeltje in Elsevier. Huisarts accoord. Werkte onmiddellijk. Probleem was ‘reflux’. Daardoor moeilijk vooral warm eten door pijn in slokdarm. Hoewel geen ‘pillenslikker’ – hoe minder hoe beter! – slik ik nu al een jaar of twee 20 mg per dag. Geen centje pijn meer.
25-02-2016

Reflux

De eerste paar dagen voelde ik me er alleen misselijker door, maar na een week had ik daar geen last meer van. Ik heb nauwelijks nog maagpijn. Het enige bijeffect is dat als het klimaat van mijn maag anders voelt en dat ik hierdoor mijn honger en eetlust veel minder goed kan aanvoelen.
13-01-2016

Reflux

Dit medicijn hielp goed, maar er was interactie met grepid, voorgeschreven na een tia.
13-01-2016

Reflux

De bijsluiter in briefvorm van de apotheek vermeldde alleen rugklachten en buikpijn. Ik ervoer langzamerhand algehele malaise, diepe depressie met levenseindangst. Ik had geen fut meer en het leven leek meer een opgave dan een feest. Toen ik nieuwe doosjes haalde, van een andere fabriek, zag ik op de bijsluiter dat ik zo'n beetje de hele lijst met ernstige bijwerkingen had[lees meer...]. Inmiddels was mij al sertraline voorgeschreven die uiterst snel resultaat boekte, en dat vond ik vreemd. Uiteindelijk besloot ik om gaviscon te kopen en de rabeprazol te laten staan. Met rasse schreden begon ik op te knappen, hoewel ik van die paar weken pillen slikken nog steeds uitgeput ben.
02-01-2016

Reflux

2 jaar geleden ook gebruikt, maar merk niet dat het helpt voor de pijn bij inspanning in mijn borst.Hart onderzocht, dat is allemaal goed. Ik gebruik ook zocor en calcium met vitamine d.
25-11-2015

Reflux

Via een gastroscopie is bij mij een niet goed sluitende maagklep ontdekt. Zodoende helpt geen enkele maagzuurremmer, dus ook deze niet.
29-09-2015

Nexium (esomeprazol)
Reflux

Ik had last van maagontstekingen na maagontstekingen. Na een maagonderzoek bleek dat ik chronisch reflux en een hiatus hernia (maagbreukje) heb. Dat veroorzaakt veel zuur waardoor ik dus die ontstekingen bleef krijgen. Ik kreeg nexium 40mg (20 mg 's morgens en 20 mg 's avonds). Het zuur was verdwenen. Het middeltje werkt echt. Ik was enorm opgelucht. Na enkele jaren di[lees meer...]t middel te gebruiken bleek dat ik erg veel last had van de bijwerkingen: depressieve gedachten, maagpijn, darmproblemen, hartkloppingen (tot 144!!!), beven, extreem kortademig (na het het douchen moest ik zitten, door die kortademigheid!), extreme vermoeidheid ... Om het kort te houden: ik schreef al mijn klachten neer (1 volledige pagina lang!!) en ik ben daarmee naar de dokter gegaan. Die vertelde mij dat ik dringend moest stoppen met die nexium. Ik begin morgen met een alternatief middel om mij te helpen. Die bijwerkingen waren niet leefbaar. Liever maagzuur dan die bijwerkingen!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2170)
Depressie (1783)
Angst & paniekstoornis (1620)
Hoge bloeddruk (1245)
Acne/puistjes (854)