ziekte

Reflux

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor reflux

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: reflux

26-12-2019 | Man | 64
Probleemloos lage doses

26-12-2019 | Man | 64
Reflux
Sinds september 2019 door Zilveren Kruis op dit middel, voorheen probleemloos.

29-11-2019 | Man | 59
Reflux
Anno Domini: Nov 2019. Ik had al jaren Ranitidine, maar omdat die vervuilt was met NMDA kreeg ik Pantoprazol voor geschreven, na 4 weken begon ik bijwerkingen te krijgen, dan weer dagen heel veel plassen en dan weer dagen heel weinig plassen. In de NL bijsluiters is dit fenomeen weggelaten, maar als men in het engels zoekt op Pantoprazole dan vind je het bij common side e[lees meer...]ffect: increased or decreased need to urinate Ook kreeg ik na 4 weken een vreemde kots ( overgeefsel) smaak in de keel en rook dit ook door mijn neus. Dus ik voel niks in de slokdarm van zuur, maar proef en ruik het wel. Zekers na het eten, maar als ik dan 1 or 2 Rennies DUO neem is het vrij snel weg, dus het komt echt uit de maag vandaan. Ik vermoed dat de 4 weken waarin ik Pantoprazol gebuikt heb, de maag ernstig veel maagzuur is gaan produceren, het zelfde fenomeen als in december 2017 , toen heb ik ook een aantal dagen Pantoprazol voorgeschreven gekregen ipv Ranitidine en ik had dagen lang afschuwelijk veel maagzuur, totdat het weer door Ranitidine 75mg werd vervangen en toen was ik van de maagzuur klachten af.

Maagzuurremmer Ranitidine

22-11-2019 | Man | 59
ranitidine
Reflux
150mg _PCH-TEVA ranitidine is in Oktober bekend gemaakt, dat het is vervuild met NMDA bestanddelen. De ranitidine die knipte ik in delen van 28mg, dat was meestal voldoende, soms moest ik er wel eens een 28mg extra innemen! Ik had al langer het idee, maar kon het niet bewijzen dat ik er heel akelig van ging dromen, met 28mg viel het wel mee, maar als ik meer gebuikte kre[lees meer...]eg ik in terwijl ik sliep hallucinaties en omkeerbare geestelijke verwardheid. Nu is het tijdelijk niet beschikbaar, maar dat zal spoedig weer zijn, ondertussen heb ik van de apotheek te Breda het advies gekregen om cimetidine te gebruiken, dat is het ouder H2-Blokker broertje van de Ranitidine. Op het farmacotherapeutisch kompas zou kunnen zien: https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/vergelijken/preparaatteksten?toegevoegdeTeksten=cimetidine&vergelijkTeksten=ranitidine&gaDomein=geneesmiddelen

21-10-2019 | Vrouw | 29
Reflux
Het was combinatie van reflux en een middenrifbreuk. Ik heb minimaal 10 jaar al deze medicatie geslikt, begon met 40mg, toen dit niet hielp onderzoek laten doen en naar 80mg gegaan. Uit onderzoek kwam een klein middenrifbreuk. Zo verstreken de jaren en bleef ik ondanks de medicatie nog bijna dagelijks last te hebben van zuurbranden, tot zwaar kreunend en jammerend van de p[lees meer...]ijn toe... en ik kan een hoop hebben. Toen is de dosis verhoogd, eerst icm ranitadine, hielp niet voldoende (gelukkig, bleek een medicatie te zijn die verkeerde stoffen had en nu uit de markt is gehaald) en toen 120mg omeprazol. Werkte nog steeds niet... dus ik ben onderzoeken afgegaan in ziekenhuizen en hier uit kwam voort dat mijn maagklep niet sloot waardoor er veel te veel zuur naar boven kwam. Ik heb toen uiteindelijk de optie gekregen geopereerd te worden aan zowel de middenrifbreuk als een anti-reflux operatie. Een operatie die niet zo heel vaak word uitgevoerd. Pittig herstel, maar geslaagd, tot zover. Er komt niks meer in de slokdarm, ben nu na 9 maanden bijna van de omeprazol af, slik nog 20mg en voel dat ik nog wel veel zuur heb, maar het komt niet meer naar boven... overgeven gaat trouwens ook niet meer helaas. Maar vooralsnog zou ik deze operatie aanraden als je dezelfde gradatie van klachten hebt als ik had, want dat is echt geen leven!

09-10-2019 | Man | 40
Reflux
Is een operatie een optie? Ervaringen hiermee?

Ranitidine Tabletten

04-10-2019 | Man | 59
ranitidine
Reflux
Vroeger had ik Axid, en dat werkte ook prima, echter deze Ranitidine zou milder zijn voor het lichaam en dat idee had ik er ook altijd van, echter meer als 75mg innemen is vragen om hallucinaties en omkeerbare geestelijke verwardheid als ik ga slapen. Overdag heb ik daar geen last van. Het medicijn vind ik wel naar Diesel smaken!

Gaviscon

01-07-2019 | Vrouw | 74
alginezuur/ antacida
Reflux
Allrs al geprobeert. Overal diepsuf van duizelig, omeprazol in de war, pantaprazol dikke zere ogen. Zwakte, kon niet lopen zo slap. Krijg er nog een ziekte bij

26-05-2019 | Man | 61
Reflux
Slik al zeker 15 jaar omaprazol ivm refluxziekte, maar moest van de verzekering over op deze waarschijnlijke goedkopere alternatief. Gevolg terugkerende klachten vanwege maagzuur , zelf in wanhoop maar bij de drogist de omaprazol gekocht en sindsdien geen keel klachten meer. Had ik dit niet gedaan had ik waarschijnlijk een levensgevaarlijk barett slokdarm ontwikkeld., d[lees meer...]an had d ed zorgkosten voor de verzekering nog hoger uitgekomen en mijn levensverwachting sterk gedaald. Zo ve rd zijn we al triest.

10-03-2019 | Vrouw | 74
Reflux
Gelijk eerste dag sliep ik dit blijft, anders wel suf, vergeet veel, jankerig, depri, angsten, durf zo suf niet naar buiten, lig op bank bijna hele dag, bahhh ook op esomepazol, lijkt wel een jalmerend middel

28-01-2019 | Vrouw | 54
Reflux
Nu is het 28 januari. Sinds 4 december hoesten en piepende longen. Longfunctietest gedaan:geen astma.Nu wordt er gedacht aan reflux waardoor ik in de problemen zou komen. Gebruikte wel eens rennies ivm. zuurbranden. Nu 2 weken pantoprazol gebuik vanaf afgelopen donderdag, hoge dosis 2x40mg,dan weer evalueren. Maar zoals ik mij de afgelopen 2 dagen gevoeld heb ga ik dat nie[lees meer...]t uithouden. Klachten:Ontzettend moe. Slaap overdag ook telkens een paar uur. Verhoging tot 38.6//38.8 met hoofdpijn en spierpijnen van benen en rug. Hang de gehele dag wat op bed omdat ik te beroerd ben om iets te ondernemen. Opboeren en weinig eetlust. Slik ondertussen weer paracetamol om mij nog iets beter te kunnen voelen. Ik heb net besloten om het medicijn morgen niet meer in te gaan nemen. Ik ben op de hoogte van het rebound effect, maar ik zal proberen dit met andere medicatie op te vangen.

11-01-2019 | Man | 54
Reflux
Ik had zeer regelmatig last van zure oprispingen. Nu ik dit gebruik heb ik daar slechts zeer zelden last van. Aangename bijwerking: ik ben veel minder winderig da er voor

Sucralfaat

15-11-2018 | Vrouw | 28
sucralfaat
Reflux
Al een week last van enorme maagpijn. Ik kreeg al omeprazol en antagel, maar deze werkten niet en ik slikte ook nog 6 paracetamol tegen de pijn, wat ook niet hielp. Uiteindelijk met de klachten op de huisartsenpost gekomen en die dacht aan wondjes in de maag en daar sucralfaat voor gekregen. Een half uur na inname voelde ik meteen verlichting en na twee dagen (wel i.c.m. d[lees meer...]e andere medicatie) is de pijn zo goed als verdwenen en kan ik eindelijk weer eten.

18-10-2018 | Vrouw | 33
Reflux
Maagklep sluit niet. Veel last van zuurbranden. Waar je echt heel ziek van kunt zijn. Ze helpen goed.soms vergeet ik ze maar dan zal ik het ook letterlijk beZUREn ook. Soms (met kruidig eten) maar soms ook zo toch nog wat maag problemen maar grotendeels doen ze uitstekend werk. Ondanks dat het wel een chronisch probleem blijft.

03-07-2018 | Vrouw | 58
Reflux
's Middags 1 capsule geslikt, 's nachts ontzettend misselijk, diarree, transpiratie gutste van mijn lichaam af afgewisseld met het erg koud hebben. Dit heeft de hele nacht geduurd met t.a.v. het braken tussenpozen van ongeveer 10 minuten. Ook al was mijn maag leeg, ik bleef braken.

09-04-2018 | Vrouw | 63
Reflux
Gebruik al jaren maagbeschermers voor reflux eerst omeprazol enkele maanden geleden maagzuur gaat niet over .heb een endoscopie gehad niks gevonden maar maag zuur blijft.nu sinds enkele weken pantoprazol gebruikt helpt ook niet. Iemand enig idee wat ik moet doen eet al geen vet meer en geen koffie of frisdrank

Rabeprazol

21-03-2018 | Man | 77
rabeprazol
Reflux
Plotselinge verergering van langdurige klachten zomer 2016. Vervelendste klachten: talrijke pijnlijke slaaponderbrekingen. Gastroscopie: nog steeds sliding hernia, geen helicobacter pylori. Verhoging naar vijf maal 20mg per etmaal leidde in de herfst tot duidelijk minder klachten, maar veel onrust bij apotheker en huisarts. Afbouw naar drie tabl./etmaal. Additionele Gavi[lees meer...]scon suspensie plus droge biscuits 's nachts verminderen reflux significant, maar gaven vervelende tandvleesproblemen. Suggesties dus welkom!

14-12-2017 | Vrouw | 71
Reflux
Kreeg eerst vanuit het ziekenhuis waar ze mijn slokdarm vrij gemaakt hadden van een etensprop Omeprasol 40 mg. Omdat ik absoluut geen maagzuur mocht hebben, maar ik werd daar echt ziek van, veel te zwaar voor mij en veel bijwerkingen. Op aanraden van de doktersassistente toen 10 mg 2 x per dag gekregen en dat was toen dus Omecat ipv Omeprasol maar ik ben er tevreden mee. [lees meer...]Alleen de duizeligheid is niet fijn maar is niet zo heel erg. Hoofdzaak ik heb geen maagzuur!

Rabeprazol

12-06-2017 | Vrouw | 67
rabeprazol
Reflux
Ik gebruik dit al heel lang voor reflux klachten, maar nu ook voor een middenrif hernia. Maar ik lees veel over maagzuurremmers, dat ze eigenlijk heel slecht zijn voor de maag. Want maagzuur hebben we juist nodig en zeker als we ouder worden gaat de productie omlaag.

22-04-2017 | Vrouw | 53
Reflux
Hele hoge dosering van kno arts 2x 40 mg. Mondslijmvliesklachten en hoofdpijn en duizelig. Nam toe. Vooral mondklachten waren afschuwlijk. Ben gestopt, hoofdpijn weg en mondklachten minder

08-03-2017 | Vrouw | 39
Reflux
Na gebruik eerste tablet maagpijn gekregen, daarbij veel boeren. Gedurende 2 weken hebben de klachten aangehouden. Toen heb ik het ziekenhuis gebeld, waarna ik mocht stoppen. Het brandende gevoel trok weg al was de maagpijn nog niet direct over (logisch).

Esomeprazol

21-02-2017 | Man | 65
Reflux
Ben begonnen met Nexium 1 tablet 40 mg. Werkte perfekt, maar mocht van de verzekering niet meer. Toen een ander merk gekregen wat korter en minder effectief werkte. Dosering opgeschroefd naar 2 tabletten aangevuld met Rennies. Sinds 3 jaar vrijwel geen Rennies meer nodig en sinds een jaar gebruik ik nog maar 1 x 40mg. Slokdarmkrampen waren niet direkt weg, dat heeft een ja[lees meer...]ar of 7 geduurd.

22-09-2016 | Man | 39
Reflux
Overgestapt op Losec Mups deze is de beste.

Losec

22-09-2016 | Man | 39
Reflux
Heb van alles gehad hiervoor bijna alle merken, maar beter dan Losec Mups is er niet volgens mij. Heb al jaren last van reflux +- 15 jaar tot aan slokdarm ontstekingen toe en iedere keer kreeg ik goedkope zooi van de huisarts totdat de MDL arts tegen mij zei dat ik Losec Mups moet proberen met recept en medische noodzaak, hij had gelijk het werkt. Natuurlijk krijg ik het[lees meer...] niet zomaar van Zilverenkruis en de Apotheker ik moet het zelf betalen, stelletje zakkenvullers. Maar goed dan maar zelf betalen en zonder last door die goedkope troep uit India. Voor mij Losec en niets anders al moet ik er geld voor lenen! Fijn de gezondheidszorg in Nederland veel betalen en goedkope troep krijgen waar men nog zieker van wordt wat uiteindelijk veel meer kost. Ben ervoor 3x naar de MDL geweest waarvan 1x gastroscopie 2x echo en 1x MRI scan. Ik weet het niet, maar als ze me gewoon Losec hadden gegeven was het denk ik bij elkaar goedkoper geweest, daar hoef je niet veel voor gestudeerd te hebben Zilverenkruis!

22-08-2016 | Man | 81
Reflux
Na zeer lang gebruik is er nu eindelijk een tekort aan B12 geconstateerd, ondanks dat er voldoende in de literatuur bekend is. Nog artsen, nog specialisten, nog apotheker hebben mij hierop gewezen of controles uitgevoerd. Hierdoor is nu Polyneuropathie ontstaan met talrijke voor deze ziekte bekende verschijnselen van dien. Het medicijn werkte voor mijn reflux goed (hernia [lees meer...]in de slokdarm)! Dit medicijn voorgeschreven duurt begeleid te worden door regelmatige B12 controle. Dit medicijn is afkomstig van fa. Pensa! Anders gaat het van kwaad tot erger! Attentie dus bij het gebruik van Pantoprazol !!!

Esomeprazol

11-08-2016 | Man | 64
Reflux
2 x 40mg per dag is niet genoeg om het maagzuur voldoende te neutraliseren. Hierdoor toch nog maagklachten. Sinds kort Sucralfaat erbij gekregen wat helpt.

Prezal

16-06-2016 | Man | 72
lansoprazol
Reflux
gebruik dit medicijn Prezal 30 mg al 27 jaar een keer per dag tot volle tevredenheid. Moest ander middel gebruiken het was te duur. Maar daar moest ik de hele dag Rennie bij slikken. Gebruik nu al weer heel wat jaren prezal, moet het wel zelf betalen. Ik kreeg het voorschreven door de maag darm specialist toen het net op de markt kwam.

30-05-2016 | Man | 66
Reflux
Een gevoel in mijn keel of ik ergens overheen moest slikken. Het hielp zo snel en goed, dat ik er na korte tijd weer mee ben gestopt. Dit vreemde gevoel bleef weg. Omdat ik ook al enige tijd hoestklachten had en heb, werd mij onlangs verteld dat dit ook door reflux kan komen. Maar weer begonnen dus.

30-05-2016 | Vrouw | 56
Reflux
Vanwege scheurtje in middenrif heb ik last van reflux. b.v. 's nachts proestend wakker worden van een zuuraanval die tot in mijn longen loopt. Met dit medicijn heb ik er geen last meer van. Kan niet zonder!

Nexium

14-05-2016 | Man | 34
Reflux

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2355)
Depressie (1908)
Angst & paniekstoornis (1806)
Hoge bloeddruk (1345)
Acne/puistjes (954)