omeprazol

Bij  RefluxX

Maagzuur (brandend) (144 meningen)
Maagzuur (117 meningen)
Maagklachten (75 meningen)
Middenrifsbreuk (37 meningen)
Maagbeschermer (25 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

26-09-2020 | Vrouw | 67
Reflux
De droge mond maakte dat ik reageerde met vreselijke hoestbuien had. Dit kwam de spier tussen slokdarm en maag niet ten goede. Na een week gestopt en een andere maagzuurremmer geprobeerd.

26-12-2019 | Man | 64
omeprazol (10mg)
Probleemloos lage doses

21-10-2019 | Vrouw | 29
omeprazol (120mg)
Reflux
Het was combinatie van reflux en een middenrifbreuk. Ik heb minimaal 10 jaar al deze medicatie geslikt, begon met 40mg, toen dit niet hielp onderzoek laten doen en naar 80mg gegaan. Uit onderzoek kwam een klein middenrifbreuk. Zo verstreken de jaren en bleef ik ondanks de medicatie nog bijna dagelijks last te hebben van zuurbranden, tot zwaar kreunend en jammerend van de p[lees meer...]ijn toe... en ik kan een hoop hebben. Toen is de dosis verhoogd, eerst icm ranitadine, hielp niet voldoende (gelukkig, bleek een medicatie te zijn die verkeerde stoffen had en nu uit de markt is gehaald) en toen 120mg omeprazol. Werkte nog steeds niet... dus ik ben onderzoeken afgegaan in ziekenhuizen en hier uit kwam voort dat mijn maagklep niet sloot waardoor er veel te veel zuur naar boven kwam. Ik heb toen uiteindelijk de optie gekregen geopereerd te worden aan zowel de middenrifbreuk als een anti-reflux operatie. Een operatie die niet zo heel vaak word uitgevoerd. Pittig herstel, maar geslaagd, tot zover. Er komt niks meer in de slokdarm, ben nu na 9 maanden bijna van de omeprazol af, slik nog 20mg en voel dat ik nog wel veel zuur heb, maar het komt niet meer naar boven... overgeven gaat trouwens ook niet meer helaas. Maar vooralsnog zou ik deze operatie aanraden als je dezelfde gradatie van klachten hebt als ik had, want dat is echt geen leven!

09-10-2019 | Man | 40
Reflux
Is een operatie een optie? Ervaringen hiermee?

10-03-2019 | Vrouw | 74
Reflux
Gelijk eerste dag sliep ik dit blijft, anders wel suf, vergeet veel, jankerig, depri, angsten, durf zo suf niet naar buiten, lig op bank bijna hele dag, bahhh ook op esomepazol, lijkt wel een jalmerend middel

11-01-2019 | Man | 54
Reflux
Ik had zeer regelmatig last van zure oprispingen. Nu ik dit gebruik heb ik daar slechts zeer zelden last van. Aangename bijwerking: ik ben veel minder winderig da er voor

18-10-2018 | Vrouw | 33
Reflux
Maagklep sluit niet. Veel last van zuurbranden. Waar je echt heel ziek van kunt zijn. Ze helpen goed.soms vergeet ik ze maar dan zal ik het ook letterlijk beZUREn ook. Soms (met kruidig eten) maar soms ook zo toch nog wat maag problemen maar grotendeels doen ze uitstekend werk. Ondanks dat het wel een chronisch probleem blijft.

03-07-2018 | Vrouw | 58
Reflux
's Middags 1 capsule geslikt, 's nachts ontzettend misselijk, diarree, transpiratie gutste van mijn lichaam af afgewisseld met het erg koud hebben. Dit heeft de hele nacht geduurd met t.a.v. het braken tussenpozen van ongeveer 10 minuten. Ook al was mijn maag leeg, ik bleef braken.

22-04-2017 | Vrouw | 53
Reflux
Hele hoge dosering van kno arts 2x 40 mg. Mondslijmvliesklachten en hoofdpijn en duizelig. Nam toe. Vooral mondklachten waren afschuwlijk. Ben gestopt, hoofdpijn weg en mondklachten minder

29-02-2016 | Man | 80
Reflux
Zelf tijd geleden ontdekt door artikeltje in Elsevier. Huisarts accoord. Werkte onmiddellijk. Probleem was ‘reflux’. Daardoor moeilijk vooral warm eten door pijn in slokdarm. Hoewel geen ‘pillenslikker’ – hoe minder hoe beter! – slik ik nu al een jaar of twee 20 mg per dag. Geen centje pijn meer.

25-02-2016 | Man | 20
Reflux
De eerste paar dagen voelde ik me er alleen misselijker door, maar na een week had ik daar geen last meer van. Ik heb nauwelijks nog maagpijn. Het enige bijeffect is dat als het klimaat van mijn maag anders voelt en dat ik hierdoor mijn honger en eetlust veel minder goed kan aanvoelen.

13-01-2016 | Man | 67
Reflux
Dit medicijn hielp goed, maar er was interactie met grepid, voorgeschreven na een tia.

26-06-2015 | Man | 69
Reflux
Niet werkende maagklep. Veel mensen schijnen dit (zonder het te weten) te hebben. Kan alleen door een gastroscopie gediagnosteerd worden. Specialist zei toen; voor de rest van je leven aan de (toen nog) LOSEC. Het gebruiksgemak is (fors) afgenomen door te moeten veranderen van busjes naar die irriterende doordrukverpakkingen.

29-04-2015 | Vrouw | 41
omeprazol (10mg)
Reflux
Helpt zeer goed tegen brandend maagzuur

17-03-2015 | Vrouw | 47
Reflux
Ik word behandeld voor B12 tekort, waarvoor ik injecties krijg. Omeprazol gaat niet met samen met een B12 tekort. De klachten oa zenuwpijn, geheugenproblemen, hoofdpijn ed zijn weer terug gekomen met behandeling van Omeprazol. Voor mij geen Omeprazol, liever last van reflux dan van zenuwpijnen etc.

10-03-2015 | Vrouw | 67
Reflux
In eerste instantie gekregen voor reflux en daarna ook voor bescherming van de maagwand tegen andere medicatie, heel veel last van opgeblazen darmen en verlammend gevoel in mijn spieren. vermoeidheid en wazig zien. Voor alle afzonderlijke klachten werd steeds een oorzaak gevonden en daardoor slik ik ook veel medicatie. Ben in de afgelopen jaren steeds zieker geworden en [lees meer...]getipt door een vriendin die dezelfde klachten had als ik. Ben de bijsluiter na al die jaren weer eens gaan lezen en vraag me nu af of dit middel niet erger is als de kwaal. Voel me sinds kort eigenlijk heel onzeker over dit medicijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum