Reflux

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor reflux

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: reflux

30-01-2024 | Man | 50
Reflux
Deze medicatie van Focus ontvangen als vervanging van het merk Teva. Wat een ellende. Deze met deze medicatie ervaar ik veel meer klachten dan met de Teva capsules. Apotheek gevraagd om weer Teva te leveren.

08-01-2024 | Vrouw | 66
Reflux
Veel bijwerkingen, reflux niets beter weet mij momenteel geen raad meer

28-12-2023 | Vrouw | 56
Reflux
Barret slokdarm , 2 maagbeschermers per dag en nog veel pijnklachten , na starten met de zakjes sucralfaat geen klachten meer , wel opletten met vet en pittig eten !

09-08-2023 | Vrouw | 70
Reflux
Ik heb deze merk voor de eerste keer gebruikt i.p.v originele merk wat ik altijd gebruikte Al vanaf de eerste dag heb ik deze medicijn niet kunnen verdragen Deze medicatie is mij door apotheek gegeven i.p.v originele.Ik of de huisarts heeft het recept veranderd!

01-08-2023 | Man | 55
Reflux
Gebruik al 20+ jaar dit medicijn. Kreeg een herhaalrecept met 1A Pharma capsules. Kreeg in het verleden wel eens andere merken en/of verpakkingen maar verder niet bij stilgestaan. Na 1 dag weer reflux klachten, dacht toeval maar 2e dag weer. Naar apotheek gegaan en gezegd dat dit product (voor mijn in ieder geval) niet werkt. Na paar dagen kon ik m'n vertrouwde capsules w[lees meer...]eer ophalen. En geen reflux klachten meer.

Esomeprazol

31-07-2023 | Man | 74
esomeprazol
Reflux
Mijn mag helemaal kapot gemaakt, ik kan bijna niks meer eten want krijgt ik last , ook hart klopping , soms krijgt ik gevoel dat ik ik krijgt hartinfarct, 2 keer ambulance gebeld op intensieve care enkele uren gebleven en naar huis gestuurd, ik slikte 18 jaar zogenaamde Nexium origineel esomeprazol van Astra zeneca. Eerlijk zegen giftig medicijn,

22-06-2023 | Man | 46
Reflux
Ik slikte al bijna 10 jaar dagelijks 2x40mg Omeprazol omdat ik last had van een maag die verkrampte. Nu heb ik sinds 3 maanden last van een constante zure smaak in mijn mond. Na vele onderzoeken (o.a. maagonderzoek en zuurgraadmeting) blijkt dat ik overduidelijk last heb van reflux, ondanks dat ik al 2x40mg slikte. Nu heeft mijn MDL arts mijn bloed laten controleren op enz[lees meer...]ymen (Farmacogenetica). Nu blijkt dat ik een bepaald enzym heb (CYP2C19) wat de o.a. de Omeprazol ontzettend snel afbreekt. Momenteel zit ik (op advies van MDL arts) op een dosis van 3x 80mg per dag en nog merk ik er niets van. Heb geen last van bijwerkingen maar dus ook geen baat bij de Omeprazol. Ik heb deze hoge dosis nu ongeveer 3 weken dus misschien moet ik het nog wat tijd geven. Die zure smaak heb ik gewoon opeens gekregen dus ik hoop dat het ook opeens weggaat 🤞

18-06-2023 | Man | 71
Reflux
Sinds ik omeprazol van 1a pharma gebruik gewoon maagzuur gevolg last van stembanden dus veel hoesten. Wat slecht middel. Ik dus zelf bij kruidvat de goede gekocht je zou weer slokdarm kanker krijgen

29-05-2023 | Man | 65
Reflux
Eerst had ik een ander merk waarvan ik de naam niet meer weet maar de bijwerkingen zijn pas goed begonnen bij het merk Pharma. Misschien toeval, ik weet het niet. Eerst terug naar 20 mg p/d en nu gestopt. Geen hartoverslag meer en/of slijm bij de ontlasting. Bijwerkingen door omeprazol worden vaak onderschat....

Losec

21-04-2023 | Man | 79
Reflux
Na mijn hartoperatie kreeg ik last van de voorgeschreven medicijnen, waarna ik meerdere medicijnen moest uitproberen en waarvan ik stevige hoofdpijn kreeg. Vervolgens tot april 2023 op medische indicatie Losec gekregen. Nu van de apotheker omeprazol meegekregen met de mededeling dat Losec niet meer werd geleverd. Bij navraag gemerkt dat medische indicatie voor de verzeke[lees meer...]ring niets voorstelde en dat ik de Losec dan maar op eigen kosten moest aanschaffen. Nu weer hevige hoofdpijn .

Metoclopramide

30-10-2022 | Vrouw | 52
metoclopramide
Reflux
Ivm ernstige reflux klachten (door Long Covid zeer verergerd na maagverkleining 27 jaar geleden), vaak overgeven en slokdarmirritatie hierdoor. Helpt enigszins, niet altijd, erg moe/ suffig en ineens hele erge rugklachten, geen idee of dat door dit medicijn komt, lijkt wel een hernia.

Rabeprazol

02-08-2022 | Vrouw | 63
rabeprazol
Reflux
Door scheur in mijn middenrif moest ik zuurremmende medicijnen in gaan nemen dit doe ik nu al 20 jaar veel bijwerkingen en constant over gestap op verschillende tabletten nu sinds een 16 maanden Rabeprazol inmiddels een antireflux operatie achter de rug wil heel graag af van deze medicijnen omdat ik nu weer zulke nare bijwerkingen heb. Zal met deze ook weer moeten stoppen[lees meer...] en er is geen andere alternatief want heb heel de rij van deze medicijnen al geprobeerd zal denk ik wat betere begeleiding nodig hebben met het stoppen na zoveel jaar.

04-06-2022 | Vrouw | 32
Reflux
Ik ben 24 weken zwanger en heb al meerdere weken last van brandend maagzuur en constant oprispingen en uiteindelijk is daar hevige reflux bijgekomen. Het maagzuur en eten kwam continue mijn mond in. Op een gegeven moment werd de pijn echt ondraaglijk van al dat zuur in mijn slokdarm. Ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. Ik slikte al omeprazol en antagel, maar het we[lees meer...]rkte niet. Afgelopen woensdag sucralfaat van de internist gekregen en de pijn is helemaal weg! De klachten van het omhoog komen van eten en veel oprispingen/ lucht in maag die zijn er nog en dat is heel vervelend, maar een stuk draaglijker nu het geen pijn meer doet.

19-04-2022 | Vrouw | 65

21-01-2022 | Vrouw | 39
Reflux
Al jaren last van een terugkerende maagontsteking/slokdarmontsteking. Gebruikte voorheen pantoprazol kortdurend. Om eens en voor altijd verlost te zijn van een ontsteking in overleg met huisarts besloten om pantoprazol dagelijks in te nemen. Eerst een tijdje van het merk Sandoz en daarna Pensa. Achteraf gezien begon na de merkverandering de ellende; paniekaanvallen, slape[lees meer...]loosheid, concentratieproblemen, “watten in het hoofd” , snel overprikkeld en af en toe wazig zien. Omdat ik overspannen thuiszit dacht ik dat dit bij de overspannenheid hoorde. Bijna op het punt gestaan om aan de anti depressiva te gaan. Nu inmiddels 2 dagen gestopt en de klachten zijn verdwenen als sneeuw voor de zon! Voel me weer zoveel beter! Ongelofelijk…..

06-01-2022 | Vrouw | 21
Reflux
Erg last van maagklachten. Bij de dokter geweest maar die denkt niet dat er echt wat aan de hand is. Veel lucht in darmen en maag. Ik heb Autisme en een angststoornis. Had al weinig eetlust maar nu totaal geen behoefte aan eten. Lig misselijk en duizelig in bed na 1 keer ingenomen dosis.

Esomeprazol

14-12-2021 | Vrouw | 60
esomeprazol
Reflux
Ik heb ook n maaghernia en gebruik bijna geen maagzuurremmers meer Want ik ben nu onder behandeling van een osteopaat en het resultaat is top Ben nu 5x geweest , het is prijzig 72,50 per keer ( ik krijg 30 euro vergoed ) maar het is zeker waard om te proberen Hij masseert je maag en brengt hem weer onder je ribben , Hij heeft het mijzelf ook geleerd en zo nu en da[lees meer...]n heb ik nog last maar veel minder

09-12-2021 | Vrouw | 70
Reflux
Als ik alles had geweten was ik hier nooit aan begonnen

20-11-2021 | Man | 46
Reflux
In verband met reflux gestart met omeprazol 20mg 1dd1 via huisarts. Minder reflux echter sinds start omeprazol slechter slapen, erg vroeg wakker. Effectief maar paar uur (4-5)uur slaap per nacht. Erg vervelend. Overdag meer duizelig.

05-11-2021 | Vrouw | 75
Reflux
Neem ik het niet, dan weer maagzuur en bloedarmoede

Ranitidine Tabletten

31-08-2021 | Man | 61
ranitidine
Reflux
Vroeger had ik het medicijn Axid, daarna Ranitidine en daarna Cimetidine en als laatste Famotidine, van het hele rijtje is Famotidine de beste, werking is perfect met 10gram kan ik prima uit den voeten, echter als ik van deze reeks maag medicijnen ook maar meer dan een half pilleke inneem van de laagste dosering, heb ik heel de nacht last van ernstige Absurde Levendige dro[lees meer...]men.

Cimetidine Tabletten

31-08-2021 | Man | 61
cimetidine
Reflux
Vroeger had ik het medicijn Axid, daarna Ranitidine en daarna Cimetidine en als laatste Famotidine, van het hele rijtje is Famotidine de beste, werking is perfect met 10gram kan ik prima uit den voeten, echter als ik van deze reeks maag medicijnen ook maar meer dan een half pilleke inneem van de laagste dosering, heb ik heel de nacht last van ernstige Absurde Levendige d[lees meer...]romen.

11-08-2021 | Vrouw | 27
Reflux
Begonnen met omeprazol op basis van magnesium (Sandoz) omdat ik veel last heb van refluxkklachten door stress. werkte voor mij in principe prima. 20 mg. Echter, had de huisarts 40mg voorgeschreven en dit was mij niet verteld. 20mg blijven slikken tot ik een herhaalrecept had aangevraagd en op advies van de huisarts 40mg gaan slikken. Klachten werden met 20mg al een stuk mi[lees meer...]nder. Echter... toen ik het recept ophaalde kreeg ik een totaal ander medicijn mee. Niet van Sandoz, maar van Focus, met arts, apotheker en huusarts assistent overlegd of ik dit wel zomaar kon slikken. Het was een ander merk, en alleen dit werd blijkbaar vergoed door de verzekeraar. Sandoz niet. Kon het gewoon slikken. Dat gedaan, en aan het einde van de week met 40mg begonnen. Op maandag ineens ontzettend veel last van misselijkheid, direct toen ik opstond (ik neem de tabletten in de ochtend) en veel last van maagpijn. Eigenlijk de hele dag door. Klachten lijken minder te worden nadat ik wat gegeten heb, maar echt verschrikkelijk. Kan amper functioneren door dit gevoel. Iemand ervaringen met wisselen van omeprazol op basis van magnesium naar een andere tablet? Ik ben inmiddels weer teruggegaan naar 20mg en heb gevraagd of ik de Sandoz tabletten kan krijgen. Dan maar zelf betalen maar ik wil geen bijwerkingen meer. Dacht eerst dat het kwam door de corona vaccinatie, maar dat lijkt me steeds minder aannemelijk naarmate de tijd verstrijkt.

30-07-2021 | Vrouw | 65
Reflux
Eerst omeprazol focus, hielp iets maar raakte helemaal verstopt. Over naar omeprazol Teva. Enorme zuuraanvallen, kon niet meer eten, zakte door mijn benen en kon haast niet ademen. Huisarts op vacantie, vervanger verhoogde de dosis. 4 weken op bed gelegen, zonder eten. Paar keer in elkaar gezakt.Uiteindelijk op de spoedeisende hulp beland. Na veel onderzoeken was de concl[lees meer...]usie, bijwerking omeprazol. Het zou een geneesmiddel moeten zijn, het was een hel.

13-04-2021 | Man | 70
Reflux
Ik weet niet of het ook echt afdoende werkt

20-02-2021 | Man | 50
Reflux
Ik was overgestapt van omeprazol naar pantoprozol ivm de bijwerkingen die omeprazol bij mij geeft. De eerste 2 dagen ging het goed. Daarna kreeg ik heel veel last van boeren, opgeblazen gevoel in de maag en darmen, buikpijn, buikkrampen. Ook kreeg ik een onaangenaam tintelend en trekkend gevoel op mijn borst waardoor ik dacht dat het maagzuurbranden was. Daarnaast veel wi[lees meer...]llekeurig spierspasmen in de (boven-) buik. Ik werd daar extreem angstig en depressief door waardoor ik last had van slapeloosheid. Nu toch maar weer overgestapt op de omeprazol en na 2 dagen was de buikpijn weg.

Maalox

26-12-2020 | Vrouw | 68
algeldraat/magnesiumhydroxide
Reflux
Jaren Pantomed en Ranitidine gebruikt. Tot men haren uit vielen. Het duurde een hele tijd eer ik wist van waar dit kwam. Tot ik de bijsluiter bekeek. Ben dan op Maalox vloeibaar overgeschakeld en voel me er heel goed bij. Geen nevenwerkingen meer, en men haren zijn terug normaal.

19-12-2020 | Man | 49
Reflux
Ik heb twee keer Omeprazol voorgeschreven gekregen van de huisarts nadat ik bij hem ben geweest voor maagklachten (vervelend gevoel in de maagstreek, zure oprispingen). Ik slik nu ongeveer zes weken 1x omeprazol 40mg per dag en de laatste tijd zijn mijn darmen van slag en lig ik vaak 's nachts met buikrampen in bed. Ook krijg ik last van vervelende pijn rechts onder mijn[lees meer...] ribbenkast en af en toe pijnscheuten op willekeurige plaatsen in mijn buik.. Al deze bijwerkingen maken mij aan het twijfelen en maken mij onrustig en zenuwachtig waardoor de buikklachten alleen maar toenemen. De buik/darmklachten lijken nu erger dan de oorspronkelijke maagklachten en ik vraag me af wat het slikken daarom nog voor zin heeft. Misschien moet ik het gebruik even staken en overgaan op reguliere maagzuurbinders (gaviscon/maalox), puur om te kijken of de buikklachten dan afnemen. Ik ben benieuwd wie deze klachten herkent.

26-09-2020 | Vrouw | 67
Reflux
Ongeveer tien jaar geleden heb ik een kuur Pantopac, een cocktail van muugzuurremmer en antibiotica gebruikt. Ik heb daaraan blijvende slapeloosheid overgehouden. Ik gebruik sindsdien medicatie om te kunnen slapen. Terwijl ik een hele goede slaper was. Na vier dagen gebruik van Pantropazol kon ik weer helemaal niet slapen, ondanks de slaapmedicatie. Overgestapt naar and[lees meer...]ere maagzuurremmer.

Famotidine Tabletten

26-09-2020 | Vrouw | 67
famotidine
Reflux
Van omeprazol (te droge mond) overgestapt naar Famotidine. Bleef de "pijn" aan de slokdarm voelen. Famotidine was in mijn geval niet voldoende effectief. Overgestapt naar andere maagzuurremmer.