mondverzorging

Trekken van tand of kies (18 meningen)
Tandverzorging (7 meningen)
Aften (3 meningen)

14-08-2022 | Man | 73
mondverzorging (0,12)
Tandvleesontsteking
Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad waarbij door de specialist gezegd werd dat o.a . door grote pockets de behandeling slechts geringe tijd effect zou hebben. Bovendien wil mijn nieuwe tandarts de kiezen vervangen door implantaten. Echter de wortelkanaalbehandeling is inmiddels 6 jaar geleden en ik verzorg mijn gebit zo goed dat ik nog steeds geen last heb van enige [lees meer...]ontsteking. Ik gebruik met mate en met verstand 0,12 gel chloorhexidine. Breng het plaatselijk aan op mijn ragers. Ben ik de enige met zo n ervaring?

10-08-2022 | Vrouw | 70
mondverzorging (2mg/ml)
Tandvleesontsteking
storende verkleuring van tanden , bruine aanslag, gestopt met gebruik.\\ Aanslag niet weg te poetsen. Gebruikt 3 - 4 weken, 1 keer per dag gespoeld en 2 keer per dag gepoetst

26-07-2022 | Vrouw | 29
mondverzorging (2mg/ml)
Tandvleesontsteking
Heel heftige mond/tongbranden krijg ik ervan. Wat enorm lang duurt, eten en drinken smaakt niet. Tong voelt alsof hij verbrand is. Echt heel vervelend.

16-07-2022 | Vrouw | 49
Tandvleesontsteking
Mijn verstandskies is niet doorgebroken maar zorgt wel voor een ontsteking. Hij gaat er dus binnenkort uit. Maar om de ontsteking van het tandvlees te verminderen ben ik gaan spoelen met perio aid. Wat een heftige bijwerkingen! Eerst alleen een brandend gevoel in mijn hele mond en vooral mijn tong. Daarna een vieze smaak en het eten had geen normale smaak weer. Op dag 3 we[lees meer...]rd ik wakker met veel pijn onder mijn oor en opgezette klieren aan mijn rechterkant van de hals. Ook kreeg ik pijnscheuten onder mijn kaak. Ben gestopt en spoel met zout water.

21-11-2021 | Vrouw | 23
Tandvleesontsteking
Vorige week maandag moest ik ter controle naar de tandarts. Toen de mondhygienist me tandsteen kwam verwijderen, heeft ze behoorlijk in mijn bovenkant geport ( soortvan stokeren maar dan met dat ding waarvan ze tandsteen verwijderen) . Maar goed enorme heftige pijn de afgelopen week, niet te verdragen. Pijnstilling werkt niet goed ivm pijn erdoor heen komt. Dus diezelf[lees meer...]de mondhygiënist heeft mij dit aangeraden, nou ik denk oke prima. Maar ik had alleen last van me tandvlees? Ik savonds na t tanden poetsen dit gebruikt, gelijk daarna last van me tanden ( als ik ze op elkaar zet) terwijl ik dat eerst niet had. Tong is droog en als ik wat drink proeft het niet naar wat het is. De gebruiksaanwijzing en of bijsluiter vind ik enorm klein voor een soort medicijn! De reacties die ik zie , zie ik niet op zo’n bijsluiter staan , vind dit zo erg! Snap niet dat het nog word aanbevolen door die tandarts praktijken. Ik ga er gelijk mee stoppen en ga wel gewoon spoelen en pijnstilling gebruiken. Wat een hell dit

14-09-2021 | Vrouw | 42
mondverzorging (10mg/g)
Tandvleesontsteking
Wat een vreselijke spul! Ik krijg er gewoon koorts door en ben zo ziek er door geworden. Het moet echt uit de handel. Ik ben twee x naar de mondhygiëniste geweest en elke x als ik erna spoel wordt ik na een paar uur goed ziek.

04-08-2021 | Vrouw | 45
mondverzorging (0.12)
Tandvleesontsteking
Heftige allergische reactie gekregen. Opgezette pijnlijke klieren aan 1 kant onder het oor, kloppend gevoel en licht gevoel alsof je gaat flauw vallen. Lichte ademhalingsklachten.

03-05-2021 | Vrouw | 36
Tandvleesontsteking
Al 6 weken lang bleef ik last hebben van een tandvleesonsteking. Het ergste was de stank dat uit mijn mond kwam. Heel vies. Van alles uitgeprobeerd en niets hielp helaas. Ik had een aantal jaar geleden eens eerder Perio Aid gebruikt voor een tandvleesonsteking en toen was het na 2 dagen helemaal weg. Nu dus weer. Na 2 dagen ben ik genezen! Dit spul werkt echt goed! I[lees meer...]k heb de gebruiksaanwijzing goed gelezen en ben voor de zekerheid tijdelijk gestopt met koffie en thee drinken. Ik dronk alleen maar water. Ik heb geen tandverkleuring. Ook geen last gehad van andere bijwerkingen. Had alleen smaakverandering bij het water drinken. Water smaakte een beetje vies en bitter. Dat was het enige waar ik een beetje last van had maar het was het mij echt waard. Ben zo blij dat ik zo snel van mijn tandvleesonsteking af ben.

24-04-2021 | Vrouw | 60
mondverzorging (10mg/g)
Tandvleesontsteking
Ik kreeg van de mondhygiëniste een AB kuur plus perio aid mondspoeling ivm paradontitis. Nou was de kuur al hel maar de mondspoeling nog erger. Geen smaak meer zwarte pijnlijke tong mijn keel voelt alsof ik een keelontsteking heb en is vuurrood met bultjes. Moest 2 weken spoelen ben na 1 week gestopt. Niet te doen. Ik spoel nu met zoutoplossing en gorgelen daarmee tegen[lees meer...] de keelpijn. Wat een rotzooi. En je tanden verkleuren er ook nog van. Nooit meer dus.

27-03-2021 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Na veel pijn toch de tandarts gebeld voor mijn zwaare tandvlees ontsteking. Zij rade me perio aid aan. 2 dagen gebruikt en direct mee gestopt. Eerste dag viel het van de symptomen mee. Dag 2 Stond op met een super dikke tong kon amper praten. Daarna begon mijn voorste randen hun tandvlees te onsteken. In de loop van de dag is mijn tong super ruw geworden met rode en witte[lees meer...] blaasjes aan de zij kant van mijn tong. En een branderig gevoel. Direct er mee gestopt na al deze reacties te lezen hier. Snap niet dat dit product op de markt blijft na zoveel klachten van mensen al.

05-03-2021 | Vrouw | 28
Tandvleesontsteking
Op aanraden van de mondhygiënist deze mondspoeling gebruikt tegen ontstoken tandvlees. Helaas heb ik binnen een uur na gebruik een heftige allergische reactie gekregen. Hierover niks terug kunnen vinden in de bijsluiter, wat ik zeer ergerlijk vind! Ik heb hierdoor opgezette lippen, ogen en klieren, blaasjes op de lippen, aften in de mond, jeuk in keel en oren gekrege[lees meer...]n. Tevens slecht kunnen ademhalen.

19-02-2021 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Dit middel gebruik ik nooit meer. Na ruim een week spoelen ben ik gestopt. De bijwerkingen bleven zich opvolgen. Begon met smaakverlies daarbij kreeg ik na tijd enorme pijnlijke mond met allemaal blaren in m'n gehele mond. Mijn tong was super smerig zat een enorme dikke gele laag op icm met super droge mond. Ben nu 2 weken gestopt en bijwerkingen zijn er nog steeds. M[lees meer...]ijn tong is gelukkig minder vies maar mijn smaak is nog steeds anders en heb nog steeds enorme droge mond en blijven mijn lippen aan de binnenkant erg gevoelig. Dit middel gebruiken ik echt nooit meer.

23-01-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Na mijn eerste koortslip met alles erop en eraan (aften, opgezette klieren, meerdere plekken op gezicht), bleef ik uiteindelijk over met een flinke tandvleesontsteking achter mijn voortanden. Ik had al weken gespoeld met onder andere baking soda/zuiveringszout, maar er zat weinig tot géén progressie meer in. Op aanraden van de tandarts met Perio-Aid begonnen. Na het le[lees meer...]zen van de meeste reacties over tandverkleuring zou ik het fijn gevonden hebben als de tandarts me daarvoor gewaarschuwd had. Ik heb me daarin verdiept, en er is op meerdere pagina's (online) te vinden dat zowel wijn, koffie als andere dranken een chemische reactie opwekken in combinatie met Perio-Aid. Dus in principe heb ik alle dranken gelaten, terwijl ik toch al niet echt drink. Voor de zekerheid, en ik zou dit ook als tip meegeven, heb ik eerst mijn tanden gepoetst en vervolgens gespoeld met baking soda, alvorens ik begon te spoelen met Perio-Aid. Ofwel: zorgen dat eerst 100% alle troep uit mijn mond verdwenen is. Tot nog toe ben ik een week verder en heb ik geen last van tandverkleuring (of andere bijwerkingen), maar is mijn tandvleesontsteking bijna verdwenen. Voor de informatie: naast Perio-Aid heb ik elke dag veelvuldig vitamines geslikt, waarvan onder andere vitamine C. Daarnaast sport ik elke dag en eet ik geen vlees, maar vrijwel alleen groenten. Ik gok dat een gezond leven en daarmee een goede weerstand het effect alleen maar versterkt. Verwacht dus geen wondermiddel, maar een waardevolle toevoeging, en doe er alles aan om ook te zorgen dat je lichaam 'vecht' tegen die ontsteking.

24-10-2020 | Vrouw | 19

08-08-2020 | Man | 36
Tandvleesontsteking
Al 12 uur na gebruik duidelijke vermindering van zwelling, roodheid en pijn.

31-07-2020 | Vrouw | 27
Tandvleesontsteking
Maandag bij de mondhygiënist kreeg ik te horen dat mijn tandvlees was ontstoken en ik 14 dagen, één keer per dag moest spoelen met perio aid. Dit heb ik dus netjes gedaan tot ik donderdag tot ontdekking kwam dat ik gewoon forse gaten in mijn gebit heb die er echt niet zaten! Mijn smaak is sterk verminderd en mijn mond is zeer droog.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (595) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum