Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

28-08-2022 | Man | 59
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Tandvleesontsteking
laatste tand bovenaan links , op rontgenphoto niets te zien maar waarschijnlijk ontstoken zenuwen van de tand. Tand moet ontzenuwd worden in volgende dagen. in afwachting om de pijn ondercontrole te houden, een combinatie van ibuprofen en amoxicilline met clavulaanzuur. Het antibiotica voor de bacteriële infectie van de zenuw en de ibuprofen om de ontstekingsreacties te v[lees meer...]erminderen. al bij al tevreden enkel diarree als nevenwerking

22-08-2022 | Man | 41
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Tandvleesontsteking
Nu al maanden pijn aan beide katen boven mond links en rechts beide aan de laatste tand . Vreselijk trekken en kaaksbeen pijn doen en meerdere tanden indrukken pijn hebben gevoelig . Nog erger ochtend en bij het eten . 2000euro tandarts kosten nog pijn . Uit miserie terug amoxicilline met clavaan opgestart. Ken het door en door ook augmantin . Je voelt dat het je lichaam z[lees meer...]wak maakt. En ik weeg 120kg 1.96m maar wordt er altijd slecht van dat ik soms na 3 dagen moet stoppen bij 3 × 800mg125 clavaan . Maar zo hopeloos van pijn dat ik ze toch slik.

28-10-2021 | Vrouw | 33
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Tandvleesontsteking
500 mg staat op het pakje. 5 dagen kuur bij start 2 capsule. Reden is lichte tandvlees ontsteking rond verstandskies. 1 dag niet kunnen slapen. Verstandskies(geen infectie ) deed lichtjes pijn bij de vlekjes/beginnend gaatje op de verstandskies en ernaast. 1 vlekje is zelfs een milimeter klein gaatje geworden. Na 2 dagen amoxicillline zijn zelfs de vlekjes weg! Het lijkt w[lees meer...]el gebleekt en bijna onzichtbaar. Pijn is zo goed als weg bij dag 4. Verstandskies voelt strakker en sterker aan. Tandvlees ziet er gezond uit. Normaal 2 x stoelgang per dag zonder medicijn. nu geen dus bij mij totaal geen sprake van diarree maar het tegenovergestelde. Huid voelt gezonder uit dan ooit en straalt. Ik voel me ook beter dan ooit. Niks geen braken en ook geen hoofdpijn. BIZAR. Laat je niet gek maken door 10 procent die wel klachten hebben. Luister vooral naar je gevoel en je lichaam. Soms heeft het ook met je dieet/vitamine/bloed te maken betreft allergie. Top medicijn.

26-10-2020 | Man | 73
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Tandvleesontsteking
Vreselijke bijwerkingen. Hele mond vol met schimmel en een half jaar tongbranden gehad.

09-04-2020 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Samengaand met een forse keelontsteking kreeg ik eveneens last van ontstoken tandvlees rondom mijn verstandskiezen, wat erg pijnlijk was met eten. De huisarts schreef voor de keelontsteking dit antibioticum voor, wat voor de keelpijn binnen twee dagen aansloeg. Tandvlees bleef echter heel pijnlijk, maar na dag drie begon dit ook in rap tempo af te nemen! Wat een verlossing[lees meer...] haha! Als enige bijwerking in het begin wat misselijkheid, maar dat viel heel erg mee!

28-05-2019 | Vrouw | 26
Tandvleesontsteking
Ik heb het 7 dagen lang moeten gebruiken. Kreeg het voorgeschreven door de tandarts. Pas nadat ik klaar was met de kuur, was mijn ontsteking afgezakt en had ik geen last meer. Ik heb tijdens de kuur geen last gehad van bijwerkingen, had bijna het idee dat het bij mij niet hielp. Ben nu 5 dagen klaar. En heb sinds gisteren (4e dag stop) last van diarree en jeukende ho[lees meer...]ofdhuid. Ik heb geen idee of het van de kuur alsnog komt?

11-04-2018 | Vrouw | 49
Tandvleesontsteking
Ik had een zwelling in mijn onderkaak die werd veroorzaakt door een ontsteking in de bovenkaak mijn hele wang was dik en ik had een enorme knobbel in mijn kaak. Ook heel veel jeuk in de oren Ik heb voor vijf dagen tabletten meegekregen van de tand arts. Normaal heb ik altijd na twee dagen maagpijn van ontstekingsremmers of pijnstillers. Ik heb totaal geen! Bijwerkingen v[lees meer...]an dit medicament gehad. Wat mij bijzonder heeft verbaasd. Twee dagen nadat de kuur was afgemaakt was de zwelling in de onderkaak weg

14-11-2017 | Vrouw | 24
Tandvleesontsteking
Af en toe voel je je wel even beroerd of zwak. Maar na een dutje voel je wel wat beter.

19-02-2017 | Man | 54
amoxicilline / clavulaanzuur (250/62,5mg)
Tandvleesontsteking
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen door de tandarts vanwege een ontstoken kies. Wat een gruwelijk middel. Ik ben nu al 3 dagen van slag en ik ben ook nog even in shock geweest. Nooit nooit nooit nooit meer gebruiken en ik vind het schandalig dat dit middel nog zo ruim voorgeschreven wordt. Wat een martelgang.

25-12-2015 | Vrouw | 51
Tandvleesontsteking
In verband met mij kunstprothese moest ik in een keer 6 x500mg in ene keer innemen ..mijn ene knie laat al los en ik zit er nu beter op ...dat ze eerder antibiotica geven ..want artsen geven het niet gauw..misschien dat daardoor de knie los laat en de meeste artsen me niet serieus nemen omdat ik vrij jong ben met 2 knie protheses ..maar de medische wereld is toch gestoord[lees meer...] aan het worden meeste nemen geen tijd meer voor patiente verz willen dat de boel word belazerd zij verdienen en gaan over lijken (letterlijk).

31-01-2013 | Man | 32
amoxicilline / clavulaanzuur
Tandvleesontsteking
Ik loop bij de kaakchirurg om mijn laatste 2 verstands kiezen ook te laten verwijderen. Na het verwijderen van de 1e was er niets aan de hand. Toen ik de 2e liet verwijderen is mijn kaak ernstig ontstoken geraakt. Al vaker Amoxicilline gehad maar dit was de eerste keer met Clavulaanzuur. 1 dag na het beëindigen van de kuur hevige last van netelroos gekregen. Ben nu al 2[lees meer...] dagen aan de pretnisulon de jeuk en pijn wordt iets minder. Nooit meer gebruik ik iets waar clavulaanzuur in zit!!