Amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Blaasontsteking (27 meningen)
Kaakontsteking (23 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (16 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Bijholteontsteking (11 meningen)
Middenoorontsteking (8 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Ontsteking (mond) (4 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Nierbekkenontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Luchtweginfectie (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (386 meningen)
Augmentin (43 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Clamoxyl (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

Amoxicilline, meest voorgeschreven antibiotica

Arjen Walstra (25-04-2013)

14-08-2019

Tandvleesontsteking

Heb 2 dagen vreselijke pijn gehad aan kaak/tandvlees, trok naar mijn oor een bovenkaak. Gelijk de tweede dag na de start van het gebruik verlost van de pijn/ verdikking van het tandvlees na een paar uur opengebroken kwam vies spul eruit, eruit gespuugd dit een paar keer. Gaat gelukkig goed heb gelukkig géén last van bijwerkingen.
29-06-2019

Tandvleesontsteking

Heb dit medicijn al vaker voorgeschreven gekregen voor verschillende ontstekingen. Ik heb er weinig last van. Een beetje last van mijn darmen, wat dunne ontlasting. Verder niks. Medicijn vind ik effectief. Meestal neemt de ontsteking de derde dag al af.
23-05-2019

Tandvleesontsteking

Pericoronitis: infectie rond verstandskiezen met pijn. Na trekken eerste verstandskies 1 week amoxicilline geslikt, geen infectie gekregen en heeft dus goed gewerkt. 2 weken later 3 dagen een soort gelijk antibiotica in griekenland geslikt, vervolgens tweede verstandskies getrokken en 5 dagen amoxicilline geslikt tot dat ik de 5e dag vol zat met huiduitslag en enorme jeu[lees meer...]k, een soort rode bultjes/schijven op mijn lichaam. Ellebogen, knieën, hoofdhuid, benen en buik zaten eronder. Contact gehad met de dokter en moet gelijk stoppen. Nu afwachten wanneer het over is en hopelijk de infectie in mijn mond niet terug komt.
21-03-2018

Tandvleesontsteking

Ik gebruik dit medicijn voor een wortelpuntontstekking. Na 2 dagen ontzettende jeuk over het hele lichaam, nadat dit begon volgde in enkele uren over mijn hele lichaam jeukende bulten die begonnen te branden. Van de huisarts pillen tegen deze allergische reactie gekregen die helaas hier tegen niet werken. Voor mij nooit geen amoxeline meer!!
20-10-2017

Tandvleesontsteking

Vanwege aanhoudende tandvleesontsteking - veroorzaakt door een bacterie - door de tandarts een week amoxilline (500 mg, 3 x per dag) plus metronidazol (250 mg, 3 x per dag) voorgeschreven. Ik zag op tegen de bijwerkingen, maar heb alleen wat last van lichte hoofdpijn en een droge mond. Heb gewoon kunnen werken en sporten, maar laat de alcohol wel staan. Op aanraden van de [lees meer...]tandarts neem ik iedere dag probiotica erbij (yakult). Ik zit nu op dag 5 en verwacht de kuur zonder problemen te kunnen afmaken.
14-07-2017

Tandvleesontsteking

Sinds dag 1 heel erge hoofdpijn.
09-07-2017

Tandvleesontsteking

Dit middel voorgeschreven gekregen vanwege chronische tandvleesontsteking. De eerste 2 dagen last van enigszins jeukende huid, daarna niet meer. Ook last van verstopping; een laxeertablet helpt. De ontsteking was na 3 dagen al zo goed als weg en na een week helemaal. Hopen dat dit zo blijft. Het middel heeft mij tot dusver wel geholpen en is in mijn geval niet erger dan [lees meer...]de kwaal. In het begin jeukende huid (geen uitslag), na 2 dagen geen last meer van. Tevens verstopping; een laxeertablet helpt hierbij.
30-01-2017

Tandvleesontsteking

Antibiotica veroorzaakte jichtaanvallen. De darmflora vernield, daardoor 7 weken last met 20 jichtaanvallen en explosieve ontlasting. Pijnlijke zwellingen van grote tenen en voeten. Met jicht ben je afhankelijk van goede darmflora. De spaanse tandarts in nederlandse praktijk wilde niets anders voorschrijven, ze was onbegrijpbaar in gesprek, niet duidelijk in nederlands. Sp[lees meer...]anje schrijft toch makkelijk antibiotica voor. Apotheek weet dat ik jicht heb, maar gaf dit middel toch mee. Klacht dat ik veel aanvallen had gehad, schrok men wel van, maar uitleg vooraf was ook niet gegeven. Ik kreeg wel afschrift van medicijnen die ze mij leveren, waarop ook de Colchinine voor de jicht staat, maar zij zijn niet genoeg op de hoogte van jicht en darmflora. De huisarts is ook niet op de hoogte van die koppeling. nu dus wel, je moet ze allen apart die problematiek laten koppelen in je behandelgegevens en hopen dat ze er op letten ook bij ziekenhuisbezoek.
14-08-2016

Tandvleesontsteking

Slik nu 3 dagen en merk amper verbetering. De druk op de kies, vanuit het ontstoken tandvlees, neemt iets af. De zwelling van het tandvlees is nog hetzelfde.
09-08-2013

Tandvleesontsteking

Ik slik het nu sinds woensdag maar heb sinds die tijd zo'n last van buikkrampen en diarree.. het helpt wel goed tegen me mond, maar die buik.. het is echt irritant om elk uur naar de wc te moeten gaan en steeds weer buikkrampen te hebben.
23-05-2013

Tandvleesontsteking

wortelkanaal behandeling gehad. Ontsteking wilde niet weg. Ik slik nu deze medicijnen.. ik merk nog geen verschil. Ik heb geen bijwerkingen.
02-05-2013

Tandvleesontsteking

weinig eetlust en vermoeidheid... ik moet ze nog een dag of drie nemen, dus ik raak er wel doorheen
15-11-2012

Tandvleesontsteking

Heb het medicijn voorgeschreven gekregen van de tandarts. Mijn verstandskies is ontstoken en moet ook getrokken worden. Eerst een kuur antibiotica van 7 dagen, 3 capsules per dag. Ik had erg pijn in mijn mond, kon moeilijk slikken en dus eten, wang opgezwollen en constant steek in mijn mond Gebruik het medicijn nu 2 dagen. Bijwerkingen: licht in mijn hoofd, duizelig, na [lees meer...]1e capsule beetje misselijk. Nu kan ik weer normaal slikken, maar opgezwollen wang en constante steek zijn nog aanwezig. Ik moet nog 5 dagen, dus hoop dat het snel verbeterd.
08-07-2012

Tandvleesontsteking

Ben na het plaatsen van een brug bij de tandarts naar huis gestuurd met Amoxicilline. Na 2 dagen krijg ik erge keelpijn en een ontzettende branderig gevoel in mijn mond. Niets smaakt mij meer, het lijkt wel of dat overal peper op zit. Ik ben er mee gestopt. Het slikken gaat ook steeds moeilijker.
01-08-2011

Tandvleesontsteking

Kreeg na 2 dagen zwarte tonguitslag. Wat vervelender was dat ik vanaf de 4e dag een erg droge mond kreeg en ook veel moeite met slikken
20-07-2011

Tandvleesontsteking

Na 3 dagen beginnende huiduitslag met jeuk,hoofdpijn, dikke keel. Op advies van dokterspost kuur afmaken als symptomen niet erger worden.(nog 3 dagen te gaan)

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum