Verkoudheid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor verkoudheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: verkoudheid

16-03-2024 | Man | 85
Verkoudheid
Geen effectiviteit. Al 2 weken gebruikt. Hoest en slijm niet vermindert.

27-02-2024 | Man | 34
Verkoudheid

overtollig slijm Keelpijn bruin slijm in de keel droge neus

Otrivin Duo gaan gebruiken vanwege een verkoudheid, maar na gebruik lijken de klachten alleen maar erger te zijn geworden. Het product doet wat het beloofd, namelijk een verstopte neus en loopneus verhelpen. Twee dagen later zit ik echter met extreem verstopte neusholtes, vrij heftige keelpijn bij slikken en enorme ophopingen van slijm. Om die reden heb ik het product [lees meer...]weggegooid en probeer ik de normale Otrivin, om m’n verstopte neus te verhelpen.

26-02-2024 | Vrouw | 25
Verkoudheid
Korstjes en bloedneus na 2 dagen gebruik. Werkt supergoed tegen benauwd gevoel maar de bijwerkingen zijn echt verschrikkelijk.

13-01-2024 | Vrouw | 68
Verkoudheid
ik kwam bij de huisarts voor m,n oor,nog geen eens verkouden. en waarschijnlijk de buis van eustastieus.geef ze mij eerst xylometeazoline. en na 2 dagen mee gestopt. met reden me niet lekker voelen misselijk en naar in m,n hoofd. dus ik weer terug en kreeg ik fluticason propionaat daar ook mee begonnen en na 2 dagen voelde ik mij weer ziek.dus weer weggedaan. na een pa[lees meer...]ar dagen dacht ik ik ga het weer proberen en weer een recept gevraagd voor fluticasonpropionaat 50. ik wilde mij niet aanstellen en weer eraan beginnen. ik gebruik ook antidepressiva. dus vol goede moed begonnen 1×per dag 2x spuiten in elk neusgat. nou dezelfde dag voelde ik mij weer niet goed worden,en nog 3 dagen volgehouden en heel naar in m,n hoofd om dol van te worden en last van m,n ogen die ik al een tijd geleden heb laten behandelen voor staar,waar ik last van heb. maar het ergste is m,n hoofd.vreselijk.morgen stop ik ermee wat een rotzooi is dat. ik vroeg nog kan ik dat met mijn andere medicijnen gebruiken,antwoord ja hoor. ze geven maar wat mee. zonder te beseffen wat het met je doet. wat een rotzooi is dat. gebruik het nooit. ik wilde het niet geloven van andere,maar ik heb het nu weer ondervonden.het is gewoon gif . ik hoop dat het nog goed komt.

Oscillococcinum

24-12-2023 | Vrouw | 56
anas barbariae / hepatis et cordis extractum
Verkoudheid
Gebruik het direct wanneer verkoudheid voelt opkomen. Het is dan al herhaaldelijk zeer effectief gebleken.

05-12-2023 | Man | 57
Verkoudheid
Otrivin duo is afschuwelijk spul ! Je slijmvliezen drogen helemaal uit,je krijgt er een zere keel van en je hebt een algeheel gevoel van onbehagen,het is net alsof je er gewoon ziek van wordt,ik ga het echt nooit weer gebruiken !gewone otrivin is prima maar duo is echt vreselijk.

26-11-2023 | Vrouw | 35
Verkoudheid
Verschrikkelijk. Voorgeschreven door arts vanwege vocht achter het trommelvlies. Op advies moest ik dit 3 x daags gebruiken. Kreeg veel bijwerkingen zoals zeer kort adem, snelle hartslag, en slapeloosheid. Zal dit middel nooit meer gebruiken. Op een zaterdag ermee gestart, gelukkig dinsdag mee gestopt, zag toen pas het verband met dit middel. Kijk hier mee uit, het [lees meer...]is zo makkelijk te krijgen. Hartkloppingen zijn nog met regelmaat aanwezig

Avamys

10-11-2023 | Vrouw | 43
fluticasonfuroaat
Verkoudheid
Gebruik het sinds augustus 2016. Duurde ongeveer 10-14 dagen voordat ik het gevoel had dat het echt aansloeg. Daarna mijn klachten fors verminderd. Fijn bijkomstigheid was dat mijn oren minder onrustig waren en ik aanzienlijk minder oorontstekingen had. In het begin had ik nog weleens een bloedneus. Staat ook keurig vermeld op de bijsluiter. Maar dit is vanaf 2019/2020 ei[lees meer...]genlijk niet meer voorgekomen.

10-11-2023 | Vrouw | 43
Verkoudheid
Door leveringsproblemen met Avamys Fluticason neusspray meegekregen. Zou exact hetzelfde zijn. Wat een ramp. Gigantische hoofdpijn, holtes verstopt, ben steeds aan het sniffen en steeds het gevoel dat je moet snuiten. Ben er nee gestopt en de klachten namen na een paar dagen af. Maar de klachten waarvoor ik het kreeg zijn er dus ook weer. Iemand een goed alternatief gevon[lees meer...]den?

29-07-2023 | Vrouw | 23
Verkoudheid
Door de neusspray kreeg ik extreme hoofdpijn, zo erg hoofdpijn had ik nog nooit ervaren. Daarnaast rook ik constant een hele nare geur door de neusspray. Ik ben ermee gestopt, het verergerde mijn klachten

Dymista

19-05-2023 | Man | 63
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Verkoudheid
Vanaf mijn vroege jeugd al problemen met verstopte neus als gevolg van hyperactieve slijmvliezen en allergieën voor huisdieren, huisstofmijt en pollen. In mijn jeugd 3 keer in ziekenhuis opgenomen geweest om mijn holtes door te spoelen omdat ik regelmatig kaakholteontsteking had. Tijdens mijn werkzame leven 3 maal geopereerd aan mijn neus zonder enig resultaat… Dienteng[lees meer...]evolge was de enige uitweg het gebruik van Otrivin…. 40+ jaar lang !!! Geen Otivin betekende verstopte neus en niet slapen…. Ik zag het als een handicap. Geen enkele KNO-arts of huisarts kon mij een uitweg bieden. Nu op 63-jarige leeftijd nog maar eens gaan googelen en na veel zoeken uitgekomen bij Dymista…. Dat bleek niets minder dan een ‘Godsgeschenk’… Mijn neus bleef meteen open en ik slaap eindelijk door zonder Otrivin. Mijn leven is in één klap 100x lichter geworden. De smaak is niet lekker maar als je precies doet wat op de bijsluiter staat komt de vloeistof niet in de keel. Kortom; voor mij is Dymista een wondermiddel dat mijn levenskwaliteit enorm verbeterd. TOP

17-03-2023 | Man | 35
Verkoudheid
De huisarts schreef altijd avamsys voor (dat is een zelfde werkzame stof) en die was perfect! Deze keer zonder overleg deze merkloze Fluticason voorgeschreven en het is echt vies spul. Waarschijnlijk schrijft de huisarts dit voor omdat het goedkoper is, leve de gezondheidszorg in NL..... Vieze gras smaak in mond, keelpijn, kortom vermijd dit medicijn want je wordt hier nie[lees meer...]t blij van. Vraag om Avamsys die is 10x beter.

17-03-2023 | Vrouw | 33
Verkoudheid
Door langdurige verkoudheid Fluticason voorgeschreven gekregen. Na gebruik namen de verkoudheidsklachten niet af, het werd erger; voor gebruik Fluticason alleen s'avonds en af en toe s'middags verstopte neus. Na gebruik de hele dag door een verstopte neus of constant snuiten met daaropvolgend verstopte neus. Daarbij kwamen andere klachten; onrustig slapen, vermoeidhei[lees meer...]d/weinig energie, hoofdpijn, zere keel en de verkoudheid nam niet af en werd des te erger na gebruik Fluticason. Na een week gestopt, het heeft bij mij geen effect en maakt de klachten des te erger.

Cetirizine Tabletten

01-03-2023 | Vrouw | 23
cetirizine
Verkoudheid
Mijn ervaring is wellicht anders dan andere maar hopelijk kan dit verhaal iemand helpen. De Cetirizine Tabletten werken omdat het ervoor zorgt dat je slijmvliezen uitdrogen in de neus. Bij mij (als vrouw) resulteerde dit in niet alleen het uitdrogen van de neus maar ook de mond, en geslacht. Hierdoor kreeg ik moeite met het hebben van seks en vaak hoofdpijn. Ik heb 2 jaar [lees meer...]iedere dag deze tabletten geslikt en ben afgelopen weekend gestopt nadat ik achter deze informatie was gekomen. Hierdoor ben ik overgegaan op neusspray voor allergieen die voorgeschreven werd door de dokter. De bijwerkingen van stoppen zijn erg veel jeuk die ik voorheen nog niet had maar beter dan pijn bij seks :)

Budesonide Neusspray

01-05-2022 | Vrouw | 56
budesonide
Verkoudheid
Het duurd ongeveer 4 weken voordat het effect heeft. Ik heb dit wel vaker gebruikt. Ook toen voor chronische loopneus. Dit keer kreeg ik een 5 uur durende bloedneus van . Ik slik sinds een half jaar Bloedverdunners dus het was een regelrechte slagveld welke alleen de KNO arts kon verhelpen . Misschien is deze neusspray niet verstandig als je ook bloedverdunners slikt

02-01-2022 | Vrouw | 47
Verkoudheid
Ik had last van een verstopte neus en loopneus dus heb otriven duo geprobeerd, mijn neus ging vrij snel open maar kreeg direct last van een droge neus, wondjes in mijn neus, hoofdpijn en slapeloosheid. Ik heb het na 2 dagen in de prullenbak gegooit en raad aan gewoon een zoutoplossing te gebruiken. Kijk uit voor de bijwerkingen!

Superol

30-10-2021 | Vrouw | 58
oxychinoline
Verkoudheid
Ik kreeg dit middel ooit van mijn moeder toen ik 11 en verkouden was en die me vertelde te gorgelen en het daarna door te slikken. Niet alleen was dat afschuwelijk, ik werd 's nachts wakker met ogen die zo opgezwollen waren dat ik er niet meer door kon kijken, wat dagen heeft geduurd. Was dus functioneel blind. Behoorlijk eng kan ik je vertellen. Tegenwoordig (ben 50 + ) h[lees meer...]eb ik een aanhoudende hoestklacht, soms denk ik dat het nog steeds van dat middel komt, alsof mijn slijmvliezen een laagje missen. Zal wel onzin zijn. In ieder geval: als je het geeft aan je kind: niet laten doorslikken! Om dit te kunnen posten moet ik bovenstaand invullen, maar ik heb dus geen idee over de effectiviteit bij normaal gebruik

Otrivin neusverkoudheid

27-10-2021 | Vrouw | 20
Verkoudheid
Dit is met afstand de slechtste neusspray die ik in mijn leven gebruikt heb. Na het gebruiken van Otrivine ‘opent’ je neus, dan ben je heel even blij. Kort daarna voelt je neus ongelofelijk droog aan. Zó droog dat het gewoonweg pijn doet. Je neus snuiten wordt quasi onmogelijk omdat alle slijmen binnenin je neus hard en stug geworden zijn, gevolg; je neusdoorgang wordt vol[lees meer...]ledig geblokkeerd door deze harde slijmen. De droogte verspreidt zich op korte tijd heel leuk verder naar je keel (en luchtpijp). Je hele keel voelt droog en schor aan, vreselijk. Dit effect houdt 3-4 dagen aan, joepie. Er bestaan honderd maal betere neussprays op de markt die je neus (en keel!) niet zo verdomd droog maken.

06-04-2021 | Man | 17
Verkoudheid
Jaren geleden, ik vermoed zo'n 6 jaar, ben ik begonnen met het gebruik van Xylometazoline (neusspray). Ik wist toen nog niet dat het schadelijk was en wat de bijwerkingen waren. Langzaam begon ik me te beseffen dat normale mensen niet elke dag verkouden zijn, ik dus wel. Ook hoorde ik dat het gebruik van neusspray door de dokter geadviseerd wordt om maar 1 week te gebruike[lees meer...]n. Ik schrok hier toch wel van en ben er toen mee gestopt. Bij elke verkoudheid die daarna kwam begon ik toch weer. In Juli 2020 ben ik er echt helemaal mee gestopt omdat ik mijn verkoudheid van neusspray vaak verwarde met coronaklachten. Ik december kreeg ik corona, niet veel van gemerkt maar wel dat ik nog kwetsbaarder ben gebleven voor verkoudheid etc. Nu gebruik ik het weer een aantal weken en merk dat mijn keel schuurt en het gebruik op lange termijn echt pijn is gaan doen. Ik raad het dus echt zeker af om neusspray langer dan een aantal weken te gebruiken. Op lange termijn maakt het je enorm kwetsbaar voor elke virusje en maakt het je neusslijmvies kapot.

22-02-2021 | Man | 24
Verkoudheid
3 dagen gebruikt en uit het niets ineens kuchen en hoesten en binnen een paar uur een onaangename keelpijn gekregen erdoor en na gestopt te zijn namen ook de klachten van de keel af. Heb nu een ander middel voorgeschreven gekregen in de hoop dat dit gaat werken tegen mijn al 3 maanden durende verkoudheid maar voor mij absoluut geen fluticason meer

Rhinocort

24-12-2020 | Vrouw | 41
budesonide
Verkoudheid
Heeft iemand nog een opzetstuk van de Rhinocort turbuhaler over? Daar zou ik erg blij mee zijn! (Red: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek. We herinneren u eraan dat persoonlijke[lees meer...] gegevens niet worden meegedeeld.)

22-08-2020 | Vrouw | 46
Verkoudheid
Xylometazoline is een lifesaver tijdens verkoudheid. Als je neus helemaal dicht zit door een verkoudheid, helpt xylometazoline gewoon supergoed. Na een paar minuten voel je het slijm in de neusholten oplossen en kun je weer door je neus ademen. Ik gebruik altijd het eigen merk van het Kruidvat. Dat werkt fijner dan bijv. Otrivin. Wel is het zo dat ik altijd de kinderdo[lees meer...]sering koop (0,5 mg i.p.v. 1,0). Xylometazoline staat erom bekend averechts te kunnen gaan werken en daarom mag je het niet langer dan een week gebruiken. Mijn ervaring met de dosering voor volwassenen is dat deze bij mij al binnen die week averechts begint te werken, nog voordat de verkoudheid over is, en dan is het heel moeilijk om te stoppen met de neusspray. Maar... dat heb ik niet als ik de kinderdosering gebruik! Terwijl die voor mij verder net zo prima werkt. Bij de kinderdosering kan ik de neusspray een week gebruiken en in de loop van de week hoef ik steeds minder vaak te sprayen omdat de verkoudheid steeds minder wordt. Bij de dosering voor volwassenen daarentegen merk ik na een dag of vijf dat mijn slijmvliezen geïrriteerd beginnen te raken en dat ik juist steeds vaker op een dag moet blijven sprayen om weer lucht te krijgen. Op een gegeven moment is de verkoudheid dan over, maar kun je toch bijna niet meer zonder die neusspray omdat je neus evengoed toch nog verstopt is door de opgezwollen slijmvliezen. En zie daar een vicieuze cirkel waar bijna niet uit te komen is. Mijn tip voor hoe je hier toch uit kunt komen: voel welk neusgat het meest verstopt is en spray de neusspray een paar dagen alleen in dát neusgat. Het slijmvlies in het andere neusgat krijgt daardoor de kans om tot rust te komen en zal na een paar dagen steeds minder verstopt raken. Ondertussen kun je toch redelijk goed door je neus ademhalen via het neusgat waar je wel in sprayt, en ws. zul je door het neusgat waar je niet in sprayt steeds beter kunnen ademhalen. Na een dag of wat, als je door het met rust gelaten neusgat echt goed weer normaal kunt ademhalen, stop je helemaal met de neusspray. Het andere neusgat zal aanvankelijk flink verstopt zijn, maar ademen doe je dan door het andere neusgat. Zo kun je toch redelijk makkelijk helemaal stoppen met de neusspray.

24-03-2020 | Vrouw | 32
Verkoudheid
Ik heb dit gekocht vanwege zwangerschapsverkoudheid. Hierdoor zit mn neus dicht zodra ik ga liggen. Van dit middel gaat mn neus open als ik slaap, maar overdag voel ik me juist snotterig (na dag 1 al, ik heb het 4 dagen gebruikt en moest hierna al "afkicken"). Dan maar een dichte neus in de nacht en 10x wakker worden omdat mn mond zo droog is door het door mn mond ademen. [lees meer...]Liever dan deze rommel.

15-02-2020 | Vrouw | 26
Verkoudheid
Last van een enorme verkoudheid. Deze spay werkt wel per direct waar door ik vrij kan ademen. De bijwerkingen die ik er van hem zijn heel veel niezen, waterige ogen, Hoofdpijn, spontane prikkels in me keel en vreselijke jeuk bij jukbenen voorhoofd en kaak. ( in de bijholtes) Na ruim 8 uur was de jeuk pas verdwenen . Ik ben weer overstapt naar de zoutoplossing heb lie[lees meer...]ver minder lucht dan die vreselijke jeuk!

Avamys

30-11-2019 | Man | 62
fluticasonfuroaat
Verkoudheid
Vorig jaar 2018 kreeg ik dit medicijn voor het eerst voorgeschreven. Dit vanwege een hevige verkoudheid . Het heeft mij zeker geholpen. In juni 2019 weer flink verkouden / taai slijm / een wat dichtgeklapte trommelvlies. En ook toen heeft Avamys mij goed geholpen. Ik gebruikte toen neusspray van Kruidvat etc, maar die hielp niet. Ruim een week ben ik weer flink verkoude[lees meer...]n, en naast Acetylcysteine en codeïne gebruik ik nu ook weer Avamys erbij. Ik zie het echt als een medicinale neusspray waar geen andere neuspray tegen op kan. Tja anders moet ik weer aan de antibiotica/Amoxiline. Eind volgend jaar vlieg ik naar Indonesië en meestal ben ik bij aankomst zwaar verkouden en dat door de airconditioning in het vliegtuig. Deze keer zal ik zeker het flesje Avymys meenemen, anders moet ik weer aan de antibiotica. Ik vind Avymys een effectieve medicinale neusspray. Heb voor zover ik weet geen bijwerkingen. Dus ben content met deze neusspray

24-11-2019 | Vrouw | 38
Verkoudheid
Het is net alsof het teveel werkt. Kort na gebruik geen verstopte neus meer, maar wel heel vervelend gevoel in de neus en veel niezen. Superfijn om even niet verkouden te zijn en goed te slapen. 2 x gebruikt. Eens voor het slapengaan en eens in de ochtend, maar nu al 3 dagen beetje pijnlijk trekkend of tikkend gevoel in de neus en veel niezen. Ik gebruik het niet nog eens.

22-06-2019 | Vrouw | 34
Verkoudheid
Toen ik verkouden werd eerst aantal dagen zoutoplossing geprobeerd. Dat hielp niet. Deze spray klaart vrijwel direct je verstopte neus. Ik heb alleen heel erg last van de bijwerking en slaap al dagen niet. Ga er dus mee stoppen.

24-05-2019 | Vrouw | 22
Verkoudheid
Door verkoudheid holtes in mijn gezicht ontstoken. Neus zelf niet dicht. Deze neusspray gaf mij zo'n erge hoofdpijn dat ik niet meer kon functioneren (vergelijkbaar met migraine).

Natterman Noscasan

26-04-2019 | Vrouw | 23
noscapine
Verkoudheid
Deze tabletten geprobeerd tijdens een vervelende verkoudheid. De dosering is 3 a 4 keer per dag 1 of 2 tabletten dus ik nam 2 tabetten met water in. Een half uur later werd ik erg misselijk en moest ik overgeven. Hierna had ik nog 1 a 1.5 uur last van buikpijn. Waarschijnlijk kwam dit omdat ik allergisch ben voor morfine. Na wat online speurwerk kwam ik er nml achter dat n[lees meer...]oscapine (het werkzame middel in de tabletten) gerelateerd is aan morfine. Het wordt uit dezelfde plant gewonnen. Voor mij dus geen tabletjes met noscapine meer maar dat zegt niks over de kwaliteit van het product, het is voor mij gewoon niet geschikt. Ik deel dit voor andere mensen die mogelijk dergelijke bijwerkingen hebben en zich afvragen waarom.

Prevalin neusspray

06-04-2019 | Man | 59
cromoglicinezuur
Verkoudheid
Sinds 20 jaar ernstig verkouden, maar K&N-problemen had ik altijd al en voortdurend. Nu stukken beter! Minder snuiten, niezen en ietsje minder slijmvorming in keel.