ziekte

Verkoudheid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor verkoudheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: verkoudheid

15-02-2020

Verkoudheid

Last van een enorme verkoudheid. Deze spay werkt wel per direct waar door ik vrij kan ademen. De bijwerkingen die ik er van hem zijn heel veel niezen, waterige ogen, Hoofdpijn, spontane prikkels in me keel en vreselijke jeuk bij jukbenen voorhoofd en kaak. ( in de bijholtes) Na ruim 8 uur was de jeuk pas verdwenen . Ik ben weer overstapt naar de zoutoplossing heb lie[lees meer...]ver minder lucht dan die vreselijke jeuk!
30-11-2019

Verkoudheid

Vorig jaar 2018 kreeg ik dit medicijn voor het eerst voorgeschreven. Dit vanwege een hevige verkoudheid . Het heeft mij zeker geholpen. In juni 2019 weer flink verkouden / taai slijm / een wat dichtgeklapte trommelvlies. En ook toen heeft Avamys mij goed geholpen. Ik gebruikte toen neusspray van Kruidvat etc, maar die hielp niet. Ruim een week ben ik weer flink verkoude[lees meer...]n, en naast Acetylcysteine en codeïne gebruik ik nu ook weer Avamys erbij. Ik zie het echt als een medicinale neusspray waar geen andere neuspray tegen op kan. Tja anders moet ik weer aan de antibiotica/Amoxiline. Eind volgend jaar vlieg ik naar Indonesië en meestal ben ik bij aankomst zwaar verkouden en dat door de airconditioning in het vliegtuig. Deze keer zal ik zeker het flesje Avymys meenemen, anders moet ik weer aan de antibiotica. Ik vind Avymys een effectieve medicinale neusspray. Heb voor zover ik weet geen bijwerkingen. Dus ben content met deze neusspray
24-11-2019

Verkoudheid

Het is net alsof het teveel werkt. Kort na gebruik geen verstopte neus meer, maar wel heel vervelend gevoel in de neus en veel niezen. Superfijn om even niet verkouden te zijn en goed te slapen. 2 x gebruikt. Eens voor het slapengaan en eens in de ochtend, maar nu al 3 dagen beetje pijnlijk trekkend of tikkend gevoel in de neus en veel niezen. Ik gebruik het niet nog eens.
22-06-2019

Verkoudheid

Toen ik verkouden werd eerst aantal dagen zoutoplossing geprobeerd. Dat hielp niet. Deze spray klaart vrijwel direct je verstopte neus. Ik heb alleen heel erg last van de bijwerking en slaap al dagen niet. Ga er dus mee stoppen.
24-05-2019

Verkoudheid

Door verkoudheid holtes in mijn gezicht ontstoken. Neus zelf niet dicht. Deze neusspray gaf mij zo'n erge hoofdpijn dat ik niet meer kon functioneren (vergelijkbaar met migraine).
26-04-2019

Natterman Noscasan (noscapine)
Verkoudheid

Deze tabletten geprobeerd tijdens een vervelende verkoudheid. De dosering is 3 a 4 keer per dag 1 of 2 tabletten dus ik nam 2 tabetten met water in. Een half uur later werd ik erg misselijk en moest ik overgeven. Hierna had ik nog 1 a 1.5 uur last van buikpijn. Waarschijnlijk kwam dit omdat ik allergisch ben voor morfine. Na wat online speurwerk kwam ik er nml achter dat n[lees meer...]oscapine (het werkzame middel in de tabletten) gerelateerd is aan morfine. Het wordt uit dezelfde plant gewonnen. Voor mij dus geen tabletjes met noscapine meer maar dat zegt niks over de kwaliteit van het product, het is voor mij gewoon niet geschikt. Ik deel dit voor andere mensen die mogelijk dergelijke bijwerkingen hebben en zich afvragen waarom.
06-04-2019

Prevalin neusspray (cromoglicinezuur)
Verkoudheid

Sinds 20 jaar ernstig verkouden, maar K&N-problemen had ik altijd al en voortdurend. Nu stukken beter! Minder snuiten, niezen en ietsje minder slijmvorming in keel.
30-03-2019

Seretide (salmeterol/ fluticason)
Verkoudheid

Gekregen omdat ik behoorlijk verkouden was.Geen stem meer,hoesten enz.De laatste dagen begon mij op te vallen dat mijn stem maar schor bleef,kriebelhoest had en een hele droge mond.Bijsluiter gaf uitsluitsel dus ben er mee gestopt.
26-03-2019

Antigrippine (paracetamol / coffeine / ascorbinezuur)
Verkoudheid

Ingenomen tijdens erge verkoudheid en ziektegevoel. Had de volgende dag een belangrijk tentamen, dus ben erg blij dat ik mij door dit middel beter voel en nog heb kunnen leren!
01-03-2019

Cetirizine Tabletten (cetirizine)
Verkoudheid

Al jaren ben ik bijna de hele winter af en aan verkouden. Toen ik me weer heel naar voelde, dit middel geprobeerd. Na één pilletje was de verkoudheid de volgende ochtend nagenoeg verdwenen, alleen nog een wat dichte neus. En slápen dat ik ervan doe, heerlijk! Ik neem nu soms nog een half pilletje, neem dat rond 18:00, ik slaap dan heel diep en goed.
21-12-2018

Fluticason neusspray (fluticason)
Verkoudheid

Krijg er huiduitslag van en zwellingen in mijn gezicht. Ook bloedingen in de neus, waar ik weer een zalfje voor heb gehad. Daarnaast ook een pijnlijke neus en gezwollen. Voor de ontsteking in mijn neus (door verkoudheid) heeft het wel geholpen, maar veel te veel bijwerkingen voor mij.
12-07-2018

Budesonide Neusspray (budesonide)
Verkoudheid

Ik ben er nog niet uit of ik deze spray goed werkt voor mij. Na een aantal weken deze spray te gebruiken, kreeg ik last van branderige ogen en ook kwam er regelmatig viezigheid uit. Af en toe meestal s ochtends kreeg ik een waas voor de ogen. Tevens kreeg ik een prikkelend gevoel in mijn oogholtes.
08-06-2018

02-02-2018

Aerinaze (desloratadine/pseudo-efredine)
Verkoudheid

In totaal nu 3 tabletten genomen en ik stop er mee. Bijwerkingen te veelvuldig en heftig. Medicijn werkt effectief, te effectief... Algehele 'onwel gevoel' dat er bij komt is te aanwezig.
30-01-2018

Bisolvon (broomhexine)
Verkoudheid

Ik werd na 5 dagen gebruik opeens heel duizelig terwijl ik verder juist beter was! Gewoon homeopatische hoestdrank nemen vanaf begin verkoudheid is duidelijk slimmer en helpt prima als je maar in het begin van verkoudheid start, net als andere merken hoestdrank
02-09-2017

Verkoudheid

Bijna chronisch verstopte neus geeft mij hoofdpijn en concentratieproblemen. Otrivin helpt wel maar mag niet continu gebruikt worden. Avamys was volgens de huisarts een geschikt alternatief.
09-05-2017

Fluticason neusspray (fluticason)
Verkoudheid

Voorgeschreven door huisarts ivm hardnekkige verkoudheid. Na enkele dagen kwam er rode drab uit mijn neus en begon deze op te zetten en beurs aan te voelen. In overleg met huisarts gestopt met gebruik en overgestapt op antibiotica.
30-04-2017

Otrivin neusverkoudheid (xylometazoline)
Verkoudheid

Ik heb dit produkt veel te lang gebruikt. Tot daar mijn fout. Ben dan gestopt omdat ik wegens enkele onderzoeken op de dienst cardiologie van het ziekenhuis enkele vervelende onderzoeken moest ondergaan alsook MRI scan van het hart. Er is geen hartafwijking gevonden. Ook geen coronair (vernauwde aders) probleem. Maar ik merk nu dat mijn hartkloppingen en ritmestoringen ve[lees meer...]rdwenen zijn. Dus ga ik er van uit dat de neusspray er voor iets tussen zit. Tot daar mijn ervaring met Otrivine.
20-04-2017

Verkoudheid

Vijf dagen geleden kreeg ik last van een flinke neusverkoudheid / ontsteking. Mijn neus bleef de eerste dagen verstopt zitten en lopen. Het lopen ging er na dag 3 af, maar de verstopping bleef. Vanalles geprobeerd: Stomen, neusdouche, neusspray met zout water. Eigenlijk hielp het allemaal niets tot deze spray met Xylometazoline. Mijn neus ging direct open, en bleef ook ope[lees meer...]n. Bij mij een zeer goede ervaring.
20-04-2017

Aerinaze (desloratadine/pseudo-efredine)
Verkoudheid

Ik heb een verkoudheid met veel druk op de sinussen en een constante verstopte neus. Dit medicijn is mij voorgeschreven door een andere dokter dan mijn huisdokter (deze was immers op verlof). De eerste dag heb ik eigenlijk weinig gemerkt, mijn neus bleef echter wel redelijk goed open tijdens de nacht. Op de 2e dag is de enorme nervositeit en moeite met concentratie begonne[lees meer...]n. Ik moet dit medicijn in totaal 5 dagen nemen, maar ik denk dat ik liever een verstopte neus heb dan dit gevoel.
02-03-2017

Verkoudheid

Helaas direct na gebruik pijnlijke neus. Branderig gevoel en neusslijmvlies geirriteerd. Wel langdurig slijmvrij. Irritatie hield urenlang aan.
23-01-2017

Verkoudheid

Ik ben minstens een paar maanden per jaar verkouden en dat duurt dan weken, soms maanden voordat het over is, vaak gepaard met keel en holte onstekingen, heel veel slijm en dus slecht slapen etc. Ik merk echt verschil bij dit middel. Minder snel verkouden en als ik aangestoken word dan ben ik er binnen een week wel vanaf met minder neus/adem klachten dan voorheen. Ko[lees meer...]rtom erg blij mee tot dusver. Ik gebruik 1 pufje per neusgat per dag en ben van plan dit het hele okt- maart seizoen aan te houden.
30-11-2016

Prevalin neusspray (cromoglicinezuur)
Verkoudheid

Het zou ook tegen verkoudheid helpen zei de drogist. Deze bagger moet je echt niet kopen. Bijna 13 eu neergelegd voor een nog meer verstopte neus. Duizend keer niezen ook. En branden..
04-11-2016

Citrosan (paracetamol / ascorbinezuur)
Verkoudheid

Een beginnende verkoudheid begint vaak door keelpijn, daarna wat snot in de neus. Om erger te voorkomen neem ik altijd een paar keer in de week een sauna en neem ik 4x per dag een zakje Citrosan. De verkoudheid zet nooit door! Wil niets anders meer.
05-08-2016

Ibuprofen (ibuprofen)

Tovermiddel!
01-07-2016

Beclometason Neusspray (beclometason)
Verkoudheid

Na langdurig xylomethazoline gebruikt te hebben moest er een eind aan dit gebruik komen. Ik spray alleen bij klachten en kan dus met twee flesjes wel drie maanden toe. Als ik geen beclometason heb grijp ik naar de foute neusdruppels, met alle gevolgen van dien. Dit is absoluut niet verslavend en werkt zoals ik zou willen.
30-01-2016

Codeine Tabletten (codeine)
Verkoudheid

Na 2 weken hoesten en snotteren van de verkoudheid, ben ik naar de huisarts geweest, kreeg deze pilletjes. In het begin leek te helpen, uiteindelijk heeft het maar 1 dag geholpen van hoesten. Daarna werkt het alleen maar erger en erger tot kokhalzen en spugen toe. Voor mij deze pilletjes niet meer.
23-12-2015

Mometason neusspray (mometason)
Verkoudheid

tegen chronische neusverkoudheid voorgeschreven gekregen, geen baat bij gehad.
23-11-2015

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Verkoudheid

na 4 weken steeds terugkerende neus- en keelverkoudheid met elke keer opnieuw pijn in de keel, kaak, bijholtes en oren, plus daarnaast een niet aflatende hoest, was het na een kuur doxycycline tijd voor iets stevigers. 3x per dag 500/125 mg van dit middel. En eerlijk: het werkt uitstekend ! Al na 1 dag geen slikproblemen meer, en na 2 dagen ook nog maar af en toe een hoe[lees meer...]stje, wat nu na 5 dagen eigenlijk geheel over is. Iets last van rommelende buik en zachte ontlasting (wel innemen na een maaltijd!). Maar dat weegt me absoluut op tegen de eerdere klachten en hoe moe ik was na al dat gehoest en gesnuit. Ik ben zeer tevreden met dit middel.
03-05-2015

Amoxicilline (amoxicilline)
Verkoudheid

Elke dag gebruik ik op de zelfde tijdstip. De klachten ging over na 3 dagen, maar ik heb de kuur afgemaakt.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2289)
Depressie (1876)
Angst & paniekstoornis (1737)
Hoge bloeddruk (1306)
Acne/puistjes (920)