Ervaringen met Fluticason neusspray

Ademhalingsproblemen (2 meningen)

16-03-2024 | Man | 85
fluticason (27,5ug/do)
Verkoudheid
Geen effectiviteit. Al 2 weken gebruikt. Hoest en slijm niet vermindert.

13-01-2024 | Vrouw | 68
Verkoudheid
ik kwam bij de huisarts voor m,n oor,nog geen eens verkouden. en waarschijnlijk de buis van eustastieus.geef ze mij eerst xylometeazoline. en na 2 dagen mee gestopt. met reden me niet lekker voelen misselijk en naar in m,n hoofd. dus ik weer terug en kreeg ik fluticason propionaat daar ook mee begonnen en na 2 dagen voelde ik mij weer ziek.dus weer weggedaan. na een pa[lees meer...]ar dagen dacht ik ik ga het weer proberen en weer een recept gevraagd voor fluticasonpropionaat 50. ik wilde mij niet aanstellen en weer eraan beginnen. ik gebruik ook antidepressiva. dus vol goede moed begonnen 1×per dag 2x spuiten in elk neusgat. nou dezelfde dag voelde ik mij weer niet goed worden,en nog 3 dagen volgehouden en heel naar in m,n hoofd om dol van te worden en last van m,n ogen die ik al een tijd geleden heb laten behandelen voor staar,waar ik last van heb. maar het ergste is m,n hoofd.vreselijk.morgen stop ik ermee wat een rotzooi is dat. ik vroeg nog kan ik dat met mijn andere medicijnen gebruiken,antwoord ja hoor. ze geven maar wat mee. zonder te beseffen wat het met je doet. wat een rotzooi is dat. gebruik het nooit. ik wilde het niet geloven van andere,maar ik heb het nu weer ondervonden.het is gewoon gif . ik hoop dat het nog goed komt.

10-11-2023 | Vrouw | 43
fluticason (27,5ug/do)
Verkoudheid
Door leveringsproblemen met Avamys Fluticason neusspray meegekregen. Zou exact hetzelfde zijn. Wat een ramp. Gigantische hoofdpijn, holtes verstopt, ben steeds aan het sniffen en steeds het gevoel dat je moet snuiten. Ben er nee gestopt en de klachten namen na een paar dagen af. Maar de klachten waarvoor ik het kreeg zijn er dus ook weer. Iemand een goed alternatief gevon[lees meer...]den?

29-07-2023 | Vrouw | 23
fluticason (1mg/ml)
Verkoudheid
Door de neusspray kreeg ik extreme hoofdpijn, zo erg hoofdpijn had ik nog nooit ervaren. Daarnaast rook ik constant een hele nare geur door de neusspray. Ik ben ermee gestopt, het verergerde mijn klachten

17-03-2023 | Man | 35
Verkoudheid
De huisarts schreef altijd avamsys voor (dat is een zelfde werkzame stof) en die was perfect! Deze keer zonder overleg deze merkloze Fluticason voorgeschreven en het is echt vies spul. Waarschijnlijk schrijft de huisarts dit voor omdat het goedkoper is, leve de gezondheidszorg in NL..... Vieze gras smaak in mond, keelpijn, kortom vermijd dit medicijn want je wordt hier nie[lees meer...]t blij van. Vraag om Avamsys die is 10x beter.

17-03-2023 | Vrouw | 33
Verkoudheid
Door langdurige verkoudheid Fluticason voorgeschreven gekregen. Na gebruik namen de verkoudheidsklachten niet af, het werd erger; voor gebruik Fluticason alleen s'avonds en af en toe s'middags verstopte neus. Na gebruik de hele dag door een verstopte neus of constant snuiten met daaropvolgend verstopte neus. Daarbij kwamen andere klachten; onrustig slapen, vermoeidhei[lees meer...]d/weinig energie, hoofdpijn, zere keel en de verkoudheid nam niet af en werd des te erger na gebruik Fluticason. Na een week gestopt, het heeft bij mij geen effect en maakt de klachten des te erger.

22-02-2021 | Man | 24
Verkoudheid
3 dagen gebruikt en uit het niets ineens kuchen en hoesten en binnen een paar uur een onaangename keelpijn gekregen erdoor en na gestopt te zijn namen ook de klachten van de keel af. Heb nu een ander middel voorgeschreven gekregen in de hoop dat dit gaat werken tegen mijn al 3 maanden durende verkoudheid maar voor mij absoluut geen fluticason meer

21-12-2018 | Vrouw | 38
fluticason (1mg/ml)
Verkoudheid
Krijg er huiduitslag van en zwellingen in mijn gezicht. Ook bloedingen in de neus, waar ik weer een zalfje voor heb gehad. Daarnaast ook een pijnlijke neus en gezwollen. Voor de ontsteking in mijn neus (door verkoudheid) heeft het wel geholpen, maar veel te veel bijwerkingen voor mij.

09-05-2017 | Man | 47
Verkoudheid
Voorgeschreven door huisarts ivm hardnekkige verkoudheid. Na enkele dagen kwam er rode drab uit mijn neus en begon deze op te zetten en beurs aan te voelen. In overleg met huisarts gestopt met gebruik en overgestapt op antibiotica.

23-01-2015 | Man | 46
Verkoudheid
Ik gebruik fluticason-propionaat al bijna 1 jaar omdat ik vaak verkoudheidsklachten heb en mijn neus vaak verstopt is. In het begin was het effect heel goed, ik niesde veel minder, had geen verstopte neus meer en ik slip veel veel beter. Ik had bijna geen bijwerkingen behalve een paar keer een beetje bloedneus. Paar manden geleden had ik griep en dus verstopte neus, de[lees meer...]ze week heb ik verkoudheid opgelopen en weer verstopte neus dus. Het valt me op dat het nou veel langer duurt voordat de neus weer ontstopt is en de andere klachten veel erger zijn dan voordat ik dit middeltje ging gebruiken. Dan heb ik vooral last van heel langdurig verstopte neus. Langer dan normaal. Het voel alsof ik al verslaafd ben geraakt aan dit middel. Ik maak dit laatste flesje op en dan stop ik er mee, denk ik.

10-04-2011 | Man | 39
Verkoudheid
werd s`nachts vaak wakker van een dicht zittende neus maar sinds het gebruik van deze spray slaap ik weer als een baby.