categorie

Aambeien en vaatscheurtjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Aambeien en vaatscheurtjes

10-05-2019

Aambeien en vaatscheurtjes

om bloedverlies te voorkomen bij het naar het toilet gaan. zoalng er gesmeerd wordt is het ok, maar bij stoppen, is er na 2 weken weer bloedverlies
03-05-2019

Aambeien en vaatscheurtjes

Ik had branderig/pijnlijk gevoel en kon bijna niet meer op mijn billen zitten. Ik bleef maar smeren met aambeienzalf maar geen verbetering. Gaan Googlen en kwam deze zalf tegen. Na ontvangst, gisteren, aangebracht en na elke stoelgang met lauw water schoongemaakt, Anamel aangebracht, wat een verlichting. Ik heb geen pijn meer. Dus de reden was niet de aambei maar vaatsc[lees meer...]heurtjes want de prijs is weg. Ik beveel het aan, voor die kleine prijs geen ellende!
04-11-2018

Rectale / anale fissuur

Door de crème veel meer pijn. Meer last van het gebied dan voor het gebruik. Kan het niet blijven gebruiken.
20-09-2018

Aambeien en vaatscheurtjes

Ik gebruik Anamel regelmatig. Omdat ik door Gluten Intoleratie aambeien heb (door slechte stoelgang) heb ik vaak last van pijn en jeuk, vooral net na ontlasting. De zalf verzacht enorm. Ik ben dan ook erg blij met deze zalf.
16-07-2018

Lidocaine Vaselinecreme (lidocaine)
Aambeien en vaatscheurtjes

deze creme verdoofd in hoofdzaak omdat het aangedane gebied koud wordt
16-07-2018

Proctosedyl (hydrocortison / cinchocaine / framycetine)
Aambeien en vaatscheurtjes

de zalf smeert wel wat moeilijk maar de pijn is na een half uurtje minder ..en de volgende dag zelfs niet meer aanwezig het geneest ook
05-07-2018

Zonneallergie

Helaas is dit uit de handel gehaald. Gebruik nu korrels van utrazon, en elke dag 1 hooikoorts tablet ( begin hier 1 week voordat uk op vakantie ga) en smeer met eucerin allergie zonnebrand factor 20. Tot op heden geen last.
01-05-2018

Venoruton (hydroxyethylrutosiden)

Ik ben 33 jaar en heb vorig jaar een pittige tromboflebitis (aderontsteking) gehad. Sindsdien ging het bergafwaarts met mijn benen. Elke dag zware, vermoeide benen en ook vele kleine spatadertjes. Ik kon niet langdurig zitten, maar ook lopen en sporten werd steeds lastiger. Door de internist werd chronische veneuze insufficiëntie vastgesteld en ik kreeg twee steunkousen vo[lees meer...]orgeschreven. Ik heb deze 10 maanden lang trouw iedere dag gedragen, maar de klachten werden eigenlijk niet echt beter. Met de zomer in aantocht ben ik gaan zoeken op internet of er echt geen andere oplossingen bestaan. Zo kwam ik via de recensies op deze site op het medicijn Venoruton. Ik heb de apotheek het laten bestellen. Ik slik nu al een aantal maanden 3 tabletten per dag en de resultaten zijn verbluffend! De steunkousen zijn niet meer nodig, de pijnlijke benen zijn verdwenen en ik kan mijn leven gewoon weer oppakken zoals voorheen. Voor mij is Venoruton een cadeautje, alleen jammer dat het niet wordt vergoed door de verzekering.
30-03-2018

Calmurid (ureum)

Deze zalf gebruik ik al ongeveer 40 jaar, omdat ik een erg droge huid heb . Werkt in de winter niet zo goed als in de zomer. Zonder deze zalf is geen optie. Huid droogt snel uit en word hard, waardoor er kenen ontstaan. Moet nu alleen oppassen met de zalf op de onderbenen en de handen, omdat de huid er erg dun wordt. Oplossing gevonden door vitamine E zalf te gebruiken. i[lees meer...]s ook niet vet en werkt goed.
19-01-2018

Lidocaine Vaselinecreme (lidocaine)
Aambeien en vaatscheurtjes

Uitstekende creme bij behandeling aambeien, prijs op 19-01-2018 bij apotheek Euro 23,35, erg duur.
08-01-2018

Sperti Preparation H (biergist / haaienlevertraan)
Rectale / anale fissuur

werkt heel snel om pijn, jeuk en roodheid te verminderen. Binnen een dag, had ik veel minder last van pijn.
11-12-2017

Aambeien en vaatscheurtjes

het is nu langer dan 6 weken die ik last van pijn en branderig gevoel diarree en slaaploosheid heb. slapeloosheid is natuurlijk door alle zorgen en pijn en piekeren er over, men denk wanneer zou het genezen en hoe lang zal nog dueren? bij het gebruik van dit zalf je merk wel beetje hoofdpijn maar het is niet echt veel hoor.. ik gebruik vanaf vandaag. van ochtend na[lees meer...] huisartsbezoek en net even geleden vanavond. ik ben benieuwd of dat het werkt ...
05-12-2017

Isosorbidedinitraatvaselinecreme (isosorbidedinitraat / vaseline)

Afgelopen donderdag er mee begonnen. Verbazend hoe sterkt de bijwerkingen zijn. Bij opsmeren bijna gelijk hoofdpijn. Huisarts gaf aan dat ik er aan moet wennen en dat t beter zou gaan. Gebruik het nu 5 dagen, ik merk wel dat het beneden beter gaat...Huisarts gaf aan dat het even duurde voordat het genezen was.
18-11-2017

TriAnal (triamcinolon / lidocaine)
Aambeien en vaatscheurtjes

neemt goed de pijn en jeuk weg
13-11-2017

Rectale / anale fissuur

Bijna twee maanden rondgelopen met een anaal fissuur; begin september had ik al het gevoel dat er iets niet klopte: enorm veel pijn tijdens stoelgang, hield wel 3-4 uur aan, zéér veel jeuk en angstaanjagend veel bloed. Heb er nog wel ervaring mee gehad, maar ging toen vanzelf weer over dus besloot ik er weer mee te wachten; maar ging niet over en emotioneel was het niet vo[lees meer...]l te houden (geen seksleven). Huisdokter schreef twee zalven voor: een merkmiddel, en nog een goedkopere die de apotheker zelf moest klaarmaken. Kostte ook al meer dan 40 euro, was dus een zware hap uit mijn studentenbudget. Iets meer dan een week gebruikt, dagelijks 5 keer aanbrengen, zeer lichte hoofdpijn maar viel heel goed mee. Tien dagen na gebruik voelde ik me weer klaar voor seks, en had totaal geen pijn. Stoelgang gaat ook weer vlot en pijnloos. Wondermiddel !
06-11-2017

Eczeem

Ik gebruik deze crème voor mijn eczeem. Het prikt eventjes maar dat trekt snel weer weg. Ik ben er heel erg tevreden over! Omdat ik niet bij elk rood plekje hormoonzalf wil opsmeren en geen vaseline wil gebruiken aangezien dit met aardolie is gemaakt en het je natuurlijke vetlaag verstoord. Deze crème trekt snel in. Erg jammer dat hij niet meer vergoed word!
05-11-2017

Jeuk

Mij hielp Anamel niet afdoende. Ik heb de inwerking 2 weken gegeven, in de derde week heb ik de behandeling gestaakt. Het leek verzachting te geven, maar deze suggestie was snel over.. Ik heb nu veel baat bij Nestosyl. Dit hielp mij eigenlijk direct goed. Ik voelde meteen voor langere tijd de werking ervan. Gebruik het nu met steeds ruimere tussenpozen.
05-11-2017

Etalagebenen

Het zwellen van enkels en benen en pijnlijke benen. Diepe veneuze insufficientie. Ondanks mijn steunkousen die ik draag. En ressent lek er ader die dicht gemaakt wordt binnenkort. Is het vocht toch weer wat afgenomen. Soms heb ik bij extra vocht meer tabletten gebruikt.
03-11-2017

Eczeem

Werkt fantastisch! heb geen eczeem meer sinds ik dagelijks smeer!
08-08-2017

Beenkrampen

13-02-2017

Rectale / anale fissuur

Goed aan te brengen, helpt ook wel wat maar de jeuk in mijn hele lijf neemt steeds meer toe.
20-01-2017

Aambeien en vaatscheurtjes

bloedverlies bij stoelgang en dokter schrijft zalf voor en daflon pillen. Telkens ik zalf aanbreng heb ik na ongeveer 2 uur hevige hoofdpijn die een 6 tal uur blijft aanhouden. Ik neem dan ook nog paracetamol om de pijn iets te verlichten en dat helpt een beetje. Ben ermee gestopt na 3x aanbrengen. Ga nu naar de dokter om andere zalf.
29-11-2016

Hydrocortison vaselinecreme (hydrocortisonacetaat)

24-10-2016

Aambeien en vaatscheurtjes

Het is niet zo dat ik denk alleen aambeien te hebben, ik heb zoveel jeuk vanonderen, dat ik in brand sta, van voren en achter, eind van de dag begint het al te gloeien, knijp mezelf blauwe plekken, koude washand...oh wat erg, niets hielp, doorgestuurd naad de gynecoloog, kon niets byzonders vinden.... Het is echter zo dat het af en toe weken wegblijft en dan weer terugk[lees meer...]omt.....bah De huisarts ziet ook niet ernstige dingen bij me....k snap er niks van Verder ben ik kerngezond en gebruik geen andere medicijnen , k ben 73 jaar een fit Ik heb tal van aanbeienzalf enz gebruikt...hielp lichtelijk
30-07-2016

Rectale / anale fistel

Nou vreselijk zeg! Zeker 13 keer gesmeerd ondertussen, maar kom er dus nu pas achter dat al mijn klachten door dit middel komt. Het begon Donderdag al met enorme nekkramp, gewoon echt ondraaglijk, dacht wat is hier nou weer aan de hand?! Kon sindsdien ook bijna niet meer achter mijn laptop, dus heel veel liggen en heel veel zelf masseren en andere laten masseren, maar help[lees meer...]t dus niet. Had toen ook lichte hoofdpijn gekregen en misselijkheid, geen eetlust. 2e dag, nog steeds erg nekkramp, heel misselijk, geen eetlust, duizeligheid, hoofdpijn ook, moeheid. 3e dag (nu dus), ontiegelijk moe, gewoon echt alsof je zwanger bent zo moe, extreme koppijn, lijkt net of mijn voorhoofd uit elkaar wilt knallen elk moment, voelt ook erg warm aan mijn hoofd, duizelingen, en heel erg nekpijn nog! Vandaag 3 keer gesmeerd, nou ik kap er echt mee. Mijn klachten, zijn dus ook nog niet weg, ben er mee begonnen, omdat ik steeds bloed heb met mijn ontlasting en het gevoel heb alsof ik glasscherven uitpoep. Doet echt heel pijn. Enorme druk ook voordat ik naar het toilet moet, echt een zenuw gevoel. Maar heb alle cremes nu ondertussen al geprobeerd, en de laatste optie was dus een operatie om mijn anus wijder te maken ofzoiets, word ik ook niet erg vrolijk van. Mijn ontlasting is trouwens helemaal niet hard, dus vind het maar vreemd dat ik dit steeds heb. Ik ga maar eens even weer naar de natuurarts of natuurwinkel, vragen of hun iets voor me weten.. hier kap ik mee, hoop dat de zware koppijn zo snel mogelijk over is.
26-07-2016

Rectale / anale fistel

eerste dag voelde het prettig aan, maar na drie keer aanbrengen begon de ellende. Ik kon niet slapen, kreeg steeds kloppend gevoel, hartkloppen, warm gevoel in mijn gezicht, mijn bloeddruk daalt, duizeligheid... pff werd angstig.. mijn chirurg verzekerde mij door te gaan, we zijn twee weken verder en nog steeds bijwerkingen. vandaag heftige hoofdpijn, ik overweeg de operat[lees meer...]ie te doen, want de klachten zijn angstjagend...
13-07-2016

Zonneallergie

Ook ik gebruikte contrulum ultra al minimaal 20 jaar en werd ook deze zomer geconfronteerd met het feite dat het niet meer verkrijgbaar is. Ik gebruik het voor zonneallergie. Ik heb ook Ultrasun professional protection, extreme sunlotion voor ultra sensitive skin, factor 50 aangeschaft. Het is een prima alternatief en is via internet te bestellen.
01-07-2016

Beenkrampen

Regelmatig last van hele erge krampen in mijn been en voet . Alles geprobeerd en niets hielp . Een kennis tipte venoruton en dat hielp dus gewoon!!
12-05-2016

Allergische reactie

Ik gebruik dit middel al een aantal jaar en ik heb net van de huisarts vernomen dat dit middel niet meer verkrijgbaar is door economische redenen en omdat een grondstof niet meer verkrijgbaar is. Erg jammer want ik heb tot nu toe geen ander middel gevonden dat werkt tegen mijn zonneallergie. Weet iemand een goed alternatief?
24-04-2016

Aambeien en vaatscheurtjes

Ik (man, toen 68) had poliepen op de binnenkant van de anuswand. Die zou de chirurg polykninisch verwijderen. Toe hij de anusspreider wilde aanbrengen kon dat niet vanwege kloven. Die moesten eerst zijn genezen. Hij schreef me Isosorbidedenitraaat- vaselinecrème voor: minstens 5 x per dag in de anus aanbrengen. Dat werkte fantasisch. De kloven waren binnen 4 weken geheel [lees meer...]weg en de poliepen konden alsnog worden verwijderd. Ik had er geen enkele bijwerking van, alleen direct na het aanbrengen een licht gevoel van erectie, maar dat is niet onprettig. Voor mij dus een geweldig middel.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4670)
Anticonceptie - overig (3452)
Cholesterol (2720)
Depressie - antidepressiva overig (2517)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2153)
Pijn - morfine-achtigen (2057)
Pijn (1857)
Verslavingsziekten (1768)
ADHD - psychostimulantia (1728)
Bloeddruk - betablokkers (1559)
Maagzuur - protonpompremmers (1481)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1066)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1045)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1028)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (904)