categorie

Aambeien en vaatscheurtjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Aambeien en vaatscheurtjes

19-01-2022 | Vrouw | 34
Rectale / anale fissuur
Enorme pijn bij de stoelgang en de uren er na ivm twee fissuren zorgden er voor dat ik meerdere dingen ging proberen. Curanol hielp niet, Theranal hielp een beetje, en vreemdgenoeg hielp Anamel het beste van de drie terwijl het natuurlijker is dan de rest. Hield toch zoveel pijn dat ik toch naar de huisarts moest. Ivm borstvoeding kon ik de juiste medicijnen niet gaan ge[lees meer...]bruiken. Uiteindelijk Macrogol gekregen om de stoelgang nog makkelijker te laten gaan en na een paar dagen voor het eerst sinds maanden zonder enorme pijn het toilet bezocht. Nu hopen dat het gaat helen maar ik kan weer lachen met wat hoop hier op. Succes iedereen die hier mee loopt want ik weet hoeveel pijn dit kan doen. Niet te lang blijven lopen. Ik wou dat ik eerder naar de dokter had gedurfd.

Theranal

19-01-2022 | Vrouw | 34
bismutsubgallaat / lidocaine / zinkoxide
Rectale / anale fissuur
Hielp iets bij pijn maar moest er extra pijnstilling bij slikken om het dragelijk te maken

15-12-2021 | Man | 64
Aambeien en vaatscheurtjes
Hier idem, brand als gek rond de anus!

22-11-2021 | Vrouw | 40
Rectale / anale fissuur
Deze zalf heeft mij echt gered! Na een coloscopie kreeg ik enorme anale pijn bij toiletgang. Het heeft anderhalve maand geduurd: ik schreeuwde het uit van de pijn als ik op het toilet zat. Ik durfde gewoon niet meer eten omdat elke stoelgang aanvoelde als het uitpersen van glasscherven. Ik kreeg ISDN zalf voorgeschreven voor een anale fissuur. Het hielp helemaal niets! Ik [lees meer...]ben dan zelf wanhopig op het internet gaan zoeken naar oplossingen en kwam uit op Anamel anale honingzalf. En het was gewoon ongelooflijk! Na een paar keer smeren, was ik van de pijn verlost! Ik had zo hard afgezien en dit eenvoudige, natuurlijke zalfje heeft mij gewoon vrijwel meteen genezen! Ik ben heel erg overtuigd van honingzalf: het helpt zeer goed tegen moeilijk te genezen wonden die niet dichtgeraken met de klassieke medische middeltjes.

Lidocaine Vaselinecreme

25-10-2021 | Vrouw | 57
lidocaine
Aambeien en vaatscheurtjes
Flebologisch centrum. Helpt als enige bij aambeien. Elastiekjes nietjes…. Allemaal ellende van gehad. Paar prikken bij Flebologisch centrum en ik was er voor paar jaar vanaf. De lidocaine Vaseline zalf kreeg ik na twee weken erg last van. Branderig. Niet fijn!

TriAnal

12-10-2021 | Man | 50
triamcinolon / lidocaine
Aambeien en vaatscheurtjes
Na weken rondgelopen te hebben met een uitwendige aambei en allerlei zalfjes van de drogist geprobeerd te hebben ben ik getipt om Trianal zalf te proberen. Wat een verademing. Na 3 dagen smeren was de aambei al met de helft geslonken en na ruim een week was hij nauwelijks nog aanwezig. Na een paar dagen kreeg ik wel een beetje een branderig gevoel maar blijkbaar is dat [lees meer...]een teken dat het werkt. Na twee weken smeren ben ik gestopt (zoals in de bijsluiter staat beschreven) en smeer nu iedere dag wat zinkoxidezalf. De aambei is nu helemaal weg.

09-09-2021 | Vrouw | 58
Rectale / anale fistel
voor gebruik zalf alleen pijn bij ontlasting , na 9 dagen 2x daags aanbrengen, wordt het aanbrengen inwendig van de zalf pijnlijker, en er is ernstige jeuk en branderig gevoel rondom de anus ontstaan..

31-08-2021 | Man | 26
Rectale / anale fissuur
Heb al jaren last van fissuren, eens in de zoveel tijd wordt het na obstipatie oid weer te erg en bel ik de dokter voor een recept. Diltiazem werkt voor mij helaas niet, ISDN werkt echt supergoed maar helaas zijn de bijwerkingen nogal heftig. Ernsige hoofdpijn, vermoeidheid, lage bloeddruk. Maargoed alles beter dan de pijn daar beneden..

Theranal

28-05-2021 | Vrouw | 54
bismutsubgallaat / lidocaine / zinkoxide
Aambeien en vaatscheurtjes
Hielp meteen maar sinds gebruik hoofdpijn. Staat niet op de bijsluiter: minpunt want ik lees het hier ook bij ervaringen. Eerder gebruikte ik hamameliszalf. Ook effectief en geen hoofdpijn.

23-05-2021 | Vrouw | 70
Rectale / anale fistel
Al een jaar last van anale scheurtjes. Botox behandeling hielp helemaal niet. ISdn zalf 12 weken gebruikt. Dit leek te helpen maar nu ik ben gestopt is het probleem weer in alle heftigheid teruggekeerd. Ik zou de zalf nog wel langer willen gebruiken. Kan dat? Alle dieetvoorschrifen heb ik gevolgd, beweeg volop (ben yogadocent) en volledig gezond.

18-05-2021 | Man | 38
Rectale / anale fissuur
Ik heb 2 kloofjes en daarvoor moest ik deze zalf nemen. Ik heb ook al ruim 30 jaar darmproblemen (moeilijke stoelgang), dus deze diagnose is nieuw en schijnt te helpen. Vrij snel na het smeren werd ik duizelig en kreeg ik hoofdpijn..... ik heb het 7 dagen gebruikt met 6 x per dag smeren; - 5 dagen ernstige hoofdpijn - 7 dagen duizelig - 3 dagen zeer misselijk (1 d[lees meer...]ag kon ik niet eten) - 7 dagen vermoeid. Ik ben een fanatiek sporter, maar ik kon mijn trainingen niet volhouden, 1 dag minder getraind. Hoofdpijn hield 12 - 13 uur per dag aan ondanks aspirine en citrosan. Ik bleef vermoeid en ik bleef erg duizelig....... Na overleg met de arts en 7 dagen proberen, ben ik ermee gestopt en heb ik de andere zalf gekregen. Deze is nog gebruiksvriendelijker en hoef ik minder vaak te smeren (2 ipv 6x) zonder bijwerkingen (dus niet deze maar de andere zalf blijf ik nu gebruiken. Beide zalfjes doen wel wat zij moeten doen (ontspannen van de spier rond de anus en het genezen van de kloofjes (want ik bloed minder).

09-05-2021 | Vrouw | 47
Rectale / anale fissuur
Ik smeer nu al 8 weken de creme, maar merk nog geen verschil. Heb wel elke dag hoofdpijn en jeuk op veel plekken over mijn lichaam.

24-04-2021 | Vrouw | 47
Aambeien en vaatscheurtjes
Fijne crème. Werkt goed, zonder bijwerkingen. Wel belangrijk om vol te houden ook als de klachten voorbij zijn. En goed blijven drinken!

Proctosedyl

24-02-2021 | Vrouw | 39
hydrocortison / cinchocaine / framycetine
Aambeien en vaatscheurtjes
Dit is de enige zalf die voor mijn uitwendige aambeien verlichting geeft. Al heel veel alternatieven geprobeerd, omdat deze zalf niet meer vergoed wordt door de ziektekostenverzekering. Echter geen enkel alternatief voelt vergelijkbaar.

16-02-2021 | Man | 35
Aambeien en vaatscheurtjes
Gebruik het al 3 a 4 weken voor anale fissuur. Ik had al jaren bloeding bij ontlasting ook bij normale ontlasting. Na 3e 4e dag al geen bloeding meer. Zeer tevreden. Blijven smeren 6 a 12 weken lang.

04-12-2020 | Vrouw | 40
Rectale / anale fissuur
Twee weken rondgelopen met blijkbaar een anale kloof. Helse pijnen niet te beschrijven. Heel veel moed voor diegene die dit ook hebben!! Naar het ziekenhuis gegaan en hier werd me de isosorbidezalf voorgeschreven. De eerste avond zeer zware hoofdpijn ervaren alsook enorme pijnen door de zalf. Maar ik moest volhouden. Meer als een week heb ik nog helse pijnen gehad, ur[lees meer...]enlang na de stoelgang. Omdat het zo pijnlijk is de stoelgang stop je vanzelf om naar wc te gaan, wat ook geen schitterend idee is natuurlijk. Je beseft goed dat de hele ontlasting niet gebeurd is waardoor er een pijnlijke druk ontstond aan het einde van je poepgaatje. Toch hield ik het op uit schrik tot de volgende ochtend. (Dit is geen tip) Heb een heel vezelrijk schema gevolgd met 2ltr water per dag. Is echt wel zeer belangrijk om je ontlasting soepel te houden. De zalf heb ik de eerste week met een vingercondoompje ingebracht, maar nadien met de tube zelf, dit omdat ik het vermoeden had dat er niet genoeg zalf ingebracht werd. (De hoofdpijn neem ik er graag bij) Na bijna twee weken voel ik en ongelooflijk verschil, geen pijn meer bij de ontlasting en hoef sinds twee dagen niet meer uren in bad te vertoeven (vrees nu al voor de waterfactuur ;-)) Nu enkel een jeukend gevoel na de ontlasting, ik probeer wel mijn vezelrijk schema vol te houden want dit wil ik noooooooit meee meemaken, dit is de hel! Vergeet niet veel water erbij te drinken lieve mensen, want dit is zeer belangrijk bij vezels, als je dit niet doet wordt de stoelgang hard . Een zakje movicol houdt de stoelgang ook zacht. Hou vol met de zalf als je kan, twee weken doorbijten!!! Succes !

23-10-2020 | Vrouw | 21
Rectale / anale fissuur
Gebruikt voor chronische anale fissuren. Op het begin doet het aanbrengen echt erg veel pijn. Het is de bedoeling om het van binnen aan te brengen! Dit is erg belangrijk en was mij niet duidelijk verteld. Vanaf het moment dat ik het juist aanbracht, werkte het. Het zorgt ervoor dat er geen continue spanning meer staat op de kringspier. Het duurt echt even voordat het werkt[lees meer...], een aantal weken. Maar houd goed vol met consistent ‘s ochtends en ‘s avonds smeren, en de klachten verminderen!

23-09-2020 | Man | 50
Rectale / anale fissuur
Heb deze crème via een vriendin uit Nederland gekregen en erop gedaan. Werkt echt super goed en ik wil graag de behandeling verlengen, maar het is niet in Spanje te koop (ik woon in Spanje) Heeft iemand een idee hoe ik deze crème toch kan kopen? Wie kan mij helpen??

Hirudoid

02-09-2020 | Man | 48
heparinoiden
Ik had redelijk veel blauwe plekken door een klein ongeval. Ik heb de blauwe plekken dagelijks ingesmeerd met de zalf. Ik kreeg knarsende gewrichten omdat er in hirudoid ook alcohol in zit wat bij de behandeling veel grote blauwe plekken ook een oorzaak kan zijn van stramme of knarsende gewrichten door reuma. Dit is maar tijdelijk totdat de blauwe plekken weg zijn [lees meer...]. Ik moet zeggen de eerste keer dat ik hirudoid gebruikte haat ik geen stramme gewrichten. Ik ben wel tevreden over hirudoid omdat het goed blauwe plekken geneest.

31-08-2020 | Vrouw | 38
Rectale / anale fissuur
Na een jaar zoveel helse pijn te hebben gehad tijdens en uren na de ontlasting eindelijk geen pijn meer sinds ik 2 weken nu deze crème gebruik . Echt geweldig . Hiervoor andere crème gehad , 6 weken gebruikt maar geen verschil . Ik ben dus super tevreden met deze crème . Om de 3 uur smeren vind ik geen probleem . Beetje hoofdpijn in de eerste dagen , maar die pijn was niet[lees meer...] te vergelijken met de pijn waarvoor ik de crème kreeg . Nog 4 weken smeren te gaan en hopelijk verlost van het probleem.

03-06-2020 | Vrouw | 56
isosorbidedinitraat / vaseline
Ik gebruik deze zalf ivm 2 anaalkloofjes. Vanaf het eerste gebruik, merkte ik al verlichting. De zalf is koel en voelt prettig aan. Ik moet elke 3 uur de zalf aanbrengen. Na de 3e keer smeren (dag 1)kreeg ik lichte hoofdpijn. De hoofdpijn begint direct na het aanbrengen. De hoofdpijn werd steeds erger en dag 3 was het een constante zware hoofdpijn. Ik heb eigenlijk nooit [lees meer...]hoofdpijn, vond het best vervelend. Heb wel doorgezet omdat het zou afnemen na 1 week. Eigenlijk op de 4e dag nam de hoofdpijn af en dag 5 was het verdwenen. Smeer nu 2 weken en geen hoofdpijn meer gehad of andere bijwerkingen. Ik heb geen pijn of jeuk meer maar de kloofjes zijn nog niet genezen. Dat duurt dus nog wel even. Ik vind het lastig dat je elke 3 uur de zalf moet smeren, onhandig dus. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom zoveel mensen deze zalf krijgen. Diltiazem is nl het eerste keuze middel voor dit soort klachten. Deze zalf smeer je maar 2x per dag en heeft nagenoeg geen bijwerkingen. Als het lang duurt, ga ik Diltiazem vragen bij de huisarts.

Calmurid

18-03-2020 | Man | 56
ureum
droge handen

02-03-2020 | Vrouw | 70
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb deze creme paar dagen gebruikt helpt wel Maar ik heb 1 nare bijwerking het brandt heel erg met aanbrengen

13-01-2020 | Man | 60
enzymrijke honing
GEPLAATST DOOR DE FABRIKANT: Ik vind het heel vervelend voor u dat u last had van de klachten die u beschreef. Te meer omdat het de eerste week blijkbaar geen problemen gaf. Juist vanwege werkzaamheid én omdat AnaMel zo goed wordt verdragen is het een gewaardeerd product bij klachten rondom de anus. Maar een allergie of huidirritatie kun je niet altijd voor zijn, tenzij [lees meer...]je het weet dat je voor één van de ingrediënten overgevoelig bent. Dat wordt ook als zodanig in de bijsluiter vermeld. Nogmaals voor deze mevrouw heel vervelend, maar gelukkig leidt het gebruik van AnaMel zeer zelden tot bijwerkingen. Dat kunnen we wel concluderen omdat het al 10 jaar op de markt is. De fabrikant van AnaMel.

17-12-2019 | Vrouw | 49
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb de zalf ongeveer 8 dagen gebruikt wegens kloofje en jeuk anus. Na 8 dagen kreeg ik erge jeuk en een ontzettend brand gevoel bij anus en bil. Het was er roodgloeiend. Ik ben er voor naar de huisartsenpost gegaan en de volgende ochtend de huisarts. Heb een ernstige huidirritatie, allergische reactie, eczeem. Dat had ik voor gebruik van Anamel zalf niet. Dus ik zou z[lees meer...]eggen niet gebruiken, ook al is het wat ze claimen 100% natuurlijk. Het zalfje geeft ernstige bijwerkingen. Nu moet ik een hormoon zalf gebruiken tegen deze vervelende bijwerkingen. Gebruik dus niet zomaar dit zalfje. Ga naar de huisarts.

26-10-2019 | Vrouw | 24
Aambeien en vaatscheurtjes
Enkele uren na de eerste keer smeren al knallende hoofdpijn en ook zeer duizelig de rest van de dag. Aangezien het de bloedvaten verwijd had ik er als migraine patiënt al geen vertrouwen in... en ik was juist. Direct mee gestopt en hopen dat het morgen beter gaat.

10-05-2019 | Man | 48
Aambeien en vaatscheurtjes
om bloedverlies te voorkomen bij het naar het toilet gaan. zoalng er gesmeerd wordt is het ok, maar bij stoppen, is er na 2 weken weer bloedverlies

03-05-2019 | Man | 70
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik had branderig/pijnlijk gevoel en kon bijna niet meer op mijn billen zitten. Ik bleef maar smeren met aambeienzalf maar geen verbetering. Gaan Googlen en kwam deze zalf tegen. Na ontvangst, gisteren, aangebracht en na elke stoelgang met lauw water schoongemaakt, Anamel aangebracht, wat een verlichting. Ik heb geen pijn meer. Dus de reden was niet de aambei maar vaatsc[lees meer...]heurtjes want de prijs is weg. Ik beveel het aan, voor die kleine prijs geen ellende!

04-11-2018 | Vrouw | 35
Rectale / anale fissuur
Door de crème veel meer pijn. Meer last van het gebied dan voor het gebruik. Kan het niet blijven gebruiken.

20-09-2018 | Vrouw | 47
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik gebruik Anamel regelmatig. Omdat ik door Gluten Intoleratie aambeien heb (door slechte stoelgang) heb ik vaak last van pijn en jeuk, vooral net na ontlasting. De zalf verzacht enorm. Ik ben dan ook erg blij met deze zalf.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5575)
Anticonceptie - overig (4102)
Cholesterol (3039)
Depressie - antidepressiva overig (2881)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2564)
Pijn - morfine-achtigen (2343)
ADHD - psychostimulantia (2286)
Pijn (2121)
Verslavingsziekten (2108)
Bloeddruk - betablokkers (1783)
Maagzuur - protonpompremmers (1661)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1327)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1277)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1268)
Depressie - antidepressiva TCA (1121)
Antibiotica - urineweginfectie (1089)