Differin

adapaleen

Acne/puistjes (37 meningen)

05-03-2017

Acne/puistjes

Na 5 jaar hevige tot matige acne ben ik door dit middel in 3 weken bijna helemaal acne vrij. Benzoylperoxide werkte ook, maar droogde mijn huid sterk uit en zorgde ervoor dat mijn huid ging schilferen. Antibiotica werkte ook niet heel goed. Differin heeft de eerste twee weken mijn acne licht verergerd, het brandde echter niet en droogde mijn huid ook niet sterk uit. vanaf [lees meer...]twee weken was het aantal nieuwe puistjes per dag sterk verminderd. Nu gebruik ik het 3 weken en mijn huid heeft er de afgelopen 5 jaar niet zo goed uitgezien.
06-01-2017

Acne/puistjes

Ik ben 13 jaar en in de herfstvakantie begonnen met dit product vanwege wat meer puistjes dan normaal. Na 1 week hele droge huid en meer puistjes. Nu werd mij verteld dat dit bijwerkingen waren die na enkele dagen weg zouden trekken. Na 8 weken gebruik een nog droge huid en veel ontstekingen en puisten in het gezicht. Ben hier heel ontevreden over. Had normaal altijd een v[lees meer...]rij vette huid en nu moet ik het insmeren met vaseline iedere avond omdat ik anders niet normaal mijn gezicht kan bewegen. Ook heb ik op mijn voorhoofd veel meer puisten en ontstekingen. Ben nu 1 keer naar de huidtherapheut geweest en sinds een paar dagen aan de pil. Ook gebruik ik nu een zelfgemaakte tonic met appel cider azijn en water en dat gebruik ik sinds 2 dagen voordat ik ga slapen. Dat lijkt al iets te helpen. Hopelijk trekt het met deze maatregelen wel weg maar die differin is echt een rotmiddel. Ben er in aanraking mee gekomen doordat we de dokter hadden gebeld. Wou aan de pil maar moest eerst dit proberen vanwege leeftijd maar wat een rotmiddel is dit zeg.
12-11-2016

Acne/puistjes

haai, ik ben 17 jaar en heb het product gekregen voor mijn acne. In het begin voelde ik niks geen branderig gevoel ik kon gewoon nog make up zetten en al mijn producten. Na een tijdje begon de differin heel erg te branden kon geen make up niks meer op me gezicht zetten alleen vaseline. Ik smeer het elke avond zoals het hoort maar het brand, ik krijg er een droge huid van [lees meer...]wanneer ik heb gedoucht. Voor mijn doen heeft de gel helemaal geen effect, puistjes blijven komen en gaan niet weg. Ik gebruik het product nu al iets langer dan een maand en het heeft helemaal niet geholpen.
11-08-2016

Acne/puistjes

Haai ik ben 16 jaar en kamp nu denk ik al 2 jaar met vervelende rode vlekken & onderhuidse bultjes. Van alles geprobeerd, maar niks hielp. Altijd bleven de kleine bultjes terugkomen. 9 dagen geleden maar eens naar de huisarts gegaan om te kijken of die er iets tegen kon doen. Ze gaf me Differin in combinatie met inderm (debber) mee. Ik begon toen met 2x per dag inderm & 1x[lees meer...] per dag differin. In het begin leek het niks te helpen en me huid brandde als een gek. Toen ben ik informatie erover gaan opzoeken en zag ik dat het binnen een week minder moest zijn. Ik ben nu een week verder en alles in mijn gelaat is verdwenen. Mijn huid ziet er nu weer goed uit. De bijwerkingen ervan vond ik wel wat minder, want mijn huid ging schilferen, branden en werd vuurrood. Maar qua effect is het een goed product! Een aanrader!
02-07-2016

Acne/puistjes

Acne - gelukkig nu veel en veel minder
19-05-2016

Acne/puistjes

Ik heb dit product voorgeschreven gekregen van de dermatoloog samen met antibiotica. Mijn onderhuidse acne is gestopt. Gelijk na gebruik van beide producten heb k geen nieuwe puistjes gehad. Ik ben zeer tevreden met deze gel, mijn gezicht heeft er nog nooit zo mooi uitgezien. Ik lijk wel 5 jaar jonger en k gebruik het pas 2 weken. Het schilferde in het begin wel een beetje[lees meer...] en jeukt afentoe maar dat zijn de resultaten zeker waard. Mijn poriën zijn superschoon en staan niet open. Alles is een stuk egaler en strakker.
17-04-2016

13-04-2015

Acne/puistjes

Ik ben zeer tevreden over Differin. Helaas kon ik zelf weinig informatie vinden op internet over de producten die je er naast kunt gebruiken om de extreme droogheid tegen te gaan. Dus ik heb zelf een artikel geschreven: http://prettybusiness.nl/differin-gel-adapaleen-deel-1/
20-02-2015

Acne/puistjes

Denk dat ik rond mijn 16e begon met dit product en het werkte, voor mijn gevoel, vrij snel (na een aantal weken was er al duidelijk verschil). Ik gebruikte het een tijdje nog sporadisch als ik af en toe nog een verdwaald puistje vond, maar vond dat het steeds minder effect gaf. Ik had soms zelf het gevoel dat ik er alleen maar meer puistjes van kreeg. Daarnaast krijg je[lees meer...] er ook een droge huid van, dus ik ben er maar mee gestopt. Kortom: Het middel werkt goed als je een echte goede puistenkop heb, maar gebruik het niet té lang.
08-01-2015

Acne/puistjes

Ja, je acne wordt binnen twee dagen erger, ja je huid wordt gortdroog en gaat schilferen binnen 3 dagen, na 4 dagen brand je huid als de nete en denk je; waar ben ik aan begonnen? Maar na ruim 2 weken trokken de puistjes weg, en nu 3 weken verder heb ik alleen nog wat rode vlekjes door inmiddels verdwenen puisjes. Mijn Huid brand nog een beetje vlak na opsmeren, maar begin[lees meer...]t nu echt op te knappen! Ik gebruik het nu wel in combi met climacyline depper, deze gebruik ik smorgens en differin savonds. Ik gebruik verder geen dagcreme erbij, dit wordt ook afgeraden. Maar nu mijn huid gewend raakt, is deze ook niet meer zo droog en schilferig. Al met al tot nu toe zeer tevreden ondanks de hel waar je de eerste twee weken doorheen moet.
02-10-2014

Acne/puistjes

aan het begin word je huid rood en droog maar dat komt omdat de huid ff moet wennen pas na 1 week gebruiken gaat dat over en dan zul je zien dat het wel werkt.
25-08-2014

Acne/puistjes

Ik gebruik het nu zon 2 jaar en het werkt uitstekend ik ben er mee gestopt naar een jaar omdat de dokter zei dat ik ermee kon stoppen, maar toen kwam het weer terug dus ben ik weer begonnen met de acne gel, mijn bijwerkingen zijn heel erg vooral de huidschilfertjes maar het moet maar want er zijn geen wondermiddelen waarbij je geen bijwerkingen krijgt ik vind het een erg g[lees meer...]oed medicijn ik gebruik het op de rug en op mijn gezicht het gezicht is natuurlijk wat gevoeliger ook heb ik naast de gel een ander middel voorgeschreven gekregen een soort dagcreme zodat de irritatie en huidschilfering wegblijft overdag
19-12-2013

Acne/puistjes

Gebruik de gel al aantal maanden en het gaat stukken beter met mijn puistjes. In het begin irriteerde mijn huid heel erg, ging schilferen enzovoorts. Na een poos verdween deze bijwerking. Af en toe komt de bijwerking wel eens terug maar dat neem ik maar voor lief. Er bestaan nou eenmaal geen magische wondermiddeltjes waardoor plotsklaps alles verdwijnt zonder enig ongemak.[lees meer...] Nadeel in gebruik is dat het verkleuring kan geven op kleding handdoeken enzovoorts. Voorzichtig dus!
15-02-2013

Acne/puistjes

Werkt zeer goed, mijn gezicht is (op een enkele pukkel rond mijn menstruatie na) helemaal pukkelvrij. Bedenk wel dat het een paar maanden de tijd nodig heeft om te werken, in het begin wordt het vaak erger. Ik gebruik het nu zo'n 3 jaar.
09-01-2013

Acne/puistjes

Ik gebruik 1 maal daags, in de avond. Leek de eerste 2 dagen te helpen, maar nu lijkt het alleen maar erger en erger te worden.
17-12-2012

Acne/puistjes

Ik gebruik het nu twee jaar (met af en toe een pauze) en het werkt voor mij heel goed. De puistjes minderen net als de mee-eters. Ben er heel tevreden over.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum