Ervaringen met Isotretinoine Capsules

isotretinoine

droge lippen algemene droogte vermoeidheid spierpijn lage weerstand tegen alcohol hoofdpijn algemene zwakte dubbel zicht verminderd gezichtsvermogen

Acne/puistjes (226 meningen)
Rosacea (3 meningen)
Folliculitis (2 meningen)

29-01-2019 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Dit werkt erg goed bij mijn hardnekkige acne. De bijwerkingen kunnen vervelend zijn: droge lippen, gescheurde mondhoeken, eczeem. Deze zijn, denk ik, vrij standaard. Als het daarbij blijft is dit medicijn het zeker waard, want de acne is na 4 maanden zo goed als weg. Je hebt wel een beetje geduld nodig met dit medicijn. Het duurt even voordat je echt mooi resultaat ziet. D[lees meer...]aarnaast zijn er nog de formulieren (gedragsverklaringen oid) die je als vrouw bij dermatoloog en apotheek moet ondertekenen, de maandelijkse urinetesten, de ''verplichte'' anticonceptiepil. Ook is een recept niet langer dan een week geldig, voor het geval je in de tussentijd toch zwanger bent geworden. Al die controle vind ik ergerlijk. Toch is isotretinoïne wat mij betreft echt een aanrader als je niet van acne afkomt.

09-11-2018 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik heb wekelijks foto's gemaakt en ervaring bijgehouden op een niet te vinden via google website : isotretinoine. (..). Dit medicijn is het waard als je onder de acne zit en niet meer weet wat je moet doen.

18-02-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik slik het nu iets langer dan drie maanden. Ik moet zeggen dat mijn huid er al een stuk beter van is geworden. Hier en daar heb ik wel een nieuwe ontsteking. Mijn gezicht is wel een stuk roder en zeer droog. Ook zijn mijn armen en schouders zeer droog. Ook heb ik last van droge handen. Ik heb een zalf van de arts gekregen om dit goed in te smeren. Verder gebruik ik produc[lees meer...]ten van la Roche posay effeclar om mijn gezicht te reinigen en in te vetten. Mijn lippen zijn ook zwaar aangetast en ik gebruik daar vaseline of een balsem van la Roche posay voor. Verder heb ik ook last van bloedneuzen en bloedkorstjes in mijn neus. Het is niet makkelijk maar je krijgt er uiteindelijk wel wat voor terug. Ik zou het iedereen wel aanraden!

08-02-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik slik nu voor de 2e keer deze kuur. De vorige keer was 2 jaar geleden. Mijn acne was niet heel erg maar ik irriteerde me er te erg aan aangezien ik 26 ben. Begon met 30 mg de eerste maand en de 2e maand naar 60 mg gegaan. Ik heb eigenlijk nu nergens meer last van en ben zeer tevreden! Een tip is om voor het slapen gaan je gezicht in te smeren met castor olie, werkt bij m[lees meer...]ij heel goed tegen de droogheid!

05-03-2020 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Na jaren van alles geprobeerd te hebben moest dit het wonder middel zijn. Voor mij dus niet. Ik had heel erg hevige bijwerkingen. Heel mijn lijf zat onder de rode, droge en jeukende plekken. Ik had dagelijks bloedneuzen en was extreem somber. Na 3 maanden aan te hebben gerommeld begon mijn acne gelukkig wel minder te worden. Een week later moest ik op controle. Daar schrok[lees meer...] de arts van de staat van mijn huid en de bloedneuzen die maar bleven komen. Ik werd meteen terug gezet van 30mg naar 20mg. De bijwerkingen werden gelukkig iets minder maar de acne kwam ook weer helemaal terug. Ondertussen ben ik een half jaar dit middel aan het gebruiken. Ondertussen ben ik er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. Mijn huid is sinds drie weken weer enorm slecht en de bijwerkingen zijn weer bijna net zo hevig als toen ik op 30mg zat. Ik hoor er veel goede verhalen over maar voor mij lijkt het helaas niets anders te doen als mijn huid nog slechter en droger te maken.

10-12-2019 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
De bijwerkingen zijn echt vrij pittig maar het werkt extreem goed. Had echt zeer ernstige acne en na 4 maanden ben ik helemaal schoon. La Roche Possay Effaclar H lijn red mijn leven met de creme en gezichtsreiniger. Verder door de pijn heen bijten, op tijd naar bed en genieten van een mooie huid :)

15-02-2019 | Vrouw | 26
isotretinoine (70mg)
Acne/puistjes
26 en nog steeds veel last van acne..ik was er klaar mee. Ondanks verschilllende allarmerende berichten over de bijwerkingen wilde ik er toch aan beginnen. Ik begon met 20 mg en heb nog 1 flinke uitbraak gehad. Ik slik nu al een paar maanden 70 mg en dat valt zwaar. Naast de droge huid en lippen heb ik ook veel last van neerslachtige gevoelens, pijnlijke spieren en haaruit[lees meer...]val. Beide zouden na de kuur weer goedkomen maar Toch maak ik me zorgen. Ik ben nu puist vrij en heb geen ontstekingen meer en dat maakt me zielsgelukkig maar de bijwerkingen zijn heftig. Meer mensen hier ervaring mee en wat is jullie aangeraden? Ik slik liever meer mg om er zo snel mogelijk klaar mee te zijn dan dat ik minder en nog 2 maanden verder moet..toch merk ik dat veel mensen schrikken van het aantal mg dat ik nu slik.

08-11-2018 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Rond mijn 22ste kreeg ik erg last van acne in mijn gezicht. Tijdens mijn pubertijd had ik er niet bijzonder veel last van. Toen ik 25 was besloot ik dat het genoeg was, en ben ik via de dermatoloog naar dit medicijn gewezen. De eerste twee maanden (20 mg) werd de acne iets minder heftig, maar het bleef komen. Na 3-4 maanden heb ik om verhoging van de dosis gevraagd, ik kon[lees meer...] vanaf toen 30 mg slikken. Dit heb ik gevraagd omdat ik er nog steeds veel last van had. Toen werd het beter, ik kreeg nauwelijks nieuwe puistjes, alleen had ik nog roodheid en of littekens overgehouden aan de afgelopen jaren. Na 6-7 maanden ben ik van 30 mg naar 20 mg gegaan, het ging echt super. Ik schaamde mij niet meer voor mijn huid, het zag er weer normaal uit. Nu, 11 maanden na mijn start, bouw ik af met 10 mg. Mijn huid straalt weer. Hoewel de restjes nog licht te zien zijn, ben ik enorm blij, een beter resultaat had ik niet kunnen wensen. De bijwerkingen vielen mij erg mee. Natuurlijk had ik zeer droge lippen en droge ogen, dat is geen pretje. Maar dit is het voor mij zeker waard geweest. Ik heb spijt dat ik het niet eerder gedaan heb en dat ik te lang heb aangerommeld met cremes, kuren, zalfjes etc.

18-01-2023 | Vrouw | 25
Rosacea
Ik heb jaren last gehad van mijn huid en hele grove poriën, ik heb 10 maanden de medicatie geslikt waarvan 5 maanden 30 mg. Ik kreeg de meest gebruikelijke bijwerkingen en ging daardoor minimaal 3 liter water per dag drinken, hierdoor bleven alleen de droge lippen over wat prima te doen was, doordat ik dagelijks vaseline bleef smeren. Na een aantal maanden kreeg ik wel las[lees meer...]t van mijn buik en bleek dat ik verhoogde bloedwaarden had van mijn alvleesklier (met de hoge temperaturen en druk buiten zijn had ik nog meer moeten drinken) . Ik moest overgaan op de 20 mg.. Nu ben ik klaar met de kuur en mijn huid is nog nooit zo rustig geweest, 90% van de littekens zijn verdwenen en het vuil blijft niet meer op mijn huid zitten de poriën zijn letterlijk gekrompen. Voor mij een erg effectief medicijn geweest en ik ben blij dat ik de kuur ondanks de bijwerkingen volledig afgerond heb.

11-05-2022 | Vrouw | 25
isotretinoine (10mg)
Acne/puistjes
Na heel lang uitstellen en het proberen van 10.000 andere dingen, toch gestart met isotretinoine voor een matige ernstige vorm van acne. Ik was enorm bang voor alle bijwerkingen, maar dit is bij mij tot nu toe enorm meegevallen. Het enige wat ik merk is dat ik meer dorst heb, een droge huid heb en snel droge lippen. Dit is allemaal goed te verhelpen door veel te drinken, m[lees meer...]e elke avond in te smeren met bio oil en altijd lippenbalsem bij me te hebben (geen labello, dat werkt niet). Het enige wat ik sinds een paar weken heb, is dat mijn buik enorm opgezwollen is. Nu heb ik hier ook wel aanleg voor, dus ik weet niet 100% zeker of dit door het medicijn komt. Al met al, ben ik tot nu toe erg tevreden.

03-02-2022 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Op mijn 24e had ik nog altijd last van acne. Geen heel hoofd vol maar wel constant enkele flinke onderhuidse ontstekingen. Na de hele molen van pillen, zalfjes en antibiotica al meermaals te hebben doorlopen, gekozen voor een isotretinoine kuur. Na een hele berg aan waarschuwingen (voor bijwerkingen en tussentijdse controles) kon ik starten. Al na een paar dagen begon ik [lees meer...]last te krijgen van droge lippen. Dit heeft de gehele kuur aangehouden. Met blauwe Blistex was dit best uit te houden. Na een week of 4 begonnen de ontstekingen minder heftig te worden. Na een maand of 3 was mijn acne al zeker 70% minder. Na 6 maanden later was mijn acne al bijna helemaal weg. Uiteindelijk mocht ik na 8 maanden stoppen. Mijn acne was helemaal verdwenen. Nadelen: extreem droge huid in de winter en een zeer gevoelige huid in de zomer. Maar achteraf gezien zijn alle bijwerkingen het meer dan waard geweest. Ik zou het iedereen die last heeft van acne aanraden!

15-12-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik heb dit product voorgeschreven gekregen nadat lokale middelen en in combinatie met de pil niet werkte. Ging vol vertouwen dit proces in. Het zijn vrij zware medicijnen dus ik verwachte dat het ook wel verandering zou brengen. Helemaal niks dus. Mijn huid ziet er precies hetzelfde uit als toen ik voor het eerst naar de dokter ging met acne problemen. Ik heb 5 maanden ach[lees meer...]ter de rug en zou ik bijna aan mijn voorgeschreven 6 maanden zitten maar ik denk niet dat die ene maand nog verschil gaat maken. 3 maanden heb ik 1 keer daags 20mg gehad en daarna voor 2 maanden 2 keer daags 20 mg, een vrij hoge dosis dus. Bijwerkingen begonnen met droge gebarstte lippen. Erg vervelend maar opzich goed te behandelen. Het ergste kwam toen ik per dag 40mg binnen kreeg en de oogirritatie optrad. Ik ben nu met de medicatie gestopt omdat de irritatie zo erg werd dat zelfs druppels en oogzalf gecombineerd niet het gevoel van een glasscherf in mijn oog tegen gaat. Verder heb ik ook een enorme dip in energie, te linken aan het verhoogd aantal bloedplaatjes. Conclusie, dit product was een lijdensweg zonder uitkomst. Ben benieuwt of ik hierna nog iets kan proberen of dat ik nu maar moet gaan leven met acne.

14-06-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Momenteel gebruik ik isotretroine (per dag 40 mg). Het is nu mijn zevende maand en ik heb nog een maand te gaan. Langer dan 10 jaar last van acne. Ik had gedacht dat de bijwerkingen mee zouden vallen maar dat valt erg tegen. Aan het begin weinig bijwerkingen gehad (droge lippen, ogen en huid) maar met de tijd is dit erger geworden. Het is nu zo heftig (schaafwonden op mijn[lees meer...] armen en benen) dat ik heb besloten om even een paar dagen ermee te stoppen. Desondanks zal ik mijn behandeling afmaken. Helaas heb ik nog steeds last van acne en dit is niet minder geworden. Het positieve is wel weer dat mijn poriën kleiner zijn geworden en dat mijn huid niet meer zo vettig is. Het is belangrijk om veel water te drinken en je gezicht/lichaam elke dag in te smeren met een creme. Voor mijn gezicht heb ik lanettecreme gekregen. Voor de schaafwonden gebruik ik cetomacrogozalf FNA. Voor mijn lichaam gebruik ik biotherm (te koop bij douglas/ici paris).

25-01-2020 | Vrouw | 25
isotretinoine (40mg)
Acne/puistjes
Ik heb 7 maanden lang de pillen geslikt. Eerst 20 mg per dag uiteindelijk 40 mg per dag. Ik ben nu 1 maand gestopt en tot nu toe geen puistjes... ik duim dat het weg blijft. De bijwerkingen waren erg rot, maar als ik nu nooit meer acne krijg, ben ik een tevreden mens en waren het die paar maanden bijwerkingen waard.

01-05-2019 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
In 2016 voor de periode van 6 maanden een kuur roaccutane ondergaan. Aanvankelijk werd de huid onrustiger, maar na de eerste maanden zag ik steeds meer vooruitgang. Mijn huid zag er daarna stralend uit op een manier die ik nooit heb gezien. De bijwerkingen waren echter groot. Ik ben een lenzendrager en kon zeker 4 maanden mijn lenzen niet in. Nog steeds, 3 jaar later onde[lees meer...]rvind ik hiervan de problemen. Ik heb speciale lenzen moeten aanschaffen. Daarnaast is de acne opnieuw in alle hevigheid teruggekomen. Een nieuwe kuur roaccutane wordt mij geadviseerd, maar ben erg terughoudend!

13-02-2019 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik weet niet of ik nu op de juiste manier reageer aangezien ik alle gegevens weer in moest vullen. Ik wil wel een paar keer wat schrijven over hoe het verloopt. Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen. Maar ik heb geen uitbraak gehad de afgelopen weken, gelukkig. Wel erg droge huid en lippen zoals ik al meldde. Ik heb nog wel een paar puistjes, maar deze gaan sneller weg [lees meer...]dan anders. Ik wacht tot het moment dat er niks meer te zien is... :) zaterdag begin ik aan de tweede strips.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (624) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum