Ervaringen met Isotretinoine Capsules

isotretinoine

algemene droogte algemene zwakte droge lippen dubbel zicht hoofdpijn lage weerstand tegen alcohol spierpijn verminderd gezichtsvermogen vermoeidheid

Rosacea (3 meningen)
Folliculitis (2 meningen)

03-02-2022 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Op mijn 24e had ik nog altijd last van acne. Geen heel hoofd vol maar wel constant enkele flinke onderhuidse ontstekingen. Na de hele molen van pillen, zalfjes en antibiotica al meermaals te hebben doorlopen, gekozen voor een isotretinoine kuur. Na een hele berg aan waarschuwingen (voor bijwerkingen en tussentijdse controles) kon ik starten. Al na een paar dagen begon ik [lees meer...]last te krijgen van droge lippen. Dit heeft de gehele kuur aangehouden. Met blauwe Blistex was dit best uit te houden. Na een week of 4 begonnen de ontstekingen minder heftig te worden. Na een maand of 3 was mijn acne al zeker 70% minder. Na 6 maanden later was mijn acne al bijna helemaal weg. Uiteindelijk mocht ik na 8 maanden stoppen. Mijn acne was helemaal verdwenen. Nadelen: extreem droge huid in de winter en een zeer gevoelige huid in de zomer. Maar achteraf gezien zijn alle bijwerkingen het meer dan waard geweest. Ik zou het iedereen die last heeft van acne aanraden!

09-12-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik ben 19 jaar en ik heb al heel erg lang van acne. Ik gebruik nu 4,5 maand isotretinoine. Ik ben begonnen met 2x daags 20mg. Nu gebruik ik 3x daags 20mg. Het is een hoge dosis, maar de puistjes zitten er nog wel. Het is wel aan het minderen. De ene week zit er ook nog meer dan de andere week. Vaak voor mijn menstruatie krijg ik alsnog onderhuidse puistjes, maar niet zovee[lees meer...]l als eerst. Ze zitten vooral onder mijn neus en kin en af en toe op mijn wangen. Een voordeel wel is dat je haren minder vet worden. Ik moest om de dag/elke dag m'n haren wassen nu 2x in de week. Ik maak de 6 maanden af en dan kijk ik of het gewerkt heeft en wat het resultaat is.

26-09-2021 | Vrouw | 17
isotretinoine (40mg)
Acne/puistjes
Sinds mijn 11de last gehad van matige acne. Omdat mijn moeder littekens wilde voorkomen zijn we naar de huisarts gegaan en kreeg ik een uitdrogende zalf voor geschreven. In 5 jaar heb ik verschillende uitdrogende zalfjes voorgeschreven gekregen, maar ze hielpen vrijwel niet. Sommige zalfjws hadden in het begin een werking, maar na een maand of twee kwamen al mijn puistjes [lees meer...]gewoon weer terug. 1 jaar geleden begonnen er opeens onderhuidse puistjes te ontstaan. Na 6 maanden er mee rond gelopen te hebben wilde ik toch langs de dokter om er naar te laten kijken. De dokter schreef een lichte antibiotica toe en adviseerden me om langs een schoonheidsspecialiste te gaan om me puistjes op een professionele manier uit te laten knijpen. Na 2 maanden antibiotica gebruikt te hebben zag ik nog geen verbeteringen, dus stuurde de huisarts me naar de dermatoloog. Daar werd me isotretinoine voorgeschreven. Ik begon met 30mg. Dat heb ik 1 maand gebruikt, daarna werd me dosis verhoogd naar 40mg. Ik ben nu bijna 3 maanden bezig met de medicijnen en het gaat al de goede kant op. De meeste ontstekingen zijn weg. Er zitten alleen nog een paar ontstekkingen op mijn kaaklijn. De medicijnen in combinatie met een schoonheidsspecialist is voor mij een hele fijne en goede combinatie. Ik raad het aan om het zelf ook eens te proberen.

08-09-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik gebruik dit nog maar 2 weken. Ik heb al meer dan 10 jaar last van acne. Ik gebruik in de ochtend 2 pilletjes van 20mg. In totaal 40mg. Doordat ik gelijk met een redelijk hoge dosis begin heb ik wel na 5 dagen al last van bijwerkingen. Mijn lippen voelen van binnen opgezwollen en alsof er botox in gespoten is. Van de buitenkant ziet het er allemaal nog hetzelfde uit, maa[lees meer...]r dat is logisch na een week. Ik ben benieuwd of mijn acne minder wordt of weg gaat.

24-07-2021 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik ben een 27 jarige vrouw die 10 jaar lang milde acne had. Verschillende dermatologen wilde mij nooit isotretinoine voorschrijven omdat ze mijn huid te goed vonden ervoor. Maar na 10 jaar behandelingen bij een huidtherapeut, orthomoleculaire therapeut voor mijn voeding en een goede huidverzorgingsroutine, bleef mijn huid vaak onrustig. Uiteindelijk heb ik besloten om [lees meer...]naar een privé kliniek te gaan waar de dermatoloog mij gelijk een lage doses (20mg) isotretinoine voorschreef. Na een maand was ik volledig van mijn acne af en omdat ik de hele kuur op een hele lage doses mag blijven, heb ik nu (halverwege) nog geen last van bijwerkingen. Ter preventie smeer ik mij elke avond volledig in met bodymilk en gebruik ik voor het gezicht een routine speciaal voor eczeem gevoelige huid. Ik wilde dat ik dit 10 jaar eerder had gedaan! Dit middel doet wonderen, het is het zo waard voor mij.

18-05-2021 | Vrouw | 23
isotretinoine (10mg)
Acne/puistjes
Ik heb 4 maanden isotretnoine geslikt. Na 10 jaar acne. Beste beslissing ooit. Ik begon met 10mg maar merkte geen verschil na een maand kreeg ik 30mg en dat heb ik 3 maanden geslikt. In de laatste maand ervaarde ik wel veel bijwerkingen maar niks was erger dan acne hebben. Kort na de kuur was mijn huid prachtig. Tot 2 maanden na het stoppen van de kuur toen kreeg ik weer l[lees meer...]angzamer hand acne. Het waren geen grote ontstekingen maar wel veel rode puisten en gesloten comodenen. Nu is het bijna zomer dus om nog een kuur te nemen in de zomer zie ik niet zitten. (aangezien je niet in de zon mag). Ik baal enorm dat de acne terug is gekomen na 2 maanden. En vraag me ook vooral af waarom.

21-04-2021 | Vrouw | 27
isotretinoine (30mg)
Acne/puistjes
Ik had dit veel eerder moeten doen! In mijn puberjaren veel last gehad van puistjes in de Tzone. Sinds m’n 22ste is dit verplaatst naar mijn nek en rug. Ik ben begonnen met 20 mg 2 maanden en daarna nog 4 maanden 30 mg. Na 3 weken zag ik al flink resultaat. Bijwerkingen zijn te doen omdat ik zo blij werd van mijn mooie rustige huid. Droge lippen en handen elke dag goed i[lees meer...]nsmeren. Rug en hoofdpijn waren niet prettig maar dat staat tegenover het zelfvertrouwen dat ik kreeg. Ook fijn dat je haar niet vet te krijgen is. 1-2 keer per week wassen met shampoo was voldoende. Ik ben nu twee maanden gestopt en nog geen enkel puistje gezien. Laat die zomer maar komen met blote schouders :)

24-03-2021 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ik ben echt Fan van dit medicijn. Ik gebruik het nu 2 maanden en mijn acne is bijna helemaal verdwenen. Ik durf weer zonder foundation en met een jurkje met open rug de deur uit. Na 1 maand zag ik al echt verschil en na 1,5 maand amper nog een puistje. Jammer genoeg moet ik nu een maand stoppen omdat dit medicijn vermoedelijk mijn nier waarde aantast. Ik hoop dat ik volge[lees meer...]nde maand weer verder kan en nu niet de puistjes weer terug komen. Droge lippen en droge handen zijn verder mijn bijwerkingen en dat valt echt reuze mee. Echt een aanrader als je het mij vraagt!!

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum