Ervaringen met Amfexa

dexamfetamine

ADHD (136 meningen)
ADD (67 meningen)

Grootschalige omzetting van een apotheekbereiding van dexamfetamine naar Amfexa

Bij een doorgeleverde bereiding maakt een apotheker een geneesmiddel zelf, en levert dat vervolgens aan andere apothekers. Voor deze geneesmiddelen is geen handelsvergunning afgegeven. Als een geneesmiddel een handelsvergunning heeft, betekent dat dat de kwaliteit, veiligheid en werkzaamheid van het geneesmiddel onafhankelijk getoetst is. Dat is bij een eigen bereiding door een apotheek dus niet zo. Deze geneesmiddelen zijn daarmee niet per se onveilig, maar er zitten wel meer risico's aan.

Bereidende apotheken voldoen niet aan voorwaarden bij doorlevering dexamfetamine. Voor een deel van de patiënten brengt het gebruik van Amfexa hogere kosten met zich mee dan het gebruik van een doorgeleverde bereiding. Dat realiseert de inspectie zich.

Inspectie gezondheidszorg en jeugd (01-07-2019)

12-12-2019 | Vrouw | 64
ADD
begonnen met apothekers-bereide dexamfetamine 2.5 mg. 4 stuks in de ochtend, dit hielp mij op de dag goed te kunnen starten, met meer overzicht. toen werd door mijn apotheek (Benu) Amfexa geleverd, na 3 dagen begon ik me depressiever te voelen en na een aantal weken was ik weer het dode vogeltje zoals ik vroeger was, met heen en weer geslingerd worden in mn hoofd en geen [lees meer...]zin meer hebben om iets leuks te ondernemen, zelfs niet tijdens onze vakantie waar ik zo naar uit had gekeken. 2 x ziekenhuisopname, door krampen in borst-arm en rug. ik dacht dat het einde verhaal was ! vlgns. de cardioloog was dit hoogstwaarschijnlijk het gevolg van de Amfexa. ik ben er zo moedeloos van geworden, met mn eerste dex, leefde ik weer aardig op en nu ?!

06-01-2020 | Man | 59
ADHD
Op mijn 59e diagnose ADHD. Amfexa voorgeschreven gekregen, enorm rustig in mijn hoofd, de gedachten-flipperkast die ik daar had is weg. Slaap misschien wat minder, maar wel beter, ben 's morgens beter uitgerust. Mijn zoon, (ook ADHD) is onlangs over van de"oude" dex naar amfexa, hij vindt de werking vergelijkbaar, maar vindt de rebounds minder heftig!!!

26-11-2019 | Vrouw | 56
ADHD
Duizelig, boos, onrustige ogen, geen focus, onrustig lijf, koude pijnlijke armen en handen , tegen dingen aanlopen, dronken gevoel, geïrriteerd, steken achter de ogen, buikpijn, hoofdpijn. Voelt of ik de hele tijd in rollercoaster zit.

25-02-2021 | Man | 53
ADHD
Gebruikte naartoe tevredenheid dexamfetamine 2,5 mg, worden echter niet meer vergoed!!!

12-01-2021 | Vrouw | 51
ADD
Helaas moest ook ik over van mijn dexamfetamine van Ceban naar Angela/Tentin. Wat een ramp. Binnen een paar dagen zo depressief als wat, huilbuien en totaal niet het positieve effect wat ik al ruim 7! jaar bij de Dex ervaarde. En nu? Geen idee... Waardeloos dat men denkt deze medicijnen zomaar ineens vd markt af te kunnen halen zonder na te denken wat voor leed dit kan [lees meer...]veroorzaken.

07-01-2021 | Man | 50
ADHD
Nadat Ritalin te veel rebound gaf en Concerta teveel bijwerkingen, ben ik overgestapt op dit medicijn. Het doet wel wat met me. Ik race als Speedy Conzales door het leven. De dosering al geprobeerd te halveren, maar dan werkt het niet. Ik hoop dat ik snel over mag op de Lisdex.

06-01-2021 | Vrouw | 50
ADD
Van dexamfetamine moest ik naar amfexa wat TOTAAL iets anders is en voor mij een waardeloos middel! Helaas heb je hierover niks te zeggen... amfexa is alleen geschikt om direct in de afvalbak te gooien

09-04-2020 | Man | 50
ADD
2x per dag 2,5 mg sinds jaren van apotheker eigen bereiding, helemaal top! Nu sinds paar maanden Amfexa en enorm veel bijwerkingen. Het voordeel wat ik had van de Dex is geheel weg. Als een doorsnee apotheker een goed werkende tablet kan maken, hoe kun je dan als fabrikant de werking dan zo vergriepen! En dan nog patent erop krijgen ook. Dit is echt niet ok. Ik ben gesto[lees meer...]pt met Amfexa

13-03-2020 | Man | 49
dexamfetamine (2.5)
ADD
Als er zoveel problemen ( verschillen zijn )met Amfexa ipv Dexamfetamine, dan moet er toch een kern van waarheid in zitten. Er zijn zoveel negatieve reviews over dit middel. Wat word er met de informatie van deze site gedaan en heeft het enigszins zin om deze reviews te plaatsen. Ik hoop ook dat de info bijdraagt aan een extra controle van een medicijn en de zuiverheid [lees meer...]van de grondstoffen.

18-03-2022 | Man | 46
tintin amfexza werkt niet

03-12-2019 | Vrouw | 44
ADHD
Amfexa het begin van het einde, bedankt voor de terugval!!!! Wil de oude weer terug. Amfexa is NEP. 2 jaar geen druppel meer gedronken

27-07-2020 | Man | 43
ADHD
Mijn ervaring met Amfexa (4 dosis per dag, 10-10-7,5-7,5 mg) (augustus 2019): Sinds april 2019, na mijn diagnose Adhd, gebruik ik dexamfetamine. Wat een verlichting was dat. Ik was weer in staat om lekker te werken, voelde me fit, had mijn overzicht terug, maar vooral ook weer een goede energie door de dag en ook ‘s avonds. Ik lag niet meer iedere avond op de bank te s[lees meer...]lapen,... gewoon niet meer...!! Voor de vakantie kreeg ik de mededeling over te moeten op Amfexa. Op zich geen prettig idee dat de zorgverzekeraar niet volledig vergoed, maar Amfexa betaalt de eigen bijdrage terug, dus dan vind ik het prima. Met nog wat voorraad dexa gewacht met de overstap tot na de vakantie. Gestart 6 of 7 aug., in mijn eerste werkweek na de vakantie. In eerste instantie heb ik het idee dat het weinig effect heeft. Ik heb het idee dat drukte op het werk mee speelt, ik voel me wat overspoeld en heb nog niet echt grip op mijn werk. Ook net vakantie gehad waarin minder ritme en regelmaat aanwezig was. Ik moet weer even inkomen... 14 augustus in gesprek met mijn behandelaar dit ook zo uitgesproken. Het zal wel even wennen zijn . Wel opvallend dat ik een paar slechte nachten heb gehad. Enfin we kijken hoe het loopt.... Volgende anderhalve week steeds meer last van futloos zijn. Idee dat zaken moeilijk binnenkomen. Niet overprikkeld, maar afgestompt qua gevoel. Gaandeweg voel ik me de hele dag vermoeid en kom moeilijk toe aan mijn werkzaamheden. Lichamelijk continu een slap gevoel, vaak trillende handen en de hele dag voel ik mijn hart kloppen. Niet zo als met Dexamfetamine in het begin, waarbij ik soms echt hartkloppingen had (en wat ook snel minder werd..), maar continu een licht gevoel in heel mijn lijf.... en een licht geklop in mijn hoofd/oren,...een soort van lichte hoofdpijn rond mijn ogen/voorhoofd. Me concentreren en werkzaamheden oppakken worden steeds moeilijker. Moet veel moeite doen om gesprekken te volgen en de informatie te verwerken. Concentreren op een taak kost me dubbel zoveel moeite als voorheen. Ik merk dat ik afdwaal tijdens gesprekken en verlies langzaam aan steeds nog meer overzicht. Als ik thuis kom ben ik uitgeput. Ik krijg vragen om me heen, men vindt dat ik er niet goed uit zie. Mijn ogen staan anders/zie er vermoeid uit. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik in ieder geval deze werkweek de medicatie wil uitzitten (tm 23 aug.), mogelijk dat het de bijwerkingen zijn en die geleidelijk minder worden. ...Vrijdag heb ik moeite met uit bed komen. (Donderdag eigenlijk ook al..) Onrustige nacht gehad, niet goed geslapen. Ik voel me leeg en wil het liefst blijven liggen. Eenmaal uit bed gaat het wel. Medicijnen ingenomen en na een uur begint het akelige gevoel weer op te spelen, ik voel me ellendig. Principieel ‘s middags nog een dosis gepakt, omdat ik het echt geprobeerd wil hebben... Eind van de dag balans opgemaakt... Het wordt alleen maar erger. Ik zou het futloos willen noemen, maar het is vervelender; ik voel me ronduit ellendig, zowel fysiek als mentaal en kan wel janken. Het is of ik compleet afgevlakt ben en alles aan me voorbij gaat. Continu een gevoel of ik niet helemaal aanwezig ben en ik heb nergens meer zin in...mijn energie is weg. En nu?... Ik heb nog voor een week mijn oude Dexa liggen, daar stap ik nu weer naar over. Kijken of ik daar wel weer het gewenste effect krijg. Voor woensdag een afspraak gemaakt met mijn behandelaar en dan verder kijken. Misschien dat het voor anderen wel werkt hoor, maar voor mij niet! ...Pffff...

16-04-2020 | Vrouw | 43
ADD
Vreselijk veel last van bijwerkingen

19-03-2020 | Vrouw | 43

30-11-2019 | Man | 43
ADHD
Verplicht over gestapt van concerta naar amfexa Maar amfexa is het voor mij echt niet.. gebruik het nu 5maanden en 4x per dag 10mg ...voor iemand die absoluut geen structuur kent is dat erg moeilijk om de vaste tijden aan te houden .. erg vervelend vind ik mijn buien dat ik echt opgefokt raak en depressief en niet te vergeten mijn pijntjes overal spier/gewrichtspijn he[lees meer...]t is dat ik niks anders krijg anders had ik dat gedaan .. Misschien toch maar nieuwe afspraak maken met mijn huisarts .. voor verwijsbrief naar adhd centraal 😟

26-11-2019 | Man | 43
ADHD
Ik gebruikte de Dex-amfetamine die op eigen recept gemaakt werd door mijn apotheek. Dit heeft mij de afgelopen 4 jaar erg goed geholpen. Een paar weken geleden, verplicht, over moeten stappen naar Amfexa. Sinds die tijd voel ik me neerslachtig, vermoeid en heb totaal nergens zin in of energie voor. Ik moest mezelf echt de dag door sleuren. Kwam er deze week pas achter dat [lees meer...]dit misschien wel door de (nieuwe) medicijnen kon komen. En inderdaad. Ik ben nu twee dagen gestopt en het neerslachtige gevoel is weg en ik heb weer energie! Ik ga het gesprek aan met mijn huisarts en de Apotheek. Als ik mijn oude medicijnen niet terug krijg dan maar zonder. In ieder geval niet, met die troep, Amfexa.