Amfexa

Methylfenidaat (312 meningen)
Medikinet (117 meningen)

21-01-2020

ADHD

Werking 0,0. Houd je ‘s nachts wel goed wakker. Door de merknaam Amfexa mag de merkloze dexamfetamine niet meer geleverd worden, helaas geen baat bij dit medicijn.
20-01-2020

ADHD

Het is zooi, vergeleken met dexamfetamine van magistrale bereidingen van apotheek.
16-01-2020

Nee
12-01-2020

ADHD

Sinds de verplichte overstap van dexamfetamine naar amfexa behoorlijk last gekregen van vreemde bijwerkingen. Moeilijker en onregelmatig ademhalen, steken/strak gevoel op de borst, verkleuringen van handen en voeten en een gezicht dat soms rood verkleurt. Daarnaast ook tintelingen, krampen, trillingen en dof gevoel in ledematen. Ook een groot negatief verschil merkbaar in [lees meer...]humeur en in sociale omgang. Qua effectiviteit heb ik na twee weken ook nog niet echt baat van gehad helaas. Ik had nog een laatste potje dexamfetamine staan, dit een aantal dagen weer geprobeerd en stond weer even versteld wat een rust, focus en positievere mindset dit gaf en bovendien zonder vreemde, nare lichamelijke en mentale klachten. Bizar dat gepretendeerd wordt dat beide medicatie hetzelfde is, maar voor sommige dit een compleet andere werking heeft. Raak er aardig gefrustreerd van...
06-01-2020

ADHD

Op mijn 59e diagnose ADHD. Amfexa voorgeschreven gekregen, enorm rustig in mijn hoofd, de gedachten-flipperkast die ik daar had is weg. Slaap misschien wat minder, maar wel beter, ben 's morgens beter uitgerust. Mijn zoon, (ook ADHD) is onlangs over van de"oude" dex naar amfexa, hij vindt de werking vergelijkbaar, maar vindt de rebounds minder heftig!!!
06-01-2020

ADHD

Oude dex was niet elke batch even goed wereldwijd bekent probleem toen kwam amfexa de 5mg pillen als de bijwerkingen te veel zijn proberen te minderen de eerste 6 tot 8 weken moet het lichaam wennen de bijwerkingen dan ook het ergst ritalin en amfexa 2 medicaties die 2 verschillende dingen doen als amfexa niet werkt is Rita een optie en snel is ook de langwerkend3 amfexa[lees meer...] op d3 markt aviance niet verslavend en medicinale amfetamine ivm met drugs controle medicatiebewijs met rijden meenemen
02-01-2020

ADHD

Amfexa 1 maand geprobeerd, bijwerkingen werden niet minder. Super onprettig medicijn en zeker niet het zelfde als de oude dex.
28-12-2019

ADHD

Instelperiode is ontzettend zwaar, dexamfetamine van DMB werkt vele malen beter. Ik dacht dat het tussen mijn oren zat, maar toch maar de vrijheid genomen om een oud pilletje te proberen. Wereld van verschil. Ik weet niet wat ik nu moet doen.
21-12-2019

ADHD

Ik gebruik nu met 3 dagen dit medicijn nu zij mijn huisarts na 1.5 uur gaat het wel werken, maar ik voel en merk er niks van. Het enige is dat ik gisteren ineens heel veel hoofdpijn had en ontzettend agressief werd.
19-12-2019

ADHD

Ik heb pas sinds kort officieel de diagnose maar had eerder de regenboog dex gebruikt. Wereld ging open en heb me mede daardoor laten testen. Ik krijg nu amfexa 3x7.5.. Ik ben de 2e nacht bijna naar de SEH hulp gegaan. Maar heb het toch aan de huisarts gelaten. Het lijkt op hartkramp. Nierstenen. Nierbekken. (Echo liet niks zien dus tot ik volgende test doe denk ik [lees meer...]bijwerking.) Daarbij klem ik non stop met mijn kaken. Heb ik overal aangespannen spieren en gewrichtspijn. Soms duizelaanvallen. Altijd een hartslag op 110/130, vergrotende druk en pupillen/traanogen) en na een uur of 3 sierlijk neerstorten net als buzzzz. Waarna de tintelingen beginnen en de irritatie. De werking op zich is niet heel verkeerd.. maar dat is op het moment niet waar mijn "concentratie" naartoe gaat. Ik ga nog een wwek door om te kijken of het iets weg trekt.(in overleg) zo niet dan mag ik lisdexamfetamine proberen. (Al klinkt "langwerkend" mij niet fijn in de oren. Zoiezo jammer dat ze de magistrale niet meer hebben Die had bij mij nauwelijks bijwerkingen. Werking was iets beter. En rebound minimaal.
12-12-2019

09-12-2019

ADHD

Vandaag begonnen met amfexa, 4x per dag 15mg. Zover kan ik me niet herkennen in de (negatieve) ervaringen van anderen op deze site. Ik heb eerder de dexamfetamine 2,5 mg gehad, en voor mijn gevoel doet dit medicijn precies hetzelfde. Wel last van droge mond en soms hartkloppingen, maar verder tevreden met de rust en concentratie wat ik nu heb.
07-12-2019

ADHD

Mei dit jaar begonnen met dex.. wat was ik blij en dankbaar.. bijwerking alleen een droge mond.. verder niks. Sinds 10 weken verplicht over op amfexa.. wat een hel.. Het leven voelt zinloos.. heb geen energie en zin om iets te doen.. ben bozig en zo snel geïrriteerd.. mijn gedachten vliegen weer alle kanten op. Geen rust meer.. continu het gevoel dat er onheil aankom[lees meer...]t.. Recept gekregen van psychiater met medische indicatie maar de apotheek verstrekt het gewoon niet.. maandag weer terug, ik hoop dan de langwerkende dex te mogen proberen (elvanse) Het maakt me verdrietig en boos dat ik eerst me zo goed voelde!! En dat dat nu van me afgenomen is..
03-12-2019

ADHD

veel medicatie gehad. langwerkende en kortwerkende vormen van methylfenidaat, dex 2,5, langwerkende dex , en nu amfexa. ik merk dat amfexa erg goed werkt. ik lijk mier nodig te hebben dan van de magistraal bereide des. het lijkt ook iets langer te werken. prima!
03-12-2019

ADHD

Amfexa het begin van het einde, bedankt voor de terugval!!!! Wil de oude weer terug. Amfexa is NEP. 2 jaar geen druppel meer gedronken
30-11-2019

ADHD

Verplicht over gestapt van concerta naar amfexa Maar amfexa is het voor mij echt niet.. gebruik het nu 5maanden en 4x per dag 10mg ...voor iemand die absoluut geen structuur kent is dat erg moeilijk om de vaste tijden aan te houden .. erg vervelend vind ik mijn buien dat ik echt opgefokt raak en depressief en niet te vergeten mijn pijntjes overal spier/gewrichtspijn he[lees meer...]t is dat ik niks anders krijg anders had ik dat gedaan .. Misschien toch maar nieuwe afspraak maken met mijn huisarts .. voor verwijsbrief naar adhd centraal 😟

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum