Ervaringen met Dexamfetamine

ADD (159 meningen)
Narcolepsie (1 mening)

11-12-2019 | Man | 29
ADD
De apotheek gaf aan dat er wegens een wetswijziging Amfexa mee gegeven moest worden. Me DMB Dex voorraad was al en dag op door leveringsproblemen. Na 2 jaar zonder probleem DMB Dexamfetamine gebruikte te hebben kreeg ik in eens Amfexa mee. Me DMB Dex was op en ik ben in me lunchpauze snel naar de apotheek gegaan. De bijwerkingen begonnen na een half uur. Op dat moment w[lees meer...]erkte ik ruim 10 meter hoog aan een staalconstructie gezekerd. Ik kon op dat moment echt niet stoppen en heb nog zo'n 3 uur spacend/wappie doorgewerkt. Het was alsof ik onder invloed van harddrugs was. Als je over moet stappen van je huidige ADD/ADHD medicatie naar Amfexa, zorg er dan voor dat je in een gecontroleerde omgeving bent! Ik heb dit ook doorgegeven aan de huisarts en apotheek. Al je je in ADD medicatie verdiept blijkt dit vaak voor te komen. Het is dan ook compleet van de zotte dat dit zonder waarschuwing mee gegeven wordt!!!

25-11-2019 | Man | 28
dexamfetamine (2.5mg)
ADHD
Dexamfetamine werkt voor mij perfect. De dosis van 7.5mg 2 keer daags doet wonderen. Ik word nu gedwongen amfexa te slikken dit is niet hetzelfde! Dat werkt niet voor mij.

20-11-2019 | Man | 28

13-11-2019 | Man | 36
ADHD
Dexamfetamine heeft mijn leven verandert. De voordelen die het mij geeft en de verbetering van mijn kwaliteit van leven zijn substantieel. Middels de dexamfetamine van de magistrale bereider heb ik mijn privé en werk weer in balans gekregen. De bijwerkingen vielen me 100% mee. Ik ben 8 kg afgevallen en nu een maand stabiel qua gewicht. De enige constante bijwerking is een [lees meer...]droge mond (wat er voor zorgt dat ik weer meer water drink).

12-11-2019 | Man | 28
dexamfetamine (2.5mg)
ADHD
dexamfetamine van apotheek de magistrale bereider ik stop ik ben stabiel ik kan me leven weer oppakken zonder dit medicijn weet ik niet of het verder moet helaas is me grootste angst waar geworden en is het niet meer te verkrijgen

19-10-2019 | Man | 56
dexamfetamine (2,5)
ADHD
Concentratie is vele malen beter en kan hierdoor mijn gedachten er beter bij houden en beter nadenken. Zonder ben ik erg veel negatief aan het nadenken en blijf er dan in hangen

09-10-2019 | Man | 45
dexamfetamine (2,5)
ADHD
Dex werkte uitstekend bij mij. Eerst methylf. geprobeerd. Dat deed wel íets, maar gaf vooral bijwerkingen. De switch naar dex was een verademing voor mij. Om mijn psych te citeren: “de noodzaak en werking is bij jou spathelder”. Ik word er vreselijk onrustig van dat deze switch nu gaande is.

08-10-2019 | Man | 33
ADHD
Super focus, maar helaas niet voor herhaling vatbaar ivm teveel klachten. Enorme nekkrampen, constante stress en zweten.

06-10-2019 | Man | 27
dexamfetamine (2.5)

25-09-2019 | Man | 25
dexamfetamine (2.5)
ADHD
Ik heb adhd. Ben een pas vorig jaar december gediagnostiseerd. Alles viel op zijn plek. Lang studeren, conflicten, kleine burn outs door overprikkeldheid, geen rem hebben nadat in overprikkeld ben. Nu ik medicatie en therapie gaat het beter met ups en downs. Ik moet mijn studie nog afronden en heb nog mijn werk er tussendoor. Ik merk dat de medicatie een symptoombestri[lees meer...]jding is en niet de oplossing. Ik keer met medicatie soms terug in oude slechte gewoontes, ik raak nog steeds in veel mindere maten wel eens overprikkeld. Mensen/vrienden/familie zeggen dat ik meer mijzelf ben en geen gesprek met mij langer aan kunnen gaan. Mijn ogen of hoofd gaan niet meer alle kanten en ik kom niet meer onrustig over. De medicatie helpt en is ook mijn redding. Alleen tijdens de rebound lijkt het of alles 3keer zo hard aankomt. Ik vergeet meer, prikkels komen hard aan en kan heel soms hoofdpijn krijgen. Als de prikkel te veel worden dan ik enorm licht ontvlambaar. Over het algemeen ben ik blij met de medicatie. Ik kan mijn werk en studie niet doen zonder. De nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Stigma op adhd en medicatie vind ik wel naar. Ik heb een rustig introvert karakter alleen mijn hoofd en concentratie gaan alle kanten op. Mijn collega’s hebben iets tegen adhd medicatie en ze hebben paar keer wel eens verteld dat ik zonder zou moeten kunnen functioneren. Maar ze staan niet in mijn schoenen. Mijn gemoedsrust is 20 keer beter en ben gelukkiger. Laat je niet afschrikken door de stigma van andere mensen! Elke ADHD’er is anders.

12-09-2019 | Man | 46
Fijne rustig werkende Dexamfetamine 2,5mg van de Ceban

07-09-2019 | Man | 28
ADD
Ondanks de bijwerkingen werkte Dexamphetamine prima voor mijn concentratievermogen. Ik kon me eindelijk gericht bezig houden met taken en alles was overzichtelijker in mijn ervaring. Het gaat hier trouwens om Dexamphetamine 2,5 mg, die nu dus niet meer vergoed worden of ‘mogen’.

06-09-2019 | Man | 26
ADD
(!) Dit bericht voor iedereen die Amfexa gebruikt en dit misschien niet weet dat u Amfexa geheel gratis kan krijgen. Ik zie velen op deze site klagen over het feit hoe duur het medicijn is geworden. De overheid heeft vastgesteld dat iedereen maximaal 250 euro per jaar aan eigen bijdrage moet betalen. Dit geld ook voor Amfexa. Na deze 250 euro hoeft u niets meer bij de beta[lees meer...]len en krijgt u amfexa geheel vergoed. Wat velen niet weten is dat de fabrikant van Amfexa een terugbetalingsregeling heeft voor de eigen bijdrage. U krijgt over een heel jaar bijna de volledige 250 euro teruggestort van de fabrikant (!) U kunt dit regelen door u arts het formulier op de volgende website te laten invullen. U kunt ook informatie hierover bij u apotheek opvragen. U kunt meer lezen op internet.

04-09-2019 | Man | 29
ADD
Omgezet naar Amfexa. Labiel, emotioneel en depressief. Hiervoor had ik dat nooit. Onbegrijpelijk.

22-08-2019 | Man | 46
ADHD
Dit gebruikte ik voordat ik moest overstappen van minister omdat Amfexa hem zo de angst had aangejaagd met als die Dexamfetamine-fabriekjes/apotheekjes. (En wij van Amfexa doen het wel even beter... Uh..en duurder ja dat wel). Ja, én Amfexa werkt dus helemaal niet goed :-( Wil de Magistrale Bereiding terug!

19-08-2019 | Man | 48
dexamfetamine (10mg)
ADHD
word erg moei van deze medicijnen, maar stoppen is ook geen optie dan verliest ik mijn concentratie en kan ik niet meer stil zitten .