dexamfetamine

Narcolepsie (1 mening)

06-05-2021 | Vrouw | 24
dexamfetamine (2,5)
ADHD
Omdat ik bij Ritalin de bijwerkingen te hevig vond en Concerta mij sterk afvlakte, ben ik met Dexamfetamine begonnen. Altijd zeer goede ervaring mee gehad. Jammer dat dit veranderd is en alleen nog maar onder Amfexa/Tentin te krijgen is. Ik zou graag terug willen naar deze medicatie.

21-02-2021 | Man | 39
ADHD
Veel varianten geprobeerd. De variant van De Magistrale Bereider is simpelweg het beste. Tot dusverre de enige die ik langere periode kan gebruiken en daardoor een zeer positieve uitwerking op mijn leven heeft. Het is erg zorgelijk dat deze 'op de tocht' lijkt te staan, en niet toegankelijk is voor nieuwe patiënten.

21-02-2021 | Vrouw | 30
ADHD
Ik heb Dexamfetamine gekregen omdat ik niet tegen Ritalin kan. Ik ben begonnen met de laagste dosis en nu zit ik op 2x 5 mg 's ochtends, 2x 5mg 's middags en 1x 5 's rond etenstijd. Ik kan me beter concentreren, voel me over het algemeen ook wat lekkerder in m'n vel (minder somber, nerveus). Ik heb wel een wat drogere mond en kan 's nachts helaas niet echt slapen. Maar gel[lees meer...]ukkig ben ik niet moe verder dus trek ik het (tot nu toe) vrij goed.

18-02-2021 | Vrouw | 27
ADHD
(..) (Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

09-02-2021 | Vrouw | 20
ADHD
Het helpt me goed om me te concentreren alleen werkt t erg lang door waardoor ik lastig in slaap kom, ook als ik mn laatste dosis om 14:00 neem kan ik pas rond 2:00 in slaap komen. Dit zorgt er ook voor dat ik savonds geen leuke dingen met vrienden kan doen omdat ik nog te veel onder invloed ben van de medicijnen en me daardoor niet chill voel om gezellig te doen of te dri[lees meer...]nken etc. Ik heb erg last van hartkloppingen, weinig eetlust , een opgejaagd gevoel , dorst en een vieze smaak in mn mond die maar niet weggaat wat ik ook eet en hoe vaak ik ook mn tanden poets niks helpt, ik moet ook erg vaak plassen.

22-01-2021 | Vrouw | 33
ADHD
Zeer wienig bijwerkingen, alleen een uurtje na inname naar het toilet doordat mijn darmen gestimuleerd worden. Vergelijkbaar met koffie, niet ernstig. En je voelt de honger minder. Ik dacht dat dit laatste wel mee zou vallen en wil iedereen daar graag alert op maken. Want ik heb gemerkt dat ik toch onbewust minder eet en dan kan ik 'hangry' worden, omdat ik te weinig brand[lees meer...]stof heb. Maar dat voel ik dan niet lichamelijk, ik word alleen een beetje chagrijnig. Dit komt dus niet door het medicijn, maar doordat ik/je te weinig eet. Als ik voldoende eet, heb ik daar geen last van.

20-12-2020 | Vrouw | 29
ADHD
Ik slik deze medicatie nu een week, ben aan het opbouwen. In het begin best een opgejaagd gevoel. Maar wat vooral heel extreem is is de nek en rugpijn. In de bijsluiter is er weinig over te vinden maar als ik google zijn er meer met deze klachten. Verhoogde spierspanning. Wat er voor zorgt ik soms niet weet hoe ik moet liggen en of zitten. Herkennen meer mensen dit? Ben be[lees meer...]nieuwd of die vanzelf over gaat. Slik trouwens tentin

17-12-2020 | Man | 22
ADHD
Hallo, ik ben 22 jaar heb ADHD/ODD met ernstige concentratieproblemen en ik ben WETTELIJK zwart op wit verplicht Dexamfetamine te slikken. Dexamfetamine (ADHD Medicijn) werd gemaakt door de apotheek zelf omdat er geen merk voor was. Waar ik en honderden-duizenden anderen al jarenlang heel erg blij mee waren. Maar op het moment dat een bedrijf medicijnen met de zelfde gr[lees meer...]ondstof (dexamfetamine) produceert en er een merk (Amfexa/tentin) van maakt is de apotheek verplicht jou die te verstrekken. Terwijl de bij-stoffen zowel als het effect compleet anders zijn. De bijwerkingen bestaan uit: stress, een onvermogen tot concentratie, slapeloosheid, eetlustvermindering, hartritme-stoornissen, misselijkheid, braken. hoofdpijn, manische depressies, woede uitbarstingen, paniekaanvallen en nog véél meer. Maar vooral een gevoel van machteloosheid en boosheid gericht op ministers die door maatregelen als deze levens overhoop weten te gooien, zonder ook maar één moment na te denken wat de gevolgen daarvan zouden kunnen zijn voor mensen die daar al jarenlang afhankelijk van zijn. Ik heb alle adhd medicijnen geprobeerd. En ik heb alle dexamfetamine soorten en vervangers geprobeerd. Amfexa/tentin: teveel nare bijwerkingen Lisdexamfetamine: teveel nare bijwerkingen Deze twee werken niet waarvoor het bedoeld is. Op deze manier gaat het niet lang meer duren voordat er alweer iemand zelfmoord pleegt door de wijziging van dit medicijn.

08-11-2020 | Vrouw | 42
ADHD
Ik kreeg de diagnose adhd pas op me 42e. Ik kreeg de Dex van de magistrale bereider. Toen moest ik noodgedwongen over op Amfexa nou daar kreeg ik alle bijwerkingen die je maar kunt bedenken. Dus toen heeft de specialist medische noodzaak voorgeschreven dus kreeg ik weer de Dex terug dit keer van de ACE merk,was hier minder blij mee maar het kon ermee door. Nu kreeg 10[lees meer...] dagen geleden te horen dat Dex. Niet meer gemaakt wordt. TENTIN heeft nu overal patent opgezet. En aangezien TENTIN exact hetzelfde is als Amfexa ga ik hier niet eens aan beginnen. En toen kreeg ik doodleuk te horen het is dat of niks mevrouw.............ik mocht ook de elvanse proberen hier starte ik mee op 70 mg nou dat ging redelijk alleen na 5.5 uur kwam de rebound . Dus nu heb ik sinds afgelopen vrijdag nog eens 30 mg erbij gekregen. Maar daar merk ik totaal geen verschil mee. Dus tja wat nu ??

16-10-2020 | Vrouw | 42
ADHD
Wat misselijk geweest in de eerste week. dosering niet aanpas baar was natuurlijk 2.5mg tabletten

28-09-2020 | Man | 25
ADHD
Helpt mij erg goed met het onder controle houden van mijn impulsiviteit. Daarnaast kan ik me nu veel projecten maken / teksten schrijven. Voorheen was dit een enorme strijd. Nu gaat het veel soepeler. Jammer dat het niet veel doet aan drukte in je hoofd. Bij een hogere dosis word de drukte aanzienlijk erger.

27-07-2020 | Man | 43
ADHD
Ik Gebruikte dexamfetamine 2,5 mg, magistraal bereid. ( 10-10-7,5-7,5mg) en had weer focus en rust. Concentratie veel beter en goeie energie balans over de dag. Mijn ‘ouwe ik’ kwam weer tevoorschijn en Ik zat weer super in mijn vel.

24-07-2020 | Vrouw | 28
ADHD
Werkt goed voor mijn concentratie en mijn stemming. Ik word er vrolijk van. Bijwerkingen zijn er, maar de voordelen zijn vele malen groter. De verplichte overstap op Amfexa (binnenkort Tentin) was rampzalig, maar gelukkig heb ik nu weer een medische indicatie voor magistraal bereide dexamfetamine. Ik hoop dat Amfexa / Tentin aangepakt gaat worden en de andere varianten bes[lees meer...]chikbaar blijven. Ik spreek namens een grote patientengroep als ik zeg dat dure Amfexa / Tentin ziekmakende rommel is. Haal die isomalt uit je product Eurocept / Medice!

16-07-2020 | Man | 30
ADHD
De dexamfetamine van de magistrale bereider was ik zeer tevreden over. Vrolijker gevoel, concentratie, goede nachtrust. De amfexa lijdt tot hoofdpijn, slechte nachtrust, prikkelbaar.

26-06-2020 | Vrouw | 40
ADHD
Medicijn van de Magistrale Bereider, werkte prima. weinig bij werkingen.

15-06-2020 | Vrouw | 35
dexamfetamine (2,5)
ADHD
Ik ben zeer gebaat bij dexamfetamine ik krijg meer rust door en voel mij beter

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum