Ervaringen met Dexamfetamine

Narcolepsie (1 mening)

14-08-2019 | Vrouw | 27
dexamfetamine (2.5mg)
ADD
Dexamfetamine 2.5 mg van Pharmaline gaf mij zoveel meer kwaliteit van leven. Een opgeruimd hoofd, huis , werk beter vol te houden, meer energie, positiviteit etc. Nu verplicht over op Amfexa dit doet precies het tegenover gestelde geen energie(futloos), duizelig, licht in het hoofd, geen concentratie, lichamelijke onrust en hartkloppingen. Waardeloos! En volgens de apothe[lees meer...]ek mag de dex 2.5 niet meer besteld worden door het preferentie beleid wat ik geloof eurocept zich veroorloofd heeft.. belachelijk.

06-08-2019 | Vrouw | 37
ADHD
Na een lange zoektocht naar juiste medicatie zonder teveel bijwerkingen (zoals ik die bij bijv. Ritalin en Concerta wel had) uitgekomen op Dexamfetamine. Na geleidelijke opbouw op 2 x 12,5 mg en 1 x 7,5 a 10 mg uit gekomen. Werkt fijn, meer rust in hoofd terwijl het ook een meer wakker gevoel geeft tegelijk (wellicht ook door minder vermoeiende chaos in hoofd). Door pa[lees meer...]tentgebeuren vorig jaar, overgestapt op 2,5 per tablet. Eigenlijk alleen maar fijn, is makkelijk te doseren (bijv. later op de dag iets minder pakken). Helaas voor voldongen feit gesteld onlangs dat dit niet meer gemaakt (kon) worden en ik moest overstappen op amfexa. Zou zelfde moeten werken. Effect blijft daarvan uit, alleen maar nare bijwerkingen (die ik eerst niet eens linkte aan), zoals (erge) neerslachtigheid/ depressie en steeds chagrijnig-ontzettend boos zelfs! (ben juist zo'n blijerd van nature!) . Ik ken mezelf niet terug. Ook last van hartkloppingen en duizeligheid, trillende handen. Bij Dexamfetamine nooit gehad. Dat was echt een hulpmiddel. Amfexa een ramp. Baal van de overstap, hoop dat Dexamfetamine toch weer verkrijgbaar wordt, want dit is een drama, zelfs zo erg dat ik nauwelijks meer kan functioneren!

27-07-2019 | Vrouw | 28

27-09-2023 | Man | 26
dexamfetamine (2mg)
ADD
Apotheek bereide dexamfetamine was gewoonweg uitstekend

07-01-2023 | Man | 36
dexamfetamine (30mg)
Psychische klachten
Zag het allemaal nie meer zitten door enkele dikke tegenslagen in men leven dit medicijn heeft en helpt me nog steeds normaal door het dagelijkse leven te gaan mss zelf beter dan ervoor!

26-08-2022 | Man | 36
ADD
Ik zit nu een 4 weken op tentin en waar het eerst goed ging krijg ik nu toch langzaam meer depressieve gevoelens. ook lijkt het als ik me met pillen op veel te veel overprikkel waardoor ik dus somberder heeft iemand hier ook ervaring mee? ik heb nu methylfenidaat en tenting geahad maar beiden werkte voor mij niet echt als ik had gehoopt. wel meer concentratie en energie. o[lees meer...]p zich krijg ik ook wel meer dingen gedaan maar altijd hartstikke depressief. ik ga nu kijken wat mijn andere opties zijn want dit is het voor mij nog niet. al met al net niet geslaagt experiment

19-07-2021 | Man | 51
ADD
Dexamfetamine wekte perfect, werd helder in mijn hoofd en kon me goed concentreren.

26-06-2021 | Man | 29
ADD
Dexamfetamine generiek werkte voor mij vele malen beter dan Tentin. Had een goede concentratie, stabiele stemming, was gemotiveerd en had eindelijk het idee weer grip op het leven te hebben. Nu met Tentin is dat allemaal weg.

26-06-2021 | Man | 48
dexamfetamine (5mg)
Ik rgebruikte dit Tijdens heavy deprie dagen, hielp erg goed het had een heavy invloedop mn stemming, wel erg last van mn kaken, also ik een speed junky was, en ook mn bloeddruk ging ernstig omhoog, dat ik problemen kreeg van hoge bloeddruk problemen, had wel een perfecte invloed op mn stemming en sociale handelen praten verliep prima, als ook gevat zijn, bij de hand!

16-06-2021 | Man | 20
ADHD
Dexamfetamine van DMB werkte erg goed! Helaas is deze uit de markt gehaald.

17-05-2021 | Man | 48
ADHD
Mijn verhaal, tja voor wie het interesseert.. het is een te laat geconstateerde aandoening. Op mijn 47e is eindelijk ADHD vast gesteld.. mn hele leven ervoor heb ik veel problemen gehad met school werk, en mensen. Adhd, was voor mij mijn "kracht" "drive" onuitputtelijke bron van energie, om door te kunnen gaan met allerlei zaken die op mijn pad kwamen. Hierdoor erg im[lees meer...]pulsief in alles, als ik iets zag, moest ik het ook meteen hebben.. Maar ook niet het geduld kunnen opbrengen om bijvoorbeeld andere mensen te laten uitpraten, want dat duurde naar mijn idee allemaal te lang..etc. School ? Niets dan Ellende, lom-kind naar speciaal onderwijs, gewoon onderwijs kon ik moeilijk of gewoon niet aan. Stage lopen,? Ik was snel afgeleid door alles en nog wat...net als in de klas.. Iedereen had zijn toets of werkstuk al klaar .. ik zat elke middagpauze nog binnen om het af te maken. Concentratie ? was nauwlijks aanwezig.. meerdere banen kwijt geraakt, en nu wederom thuis...werkloos en voel mij depressiever worden met de dag. Zelfdoding zou ik graag willen, want nu ik ouder word realiseer ik mij dat ik steeds moeilijker in deze wereld thuis pas. Heb echter 2 kinderen, waarbij ik bij de oudste al merk dat hij precies hetzelfde probleem heeft als ik. Ik heb daarom ook zo,n ongelovelijke spijt dat ik ooit aan kinderen begonnen ben, omdat ik precies weet wat voor een hel mijn lieve jongen te wachten staat. En ja, nu merk ik wel dat deze pillen mij wat helpen, maar lees (en merk) ook wat voor bijwerkingen en gevaren er aan vast zitten. Kiezen tussen 2 kwaden. En mijn God, straks moet hij naar het voortgezet onderwijs, iets wat hem ook geestelijk zal kapot maken, het moment waar hij ook zal ontdekken dat hij niets tot weinig waard zal zijn in deze maatschappij die alleen leuke en succesvolle vooruitzichten geeft aan kinderen die wel goed kunnen leren, en geen afwijking hebben. Maar goed, ik zal hem ook stiekem elke ochtend een halve dosering door zijn yoghurt gooien..dan zal hij het ieder geval net iets makkelijker hebben dan mij. 😏 (RED mijnmedicijn.nl: Dit is echter per persoon verschillend. Wat voor uzelf goed is , is misschien voor iemand anders niet zo. Geef niet zulke medicijn aan kinderen of andere zonder advies van uw arts. Overleg dan met uw arts wat de mogelijkheden zijn wat betreft een medicatie.)

15-05-2021 | Man | 56

21-02-2021 | Man | 39
ADHD
Veel varianten geprobeerd. De variant van De Magistrale Bereider is simpelweg het beste. Tot dusverre de enige die ik langere periode kan gebruiken en daardoor een zeer positieve uitwerking op mijn leven heeft. Het is erg zorgelijk dat deze 'op de tocht' lijkt te staan, en niet toegankelijk is voor nieuwe patiënten.

10-01-2021 | Man | 23
dexamfetamine (5mg)
Gebruik sinds kort Dexamfetamine ivm een concentratieprobleem, merk veel verschil. Meer focus en meer energie, wat heel erg fijn is. Wat ik me af vraag is: moet ik na verloop van tijd een hogere dosering gaan gebruiken voor hetzelfde effect wat ik nu heb? Als dit het geval is weet ik niet zeker of ik hier mee door wil gaan ivm eventuele bijwerkingen die dan waarschijnl[lees meer...]ijker worden.. Graag reactie, dank!

23-12-2020 | Man | 26

17-12-2020 | Man | 22
dexamfetamine (2.5mg)
ADHD
Hallo, ik ben 22 jaar heb ADHD/ODD met ernstige concentratieproblemen en ik ben WETTELIJK zwart op wit verplicht Dexamfetamine te slikken. Dexamfetamine (ADHD Medicijn) werd gemaakt door de apotheek zelf omdat er geen merk voor was. Waar ik en honderden-duizenden anderen al jarenlang heel erg blij mee waren. Maar op het moment dat een bedrijf medicijnen met de zelfde gr[lees meer...]ondstof (dexamfetamine) produceert en er een merk (Amfexa/tentin) van maakt is de apotheek verplicht jou die te verstrekken. Terwijl de bij-stoffen zowel als het effect compleet anders zijn. De bijwerkingen bestaan uit: stress, een onvermogen tot concentratie, slapeloosheid, eetlustvermindering, hartritme-stoornissen, misselijkheid, braken. hoofdpijn, manische depressies, woede uitbarstingen, paniekaanvallen en nog véél meer. Maar vooral een gevoel van machteloosheid en boosheid gericht op ministers die door maatregelen als deze levens overhoop weten te gooien, zonder ook maar één moment na te denken wat de gevolgen daarvan zouden kunnen zijn voor mensen die daar al jarenlang afhankelijk van zijn. Ik heb alle adhd medicijnen geprobeerd. En ik heb alle dexamfetamine soorten en vervangers geprobeerd. Amfexa/tentin: teveel nare bijwerkingen Lisdexamfetamine: teveel nare bijwerkingen Deze twee werken niet waarvoor het bedoeld is. Op deze manier gaat het niet lang meer duren voordat er alweer iemand zelfmoord pleegt door de wijziging van dit medicijn.