Amfexa

ADHD (8 meningen)

29-05-2019

23-03-2019

ADHD

Ik gebruikte eerst Dexamfetamine en kreeg nu ineens Amfexa en ik kan wel janken. Dexamfetamine werkte perfect, ik was er ontzettend blij mee. De bijwerkingen aan het begin gingen snel weg en ik kreeg er energie van, ik was gemotiveerd en vrolijk. Ik kon helder denken. Allemaal dingen waar ik lang van droomde en nu niet meer zonder wil. Maar toen kreeg ik Amfexa en alles is[lees meer...] terug bij af. Letterlijk alle klachten waarvoor ik in eerste instantie naar de huisarts ging (en na een lang proces de diagnose ADHD kreeg) zijn terug. Slapeloosheid, geen focus en geen overzicht hebben, depressieve klachten. Ik neem totaal niks in me op, vraag me niet wat ik gisteren heb gedaan. Ik kan net zo goed een pil lucht nemen. Ik wil mijn dex weer terug.
10-07-2018

ADHD

Hoofdpijn, ik slik het nu zo ongeveer 2 maanden, ik ben pas 15 jaar, maar ik krijg er erg veel hoofdpijn van, mensen zeggen ook dat mijn ogen rood worden, en het voelt gewoon alsof me hoofd word geplet.
09-02-2017

ADD

Ik heb dit medicijn ongeveer 2 maanden gebruikt. Ik had veel last van bijwerkingen. Ik kon nachten niet slapen, puur omdat mijn lichaam nog heel onrustig was door dit medicijn. Ik had ook altijd iets in mijn oog dat bonkt, maar ik dacht dat het niets ernstigs was. Tot op een nacht lag ik gewoon in bed en zag ik witte flitsen opeens uit het niets en elke keer dat ik mijn o[lees meer...]gen sloot trilde ze als een gek. Ik ben toen gestopt met mijn medicatie en had het later pas tegen mijn specialist verteld: Ik moest acuut stoppen. Ook had ik heel af en toe last van hartkrampen en ook dat rondom aders in mijn lichaam bonkte. Nu ik ben gestopt met het middel heb ik deze klachten niet meer en kan ik lekker weer slapen (: Maar tegelijkertijd was dit middel wel effectief. Het hielp mij erg goed met concentratie. Ik maakte ook een perfecte start op school. Mijn emoties waren wel wat vlakker, maar niet zo vlak als ik bij methylfenidaat had. Daarbij was ik minder angstig en had meer motivatie. Door dit middel werd ik nog meer in mezelf en had ik meer overzicht. Dat vond ik erg fijn. Alleen als het medicijn was uitgewerkt kreeg ik een terugval en was dan snel prikkelbaar, maar ook dat vond ik niet heel erg. Ik kon me wel niet concentreren op wat mensen zeiden, maar als ik zelfstandig aan het werk moest gaan kon ik me perfect concentreren. Dus het leerwerk, huiswerk enzovoort ging uitstekend.
26-09-2016

ADD

Ik neem sinds 2 weken Amfexa van de apotheek, nadat ik in het verleden Dex van De Magistrale Bereider heb gekregen...De werking van Amfexa is ronduit slecht. Effect is veel minder en de bijwerkingen enorm. Nu heb ik enorme kaakkrampen en een mega droge mond. Gaat dit na verloop van tijd weg ?, want me tandvlees begint nu opeens terug te trekken en dat betekent niet veel go[lees meer...]eds voor mijn gebit... Bestaat er nog een mogelijkheid om terug te gaan naar de'ouwe' dexamfetamine ??
29-08-2016

ADHD

Moest zoals velen gedwongen switchen van de Magistrale Dex naar de Amfexa. Doordat ik een goede aanvullende verzekering heb kwam de Amfexa qua eigen risico zelfs voordeliger uit, dan de Magistrale Dex. (Wat niet wegneemt dat ik het totaal niet eens ben over de handelswijze van Eurocept) Ik dacht dus zonder problemen over te kunnen stappen, want Dex is Dex, toch? Maar d[lees meer...]at bleek niet het geval. De Amfexa bracht vanaf het begin een niet te vullen gevoel van onrust, daarbij veel irritatie, hoofdpijn, neerslachtigheid en slapeloosheid wat ik van de Magistrale Dex niet kende. Ben daarom terug gegaan naar de Magistrale Dex van 2,5mg en heb van de bovenstaande problemen geen last meer. Ik moet nu wel 18 tabletjes wegwerken i.p.v. 9 per dag maar dat is dan ook het enige nadeel
11-08-2016

ADD

Toen bij mij ADD werd geconstateerd kreeg ik Dexamfetamine voorgeschreven. Er ging een wereld voor mij open. Eindelijk kon ik normaal functioneren en ik had geen last van bijwerkingen. Na de hele patentkwestie ben ik gedwongen overgestapt op Amfexa. Ik ging er vanuit dat er weinig verschil zou zijn, omdat het toch een relatief eenvoudig medicijn betreft, maar dat bleek [lees meer...]nogal tegen te vallen. Het medicijn lijkt een stuk minder sterk te zijn en zorgt regelmatig voor het tegenovergestelde dan waarvoor het bedoeld is. Ik merk dat ik regelmatig helemaal in mezelf keer en voor me uit zit te staren, waardoor ik de dosis moet verhogen, wat ik helemaal niet wil. 's avonds kom ik erg moe uit mijn werk en voel me lichamelijk, maar vooral geestelijk volledig uitgeput. Ik voel me down en ben 's avonds niet meer waard. Bij Dexamfetamine had ik al deze problemen niet. Recent ben ik weer overgestapt en nu op de 2,5 mg Dex pillen. Een goed moment om kijken of er echt verschil is. Ik ben zeer opgelucht dat dit het geval blijkt te zijn. Deze Dex pillen werken weer als vanouds. Amfexa kan ik gelukkig weer links laten liggen. Wat Eurocept ook mag beweren, dit medicijn voegt helemaal niets toe. Mijn conclusie is dat ze een veel slechter product in de markt hebben gezet, wat het bij lange na niet haalt bij de magistrale bereide tabletten.
28-07-2016

07-07-2016

ADHD

Een maand geleden begonnen met Amfexa. Vanaf dag 1 continue zware hoofdpijn, zeer slecht slapen en einde van de dag erg down. Op zich werkt Amfexa wel goed voor mijn concentratiestoornis maar de bijwerkingen zijn niet te doen. Besloten om morgen over te stappen naar de oude magistraal bereide DEX amfetamine.
28-06-2016

ADHD

Na jaar lang uitproberen op Concerta en Ritalin, eindelijk een middel en dosis die goed werkte. 4 jaar magistraal bereiden Dexamfitemine gebruikt. 4x10mg p/d Sinds begin mei verplicht over op de peperdure Amfexa. Werking minder dan de magistraal bereide voorganger...wellicht is amfexa alleen op kindersterkte? Restlesslegs vervelende bijwerkingen Bovendien al[lees meer...]s dit middel geregistreerd is begrijp ik niet dat de bijjsluiter is goed gekeurd? Daarin wordt alleen gesproken over kinderen en tieners tot 17 jaar, en de dosis die voor hen geschikt is Ook moeten die tienders (6-17 jaar) oppassen met Alcohol ? Volwassenen hebben volgens fabrikant Amfexa geen ADHD.
21-06-2016

ADHD

In verband met de diagnose ADHD anderhalf jaar met grote tevredenheid de magistraal bereide Dexamfetamine gebruikt. Op werkdagen 4x daags 7.5 mg. Om een heel lang verhaal kort te houden, ik voelde me eindelijk 'normaal' op het werk ging het ook veel beter. Ik was hartstikke rustig van 'binnen' en reageerde niet meer gefokt en agressief naar andere mensen. Eindelijk rust!!![lees meer...] Sinds Mei verplicht over moeten stappen op Amfexa. Deze 5mg tabletten mag je niet breken dus 2.5mg tablet van de magistraal bereide Dexamfetamine erbij. Ik weet niet of er meer mensen met dit probleem zijn maar de Amfexa valt bij mij uit elkaar in mijn pillendoosje. Dit is meerdere malen voorgekomen. Ook ik heb de ervaring dat Amfexa meer bijwerkingen heeft. Bij mij uiten de bijwerkingen zich in hoofdpijn, slecht slapen en in slaap komen. Daarnaast ervaar ik een verminderde werking. Na een maand Amfexa terug op de magistrale Dexamfetamine 2.5mg (4x daags 3 tabletten), dit wordt door mijn zorgverzekeraar (UMC zorgverzekering) niet vergoed maar kost mij net zoveel als de eigen bijdrage voor Amfexa.
06-06-2016

ADD

Na jaren magistraal bereide dexamfetaminesulfaat te hebben gebruikt, naar volle tevredenheid, nu moeten overgaan op de dure Amfexa. In het begin had ik hoofdpijn en wat draaierig, en na enkele dagen werd ik heel draaierig, en nerveus en angstig. Ik kon een aantal dagen niet werken, niet voor mijn kinderen zorgen. Op aanraden van de huisarts ben ik het blijven slikken omd[lees meer...]at het waarschijnlijk van tijdelijke aard was. Na een paar dagen begon ik me weer beter te voelen, een week later was de draaierigheid, en het angstgevoel over. Erg vervelend dat ik zo veel last had van het overstappen op iets dat in principe hetzelfde medicijn is. Nu slik ik het anderhalve maand. Voor mijn gevoel werkt het minder goed dan de magistrale dexamfetamine. Ik voel me soms juist waziger, en heb het gevoel dat niks tot me doordringt. Precies het omgekeerde van wat ik zou willen! Verder voel ik me vaker onrustig en nerveus. En over het algemeen ben ik wat duffer en voel me minder prettig. Vage klachten, dus ik blijf het nog maar wat langer gebruiken, om te kijken hoe het blijft gaan.
05-06-2016

ADD

werking is veel minder sterk dan dexamfetamine
04-06-2016

ADD

AMFEXA .. Het middel waartoe wij veroordeeld zijn is WAARDELOOS, komt niet in de buurt van het effect van de oude vertrouwde DEXAMFETAMINE. Er is veel meer nodig en nog steeds is de concentratie en rust verre van het gewenste, benodigde level. Meer nodig dus en dat tegen een DUURBETAALD TARIEF, ONVERGOED!... hoe kan het zijn dat een partij het alleenrecht weet te verkrijge[lees meer...]n op medicatie waarbij DUIZENDEN MENSEN GEBAAT ZIJN en daar een DUURBETAALD WAARDELOOS middel van weten te maken... Dit is een oproep aan de BELEIDSMAKERS ... Wanneer u het belang van duizenden ADD/ADHD patiënten in acht neemt kunt u niet anders dan het gemaakte BELEID HERZIEN. Mensen gaan hieraan KAPOT .. Financieel en mentaal!
31-05-2016

ADD

De magistrale bereide dexamfetamine hielp mij zeer goed. De Amfexa dexamfetamine heeft een heel andere uitwerking, helpt nauwelijks en ik krijg een gevoel van onwerkelijkheid. Er zitten gewoon andere stoffen in.
30-05-2016

ADHD

Mijn zoon slikt Dexamfetamine / Amfexa. Voor zijn concentratie op school. Hij kan echt niet zonder, dan is zn concentratie echt helemaal weg.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum