Amfexa

Methylfenidaat (301 meningen)
Medikinet (113 meningen)

20-08-2019

ADHD

Tabletje heeft een klavertje vier vorm waardoor je het tabletje makkelijk in gewenste sterkte kan breken. Ik ben begonnen met een kwart (1,25 mg) per dosis, met het idee op te hogen als dat nodig is. Merk het effect binnen een half uur. Lichamelijk en geestelijk voel ik me heel erg rustig en overprikkeling is niet aanwezig. Het effect lijkt sterker te zijn als generieke [lees meer...]middelen. Ik val namelijk bijna in slaap, een beetje stoned gevoel. Weet ook dat dit té slome gevoel altijd binnen een paar dagen gebruik weer weg ebt waardoor er een goede balans is van rust en mijn eigen energieke enthousiasme en creativiteit. Totaal geen lichamelijke klachten. Eetlust is aanwezig, rust in mijn lijf. Ben heel tevreden! Het heeft hetzelfde effect als generieke dexamfetamine, alleen lijkt het wel wat sterker.
20-08-2019

Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)

Verplicht moeten overstappen van magistraal naar Amfexa. Enkel de hulpstoffen zouden anders moeten zijn. Echter heb ik van Amfexa meer nodig en bijwerkingen die ik op de magistrale bereiding niet had. Je word van het kastje naar de muur gestuurd. De huisarts verschuild zich achter de apotheek, de apotheek achter de nieuwe wet. Ik WIL dexa terug! Binnenkort bij n[lees meer...]ieuw recept maar kijken of ik het zelf kan betalen via magistrale bereide. Echter werkt de huisarts daar nu niet voor mee. Wellicht de psychiater in september erl
18-08-2019

ADHD

Net als alle andere slachtoffers die verplicht moesten overstappen, heb ik ook de zeer nadelige effecten en bijwerkingen van het medicijn Amfexa ervaren. De werking van Amfexa is nagenoeg niet te vergelijken met de werking van Magistrale Dexamfetamine. Sterker nog, ik ervaar zelfs minder focus, verslechterd geheugen en meer emotionele schommelingen dan wanneer ik totaal g[lees meer...]een medicatie neem. Daarnaast zijn de bijwerkingen niet acceptabel en ronduit zorgelijk: hartkloppingen (terwijl ik al jaren gewend ben aan Magistrale Dexamfetamine en daarbij een stabiele hartdruk behoud), druk achter ogen, pijnlijk tandvlees, hele vreemde hoofdpijn alsof er een elastiekband om mijn hoofd langzaam wordt strakgetrokken, irritatie en zelfs agressie waardoor ik sociale problematiek ondervind en ik niet in staat ben om te werken, te reizen met OV of fiets (want auto mag niet met medicatie en kan niet zonder) of zelfs boodschappen halen. Amfexa is een slecht product dat onder bizarre omstandigheden is doorgedrukt. Het is ongehoord dat de inspectie er op staat dat een product dat slecht werkt en ondragelijke bijwerkingen veroorzaakt wordt verplicht gesteld. Dit betekend voor de vele mensen met een neurologische afwijking zoals ADHD dat zij minder kunnen en mogen bijdragen aan de samenleving. Voor velen is het een noodzaak om het simpele, zeer uitgebreid onderzochte, medicijne dexamfetamine dagelijks op medicinale wijze te gebruiken om een waardig bestaan te kunnen leven. De verplichtstelling van Amfexa moet worden herzien en Magistrale Dexamfetamine moet weer beschikbaar worden gesteld voor de mensen die het hard nodig hebben. Ik hoop dat niemand in de tussentijd het zichzelf van het leven beroofd omdat het een ondragelijke situatie is. Voor het geval iemand met deze gedachtes speel, zoek hulp, je bent niet alleen en we gaan dit oplossen!
18-08-2019

ADHD

Methylfenidaat was een hel. Ik kreeg daarna Dexamfetamine magistraal bereid. Werkte erg kort en slikte uiteindelijk 6x per dag 7,5 mg maar voelde mijzelf een gevangene in mijn eigen lijf, gefrustreerd overal jeuk. Nu slik ik Amfexa 4x per dag 7,5 mg en dat gaat super ik ben ik maar wat rustiger en kan dingen afmaken. Soms neem ik gewoon niets in want ik ben ook gewoon prim[lees meer...]a zoals ik ben natuurlijk en sommige dingen kan ik niet meer goed met medicatie en andere dingen juist weer beter
17-08-2019

ADHD

Voorheen slikte is magistraal gemaakte dexamfetamine 2.5 mg. Dit omdat ik per inname 12.5 mg moet slikken. Sinds deze maand ben ik verplicht om over te stappen naar amfexa, omdat dexamfetamine 2.5 mg niet meer uitgegeven mag worden van de inspectie. Volgens de apotheker heeft amfexa dezelfde werking en zou er dus niets moeten veranderen. Amfexa doet wat het moet doen, [lees meer...]het haalt de scherpe randjes van mijn ADHD weg waardoor ik beter functioneer. Echter ervaar ik met amfexa meer bijwerkingen en is de werking weldegelijk anders. Als de amfexa 's avonds uitwerkt krijg ik hoofdpijn. Vaak is deze zo hevig dat ik moeite heb om licht en geluid te verdragen. Ik val moeilijker in slaap, ik heb gelukkig nog geen slapeloze nachten meegemaakt. Tijdens de werking van amfexa trillen mijn handen. Soms trillen deze zo hevig dat ik moeite heb om netjes te schrijven of mors ik het drinken uit mijn glas nog net voordat ik een slok heb kunnen nemen. Mijn eetlust is verdwenen, ik heb nergens trek in en ervaar geen gevoel van honger. Hierdoor moet ik mijzelf dwingen om iets te eten waardoor ik soms misselijk word. Als ik eet, moet het voedsel vochtig zijn omdat mijn mond erg droog is. Ik heb bijna geen speeksel meer in mijn mond waardoor ik iets simpels als brood niet kan doorslikken zonder een slok water. Ik heb zodra de amfexa in begint te werken last van hartkloppingen. Soms zijn deze zo hevig dat ik rond 130 slagen per minuut zit. Ik heb constant het gevoel dat ik bezig moet zijn. Niets doen is geen optie meer. Met de magistraal gemaakte dexamfetamine ervaarde ik een aantal van de bovenstaande bijwerkingen ook, echter waren deze in mindere mate aanwezig en ondervond ik daar minder last van. Omdat de amfexa word geleverd in een drukstrip, moet ik werken met een pillen doosje. Dit vind ik zelf niet prettig. Het splitten van deze tabletten is overigens erg gebruiksvriendelijk door de speciale vorm.
16-08-2019

ADHD

Lieve mensen we moeten in ACTIE komen, dit kan zo niet. We willen ons oude medicijn terug. Heel veel gezinnen gaan kapot hierdoor. Dit mogen jullie ons niet aan doen. Al deze verhalen................ verschrikkelijk, ik lees het met dikke tranen. Ik kan niet stoppen met huilen. Zoveel herkenning in de reacties die ik hier lees. Wij gaan hieraan onderdoor. Vanaf het moment[lees meer...] dat de apothekersassistente mij benaderd heeft, dat de Dex niet meer te verkrijgen was i.v.m een pattent, had ik al een naar onderbuik gevoel over Amfexa. Mede doordat de eigen bijdrage 50 euro per maand zou inhouden. En door een vreselijk omslachtig traject waarin je toch nog 20 euro per maand terug kan krijgen via een verzekering. Die in het leven is geroepen omdat er nog onderhandelingen over de vergoeding van Amfexa zijn. Ik heb al vaker meegemaakt dat door de hulpstoffen een medicijn anders kan werken of juist niet werkt . Vanmorgen toch maar besloten het te gaan halen, want ik ben bijna door mijn voorraad en functioneer helaas niet zonder. In dacht bij thuiskomst laat ik maar gelijk de verzekering bellen, om meer informatie in te winnen wat betreft de eigen bijdrage van Amfexa . Zonder `Z- index code` kon ze niks voor mij betekenen, of ik even de apotheker daarvoor wil benaderen was haar advies. Prima denk ik, ik zoek de z- index code zelf wel even op, als het mij niet lukt dan kan ik altijd nog bellen.En waar ik op stuit, mensen ik leef met jullie mee. Zo bizar deze verhalen, ze moeten ons medicijn terug geven. Ik wil niet terug naar mijn oude ik, die ik verafschuw dankzij een zware burnout. Een tijd waarin ik gevochten heb voor mijn leven. Dit is voor het eerst in al deze jaren(april 2013) dat ik mij zo goed voel!!! Ik heb PTSS en ik heb ADHD -ADD. Na dit alles gelezen te hebben van jullie, ben ik zo bang geworden. Ik heb gelijk de apotheker gebeld , om te melden dat ik de Amfexa direct terug kwam brengen. Want ik ben vreselijk bang voor alles wat ik hier lees. Mensen, ik wil jullie uit de grond van mijn hart bedanken. Dankzij al deze reacties is mij godzijdank een diep dal bespaard gebleven. Hoe moet ik verder leven zonder Dexamfetamine?
16-08-2019

ADHD

2.5mg generiek geeft mij een therapeutisch effect dit geeft mij alleen bijwerkingen en verderest niks. Appart dat iedereen dit beaamt en het toch dezelfde stof is daar geloof ik niks van. Het komt iniedergeval heel anders vrij in het lichaam
15-08-2019

ADHD

Ik zat op 3 x 10 mg dex, dit ging goed. Nu helaas op amfexa en het gaat helemaal niet goed. Ik geef mensen verkeerde namen , voel me verward depressief en overprikkeld en juiste slechtere concentratie. Nu kijken wat ik doen, amfexa is rotzooi!
15-08-2019

ADHD

Sinds kort gebruik de diagnose adhd geconstateerd bij mij. Door de dexamfetamine van de magistrale bereider ging het heel erg goed met mij. De toekomst had mij zoveel te bieden en ik kon zijn wie ik echt wil zijn. Ik kreeg te horen dat de dex werd vervangen door amfexa. Volgens deskundige zou dit precies de zelfde werking moeten hebben. Dus daar vertrouwde ik op. Ik heb am[lees meer...]fexa 4 dagen geprobeerd en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik echt moest stoppen omdat het heel erg slecht met mij ging. Ik probeerde de laatste 7,5 mg dexamfetamine die ik nog had en ik voelde mij weer als van ouds. Van de week nogmaals 1 tabllet amfexa geprobeerd en ik kreeg gelijk spijt. Gelukkig wist ik dat het de medicatie was die mij zo depressief maakt. Ik neem het echt niet meer en als noodoplossing gebruik ik tijdelijk de methylfenidaat 10mg. De werking is er kort maar heeft wel effect. Nog niet zoals de dexamfetamine maar het lijkt er wel meer op. Hopelijk vinden ze er een oplossing voor voor iedereen met dit zelfde probleem. Amfexa is voor mij verschrikkelijk.
14-08-2019

ADD

Verplicht over moeten stappen van dex 2.5 van pharmaline naar Amfexa, wat een Hell.. Enorm veel bijwerkingen en geen werking. Terug bij af qua Energie, concentratie, lichamelijke onrust (tiks) tijdens inwerken medicatie zweet aanvallen licht in mijn hoofd erg moe. Tot zeer weinig in staat, na 1 week is het verschil in huis al goed zichtbaar en heb ik mij al 1 x ziek moeten[lees meer...] melden voor werk icm duizeligheid. Ik wil nog steeds vanalles maar de bijwerkingen weerhouden mij. Hier zit ik (en met mij vast genoeg anderen) niet op te wachten. En de apotheek geeft aan dat 2.5 niet meer besteld mag worden. Hoe nu dan verder? Dit kan zo niet naar mijn idee. Dat ze er maar snel wat aan veranderen...
14-08-2019

ADHD

Moest ineens over naar Amfexa. Sindsdien is het een puinhoop. Dit is hoe ik me jaren geleden voelde toen alles in de soep liep en ik bijvoorbeeld over een wasje draaien de hele dag deed. Mijn telefoon en afstandbediening eindigen weer in de koelkast, als ik geluk heb dan, want dan vind ik ze in ieder geval dezelfde dag terug. Ik zou een heel verhaal willen schrijven ma[lees meer...]ar dit lukt me dus nu niet omdat ik het allemaal niet verwoord krijg. Dit is echt heel heel erg, wat een verschrikkelijke irritante puinhoop. Schijtfarmaceutische industrie!
12-08-2019

ADHD

Moest onverwacht zonder énige vorm van afstemming Amfexa gaan gebruiken. Mijn vooraadje dex van de centrale bereidingsapotheek was op en had dus geen keuze. Wat een ELLENDE! Ik heb 40 euro voor 30 tabletjes betaald die mij alleen maar vaagheid en opgefoktheid opleveren. Het oorspronkelijke recept ‘mag’ niet meer geleverd worden van de zorgverzekeraar / zorgautoriteit / ove[lees meer...]rheid? Dit kan niet waar zijn!!!
10-08-2019

ADHD

Irritatie, geen therapeutisch effect komt heel raar vrij gedurende de uren nadat ik het heb ingenomen. Hier bedoel ik mee dat ik begin te zweten en van korte duur prikkelig ben. Dit allemaal is wel te toleren mits het een therapeutisch effect zou geven. Bijwerkingen zijn toleerbaar maar geen therapeutisch effect te verkrijgen met verschillende doseringen. Dit is bij mij[lees meer...] wel te verkrijgen met dexamfetamine 2,5mg van de apotheek vind dit appart als hetzelfde stof is. Maar blijkbaar word het toch anders opgenomen.
06-08-2019

ADHD

Ik voelde me al een poosje niet goed. Niet mezelf. Heel de dag neerslachtig, nergens zin in, vlak, wil liefst hele dag in bed liggen en simpele TV kijken. Doodmoe maar kan niet slapen (te onrustig). Ben steeds om niets heel boos (bloedchagrijnig, terwijl ik zo'n happy camper ben van nature). Zocht het achter allerlei andere zaken. Blijkt nu: dit is exact ontstaan allemaa[lees meer...]l sinds ik amfexa gebruik. En nu ik rondkijk en vraag, zie ik ontzettend veel mensen met de zelfde ervaringen. Dexamfetamine gaf me rust, werkte goed, nagenoeg geen bijwerkingen. Maar sinds amfexa ben ik mezelf niet meer, allerlei klachten. Maar geen positieve effecten die het zou moeten geven. Radeloos, want heeft me al 1,5 jaar gekost aan juiste medicatie en dosering zoeken tot ik bij dex uit kwam. Nu verplicht om over te stappen op amfexa. Waardeloos. Dat wordt weer een nieuwe zoektocht, want dit werkt niet :-(
05-08-2019

ADHD

Dezelfde werkzame stof is kennelijk geen garantie voor een goed medicijn. De prijs blijkbaar ook niet. Ik heb me zelden zo slecht gevoeld, tot op het punt dat ik me vandaag heb moeten ziekmelden. Ik stop nog liever volledig dan dat ik ooit nog deze troep inneem. Amfexa is absoluut niet hetzelfde als de generieke versie van de apotheek.
02-08-2019

ADHD

Verplicht moest ik over op amfexa en van de Dex af. Echt bizar! Hoeveel bijwerkingen ik had.. ik wil me Dex terug..... en ook me leven!

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum