Amfexa

Methylfenidaat (308 meningen)
Medikinet (116 meningen)

07-12-2019

ADHD

Mei dit jaar begonnen met dex.. wat was ik blij en dankbaar.. bijwerking alleen een droge mond.. verder niks. Sinds 10 weken verplicht over op amfexa.. wat een hel.. Het leven voelt zinloos.. heb geen energie en zin om iets te doen.. ben bozig en zo snel geïrriteerd.. mijn gedachten vliegen weer alle kanten op. Geen rust meer.. continu het gevoel dat er onheil aankom[lees meer...]t.. Recept gekregen van psychiater met medische indicatie maar de apotheek verstrekt het gewoon niet.. maandag weer terug, ik hoop dan de langwerkende dex te mogen proberen (elvanse) Het maakt me verdrietig en boos dat ik eerst me zo goed voelde!! En dat dat nu van me afgenomen is..
03-12-2019

ADHD

veel medicatie gehad. langwerkende en kortwerkende vormen van methylfenidaat, dex 2,5, langwerkende dex , en nu amfexa. ik merk dat amfexa erg goed werkt. ik lijk mier nodig te hebben dan van de magistraal bereide des. het lijkt ook iets langer te werken. prima!
03-12-2019

ADHD

Amfexa het begin van het einde, bedankt voor de terugval!!!! Wil de oude weer terug. Amfexa is NEP. 2 jaar geen druppel meer gedronken
01-12-2019

ADD

Ik heb gedurende dit jaar met verschillende bereidingen Dexamfetamine te maken gekregen alvorens op Amfexa over te gaan. Deze eerdere bereidingen waren dezelfde mg, maar qua pil structuur heel anders (de ene pil verpulverde heel snel en was ook wat groter en de andere set pilletjes ronder, kleiner, onbreekbaar en had iets van een glans middeltje er overheen). Toen ik die[lees meer...] wissel meemaakte was ik tot mijn verbazing minder tevreden over de werking, iets dat ik moeilijk kan verkopen aan mijzelf aangezien dat toch wel 'tussen de oren' moet zitten. Met die insteek maar mij erbij neergelegd en ermee leren leven, wat ik nu ook weer van plan was voor de Amfexa. Echter.. nu met de Amfexa is dit verschil zoveel prominenter dat ik besloot te gaan google'n naar gebruikservaringen.. en ben zeer verrast over hoeveel mensen dit verschil blijkbaar ook opmerken. Wel jammer dat het nieuwe medicijn zoveel duurder is.. dat maakt dat kritiek vanuit de gebruikers snel af wordt gedaan als zijnde door financieel eigenbelang gedreven. Ik ben helaas geen farmaceut, en geloof het meteen dat het niet komt door verkeerde zouten of andersom draaiende isomeren etc etc :P maar kan het dan toch komen door samenstelling van de pil zelf? Dat door het bindmiddel en verdeling van de stof over het beschikbare oppervlakte de medicatie elders wordt afgebroken in het lijf? Naja ik roep ook maar dingen waar ik geen verstand van heb. Ik zou dan ook heel blij worden van een onafhankelijk onderzoek dat laat zien dat het geheel hetzelfde product betreft als de vertrouwde oude bereidingen. Want dat zou het uitgangspunt moeten zijn voor Amfexa, nabootsing van het middel en niet enkel de werkzame stof in het middel. (hoe raar dat ook klinkt).
30-11-2019

ADHD

Verplicht over gestapt van concerta naar amfexa Maar amfexa is het voor mij echt niet.. gebruik het nu 5maanden en 4x per dag 10mg ...voor iemand die absoluut geen structuur kent is dat erg moeilijk om de vaste tijden aan te houden .. erg vervelend vind ik mijn buien dat ik echt opgefokt raak en depressief en niet te vergeten mijn pijntjes overal spier/gewrichtspijn he[lees meer...]t is dat ik niks anders krijg anders had ik dat gedaan .. Misschien toch maar nieuwe afspraak maken met mijn huisarts .. voor verwijsbrief naar adhd centraal 😟
29-11-2019

ADHD

Eerder heb ik review geschreven bij de start best tevreden te zijn over Amfexa in vergelijking met de dex 2.5 mg. Werkte milder, meer in contact met mijn omgeving en niet zo'n hyperfocus. Dat was alleen de 1ste maand. Daarna kwamen de ADHD symptomen erger terug dan voor diagnose. In week 3 en 4 dacht ik het te verliezen en was echt waus. Ik moest na spoedconsult direct sto[lees meer...]ppen. Er is geen sprake van psychotische aanleg bij mij of in mijn familie. Ik zag of hoorde geen dingen die er niet waren, maar leek wel of ik naar mezelf aan het kijken was. Overgestapt naar Elvanse. Werkte super op mijn hoofd en geen bijwerkingen in mijn lichaam. Op dag 3 al op huisartsenpost beland met pols van 129 in rust en dan baal je dat het langwerkende is. Voor nood methylfenidaat Sandoz. Wat een opgefokt strandje werd ik daarvan zeg, druk, chaotisch en geïrriteerd. Na een maand ben ik gesloopt. Ben moe, weerstand is zwak. De bijwerkingen van de Amfexa heb ik gemeld bij mij bijwerking.nl. Godzijdank dex 2.5 magistrale bereide gekregen op medische noodzaak en ondanks dat ik pas op de halve dosering zit, voel ik me alweer een stuk stabieler. Merk het gelijk hoe gedetailleerd ik dingen weer kan doen. Nu opbouwen en bijkomen. Gebruik er wel propranolol bij voor hoge pols. Dit wil ik liever niet, maar zag een medicijnwissel nu niet zitten. We houden dit een tijd aan en daarna bespreken we of een overstap naar Welbutrin goed zal zijn. Iemand daar ervaring mee? Mijn apotheek verstrekt de dex aan mij, wordt vergoed uit mijn basisverzekering (250,-) zelf. Mijn zorgverzekeraar vraagt een bijdrage van 0.19,- per tablet wegens grondstoffen tekort. Nu gevraagd of dat nog geldt bij medische noodzaak. Volgende week hoor ik meer. Als dit blijft, ga ik natuurlijk kijken naar een andere zorgverzekeraar die geen eigen bijdrage vraagt.
26-11-2019

ADHD

Duizelig, boos, onrustige ogen, geen focus, onrustig lijf, koude pijnlijke armen en handen , tegen dingen aanlopen, dronken gevoel, geïrriteerd, steken achter de ogen, buikpijn, hoofdpijn. Voelt of ik de hele tijd in rollercoaster zit.
26-11-2019

ADHD

Ik gebruikte de Dex-amfetamine die op eigen recept gemaakt werd door mijn apotheek. Dit heeft mij de afgelopen 4 jaar erg goed geholpen. Een paar weken geleden, verplicht, over moeten stappen naar Amfexa. Sinds die tijd voel ik me neerslachtig, vermoeid en heb totaal nergens zin in of energie voor. Ik moest mezelf echt de dag door sleuren. Kwam er deze week pas achter dat [lees meer...]dit misschien wel door de (nieuwe) medicijnen kon komen. En inderdaad. Ik ben nu twee dagen gestopt en het neerslachtige gevoel is weg en ik heb weer energie! Ik ga het gesprek aan met mijn huisarts en de Apotheek. Als ik mijn oude medicijnen niet terug krijg dan maar zonder. In ieder geval niet, met die troep, Amfexa.
25-11-2019

ADHD

Dexamfetamine was de uitkomst voor mij! Toen moest ik over op Amfexa. Alleen maar ellende! Ik heb het gevoel dat ik al 2 weken op een adhd achtbaan zit qua emoties buien en concentratie is niets in balans. Waarom werkt het niet? Geen idee Ik word nu dus verplicht zonder medicatie door het leven te gaan. Wat betekent dat ik terugval in ongeorganiseerde ellende. Be[lees meer...]n benieuwd wie de gevolgen daarvan zal verantwoorden.
21-11-2019

ADHD

Gebruikte eerst dexamfetamine. Was daar zeer tevreden over. Niet over Amfexa.
20-11-2019

ADD

Bijwerkingen zijn zo heftig dat ik een lagere dosering moet gebruiken. Effectiviteit gaat daarmee sterk achteruit. Waardeloos dat Amfexa verplicht is, terwijl er met magistrale bereiding een goed werkend alternatief is.
19-11-2019

ADD

Ik moest verplicht over tot de Amfexa door de nieuwe regeling. Eerst zeiden ze dat het niet leverbaar meer was en daarna hoor ik dat het gewoon niet meer gegeven wordt aan mijn leeftijd. Ik ging dus op de Amfexa omdat ik niet anders kon. Na een maand Amfexa innemen heb ik gemerkt dat ik veel sneller aggressief, geïrriteerd en rusteloos ben. Ik heb een slap en zwaar gev[lees meer...]oel en ik merk niks van de positieve effecten. Mijn vorige medicijn (dexamfetamine 2.5mg) was geweldig en werkte erg goed. Ik had geen last meer van mijn ADD en kon heel goed werken en leren. Dit is erg jammer. Ik wil niet eens beginnen over de belachelijke kosten van de Amfexa
19-11-2019

ADHD

Na 10 jaar overgestapt van Ritalin naar Amfexa vanwege gewenning De 1e maanden nérgens last van gehad Op één gegeven moment steeds emotioneler, overal op willen reageren, steeds in conflicten terechtkomen wat nergens nodig voor was... De steeds terugkerende gedachte : Ik zou net zo goed dood kunnen zijn.....Terwijl ik niet depressief ben dat was voor mij de reden om[lees meer...] direct te stoppen met Amfexa.. Nu weer enkele weken op de Ritalin van Novartis en dat gaat prima, de gewenning is doorbroken en ik voel me weer zoals het moet Nooit meer Amfexa !

ADHD

Amfexa positieve invloed ... Dexamfetamine negatieve invloed ... Jaren lopen roepen last van de toevoegingen ... Was geen waar blablabla enz ... Blij nu met de amfexa 16x een halve ...

ADHD

Welkom in het Nederland anno 2019. Gebruik al 3 jaar 3x per dag Dexamfetamine en 4x 2,5 mg. Wat was ik er ontzettend blij mee! Voelde me rustiger en de positieve invloed op mn leven was zo fijn. 2 weken terug moest ik ineens over op Amfexa, want dat was hetzelfde. Nou niet dus. 3 dagen genomen, ben toen gestopt. Kreeg er woedeaanvallen van, werd mega depressief en het alle[lees meer...]rfijnste, overgeven. Heerlijk toen ik de tram uit moest rennen en naast het hokje er in 1x uitkwam. Gelijk bij de dokter langsgegaan en die beaamde dat ik gewoon weer terug moest naar de Dex. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ben zeer bekend nu met het kastje en de muur. Zorgverzekering kan niks doen en apotheek blijft stug volhouden dat het een landelijke maatregel is. Ik zou het alleen nog kunnen krijgen als ik kan aantonen dat ik er allergisch voor ben. Dit voelt ondertussen allemaal als afzetterij. Lekker goedkope shit, voor meer geld door mijn strot douwen en gewoon blijven volhouden dat het toch echt dezelfde werkzame stof is. Als ik de verhalen hier lees is dat dus overduidelijk NIET het geval. We gaan gewoon Amerika met zn alle achterna waar iedereen een slaaf is van de farmaceutische bedrijven.

ADD

Ik word er ook nog eens depressief van en krijg nekkrampen en hevige bijwerkingen. Het heeft tot nu toe sinds al 3 maanden helemaal NIETS gedaan behalve mijn leven im een goot gooien. Ik ben 17 en ik heb ADD en OCD. Ik woon vrijwillig in een woongroep voor mijn depressie en thuis situaties en eindelijk wanneer ik dacht dat ik mijn leven weer de goeie kant opgaat komt Amfex[lees meer...]a het allemaal verpesten. 3 hele maanden verprutst en kan geen nuttige therapie krijgen voor mijn progressie want het heeft geen zin als deze troep mij zo beroerd laat voelen. Ik wordt ook nog eens verplicht om deze medicatie te nemen. Alles valt weer uit elkaar. Dat de farma handel mensen die het nodig hebben gewoon zo snel laat stikken en hun leven bepalen. Dat kan toch niet?! Ritalin werkt ook niet voor mij en kreeg er ook depressieve klachten van, alleen heb ik met Amfexa ook nog eens veel minder concentratie en veel meer bijwerkingen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum