Ervaringen met Dexamfetamine

Narcolepsie (1 mening)

27-03-2014 | Man | 19
dexamfetamine (5mg)
PDD-NOS
Er is bij mij vorig jaar zomer PDD-NOS vastgesteld wat vooral gepaard gaat met dagdromen en slechte concentratie. Ik ben voor mijn concentratie problemen eerst begonnen met methylfenidaat. Dagelijks gebruikte ik 35 Mg verdeeld over 4 dosissen. Ik ben hier mee gestopt omdat het na 1.5-2 uur was uitgewerkt. Ook voelde ik me erg leeg, een soort zombie gevoel. Ook had ik las[lees meer...]t dat ik mij neerslachtig voelde voor een paar uur als het was uitgewerkt. Hierdoor samen met de psychiater besloten om over te stappen naar dexamfetamine. Ik ben eerst begonnen met 2 maal per dag 5mg. Omdat dit te weinig was na 1 week opgehoogd naar 2 maal per dag 7,5mg. Voor mij werkt dit prima. Kan mij beter concentreren, ben minder dromerig en heb minder last van externe prikkels en het werkt ook nog eens bijna 5 uur per dosis. Ook voel ik mij gewoon mijzelf, bij de methylfenidaat voelde ik me gewoon zwaar high, hierbij is dat gelukkig niet het geval. De enigste bijwerking die ik kan opnoemen is dat ik soms wat koude vingers heb als het begint te werken, maar dit is meestal na een uurtje weer weg getrokken.

14-11-2013 | Vrouw | 20
PDD-NOS
Ik slik nu sinds een aantal maanden Dex. bij 5 mg per keer voelde ik me onwijs onrust en nerveus, dus verlaagd naar 2,5 per keer. Dit valt echt onwijs mee, ik kan me veel beter concenteren op school. Alleen ik kan nauwlijks in slaap komen. ik doe er minsten 1,5 uur over om in slaap te vallen na dat ik ben gaan liggen, hierdoor ben ik over vermoeid en word ik al helemaal ge[lees meer...]k bij 1 dingentje. Hebben jullie hier tips voor?

20-02-2013 | Man | 41
PDD-NOS
Sinds 2 jaar de diagnose ASS. Mensen uit mijn omgevind van vroeger en nu hebben nooit iets gemerkt. Vroeger heb ik wel eens wat pilllen gehad voor allerlei dingen en ooit Trancene gehad wat behoorlijk hielp, helaas is dit een tijdelijk iets omdat het verslavend is, ik kan deze nu nemen voor een erg drukke, belangrijke dag maar dit komt zelden voor. Ons zoontje heeft al [lees meer...]een reeks middeltjes gehad en kreeg toen Ritalin wat goed werkte. Ik was aan de Zoloft en later een andere maar net alsof het niet meer werkte. Dus ook over op Ritalin en kreeg in de avond enorme terugklapper er van. Ons zoontje zat ondertussen in dagbehandeling, de psych was nog steeds van mening dat er niks was en dat zijn gedragsstoornis aan de omgevind lag en wilde uiteindelijk wel verwijzen naar een andere instelling om "zijn ongelijk" te kunnen bewijzen. En na enkele weken werd ASS met ODD gediagnosticeerd. Omdat ik me kapot voelde door de rebound vroeg ik me ook af wat hij ervan zou voelen, huilen, boos, en allerlei emoties tegelijk en door elkaar net als ik. Hij mocht Dexamfetemine proberen en dit bleek een heel goed effect te hebben, na enige weken kon hij weer naar een Renn4 Cluster4 school welliswaar maar toch. Ik moest wachten op een afspraak bij de psych (bijna een jaar zelfs) maar omdat ik een keer helemaal erdoor zat en een pilletje had gehad van ons zoontje en deze werkte in 10 minuten, had weer zin om te leven was niet meer teleurgesteld in alles. Dus heb ik ze nu 3 maal daags en de tijden maakt niet uit ik ben een laatslaper en heb niet meer moeite dan eerder. Ik kan overigens altijd slapen en waken vanwege oefening. Ik heb wel wat hoofdpijn dat ik jaren niet zovaak meer had dus daarom zocht ik en kwam ik uiteindelijk ook hier terecht. Ik vind echter de voordelen groot genoeg om de hoofdpijn voor lief te nemen. Wel blijft tot nu toe mijn voornemen wel dat ik Euthenasie wil vragen over 12 jaar dan wil ik plaatsmaken voor de nieuwe generatie op deze aardkloot :-) De eeuwige Burn-out blijft maar Dexamfetemine maakt alles wel dragelijker. Afgelopen dagen ben ik weer plannen aan het maken, solliciteren, klussen en weer to-the-point. Praten gaat makkelijker van A naar B in plaats van de vele omwegen en afdwalingen van het onderwerp. De puzzelstukjes vallen makkelijker op hun plek onder invloed van Dexamfetemine. Vroeger heb ik wel eens geblowt zonder enkel effect ook alcohol had meestal geen enkel effect, anderen zag ik veranderen en er gebeurde bij mij niks. Een enkele keer kan ik me herrineren dat ik wel wat voelde ervan maar niet voldoende dus dan maar niet. Misschien dat het daarom ook niet was te verwachten dat medicatie bij mij invloed zou hebben en daarom verbaasde het me dat dit medicijn wel invloed heeft wat ik zelf voel. Ik kan me beheersen en voel wanneer het uitgewerkt is. Wat het wel lastiger maakt is Diabetes en Hypoglycemie en daarbij hoog cholesterol wat een aantal symptomen versterkt of verzwakt want uiteraard wordt je prikkelbaar met een verkeerd bloedsuiker en deze middelen hebben ook een werking op de suikers in het bloed dus het is allemaal complex. Ik weet wel dat mijn geval weer apart is onder de aparte gevallen op deze manier. Ik moest meer verzadigd vet gaan gebruiken om de ratio in vetten in mijn lichaam goed te krijgen dus als alles andersom werkt had ik dit ook wel kunnen verwachten van andere middeltjes.