Ervaringen met Medikinet

ADHD (69 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (483 meningen)
Dexamfetamine (428 meningen)
Ritalin (406 meningen)
Methylfenidaat (401 meningen)
Amfexa (210 meningen)

Bojan Nikolik (30-12-2014)

07-02-2013 | Man | 27
ADD
Ik gebruik de medikinet nu bijna een jaar. Mijn opleiding verliep al wat stroever, omdat ik totaal geen overzicht heb en iedere prikkel binnenkrijg. Uiteindelijk ben ik gaan werking, waar ik toch wel heel veel last kreeg van het niet kunnen aan kunnen zetten tot actie, omdat ik steeds weg droom in mijn gedachten. Ik ging fouten maken op mijn werk, en raakte alleen maarmeer[lees meer...] gedemotiveerd. Ik Twijfelde zelfs of mijn HBO opleiding wel de juiste keus was. Jaren lang voelde ik mij al anders dan andere mensen. Het ene moment was ik ontzettend prikkelig en energiek (tot aan zeer agressieve gedachten in mijn hoofd) Bijvoorbeeld zeer geirriteerd raken van kinderen op vrijdag middag in de supermarkt, ik kon hier van binen van ontplfoffen, de gedachten die door mij heen gingen zal ik buiten wegen laten en het andere moment totaal op apegapen, vooral na mentale inspanning. Een hoorcollege is voor mij een straf, daar krijg ik niks van mee, hierdoor heb ik echt veel langer over alles qua school gedaan. Eigenlijk heb ik dit probleem altijd voor mezelf gehouden, tot dat ik mijzelf besefte wel een iets psychisch te kunnen hebben . Bij onderzoek bij de plaatselijke GGZ bleek ik ADD te hebben. Sindsdien gebruik ik de medicatie en heb ik vooral helderheid en rust in mijn hoofd. Waar ik vroeger moest oppassen om niet uit de slof te schieten, denk aan gat in een deur slaan, koppen wanneer ik zoveel woede voelde door de prikkels om mij heen. Voel ik mij nu rustig en kan ik mee rgenieten van sociale contacten, waar ik eerst misschien maar 1/4 van een verhaal mee kreeg lukt het mij nu toch veel beter om ook naar anderen te kunnen luisteren. Aanrakingen komen minder hard binnen, geluiden. Ik ben beter gaan presteren op het werk, waar ik eerst vreesde voor mijn baan, ben ik nu een van de drijvende krachten en blijk ik juist uitermate geschikt in mijn werk!. Ik slik nu in de ochtend 30mg en 6 uur later de 20 mg. Bij mij werkt het medicijn tussen de 5 en 6 uur, maar ik heb een snelle stofwisseling.

06-01-2021 | Man | 29
methylfenidaat (10mg)
ADD
Blij dat het bestaat, maar nog niks ideaals gevonden. Veel minder rebound dan Ritalin kortwerkend wel. Medikinet CR werkt bij mij maar 5 uur. Gebruik 5 mg. Concerta heeft deze lage dosis niet. Ik vind het jammer dat ik na 3 uurtjes ongeveer toch echt veel minder effect voel.

22-01-2016 | Vrouw | 33
methylfenidaat (30mg)
ADD
Dit medicijn heeft mijn leven veranderd (positief!). Pas op mn 32e de diagnose ADD gekregen en een jaar later gestart met deze medicatie. Lichte bijwerkingen gehad; de eerste week wat hoofdpijn en 1 dag zo licht in mn hoofd dat ik er misselijk van werd. Maar daarna eigenlijk niet meer. Ik merk dat wel een beetje zodra de pil uitwerkt, dan word ik wat trillerig en onrustig [lees meer...](=logisch). Maar sinds ik het slik ben ik veel kalmer, tevreden, happy, gefocused. Ik krijg dingen gedaan, kan echt klusjes achter elkaar afstrepen. Geen chaos meer in mijn hoofd. Ben er op mijn werk veel meer bij, tijdens vergaderingen ook duidelijk meer inbreng. Ik slik het om 7 uur en als het moet om half 2 weer, maar bijv weekenddagen soms ook helemaal niet. Gewoon wat nodig is. Feestdagen en visites kom ik fluitend en relaxed door. Wat ik niet had kunnen bereiken als ik dit in mn schooltijd had gehad...... Ik wil nooit meer zonder in ieder geval.

15-12-2014 | Man | 34
methylfenidaat (10mg)
ADD
Het eerste weekend liep redelijk vlot. Ik heb weinig ervaring momenteel aangezien ik mij pas heb laten testen op ADD. Zoals anderen ook wel zeggen is het een echte duw in de rug voor my. De bijsluiter lezen was voor mij de eerste test die ik deed, dit in combinatie met onze ongelooflijk actieve kinderen van 2 en 4 jaar op de achtergrond. resultaat: Lezen en inpikken op [lees meer...]dolle fratsen van mijn kinderen werd combineerbaar. Consequent handelen. geen chaos meer. Een goed gesprek echt beleven. Afwerken wat je bezig bent... gevolg--> zelfvertrouwen in stijgende lijn. Terug het gevoel hebben iets te betekenen... En wat vooral zalig is: rust in je hoofd en iedereen rond jou plukt er de vruchten van. Bij de pinken blijven is wel de boodschap. Iets impulsiever als ik er niet op let. Ik heb (nog) geen echte bijwerkingen. Meer dorst. Dosis is nog niet optimaal: na 2u15min is het momenteel uitgewerkt.

15-10-2013 | Man | 34
ADD
Ik gebruik sinds kort medikinet 10 mg tabletten. Hiervoor nooit iets gebruikt. Mijn hele leven heb ik het idee gehad dat ik 'anders' was dan anderen. En eindelijk na 34 jaar weet ik dat ik ADD heb. Ik heb gemerkt dat ik baat heb bij dit middel. Ik ben uitgeruster als ik uit bed kom. Ik kan me beter focussen op dingen die ik moet doen. En ben veel vrolijker en energieke[lees meer...]r. Normaal kon ik mijn bed niet uit komen en had ik vooral in deze tijd van het jaar een enorme dip. Die dip begon er te komen voordat ik met mijn medicatie van start ging maar is nu helemaal weg. Ik heb het gevoel dat ik meer mezelf ben dan ooit tevoren en voel me gelukkig. Ook tegenslagen kan ik veel beter handelen. En ik ben beter is staat om te handelen op momenten dat dat nodig is. Bijwerkingen heb ik wel, soms ben ik wat licht in mijn hoofd en je moet VEEL drinken. Dat heeft mijn psych tegen me gezegd en dat blijkt ook wel. Rebounds heb ik geen last van, ik word dan alleen moe maar dat is vrij normaal na de lange dagen die ik nu kan maken dankzij dit spul. (ik lig niet meer op de bank te luieren als ik vrij ben). Ik heb meer en vaker honger dan eerst dus met die eetlust werkt het bij mij kennelijk andersom.

24-07-2020 | Man | 40
methylfenidaat (20mg)
ADD
Om beter met mijn ADD te leven is een periode gebruik van medikinet geprobeerd. Ik kon evengoed een suikerpil eten, er was geen effect en geen bijwerkingen op te merken. Rebound heb ik ook helemaal niet ervaren. Zelf merkte ik niets, vrienden en familie merkten niets en concentratie verbeterde ook niet. Uiteindelijk niet meer gebruikt omdat het gewoon niets doet bij mij.

11-05-2023 | Vrouw | 41
methylfenidaat (30mg)
ADD
Sinds kort de diagnose ADD gekregen op mijn 41ste na levenslange struggles. Deze medicatie is een enorme game-changer voor mij gebleken! Ik ben hier zeer positief over! Ik slaap beter doordat ik overdag normale energie weer heb om dagelijkse zaken op te pakken, meer motivatie en energie om te sporten - minder drang naar ongezonde suikers, minder impulsief etc. Ik ben gewoo[lees meer...]n energieker, kom beter de dag door , focus is beter, meer rust in mijn hoofd. Ben zeer tevreden. Voor mensen met ADD dus wat mij betreft echt een aanrader…

26-02-2017 | Vrouw | 47
methylfenidaat (27mg)
ADD
Top fijn en prettig. Ik gebruik dit middel voor Add/Adhd. Ik merk een betere stoelgang. Dat is een echte plus. Goede concentratie en helder. Negatief: kaakspanningen drogemond eetlust problemen en wat downgevoel. Dit is voor mij echter niet problematisch. Ik slik het dagelijks. Getracht niet in het weekeinde te nemen, maar dat zorgde voor een nare eerste dag medicatie. D[lees meer...]uizelig emoties wiebelig. Ik ben blij met het medicijn. Concerta was voor mij minder effectief en mijn emoties waren uit balans. Ik ben pas op 45 jaar gediagnosticeerd met Add en AdHd. Wist ik dit vroeger maar en had ik de medicatie toen maar...