Medikinet

ADD (32 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Autisme (3 meningen)
Syndroom van Asperger (0 meningen)

Concerta (437 meningen)

Bojan Nikolik (30-12-2014)

29-05-2019

02-05-2019

ADHD

Ik nam dit voor het verbeteren van mijn concentratie en daarvoor hielp het ook allen had ik te veel bijwerkingen waarvan ik veel last had dus ben ik er mee gestopt en concerta gaan slikken.
17-01-2019

ADHD

doordat deze capsule maar 8 uur werkt, kreeg ik de rebound als ik uit school kwam en daardoor mijn huiswerk niet (goed) maakte.
09-01-2019

ADHD

Algemene ervaring zoals bij iedereen met ADHD ik hoorde de symtomen van een vriend van mij en concludeerden dat ik deze ook had en ben hierdoor naar de huisarts gegaan en kreeg de constatering dat ik ADHD had en medikinet moest slikken.
01-10-2018

ADD

Werkt goed voor concentratie op school, zorgt er wel voor dat ik vaak verdrietig ben en negatief zelfbeeld krijg.
29-08-2018

ADHD

Met zelfdiagnose naar psychiater (geen psychotherapeut) gestapt: klachten depressie adhd. Zij heeft eigenlijk zonder veel vragen onmiddelijk Spiralexa + Medikinet voorgeschreven. Heb Spiralexa nog niet geprobeerd. De Medikinet wel. Je voelt echt je bloeddruk stijgen en je spieren verstijven. Geeft meer het gevoel van strak staan, dan van gefocusd.
22-08-2018

Medikinet (methylfenidaat)

Genomen om mij beter te concentreren, ik loop al jarenlang een neuroloog, ook een tremor aan mijn nek. Letterlijk alles geprobeerd, tegen migraine, psycholoog, .... Toch nog eens een vorm van rilatine geprobeerd, ervoor had ik dit echter maar een paar dagen genomen, omdat ik hierdoor echt vele angstiger wordt als ervoor. Nog steeds wel heel veel last van direct o[lees meer...]verstrest, mijn angst is geen paniek, maar alles verkrampt en zeer moe en leeg in mijn hoofd. Ik voel wel dat de concentratie zeer sterk gestegen is, vooral de individuele concentratie, luisteren naar iemand anders is ook wel gestegen, maar het lijkt soms of ik nog even verkrampt ben als vroeger om te reageren. Misschien komt dit ook door de werking op de noradrenaline en moet mijn lichaam nog de balans vinden. Ik heb ook heel erg hard moeten huilen de eerste dagen van gebruik, maar meer zelf getriggerd, omdat ik voelde dat ik het nodig had. Geen depressieve klacht ofzo Over de paar weken over het algemeen wel tevreden, en we zullen zien wat de toekomst geeft. Ik hoop dat ik met behulp van dit en de toegenomen concentratie, meer zaken op orde krijg en zo mijn chaos in mijn hoofd, en gespannenheid onder controle ga krijgen. Dit kan enkel de toekomst uitwijzen.
01-07-2018

ADD

Kreeg van de huisarts medikinet voorgeschreven ipv ritalin want ritalin voelde als een trein, zo snel gingen mijn emoties heen en weer en ritalin had bijwerkingen als hoofdpijn en boosheid. Medikinet werkt lang en houdt mijn humeur in balans, laat mijn dwanggedachten afnemen , zorgt voor een ‘ i dont give a fuck ‘ houding en ik voel me mentaal sterker plus een betere[lees meer...] concentratie en meer sociaal. En dat na enkele dagen.. wauw
19-06-2018

ADD

Voor mijn concentratieproblemen kreeg ik eerst gewone rilatine voorgeschreven zonder gereguleerde afgifte, maar door de pieken kreeg ik zeer veel bijwerkingen zoals misselijkheid en extreme nervositeit. De dokter heeft mij dan deze pillen voorgeschreven. Ik krijg nog steeds bijwerkingen, en vooral braakneigingen eenmaal de pil begint te werken (na een halfuur ongeveer), ma[lees meer...]ar na ongeveer 30 minuten tot 1 uur verminderen deze bijwerkingen sterk. De symptomen zijn alvast minder extreem dan bij de niet-gereguleerde afgifte. Wat me ook opvalt is dat deze medicatie ook inwerkt op je stoelgang (wat niet per se slecht is)
14-06-2018

ADHD

Ik heb al een tijd de diagnose van ADD maar heb hier vroeger nooit iets voor ingenomen omdat mijn moeder en ik allebei zo liefst mogelijk eerst natuurlijke middelen proberen. Dus ik neem al van jongs af aan dagelijks omega-3, glycine-magnesium en ginseng tabletten. Ik heb in 2016 ook neurotherapie gevolgd om mij nog meer te helpen met mijn symptomen. Dit werkte voor een [lees meer...]tijd goed, vooral op het vlak van het constant vermoeid zijn. Ik ben wel met deze therapie gestopt omdat ik, zoals met veel dingen, er geen zin meer in had. De symptomen die ik vooral heb zijn vergeetachtigheid, vermoeidheid, ik ben heel chaotisch, ik kan heel gevoelig zijn aan sommige dingen en kan soms ook heel fel reageren, ik kom vaak afwezig over en heb last met grotere projecten af te maken en/of er consequent mee bezig zijn. Allemaal dingen waarmee ikzelf nooit heel veel last van heb gehad. Soms had ik het emotioneel wel moeilijk, maar wie niet denk ik dan? Ik deed het altijd goed op school, hoewel ik steeds vergat wanneer er een test of een taak was, heb ik het altijd kunnen redden aangezien ik snel dingen begrijp en meestal oplette in de les en dit was genoeg voor mij. Het enige waarmee ik wel last mee heb is dat ik vaak niet wordt begrepen door andere mensen, simpelweg omdat ik totaal anders denk, wat best vervelend kan zijn voor zowel mezelf maar ook hen. Wat ik dus wil zeggen is dat ik mij nooit slecht heb gevoeld over het feit dat ik ADD heb en met mijn 'symptomen' wel kon omgaan. In december 2017, kreeg ik het wel moeilijk. Ik kreeg plots verschrikkelijke stemmingswisselingen. Dit had ik ervoor ook al wel maar niet zo drastisch en zeker niet zo regelmatig. Dit is trouwens nu nog steeds gaande. Ik heb er een tijdje mee gezeten en dacht zelfs even dat ik misschien een bipolaire stoornis had. Uiteindelijk heb ik hulp gezocht bij mijn moeder, die dacht dat het een goed idee zou zijn als ik naar een neuropsychiater (die gespecialiseerd is in ADD, ADHD en authisme) zou gaan om mijn emotionele problemen aan te kaarten en eraan te werken. Na enkele testen werd er dus alweer vastgesteld dat ik inderdaad AD/HD (gecombineerd type) heb. Dit wist ik al. Nu in de plaats van eerst therapie voor te stellen, of eender wat, schreef de psychiater onmiddelijk Medikinet voor. Hij zei dat dit mij ging helpen op school, etc. Hoewel ik dacht dit niet nodig te hebben, aangezien ik niet ging voor concentratieproblemen maar omdat ik mij mentaal enorm slecht voelde, heb ik het toch een kans gegeven. Een week duurde dit. Ik vond het vreselijk. Ik zat stil achter de schoolbanken de eerste 2u na inname en voelde me totaal niet mezelf en de volgende 2u was ik helemaal hyperkinetisch. Dit bovenop het feit dat ik me om te beginnen al niet goed voel bij pillen slikken. Toen ik dit vertelde aan de psychiater, stelde hij ook niets anders voor en stond erop dat ik de pillen zou blijven nemen. Ik heb dit niet gedaan. Ondertussen slik ik nog een extra supplement (NMDA Relief) wat mij effectief helpt met de klachten die ik had (de extreme stemmingswisselingen). Ik blijf erbij dat de natuurlijke dingen die ik inneem, beter werken voor mij dan 'echte' medicijnen. Deels ook omdat ik me hier veel beter bij voel aangezien er geen bijwerkingen zijn en mij veiliger voel. Ik raad dan ook iedereen aan om eerst dit te proberen voor je allerlei pillen gaat slikken, die meer kwaad dan goed doen. Ik haal de mijne ofwel uit de natuurwinkel ofwel van internet. Medikinet was zeker en vast niet goed voor mij. En die psychiater al evenmin.
05-10-2017

Chronische depressie

medikinet geeft mij weer het gevoel dat ik leef. ik weet, het is een vervalst gevoel, maar na 8 helse jaren en het gebruik van tientallen soorten antidepressiva slikken en zelfs ElectroConvulsieTherapie, diverse psychiatrische opnames, allemaal zonder veel succes en loodzwaar, is dit een verademing. Ik ben niet alleen veel minder moe, kan ook meer aan en ben zowaar soms go[lees meer...]egezind en energiek. Zelfs mijn Failed Back Surgery Syndrom (3 mislukte operaties en gebruik van opoiden) is iets draaglijker. Ik hoop wel dat Medikinet veilig is (ik gebruik het volgens doktersvoorschrift maar je weet nooit), al kan het me op dit moment eigenlijk effe geen fluit schelen.
25-08-2017

ADD

ik heb deze medicatie nu al 10 jaar lang gebruikt op een dagelijkse basis. en heb hier een erg verdeelde mening over gekregen. de medicatie werkt erg goed, beter dan ritalin, concerta en equasim. vanaf het eerste gebruik was er geen eetlust. en bij het uitwerken raak je in een euforische staat, gevolgd door een zware down. deze medicatie werkt 8 uur lang door, onafhankeli[lees meer...]jk van mijn dosis. dit betekent dus ook 8 uur lang (en soms zelfs 10) compleet geen slaap. de eerste 3 jaren bleef het op deze bijwerkingen. echter zijn er na die 3 jaar langzaam steeds meer bijwerkingen naarboven komen kruipen, die mij ernstige zorgen baren. waaronder onregelmatig hartritme, wat ik ook voel, en vaak te snelle hartkloppingen (heb recent een hart en long onderzoek laten doen en ze zijn wel nog kerngezond) ook kan ik het plotseling heel heet krijgen, duizelig, gevolgd door een gevoel van extreme misselijkheid. wanneer ik soms focus op iets zie ik het eerder dubbel of wazig dan scherp. (dit is nieteens de helft van de waslijst) deze medicatie is superslecht voor je lichaam op lange termijn, het verandert ook je persoonlijkheid, bijna alsof je een masker op doet. medikinet is zeker aan te raden als je je wil concentreren zonder de bijwerkingen erg te voelen, maar NIET op regelmatig gebruik!! het is tevens erg moeilijk om ermee te stoppen, en erg duur.
30-03-2017

30-03-2017

29-03-2017

ADD

deze Medikinet pillen werken zogezegd 8 uur. ik merk wel dat het laatste uurtje daarvan de werkzaamheid een stuk minder is. deze pillen zijn wel optimaal om gedurende een school/werkdag te kunnen concentreren en daarna geen invloed ervan te hebben. Wel uitkijken met autorijden als je de pillen al een tijdje niet genomen hebt ivm vakantie of zoiets!
26-02-2017

ADD

Top fijn en prettig. Ik gebruik dit middel voor Add/Adhd. Ik merk een betere stoelgang. Dat is een echte plus. Goede concentratie en helder. Negatief: kaakspanningen drogemond eetlust problemen en wat downgevoel. Dit is voor mij echter niet problematisch. Ik slik het dagelijks. Getracht niet in het weekeinde te nemen, maar dat zorgde voor een nare eerste dag medicatie. D[lees meer...]uizelig emoties wiebelig. Ik ben blij met het medicijn. Concerta was voor mij minder effectief en mijn emoties waren uit balans. Ik ben pas op 45 jaar gediagnosticeerd met Add en AdHd. Wist ik dit vroeger maar en had ik de medicatie toen maar...

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum