Ervaringen met Medikinet

ADHD (69 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (483 meningen)

Bojan Nikolik (30-12-2014)

02-06-2016 | Man | 8

13-01-2023 | Vrouw | 10
ADD
We zijn begonnen met 10 mg en zagen al een verbetering in werkhouding op school , taakjes afmaken en langer aan iets kunnen werken in de klas. Zoon zag énorm op tegen de lange dagen op school. Sinds kort is de medicatie verhoogd naar 20 mg en we weten niet wat we meemaken. Een super vrolijk kind die opeens weer wil leren en nu aangeeft dat de dagen op school voorbij vl[lees meer...]iegen! Slapen was altijd al een probleem en dat is niet minder geworden maar de stemming en de hoeveelheid energie is goed en stabiel.

01-08-2021 | Man | 13
methylfenidaat (30mg)
ADD
Geen enkel effect. Niet positief, maar ook niet negatief

01-10-2018 | Vrouw | 15
ADD
Werkt goed voor concentratie op school, zorgt er wel voor dat ik vaak verdrietig ben en negatief zelfbeeld krijg.

18-12-2023 | Vrouw | 16
methylfenidaat (40mg)
ADD
Tot 5 havo mijn examenjaar heb ik altijd moeite gehad met het halen van voldoendes, had het idee dat mijn hoofd anders was dan die van andere klasgenoten die dan een 8 haalden en ik een onvoldoende. In de laatste toetsweek moest ik zo hard mijn best doen dat ik van vroeg tot laat dagenlang leerde. Dit jaar ben ik onderzoek gaan doen en er kwam add uit, we hadden gelijk bes[lees meer...]loten om voor medicatie te gaan. Ik begon toen het schooljaar weer startte na de zomervakantie, waarin ik de eerste 2 weken last had van bijwerkingen die ongeveer na maand over waren en het resultaat was duidelijk zichtbaar na mijn eerste toetsweek waarin ik gelijk allemaal zevens en achten had gehaald. Daarna overgestapt op een langer werkend medicijn, wat voor mij geen toegevoegde waarde had en de bijwerkingen alleen maar erger maakten. Nu sinds 3 weken geleden ongeveer teruggegaan op medikinet, weer alle bijwerkingen helaas opnieuw. Waar ik het meeste van last heb en blijf hebben is het misselijk zijn, als ik misselijk word dan neem ik iets kleins te eten en daarna gaat het weer, maar na het eten van iets groters of het avondeten wordt ik heel misselijk. Het misselijk worden van eten zorgt dat ik niet alle vrijheid meer heb die ik eerst wel had. De spijt is dus heel groot van het overstappen van de langere versie. Ik ben nu opzoek naar een oplossing Blij met de resultaten maar niet met de bijwerkingen

10-10-2016 | Vrouw | 17
methylfenidaat (50mg)
ADD
Ik weet sinds een jaar dat ik ADD en ADHD heb, en gebruik sindsdien ook medicijnen hiervoor. Ik gebruik ze niet dagelijks, alleen als ik me echt moet kunnen concentreren voor school.

22-06-2021 | Vrouw | 18

03-12-2016 | Vrouw | 18
ADD
Ik gebruik deze medicatie nog niet zo lang maar ik heb de laatste tijd last van bijwerkingen. Ik ben misselijk, hoofdpijn, slaperigheid (ik slaap al bijna 3 dagen aan een stuk) ik heb geen eetlust, heb de hele week bijna niets gegeten, ben bijna 1kg afgevallen.., Ik heb af en toe last van een vastgekrampte kaak. Ik neem ook sertraline tegen angststoornis en depressie maar[lees meer...] ik heb het gevoel dat deze minder gaan werken. Mijn concentratie is wel beter maar van korte duur. Aangezien ik medikinet nog niet superlang gebruik hoop ik dat de bijwerkingen wel verminderen

17-06-2013 | Man | 19
methylfenidaat
ADD
Ik heb altijd al medcijnen geslikt voor m'n ADD. Begonnen met Ritalin op jonge leeftijd, dat werkte redelijk, maar niet lang genoeg. Toen Concerta 36mg, wat een rampenspul. De concentratie was beter maar ik at niets meer en was heel erg down. Daarna Medikinet geprobeerd, maar dit was het ook niet. Ik gebruikte de 30mg met verlengde afgifte (CR). Je wordt er wazig van en de[lees meer...] concentratie is niet geweldig. Tussendoor nog 2 andere varianten geprobeerd maar dit was het ook niet. Ben weer overgestapt op Ritalin, alleen niet op dagelijkse basis maar wanneer ik het echt nodig heb. Mijn advies is bij deze medicijnen; kijk na 3 weken of het werkt en gebruik het alleen als je het echt nodig hebt. Als je genoeg ervaring hebt met verschillende medicijnen en de inwerktijd kun je voor je zelf beslissen of je het nodig hebt of niet.

25-08-2017 | Man | 20
methylfenidaat (40mg)
ADD
ik heb deze medicatie nu al 10 jaar lang gebruikt op een dagelijkse basis. en heb hier een erg verdeelde mening over gekregen. de medicatie werkt erg goed, beter dan ritalin, concerta en equasim. vanaf het eerste gebruik was er geen eetlust. en bij het uitwerken raak je in een euforische staat, gevolgd door een zware down. deze medicatie werkt 8 uur lang door, onafhankeli[lees meer...]jk van mijn dosis. dit betekent dus ook 8 uur lang (en soms zelfs 10) compleet geen slaap. de eerste 3 jaren bleef het op deze bijwerkingen. echter zijn er na die 3 jaar langzaam steeds meer bijwerkingen naarboven komen kruipen, die mij ernstige zorgen baren. waaronder onregelmatig hartritme, wat ik ook voel, en vaak te snelle hartkloppingen (heb recent een hart en long onderzoek laten doen en ze zijn wel nog kerngezond) ook kan ik het plotseling heel heet krijgen, duizelig, gevolgd door een gevoel van extreme misselijkheid. wanneer ik soms focus op iets zie ik het eerder dubbel of wazig dan scherp. (dit is nieteens de helft van de waslijst) deze medicatie is superslecht voor je lichaam op lange termijn, het verandert ook je persoonlijkheid, bijna alsof je een masker op doet. medikinet is zeker aan te raden als je je wil concentreren zonder de bijwerkingen erg te voelen, maar NIET op regelmatig gebruik!! het is tevens erg moeilijk om ermee te stoppen, en erg duur.

29-03-2017 | Man | 20
ADD
deze Medikinet pillen werken zogezegd 8 uur. ik merk wel dat het laatste uurtje daarvan de werkzaamheid een stuk minder is. deze pillen zijn wel optimaal om gedurende een school/werkdag te kunnen concentreren en daarna geen invloed ervan te hebben. Wel uitkijken met autorijden als je de pillen al een tijdje niet genomen hebt ivm vakantie of zoiets!

01-07-2018 | Vrouw | 21
ADD
Kreeg van de huisarts medikinet voorgeschreven ipv ritalin want ritalin voelde als een trein, zo snel gingen mijn emoties heen en weer en ritalin had bijwerkingen als hoofdpijn en boosheid. Medikinet werkt lang en houdt mijn humeur in balans, laat mijn dwanggedachten afnemen , zorgt voor een ‘ i dont give a fuck ‘ houding en ik voel me mentaal sterker plus een betere[lees meer...] concentratie en meer sociaal. En dat na enkele dagen.. wauw

17-08-2021 | Man | 22
methylfenidaat (60mg)
ADD
Ik ben als kind begonnen met deze soort medicatie de eerst paar jaar ging het goed en rond mijn 16 merkte ik dat ik sociaal niet meekwam als ik mijn medicatie slikte. Hierdoor had ik het gevoel dat ik moest kiezen tussen gelukkig zijn en mijn diploma halen

19-06-2018 | Vrouw | 23
ADD
Voor mijn concentratieproblemen kreeg ik eerst gewone rilatine voorgeschreven zonder gereguleerde afgifte, maar door de pieken kreeg ik zeer veel bijwerkingen zoals misselijkheid en extreme nervositeit. De dokter heeft mij dan deze pillen voorgeschreven. Ik krijg nog steeds bijwerkingen, en vooral braakneigingen eenmaal de pil begint te werken (na een halfuur ongeveer), ma[lees meer...]ar na ongeveer 30 minuten tot 1 uur verminderen deze bijwerkingen sterk. De symptomen zijn alvast minder extreem dan bij de niet-gereguleerde afgifte. Wat me ook opvalt is dat deze medicatie ook inwerkt op je stoelgang (wat niet per se slecht is)

06-06-2021 | Vrouw | 24

28-07-2016 | Vrouw | 26
ADD
Medikinet werkte bij mij de eerste 2 weken goed. 10 mg per dag 1 capsule 's morgens. Na de 2 weken helaas geen effect... Eerste 8 dagen heel last gehad van bijwerkingen, diarree, 8 dagen niet gegeten, slapen ging goed. Verder werkte het perfect, maar helaas erg kort... Na 3 weken heb ik tijdens de medikinet ritalin (methylfenidaat) gebruikt, omdat ik 's morgens erg ne[lees meer...]rveus was als de medikinet begon te werken. Helaas kreeg ik na een paar dagen last van korte psychoses.... hiermee meteen gestopt en overgestapt naar concerta 36 mg.... Deze deed 5 dagen goed zijn werk, maar ook daarna geen effect meer. Nu gebruik ik sinds 22 juli Amfexa 2x 5 mg per dag. Eerste 3 dagen gingen top! Nu merk ik dat het alweer minder wordt...