Ervaringen met Medikinet

ADD (41 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (483 meningen)

Ik ben tegen harddrugs

01-08-2021 | Man | 13
methylfenidaat (30mg)
ADD
Geen enkel effect. Niet positief, maar ook niet negatief

24-07-2020 | Man | 40
methylfenidaat (20mg)
ADD
Om beter met mijn ADD te leven is een periode gebruik van medikinet geprobeerd. Ik kon evengoed een suikerpil eten, er was geen effect en geen bijwerkingen op te merken. Rebound heb ik ook helemaal niet ervaren. Zelf merkte ik niets, vrienden en familie merkten niets en concentratie verbeterde ook niet. Uiteindelijk niet meer gebruikt omdat het gewoon niets doet bij mij.

14-06-2018 | Vrouw | 18
methylfenidaat (10mg)
ADHD
Ik heb al een tijd de diagnose van ADD maar heb hier vroeger nooit iets voor ingenomen omdat mijn moeder en ik allebei zo liefst mogelijk eerst natuurlijke middelen proberen. Dus ik neem al van jongs af aan dagelijks omega-3, glycine-magnesium en ginseng tabletten. Ik heb in 2016 ook neurotherapie gevolgd om mij nog meer te helpen met mijn symptomen. Dit werkte voor een [lees meer...]tijd goed, vooral op het vlak van het constant vermoeid zijn. Ik ben wel met deze therapie gestopt omdat ik, zoals met veel dingen, er geen zin meer in had. De symptomen die ik vooral heb zijn vergeetachtigheid, vermoeidheid, ik ben heel chaotisch, ik kan heel gevoelig zijn aan sommige dingen en kan soms ook heel fel reageren, ik kom vaak afwezig over en heb last met grotere projecten af te maken en/of er consequent mee bezig zijn. Allemaal dingen waarmee ikzelf nooit heel veel last van heb gehad. Soms had ik het emotioneel wel moeilijk, maar wie niet denk ik dan? Ik deed het altijd goed op school, hoewel ik steeds vergat wanneer er een test of een taak was, heb ik het altijd kunnen redden aangezien ik snel dingen begrijp en meestal oplette in de les en dit was genoeg voor mij. Het enige waarmee ik wel last mee heb is dat ik vaak niet wordt begrepen door andere mensen, simpelweg omdat ik totaal anders denk, wat best vervelend kan zijn voor zowel mezelf maar ook hen. Wat ik dus wil zeggen is dat ik mij nooit slecht heb gevoeld over het feit dat ik ADD heb en met mijn 'symptomen' wel kon omgaan. In december 2017, kreeg ik het wel moeilijk. Ik kreeg plots verschrikkelijke stemmingswisselingen. Dit had ik ervoor ook al wel maar niet zo drastisch en zeker niet zo regelmatig. Dit is trouwens nu nog steeds gaande. Ik heb er een tijdje mee gezeten en dacht zelfs even dat ik misschien een bipolaire stoornis had. Uiteindelijk heb ik hulp gezocht bij mijn moeder, die dacht dat het een goed idee zou zijn als ik naar een neuropsychiater (die gespecialiseerd is in ADD, ADHD en authisme) zou gaan om mijn emotionele problemen aan te kaarten en eraan te werken. Na enkele testen werd er dus alweer vastgesteld dat ik inderdaad AD/HD (gecombineerd type) heb. Dit wist ik al. Nu in de plaats van eerst therapie voor te stellen, of eender wat, schreef de psychiater onmiddelijk Medikinet voor. Hij zei dat dit mij ging helpen op school, etc. Hoewel ik dacht dit niet nodig te hebben, aangezien ik niet ging voor concentratieproblemen maar omdat ik mij mentaal enorm slecht voelde, heb ik het toch een kans gegeven. Een week duurde dit. Ik vond het vreselijk. Ik zat stil achter de schoolbanken de eerste 2u na inname en voelde me totaal niet mezelf en de volgende 2u was ik helemaal hyperkinetisch. Dit bovenop het feit dat ik me om te beginnen al niet goed voel bij pillen slikken. Toen ik dit vertelde aan de psychiater, stelde hij ook niets anders voor en stond erop dat ik de pillen zou blijven nemen. Ik heb dit niet gedaan. Ondertussen slik ik nog een extra supplement (NMDA Relief) wat mij effectief helpt met de klachten die ik had (de extreme stemmingswisselingen). Ik blijf erbij dat de natuurlijke dingen die ik inneem, beter werken voor mij dan 'echte' medicijnen. Deels ook omdat ik me hier veel beter bij voel aangezien er geen bijwerkingen zijn en mij veiliger voel. Ik raad dan ook iedereen aan om eerst dit te proberen voor je allerlei pillen gaat slikken, die meer kwaad dan goed doen. Ik haal de mijne ofwel uit de natuurwinkel ofwel van internet. Medikinet was zeker en vast niet goed voor mij. En die psychiater al evenmin.

04-08-2016 | Man | 7
methylfenidaat (5mg)
ADHD
volgens mijn ex en artsen heeft mijn zoon ADHD, in mijn ogen is hij gewoon wat te druk. Bij mij krijgt hij de medicatie niet, en dat gaat altijd goed. als ik hem ophaal krijg ik een zoon, die ik niet zo ken. mijn ex kan mijn zoon gewoon niet aan, heeft meer oog voor mijn andere zoontje, das echt een moederskindje. Mijn oudste zoon krijgt bij mijn ex gewoon niet de aandacht[lees meer...] die hij verdient. tv is heel makkelijk.

01-12-2014 | Man | 13
PDD-NOS
mijn zoon van 13 jaar slikt nu ongeveer een jaar concerta , helaas had hij hierdoor bijna tot geen eetlust dus i.o. met specialist besloten om het weekend over te stappen op medikinet met een werking van 8 uur. sinds hij dit slikt heeft hij er last van paniekaanvallen. na inname wordt hij onrustig, krijgt hij hartkloppingen en vaak een paniekaanval. als de medicijnen zijn [lees meer...]uitgewerkt wordt hij weer zichzelf, erg druk maar geen last van paniek. omdat hij een aantal keer zo'n paniekaanval hft gehad is hij ook op school niet meer rustig omdat hij bang is om weer een paniekaanval te krijgen. wij zijn er nu mee gestopt en gaan dit nooit meer gebruiken.

10-10-2012 | Vrouw | 15
ADHD
Ik heb een tijdje medikinet gebruikt toen ik in de 2e zat( middelbare) maar ben snel gestopt omdat ik er een gehaast gevoel van kreeg en hartkloppingen... Verder kon ik me wel heel goed concentreren, en daarom ben ik er ook mee begonnen, ik heb add/adhd en kan me voor geen meter concentreren. Maar ik voelde me als de pil was uitgewerk ook heel slecht, depri maar vooral moe[lees meer...], ik was constant aant gapen. Verder op school was ik ook minder sociaal dan normaal. Van de psychoog mog ik kiezen: goede cijfers halen en goed concentreren, maar me heel slecht en depressief voelen. Of: slecht concentreren, gemiddelde cijfers halen en socialer en happier zijn. Ik koos voor het laatste.. En nu gebruik ik strattera al een week, maar merk nog niks want dat komt pas na 6weken.

21-07-2012 | Man | 6
ADHD
Mijn dochter van 6 gebruikt nu een week medikinet, maar merk weinig verschil. vind haar zelfs nog meer aandacht vragen als daarvoor en zoals gezegd werd, dat ze meer open zal staan voor anderen? Merk ik weinig van. Of haar dosis van 10 mg is te laag, maar ze is nog zo jong dat je ook niet weet of ik wel hoger wil proberen. Ze heeft ook veel slapeloze nachten en droomt veel[lees meer...], ik heb mijn twijfels.

18-06-2012 | Man | 11
ADHD
hierbij wil ik reageren op de laatste reactie, die ik op mijn vorige bericht heb gekregen, wij, mijn vriend en ik hebben besloten om het de kinderen niet meer te geven.\, we hebben zelf het idee dat moeder een beetje drukke zonen niet aan kan, als de kinderen de medicijnen niet krijgen, zijn ze vrolijk levenslustig eten en slapen goed, doen gezellig met anderen, en twee[lees meer...] jongens met een jaar leeftijdsverschil doen nou eenmaal wat drukker, de tics zijn helemaal verdwenen. jammer alleen dat ze ze bij moeder wel krijgen, die is het er ook helemaal niet mee eens, omdat ze dan op maandag avond 8 uur drukkere kinderen thuis krijgt, ik heb aan iedereen in mijn omgeving gevraagd of ze de kinderen dan abnormaal druk vinden, en iedereen vind ze prettiger in de omgang. nu wil ik hiermee niet zeggen dat dit voor alle kinderen geld, er zullen best kinderen zijn die onhoudbaar zijn, maar in ons geval kan de moeder beter een pilletje nemen, ze praat de kinderen van alles aan, waardoor ze zelf gaan denken dat ze van alles mankeren, alleen is dit niet zo en dat hebben wij ze ook duidelijk gemaakt, ik heb veel van internet gehaald en ze dit ook laten lezen. bedenk dat adhd nooit bewezen kan worden, en meer een hype is van de laatste jaren. ik hoop dat deze beslissing geen verdere consequenties heeft voor mijn vriend, mbt het zien van de kinderen, maar desnoods word het een rechtzaak, je moet vechten voor het wezijn van je kinderen. Ooit was u een kind. U kunt zich vast nog wel een periode herinneren dat u verveeld was in de klas of druk of rusteloos, uw jeugdige energie bracht u soms in de problemen. Werd u door uw ouders of door een arts aan bewustzijnsveranderende middelen gezet om uw jeugdig enthousiasme te onderdrukken? Natuurlijk niet. De waarheid is dat in veel gevallen opstandig gedrag niet een psychologische of chemische stoornis is… maar een symptoom van kind zijn. misschien dat iemand na het lezen hiervan, zich nog een achter de oren krabt. (RED: helaas van het vele werk, hebben we de mening in moeten korten tot zuiver eigen ervaringen. De kracht is juist dat eigen verhaal, niet de resultaten van een verre studie!)

20-04-2012 | Man | 41
ADHD
heb een maandje medikinet gebruikt rotzooi heb er geen andere woorden voor. droge mond,hooftpijn,lippen kapot,en werd er hyper van in plaats van rustig werkte totaal niet bij mij heb nu een ander medicijn hoop dat het beter gaat werken.gr william een hdhd,r

07-11-2011 | Man | 36
ADHD
Slecht, ik kan niet tegen het kortwerkende deel van medikinet. 1,5 na inname kreeg ik rebounds, ging beter als ik iedere 2 uur 30 mg nam, met andere gevolgen. overgestapt naar concerta. thuiskomertje, 54 mg om 6, 36 mg om 13, en 36 mg om 19 uur. Zie concerta voor verloop

03-10-2011 | Man | 9
Onrust/concentratieverlies
Gisterochtend slikte mijn zoontje van 9 (syndroom van Asperger) voor het eerst 10 mg Medikinet. Bij hem zag ik gistermiddag een vreemde kaakbeweging, ongecontroleerd. De kaak ging van links naar rechts, later op de dag ook zijn tong erbij. Hij werd ook erg druk en onrustig. Een snelle hartslag. Na overleg met dd huisarts dit middel absoluut niet meer gebruiken. Volgens[lees meer...] de bijsluiter komen er vreemde bewegingen voor: minder dan 1 op de 10 personen. Tja... onze zoon was er net 1 van. We zijn er mee gestopt.

26-09-2011 | Man | 10
Adhd
mijn zoon van 10 gebruik nu z`n 4mnd deze medicatie, en weinig resultaat, hij heeft een snel werkend gestel, ik heb nu alles al geprobeerd en alle medicijnen werken maar 1,5 uur kan je dit voorstellen, nou ik wel dit gaat al jaren zo en niet te vergeten de eigen bijdragen pfff ik loop leeg en krijg geen euro bij. ik ben al van kinderarts naar kinderarts geweest, en zeggen[lees meer...] allemaal het zelfte sorry mevrouw ik kan u niet helpen, nee ik zit met een stuiterend kind in huis. voor ons is het waardeloos.

02-08-2011 | Man | 17
ADD
Ik vertel dit zo snel mogelijk. Werkt goed als concentratie medicijn maar na 7 jaar gebruik .. ik kan me emoties niet meer erkennen zit bij een psychiater omdat ik me emoties niet meer kan voelen sneed me kapot.., misschien dat dit een bijwerking bij mij is maar er zijn vast kinderen die deze bijwerkingen ook kunnen krijgen houd hem daarom of haar zo goed mogelijk in de g[lees meer...]aten en praat veel met ze over hun gevoellens of problemen alsjeblieft dit is goed voor hun dit kan zoveel voorkomen, in naam van uw kinderen die medikinet gebruikt let op ze ! , mijn ouders viel het namelijk ook niet op ... Ik dank u voor het lezen van dit en als u meer op uw kinderen let hierover te lezen dan dank ik uw vriendelijk.

17-08-2021 | Man | 22
methylfenidaat (60mg)
ADD
Ik ben als kind begonnen met deze soort medicatie de eerst paar jaar ging het goed en rond mijn 16 merkte ik dat ik sociaal niet meekwam als ik mijn medicatie slikte. Hierdoor had ik het gevoel dat ik moest kiezen tussen gelukkig zijn en mijn diploma halen

22-06-2021 | Man | 16
methylfenidaat (10mg)