Ervaringen met Medikinet

ADD (41 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (484 meningen)
Dexamfetamine (428 meningen)
Ritalin (406 meningen)
Methylfenidaat (402 meningen)
Amfexa (210 meningen)

Bojan Nikolik (30-12-2014)

11-05-2023 | Vrouw | 41
ADD
Sinds kort de diagnose ADD gekregen op mijn 41ste na levenslange struggles. Deze medicatie is een enorme game-changer voor mij gebleken! Ik ben hier zeer positief over! Ik slaap beter doordat ik overdag normale energie weer heb om dagelijkse zaken op te pakken, meer motivatie en energie om te sporten - minder drang naar ongezonde suikers, minder impulsief etc. Ik ben gewoo[lees meer...]n energieker, kom beter de dag door , focus is beter, meer rust in mijn hoofd. Ben zeer tevreden. Voor mensen met ADD dus wat mij betreft echt een aanrader…

13-01-2023 | Vrouw | 10
ADD
We zijn begonnen met 10 mg en zagen al een verbetering in werkhouding op school , taakjes afmaken en langer aan iets kunnen werken in de klas. Zoon zag énorm op tegen de lange dagen op school. Sinds kort is de medicatie verhoogd naar 20 mg en we weten niet wat we meemaken. Een super vrolijk kind die opeens weer wil leren en nu aangeeft dat de dagen op school voorbij vl[lees meer...]iegen! Slapen was altijd al een probleem en dat is niet minder geworden maar de stemming en de hoeveelheid energie is goed en stabiel.

09-11-2022 | Vrouw | 10
methylfenidaat (5mg)
ADHD
Met 5 mg gestart voor dochter van 10 Moeite met executieve functies, startgedrag, bemoeien, afgeleid op school Karakter is niet veranderd, iets liever voor broer overdag

01-12-2021 | Vrouw | 9
methylfenidaat (15mg)
Druk geen concentratie vanaf maart 2021 aan de medicatie

06-06-2021 | Vrouw | 24
methylfenidaat (10mg)

18-01-2021 | Man | 7
ADHD
zoontje van 7 kan zich niet concentreren, is altijd afgeleid en kan niet stilzitten. Hij houdt ook niet van kleine knutselwerkjes, schrijven of andere taken zoals veters strikken waardoor hij niet mee kan in de klas. zijn fijne motoriek, lees en schrijfvaardigheden lopen achter. Sinds een maand gebruikt hij langwerkende Medikinet. bij een ontbijt verstrooien op zijn bote[lees meer...]rham met pasta en we merken dat het doorwerkt tot in de avond. Het blijft een dezelfde karakter (lief en super sociaal) maar hij kan zich veel beter concentreren. Werkjes en taken komen af. gaat nu zelf knutselen, lezen en schrijven zonder te vragen. enigste nadeel is dat hij overdag wat minder eetlust heeft. Alert blijven dat hij voldoende binnen krijgt en genoeg drinkt. in de avond wil hij meetal na het avondeten nog een paar boterhamen omdat hij dan weer honger heeft. Ook de medicijnen niet te laat in de ochtend geven, anders slapen ze om 22 uur nog niet. als we een keer willen uitslapen dan geven we een dag niks en dat gaat ook prima hij gaat nu

29-05-2019 | Vrouw | 10
methylfenidaat (10mg)

29-03-2017 | Man | 20
ADD
deze Medikinet pillen werken zogezegd 8 uur. ik merk wel dat het laatste uurtje daarvan de werkzaamheid een stuk minder is. deze pillen zijn wel optimaal om gedurende een school/werkdag te kunnen concentreren en daarna geen invloed ervan te hebben. Wel uitkijken met autorijden als je de pillen al een tijdje niet genomen hebt ivm vakantie of zoiets!

22-01-2016 | Vrouw | 33
ADD
Dit medicijn heeft mijn leven veranderd (positief!). Pas op mn 32e de diagnose ADD gekregen en een jaar later gestart met deze medicatie. Lichte bijwerkingen gehad; de eerste week wat hoofdpijn en 1 dag zo licht in mn hoofd dat ik er misselijk van werd. Maar daarna eigenlijk niet meer. Ik merk dat wel een beetje zodra de pil uitwerkt, dan word ik wat trillerig en onrustig [lees meer...](=logisch). Maar sinds ik het slik ben ik veel kalmer, tevreden, happy, gefocused. Ik krijg dingen gedaan, kan echt klusjes achter elkaar afstrepen. Geen chaos meer in mijn hoofd. Ben er op mijn werk veel meer bij, tijdens vergaderingen ook duidelijk meer inbreng. Ik slik het om 7 uur en als het moet om half 2 weer, maar bijv weekenddagen soms ook helemaal niet. Gewoon wat nodig is. Feestdagen en visites kom ik fluitend en relaxed door. Wat ik niet had kunnen bereiken als ik dit in mn schooltijd had gehad...... Ik wil nooit meer zonder in ieder geval.

11-08-2014 | Man | 32
ADHD
Voor mij persoonlijk is het een wonder middel. Het was wel even zoeken voor de goede dosis begon met 30 mg overdag dan smiddags 20 mg.Toen is het verlaagd naar 20/10, maar daar werd ik moe van, geen concentratie, niets kunnen afmaken, gevoelloos.Toen weer verhoogd naar 30/20 werkte 5 dagen goed toen zwakte het weer af last van rebound.Dus weer verhoogd naar 40/30. Na een t[lees meer...]ijdje was dat het ook niet en slik ik 30 overdag en smiddags 40 en dat is het voor mij. ik weeg 85 kilo en ben 175 lengte. Ik kan nu leren, onthou bijna alles en ik kan voor het eerst in 32 jaar echt een boek lezen en ervan genieten. Top medicijn voor ben er dankbaar voor.

15-10-2013 | Man | 34
ADD
Ik gebruik sinds kort medikinet 10 mg tabletten. Hiervoor nooit iets gebruikt. Mijn hele leven heb ik het idee gehad dat ik 'anders' was dan anderen. En eindelijk na 34 jaar weet ik dat ik ADD heb. Ik heb gemerkt dat ik baat heb bij dit middel. Ik ben uitgeruster als ik uit bed kom. Ik kan me beter focussen op dingen die ik moet doen. En ben veel vrolijker en energieke[lees meer...]r. Normaal kon ik mijn bed niet uit komen en had ik vooral in deze tijd van het jaar een enorme dip. Die dip begon er te komen voordat ik met mijn medicatie van start ging maar is nu helemaal weg. Ik heb het gevoel dat ik meer mezelf ben dan ooit tevoren en voel me gelukkig. Ook tegenslagen kan ik veel beter handelen. En ik ben beter is staat om te handelen op momenten dat dat nodig is. Bijwerkingen heb ik wel, soms ben ik wat licht in mijn hoofd en je moet VEEL drinken. Dat heeft mijn psych tegen me gezegd en dat blijkt ook wel. Rebounds heb ik geen last van, ik word dan alleen moe maar dat is vrij normaal na de lange dagen die ik nu kan maken dankzij dit spul. (ik lig niet meer op de bank te luieren als ik vrij ben). Ik heb meer en vaker honger dan eerst dus met die eetlust werkt het bij mij kennelijk andersom.

29-01-2013 | Man | 8
ADHD
mijn zoon is 8 jaar en gebruikt sinds 1 1/2 jaar medikinet 10 mg. in het begin sceptisch maar nu een verheerlijking. geen spanning in huis, goede concentratie, op school prima vooruit en op de BSO geweldig kind. alleen af en toe slapenloosheid, kan hij niet op tijd slapen. nu binnenkort in overleg met kinderarts verhoging vragen, concentratie op school word minder, 'sm[lees meer...]iddags en 'savonds weer erg druk, het valt weer op, ook bij vreemden die hem niet kennen. zoon geeft ook aan dat het weer erg druk in hoofd word, afleiding, toeter auto of schreeuw op schoolplein en weg is hij, helaas te zien in toetsen. wij hebben prima ervaring, zien wel, ga wel navraag doen over een ander hulp middel, iets met hersengolven of zoiets.... wie heeft daar ervaring mee?

20-12-2012 | Man | 14
ADHD
ik kon mij nooit concentreren en was druk en nu niet meer het werkt heel goed

08-10-2012 | Vrouw | 8
ADHD
Geweldig medicijn. Mijn dochter van 8 jaar kan nu gewoon meekomen op school, de juf merkt plotseling op dat ze echt een slimme meid is, terwijl dat voor heen niet gezien werd (ondanks haar IQ van 120). Laatst een dag vergeten en ze komt helemaal van slag thuis: mama het rekenen lukt helemaal niet net als vroeger toen ik nog geen pilletjes had. Toen pas had ik door dat we h[lees meer...]et vergeten waren. Helemaal geen last van bijwerkingen en gewoon nog mijn vrolijke meid zoals ik haar ken. Echt geloof niet meteen de spookverhalen van anderen over dat je kind er een zombie van wordt: die kinderen zijn meest niet goed ingesteld.

24-09-2012 | Vrouw | 9
ADD
Mijn dochter van 9,5 jaar heeft sinds 5 dagen Medikinet CR. Het is ongelofelijk wat een verandering wat dit medicijn kan geven. Vanaf dag 1 werkte het meteen. De lerares op school merkte gelijk dat haar concentratie stukker beter was. Normaal is ze altijd als laatste klaar met de toets en nu als eerste en nog zonder fouten ook. Vandaag naar Remedial Teacher geweest ook zij[lees meer...] was erg enthousiast het ging super en ze hadden nog nooit zoveel in één uur kunnen doen. Tot nu toe heeft ze nog geen bijwerkingen gehad en ik heb ze nog nooit zo vrolijk gezien. Zo blij dat ze nu eindelijk met he tempo van de rest van haar klas mee kan. Ze gebruikt het natuurlijk nog maar kort, maar ongelofelijk wat een verandering.

24-09-2012 | Vrouw | 3
methylfenidaat
mijn zoon 3 jaar adhd en pdd-nos gebruikt dit medicijn bij wijze van uitzondering daar hij zeer jong is,ik ben zeer te vreden met het reslutaat,mijn zoon kan weer spelen,veel minder prikkelbaar,niet snel meer boos/agressief,geen gevaarlijke acties meer... mijn dochter 6 jaar groep 3 nu,presteert beter op school,minder snel afgeleid,concentratie is beter,ze is veel vrolijk[lees meer...]er,veel minder snel boos en grof in de mond,de vele ruzies tussen beiden waar soms echt werd geslagen, gebeten,de kinderen spelen samen als echte broer en zus... Daarbij voor mijzelf het beste resultaat,mijn zoon heeft 2,5 jaar niet goed geslapen gemiddeld 4x per nacht een uur wakker met veel angsten,wij slapen nu allemaal de hele nacht door,daarbij sliepen de kinderen bij de ouders in bed door de vele angsten....enige bijwerking nagelbijten,friemelen....

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum