methylfenidaat

Bij  ADHDX

ADD (146 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Syndroom van Asperger (4 meningen)

Concerta (465 meningen)
Dexamfetamine (410 meningen)
Ritalin (391 meningen)
Amfexa (201 meningen)
Medikinet (127 meningen)

18-10-2021 | Vrouw | 15
methylfenidaat (54mg)
ADHD
vanaf mijn 7de levensjaar gebruik ik dit middel. In 8 jaar tijd geen psychiater meer gezien. Het heeft goed geholpen. Op het laatst zat ik op een dosis van 1 keer 54 mg en 1 keer 20 mg. Ik ben nu bijna 15 jaar en nu ontstaan al die heftige bijwerkingen. Ik ben nu gestopt en al de bijwerkingen zijn weg. Ik ben nu weer blij en vrolijk en heb geen depressieve gevoelens meer.

04-07-2021 | Vrouw | 37
methylfenidaat (54mg)
ADHD
Vreselijk, bij andere fabrikanten prima en optimaal resultaat, bij Teva vreselijke bijwerking en eigenlijk geen werking voor wat het moet doen

25-06-2021 | Vrouw | 51
methylfenidaat (36mg)
ADHD
Nu verplicht over op TEVA omdat dit nu het goedkoopste wordt ingekocht op advies zorgverzekeraar en regering het middel werkt niet en heeft erg veel nare bijwerkingen

25-06-2021 | Vrouw | 51
methylfenidaat (36mg)
ADHD
van Sandoz 36 mg naar TEVA 36 mg wat een verschrikkelijke verandering Wat een heftige bijwerkingen de hele dag in een nare afwezige mist , waar je je juist helder en opgeruimd zou moeten voelen. Je emoties zijn onberekenbaar van je ineens verdrietig en depressief voelen , tot soms zelfs agressief . Blij en vrolijk zijn komt niet voor Je hoofd en handen werken ni[lees meer...]et samen , tel daar de mist en sombere gevoelens bij op en je hebt er dus helemaal niks aan het maakt je juist onzeker het verdwijnt ook niet na een aantal weken gebruik Zelf mij 20 jarige zoon wil dit medicijn niet meer innemen zo onstabiel voelt hij zich ervan Inmiddels ken ik mezelf niet meer en alles waar je het voor gebruikt valt weg

02-05-2021 | Vrouw | 38
methylfenidaat (18mg)
ADHD
Ben super blij met dit middel, ik heb AD(h)D en hiervoor kortwerkend rotailin gebruik 4 maal daags 20 mg, maar teveel rebound en vergeten in te nemen en stemmingswisselingen door uitwerking. Nu sinds kort aan de langwerkende Concerta 18 mg van Teva, en ik voel me stabiel kan me goed focussen, soms weleens iets te goed. Ik kan me nu met gemak op 1 ding tegelijk concentrer[lees meer...]en ipv dat mijn gedachten en handelingen 'all over the place' zijn. Het geeft me enorme rust en ik hoef het maar 1 keer per dag in te nemen. Het werkt wel vroeg uit (savonds om 17:00) dus savonds zit ik vaak te stuiteren omdat ik dan geen medicatie heb genomen

17-04-2021 | Vrouw | 18
ADHD
Vooral met werk en leren veel meer concentratie! Heel fijn om gewoon aan 1 stuk aan iets te kunnen werken! Eetlust is wel minder en vanbinnen soms wat onrustig. Maar helpt super! Ook m’n stemming is erg goed door deze pillen.

29-01-2021 | Vrouw | 37

05-01-2021 | Vrouw | 18
ADHD
Voor school deze medicatie voorgeschreven gekregen. Concentratie werd beter! Maar last van ernstige depressie en stemmingswisselingen. Ik dacht dat het door privé en schoolstress kwam. Toen ik afgestudeerd was stopte ik met de medicatie. Daarna weer begonnen voor een cursus en toen kreeg ik de depressie weer enorm. Vanuit mijn ervaring geen aanrader! Ben overgestapt naar T[lees meer...]entin, een aanrader!

21-11-2020 | Vrouw | 18
ADHD
Ik weet vanaf mijn 15e dat ik ADHD heb en slik sindsdien medicatie. Ik heb Ritalin en Concerta gebruikt. Momenteel slik ik weer Ritalin. Het middel werkt goed, maar de bijwerkingen zijn erg vervelend. Soms wegen deze zwaarder mee dan de normale werking. Daarom slik ik Ritalin niet meer door als ik merk dat de bijwerkingen te heftig worden. Dan ben ik liever mezelf. Ritalin[lees meer...] is voor mij dus echt een haat liefde relatie. Dankzij dit medicijn heb ik mijn examens veel beter gemaakt dan ik anders zou kunnen, maar door Ritalin zit ik soms ook slecht in mijn vel en heb ik minder zin om sociaal te zijn. Ik merk echt verschil in mijn gedrag als ik met mensen om mij heen ben, omdat ik dan veel geremder ben. Ik ben minder grappig, minder aanwezig in het gesprek, voel me meer een zombie langs de kantlijn. Ook moet je nooit andere drugs nemen als Ritalin nog in je bloed zit, vooral geen Alcohol. Als je gevoelig bent voor angstaanvallen of paniekaanvallen zou ik dit medicijn sterk afraden. Ook als je gevoelig bent voor eetstoornissen of er eentje hebt. Het vermindert namelijk je eetlust behoorlijk en dat kan dan natuurlijk gevaarlijk zijn in combi met een eetstoornis.

19-08-2020 | Vrouw | 32
ADHD
Dit middel voorgeschreven gekregen nadat er bekend werd dat ik ADHD heb. 3x per dag 3 pilletjes van 5mg. De eerste dag ging oké, behalve dat ik duizelig was leek ik wel rustiger te zijn. Na dag 2 begon de ellende. Ik voelde me verschrikkelijk, geen eetlust, duizelig, misselijk en eindstand op de dag mega somber en depri. Even aankijken omdat ik dacht het word wel beter. [lees meer...]Helaas werd het alleen maar erger. Dag drie overgeven nadat Het middel uitgewerkt was, trillen en mega warmte aanvallen. Door het slechte eten was er niets om over te geven dus mega veel pijn. Totale eetlust was 0.0. Prima, wat kilo’s afvallen kan geen kwaad maar de hele dag misselijk zijn is niet fijn. Vanaf 3 dagen als een zombie op de bank gelegen. Ik kwam tot niks. Zelfs met minder hoge dosering bleven de klachten aan. Na 4 dagen gestopt omdat alles langs me heen ging. Kreeg niks mee van gesprekken en sommige vragen moesten 3x gesteld worden om überhaupt te snappen wat er gevraagd werd. Alles ging langs me heen. Voor mij echt nooit meer dit middel! Toen ik gestopt was voelde ik me weer herboren en mezelf!

30-07-2020 | Vrouw | 30
methylfenidaat (5mg)

04-07-2020 | Vrouw | 31
methylfenidaat (5mg)
ADHD
Op 31 jarige leeftijd diagnose adhd, wat een opluchting. Tijdje bezig geweest met afstellen, vervelende bijwerkingen maar zakte snel af! Slik nu 3x per dag elke 3,5 uur 20 mg, de 4e keer 10 en voor het slapen gaan 5. Hierdoor geen last van rebound. Ik heb enorm veel baat bij de medicijnen. Ik heb meer rust in mijn hoofd, minder snel geirriteerd, kan me makkelijker tot ding[lees meer...]en zetten, geen eetbuien meer, meer geduld! Ben blij dat ik hiermee gestart ben!

17-06-2020 | Vrouw | 22
methylfenidaat (18mg)
ADHD
Ik ben er nu een paar jaar achter gekomen dat ik ADHD heb. Ik had een tijd dat ik mij erg depressief voelde en niet lekker in mijn vel zat. Ook op school kon ik mij vanaf jongs af aan nooit concentreren en zei ik altijd alles wat ik dacht. Ik had daar nooit problemen mee tot een bepaalde leeftijd toen het niet meer zo goed ging op school. Ik merkte dat ik erg chaotisch was[lees meer...] in mijn hoofd en werd daar ongelukkig van en kon het niet meer zelf. Toen ik wist wat het was voelde ik mij stukken beter. Ik kreeg hulp en ben begonnen met het slikken van Methylfenidaat. Het hielp mij erg goed als ik bijvoorbeeld moest leren maar merkte wel dat ik het niet altijd wou gebruiken. ik voelde mij soms zenuwslopend onrustig (trillende handen) Ik had er weinig eetlust door en werd er soms ook een beetje misselijk van. Ook merkte ik dat ik heel prikkelbaar was als het medicijn uitwerkt en krijg ik er soms hoofdpijn van. Ik gebruik het alleen als ik een dag aan school moet werken of moet leren. Ik gebruik het niet elke dag want soms heb ik geen zin in de bijwerkingen. Ik persoonlijk wil het niet elke dag gebruiken maar gebruik het alleen als ik geen orde weet te stellen in mijn hoofd en ik heel chaotisch ben en geen planning kan maken of moet leren.

02-04-2020 | Vrouw | 47
methylfenidaat (45mg)
ADHD
Ben 47 jaar en pas onlangs gediagnosteerd met ADHD. ik zocht medicinale ondersteuning ivm slechte focus, concentratie, intense prikkels, slecht geheugen, 1000 gedachten, impulsiviteit onrustig, en chaotisch zijn. De methylfenedaat gaf de eerste weken erge bijwerkingen in de zin van zenuwachtig - en opgejaagd voelen, ook voelde ik me vlak. Gelukkig verdween dit al snel en b[lees meer...]en super tevreden Ik voel me nu ' normaal', in balans, slaap weer goed, ben niet meer mentaal uitgeput, veel rustiger,heb meer impulscontrole en ook lukt het me om langer op 1 ding te concentreren en is mijn geheugen verbeterd. Let wel: het is een hulpmiddel, geen wondermiddel. Maar mijn ADHD klachten ( er zij ook pluspunten aan he) zijn een stuk beheersbaarder. Ik slik ook 300mgWellbutrin dit omdat ik in 1e instantie een milde depressie had. Concerta / Ritalin/ methylfenedaat gaat daar perfect mee samen. Ik ervaar geen bijwerkingen, hoogstens meer dorst. Positieve bijwerking is voor mij dat ik veel rustiger ben..en ook minder impulsief snack en eet.

22-02-2020 | Vrouw | 58
ADHD
Sandoz is een prettig medicijn met voor mij weinig bijwerkigen.

22-02-2020 | Vrouw | 58
ADHD
Ik had eerst Sandoz pillen, die waren goed. Moest nu over op Mylan, slik ze nu een maand en ben niet blij! Breng ze volgende week terug naar de apotheek. Als ik Sandoz niet meer krijg stop ik met slikken. Dan heeft het weinig zin om hier mee door te gaan.