modafinil

ADD

28-06-2016 | Vrouw | 35
modafinil (50mg)
ADD
Het is nog niet heel erg lang bekend dat dit medicijn, (wat oorspronkelijk voor Narcolepsie is) in een lagere dosis, ook positieve effecten op mensen met ADD heeft. In mijn ervaring, is dit een veel beter medicijn dan de normale AD(H)D-medicijnen (zoals Methylfenidaat), welke eigenlijk gewoon amfetamines (speed) zijn. Ik wilde niet meer dit oppeppende effect van deze amfet[lees meer...]amine-achtige medicijnen, het veroorzaakte teveel spanning. Met dit medicijn voel ik mij veel beter,het heeft een structurerend effect op ADD, en helpt met de chaos en concentratie, zonder de spanning (het speed-gevoel zeg maar) Ik snap niet dat hier niet meer naar gekeken wordt, en het niet vaker voorgeschreven wordt als alternatief voor methylfenidaat (ritalin en concerta). De enige bijwerking die ik heb, is dat ik het vaak iets warmer heb dan normaal (in de zomer soms niet zo fijn, in de winter wel prima:-) In het begin af en toe wat lichte hoofdpijn maar dat duurde niet lang Ook heeft het, gek genoeg, een hele positieve werking op mijn slaap. Voorheen duurde het altijd uren voordat ik in slaap viel, en liep ik ochtends als een zombie rond, maar nu ben ik vanaf ochtends vroeg (wel vroeg innemen) helder wakker en ben ik rond bed-tijd gewoon moe, en kan ik gewoon in slaap vallen.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (544) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum