Ervaringen met Tentin

dexamfetamine

stijve spieren nervositeit nerveuze tics angst droge mond

10-02-2022 | Man | 46
ADHD
Ik gebruik dit medicijn nu 1 jaar en voel me weer als een vis in het water. Voorheen allerlei andere medicatie gehad, waar (ik) wel veel bijwerkingen van kreeg :) Voor mij is TenTon een uitkomst

31-01-2022 | Man | 45
ADHD
Ik gebruik dit nu meer dan een maand, op dit moment 2 of 3 keer per dag 5mg. Ik voel dat ik veel meer focus heb en concentratie en ook veel meer energie. Ben ineens veel meer georganiseerd dus over het algemeen ben ik positief. Het beste is de eerste 2-3 dagen maar 1 tablet te nemen en goed noteert wanneer je voelt dat het gaat werken en welke bijwerkingen je ervaart e[lees meer...]n tegelijkertijd kijkt naar wanneer de rebound start. Dit ivm de te bepalen tijd voor de volgende tablet. Het beste is dan om 30 min voordat de rebound start de volgende tablet te nemen zodat je die de volgende keer kan voorkomen. De tablet blijft 10 in uur in je lichaam, over het algemeen werkt het na 1 a 2 uur en dan werkt het zo'n 5-8 uur door. Op basis hiervan moet je dan je inname tijden bepalen. Ga ook niet te snel omhoog omdat je dan sneller last kan krijgen van bijwerkingen, dit geldt zeker als je te snel tussen elkaar inneemt. Je lichaam moet ook wennen aan de medicatie en het is belangrijk dat je het de tijd geeft om te proberen. Ik zie heel veel negatieve berichten van mensen die moesten overstappen van een ander merk naar Tentin, ik vind eigenlijk dat je deze reviews niet serieus kunt nemen omdat deze mensen gewend waren aan de andere medicatie en niet open staan voor verandering en daarom negatief zijn, laat je hier niet door uit het veld slaan. Sommige mensen hebben nu eenmaal moeite met veranderingen. Héél veel mensen halen goede resultaten uit deze medicatie.

29-01-2022 | Vrouw | 19
ADD
Merkte geen effecten van dit medicijn! Wel hartkloppingen en een zwaar verminderde eetlust. Letterlijk alleen maar bijwerkingen!

26-01-2022 | Vrouw | 45
ADHD
Ik kreeg de diagnose pas op mijn 45ste. Doordat mijn zoontje van 7 jaar vanaf zijn 4de jaar in gr.1 al met gedrag problemen te maken kreeg, ben ik ook naar mijzelf gaan kijken. Ik gebruik nu de tentin sinds 1 week , met weinig bijwerkingen en ben er wat rustiger mee. De methyl was voor mij teveel bijwerkingen en geen resultaat, juist onrustiger erdoor. Ik heb het stieke[lees meer...]m eigenlijk altijd al geweten, denk vanaf mijn 30ste, er is toen veel te veel gebeurd. Ook vanaf basisschool achterstand, middelbare niet afgemaakt maar pas 7 jaar later, onrustige relaties, vaak met foute vrienden omgaan, vatbaar voor verslavingen ( alcohol, roken ) , steeds ander werk en nu nog niet voor uit kunnen komen met werk carrière maken, het zit allemaal in mijn hoofd, maar komt er niet juist uit . Met alles in mijn leven wel, als ik er nu achteraf op terug kijk, concentratie is er niet, snel afgeleid en ik zit nu met een 3de burn out thuis. de eerste toen ik 31 was en ging samenwonen, daarna 39 jaar toen ik een drukke peuter had vanaf geboorte tot hij 2 was en alle ballen in de lucht moest houden en nu zit ik weer op mijn 45ste met een burn out thuis. Ik doe nu een superbrains training in groepsverband en medicijnen. Ik hoop zo verder te komen om er mee te leren omgaan. Maar maak mij ook heel erg veel zorgen over mijn zoon, alle signalen zie ik in mijn zelf terug. En wil niet dat zijn levenspad zoals die van mij gaat lopen. Teleurstelling op teleurstelling, hij zit nu in gr.4 op zijn 2de basisschool en ook hier gaat het concentreren niet en daardoor moeite met leren, faalangst en uit dat uit zich weer in gedragsproblemen. Op deze school willen ze hem nu " kwijt" en doorsturen naar een SO of SBO. Maar goed of dat nu het beste is voor iemand met ADHD? Ik en zoveel andere hebben tenslotte ook regulier onderwijs gevolgd en later door veel gedragsproblemen met een omweg de middelbare afgemaakt met 9en op mijn diploma, en werk inmiddels al jaren op een Universiteit op HBO niveau. Ik zou willen dat ik alle ellende en verdriet mijn zoon kan besparen, maar weet niet hoe? Ik ben tenslotte ook niet de "rustigste". ;-)

22-01-2022 | Man | 51
ADHD
Middel werkt goed tegen ADHD. Wel vervelende bijwerkingen. Met name wanneer het uitwerkt. Lastig is dat de werkingsduur nogal fluctueert. Het werkt tussen de 2,5 en 4 uur bij mij. Ik zet mijn medicijn alarm dus maar om de 3 uur, maar ben de rebound dan niet altijd voor. Vooral de rebound is naar. Als ik de dosering wat verhoog, werkt het langer, maar dan vind ik het te h[lees meer...]eftig. Hiervoor heb ik veel andere medicijnen geprobeerd, maar die waren geen van allen een succes. Dit is voor mij de minst slechte. Bijwerkingen zijn toch minder erg dan ADHD.

28-12-2021 | Vrouw | 41
ADHD
Waardeloos!! Bij gebrek aan beter neem ik ze maar.. IK WIL DEXAMFETAMINE terug!!!

10-12-2021 | Vrouw | 25
ADD
Ik heb verschillende medicatie doseringen moeten uitproberen omdat het bij vrijwel alle doseringen van Tentin totaal misging. Geen woorden voor. Hoe kan een fabrikant dit soort rotzooi produceren? Moodswitch die je van dit ‘medicijn’ krijgt is niet te bevatten. Overprikkeld, opgejaagd gevoel, concentratie is vreselijk, non-verbale communicatie met mensen en details me[lees meer...]rk je immers bijna niet op. Je wordt een soort van ‘zombie’. Dieptepunt was echt het neerslachtig gevoel en wanneer je denkt dat het beter is om een paar dagen uit te stellen zijn de uitwerkingsverschijnselen net zo erg. Bij de behandelaars het probleem aangegeven maar die trok mijn diagnose in twijfel. Waarom moet er winst gemaakt worden over de gezondheid van mensenlevens? Zieke systeem.

05-12-2021 | Man | 54
ADD
Geen overzicht, chaos in mijn hoofd

29-11-2021 | Man | 44
ADHD
Fantastisch middel. Werkt erg goed bij mij. Eerste 2 weken kreeg ik 20 mg per dag. (4×5 mg. Nu krijg ik 8x 5 mg per dag. Ik heb veel meer rust en heb weer zin in het leven. Ik las veel negatieve verhalen over dit medicijn. Ik denk dat veel mensen te weinig mg krijgen voorgeschreven.

16-11-2021 | Man | 42
ADHD
Rotzooi neem het niet, heb nu meer ellende als zonder. Koppijn heel de dag, van vrolijk naar boos , droge mond. Depressie

09-11-2021 | Man | 48
ADD
Sinds mei/juni gebruik ik Tentin. Persoonlijk voel ik mij er hee goed bij; veel rust in mijn hoofd en minder afgeleid. Dat laatste merk ik het best als ik auto rijdt en aan mijn werk ben. Voorheen stoorde ik mij mateloos aan andere weggebruikers, nu bijna niet. Met mijn werk kan ik langer gefocust blijven en stoor ik mij minder aan dingen. Om 8uur start ik met de eers[lees meer...]te 5mg en elke 4 uur later neem ik de volgende. Soms 2x,soms 3x per dag. Ligt eraan hoe mijn dag eruit ziet. Rebounds heb ik amper. Wel een half uur na het innemen voel ik aan mijn hartslag dat het gaat werken. S nachts slaap ik niet makkelijk in en slaap dan ook te weinig. Dit had ik voor Tentin ook, dus of dit een bijwerking is? Geen idee... Nu nog iets vinden waardoor mijn twijfel meer afneemt (zonder al die hoeveelheid bijwerkingen en elke keer opbouwen / afbouwen) en ik ben blij!

21-10-2021 | Vrouw | 38
ADD
Ik slik sochtends om de dag te beginnen 5 mg en savonds ben ik klaarwakker en kan ik de slaap niet vatten

16-10-2021 | Man | 26
ADD
Algheel ontevreden tenopzichte van magistraal bereide dexamfetamine

15-10-2021 | Man | 23
ADHD
Ik neem lisdexamfetamine (60mg) en als dit dan wat uitwerkt rond 4 uur 's middags 1 Tentin tablet van 5mg. Voor mij doet het wat het moet doen. Eerst dacht ik dat het misschien niet goed zou werken of bijwerkingen zou geven gezien alle negatieve recensies maar voor mij is het een prima uitkomst om de namiddag en avond mee door te komen. Straks als ik voor werk in p[lees meer...]loegendienst moet werken zal ik geheel overstappen van lisdexamfetamine naar 'gewone' dex en aan de hand van mijn ervaring nu verwacht ik eigenlijk geen verschil (behalve iets van schommeling.) Kortom; heel tevreden.

01-10-2021 | Man | 32
ADD
Na de diagnose ADD op eigen verzoek begonnen met medicatie. Methylfenidaat als eerste geprobeerd. Gigantisch veel last gehad van bijwerkingen waaronder hoofdpijn, droge mond maar het meest vervelende, misselijkheid en geen zin in eten. Het was zelfs zo erg dat ik moest kokhalzen tijdens het eten. Overgestapt op Tentin. Ik was eerst heel terughoudend met dit middel aan[lees meer...]gezien veel mensen het als negatief hadden ervaren. Voor mij was dit echt een uitkomst! Ik heb nauwelijks last van bijwerkingen. Soms een beetje een gejaagd gevoel en ik zweet wat meer dan normaal. Aan de andere kant, rust in mijn hoofd, focus, en het algemene gevoel is veel beter.

30-09-2021 | Vrouw | 41
ADHD
Moe, chagrijnig, hartkloppingen, hogere bloeddruk. Altijd Dexamfetamine van de Magistrale bereider gehad en dat was top. Dit is echt een zware tegenvaller en erg dat het zo gaat hier in Nederland.