Ervaringen met Tentin

dexamfetamine

stijve spieren nervositeit nerveuze tics angst droge mond

28-04-2022 | Man | 26
ADD
Mensen die starten met deze medicatie pas op! Na 7 weken ben ik acuut gestopt. Het begin was redelijk maar na verloop van tijd werd ik steeds angstiger nerveus kreeg last van paniekaanvallen waardoor ik onbewust sociale situaties ging vermijden en een soort sociale fobie heb ontwikkeld. Nu ik gestopt ben merk ik dat dit medicijn z’n sporen heeft na gelaten.. terug bij af [lees meer...]dus. Denk a.u.b 2x na voordat je hieraan begint. Iedereen is anders maar de reacties liegen er niet om.

26-04-2022 | Man | 41
ADD
Helaas eind 2019 over moeten stappen naar Tentin/Amfexa, sindsdien is het een groot drama. Medicijn ondersteund totaal niet meer, en lijkt zelfs mijn AD(H)D klachten te verergeren!

13-04-2022 | Vrouw | 36
ADHD
Binnen twee dagen van vrolijk en ondernemend, naar depressief en in mezelf gekeerd. Snel geirriteerd ook... Echt bizar dat deze troep nog op de markt is en dat het het tegenovergestelde effect lijkt te hebben van Ceban waar ik heel tevreden over was.

07-04-2022 | Man | 26
ADD
Ben gestopt met Methylfenidaat, omdat dit medicijn mij niet meer het gewenste effect gaf. In overleg met mijn behandelend arts overgegaan op dexamfetamine van Tentin. De reacties op internet waren niet veel belovend, maar wil toch alle medicijnen een kans geven. De 1e dag beviel goed! Het werkte rustig in en voelde me vrolijk en gemotiveerd al voelde ik me een ongeleid pro[lees meer...]jectiel.. ik hield er rekening mee dat het medicijn moet wennen en dat waarschijnlijk een korte bijwerking was. Na de 1e week iom de arts de dosis verhoogd. Dit ging goed echter na een paar dagen begon de ellende: droge mond handen en gezicht ondanks het vele drinken. Alle ADD klachten namen toe continu een honger gevoel en voelde me verward overmatig zweten steken in mijn hart. En voelde me compleet contact gestoord. Kortom wat een troep! Ik overweeg het nog een kans te geven met een Verlaagde dosis van 3x per dag 5 mg, als dit niet werkt neem ik graag afscheid van deze rotzooi.

10-03-2022 | Vrouw | 26
ADD
Sorry dat ik dit meld hoor maar wil mensen waarschuwen die gevoelig zijn voor medicatie. Ik heb het vandaag ingenomen en heb serieus de ergste dag van m’n leven gehad. Continu extreem opgejaagd, heel erg neerslachtig, druk op het hoofd, verward, angstig en moe. Ik gooi het meteen in de prullenbak.

28-12-2021 | Vrouw | 41
ADHD
Waardeloos!! Bij gebrek aan beter neem ik ze maar.. IK WIL DEXAMFETAMINE terug!!!

10-12-2021 | Vrouw | 25
ADD
Ik heb verschillende medicatie doseringen moeten uitproberen omdat het bij vrijwel alle doseringen van Tentin totaal misging. Geen woorden voor. Hoe kan een fabrikant dit soort rotzooi produceren? Moodswitch die je van dit ‘medicijn’ krijgt is niet te bevatten. Overprikkeld, opgejaagd gevoel, concentratie is vreselijk, non-verbale communicatie met mensen en details me[lees meer...]rk je immers bijna niet op. Je wordt een soort van ‘zombie’. Dieptepunt was echt het neerslachtig gevoel en wanneer je denkt dat het beter is om een paar dagen uit te stellen zijn de uitwerkingsverschijnselen net zo erg. Bij de behandelaars het probleem aangegeven maar die trok mijn diagnose in twijfel. Waarom moet er winst gemaakt worden over de gezondheid van mensenlevens? Zieke systeem.

16-11-2021 | Man | 42
ADHD
Rotzooi neem het niet, heb nu meer ellende als zonder. Koppijn heel de dag, van vrolijk naar boos , droge mond. Depressie

30-09-2021 | Vrouw | 41
ADHD
Moe, chagrijnig, hartkloppingen, hogere bloeddruk. Altijd Dexamfetamine van de Magistrale bereider gehad en dat was top. Dit is echt een zware tegenvaller en erg dat het zo gaat hier in Nederland.

28-09-2021 | Vrouw | 51
ADD
Sinds mijn apotheek eerst amfexa en daarna tentin voorschreef heb ik me nog nooit zo slecht gevoeld. Dit is zó totaal een waardeloos ‘medicijn’ De oude dexamfetamine door de apotheek gemaakt was het beste, maar die is eruit gehaald, heel erg jammer Tentin is heel slecht

22-09-2021 | Vrouw | 30
ADHD
Vlooit magistraal bereide variant gehad dus kan daar helaas niet mee vergelijken. Ik kreeg dus direct tentin. In het begin droge mond en weinig eetlust maar dit normaliseerde wel. Helaas ALTIJD binnen een uur na inname dunne ontlasting. eerst zocht ik er niks achter want ik heb PDS en wel vaker buikpijn. Maar na 4 weken iedere dag diarree ondanks geen triggerfoods te eten,[lees meer...] ging ik de Dex eens inspecteren. Zag dat er oa isomalt in zit, iets dat vrijwel alle PDS’ers niet verdragen. Toch vreemd dat ze dit toevoegen omdat ADHD zo vaak gepaard gaat met PDS. Nadat ik stopte met tentin verdwenen mijn darmklachten als sneeuw voor de zon. Echt balen want ik merkte wel dat ik meer energie had en mijn vreetbuien over waren. Nadat ik stopte ook gelijk weer veel chaos in m’n hoofd en overprikkeld door alles in mijn omgeving. Ik heb tot op heden geen ander medicijn gevonden dat mij helpt. Methylfenidaat doet helemaal niks voor mij, bupropion maakte mij suïcidaal. Dus beste effect tot nu toe van de tentin maar de darmproblemen die ik ervan kreeg zijn te heftig om mee door te gaan. Kon de deur niet uit… ik hoop echt dat Laren hier iets mee doet. Uiteraard heb ik dit gemeld bij ze.

21-09-2021 | Vrouw | 26
ADHD
Droge mond is een bijwerking die ik hiervoor af en toe ook had met dexamfetamine van de regenboogapotheek. Sinds de apotheek niks meer doet met medische noodzaak ook gedwongen overgestapt naar Tentin (hiervoor Amfexa). Waar mijn depressieve klachten voorheen juist minder werden bij dexamfetamine lijkt dit nu erger te zijn. Inmiddels een half jaar verder en nog steeds een t[lees meer...]oename van onrust en hartkloppingen. Ik blijf hopen dat dit probleem serieus wordt aangepakt want blijkbaar heeft een van de nieuwe hulpstoffen toch een dusdanig negatief effect.

09-08-2021 | Vrouw | 23
ADHD
Na een tijd niet mezelf te zijn geweest kwam het besef dat ik sinds de overstap van DMB Dexamfetamine naar Tentin me hetzelfde ben gaan voelen als toen ik concerta gebruikte: niet in controle, heel erg reactief en prikkelbaar, geen blijdschap meer voelen. Ik heb 0 geduld meer en heb mijn relatie in de afgelopen maanden weten te verpesten doordat ik alleen nog maar kon mop[lees meer...]peren. Carriere ligt ook op stilstand want voel geen motivatie meer. Zonder medicatie ben ik ook niks waard en piekerde ik mij dood, kreeg ik niet zelfstandig mijn huishoudelijke taken en financiën op orde etc. Maar nu ga ik dat maar weer proberen want niks is erger dan de resultaten van Tentin. Ik hoop sterk op een terugkeer van mijn vorige vertrouwde DMB medicatie zodat ik hopelijk mijn leven weer op de rit kan krijgen.

19-07-2021 | Man | 51
ADD
Had eerst Dexamfetamine en die werkte perfect nu Tentin en is echt totaal een andere uitwerking, voel me klote na een tijdje en niet helder maar numb en verloren.

18-07-2021 | Vrouw | 53
ADHD
Met dexamfetamine was ik zeer tevreden. Sinds het gedoe met amfex en tentin meer hoofdpijn na eerst een periode migraine te hebben gehad. Nu is het onmogelijk met tentin om op vrije dagen het gebruik te stoppen of te minderen zonder dat ik in slaap val overdag en er niets meer uit mijn handen komt. In tegenstelling tot dexamfetamine kan ik nu de hoeveelheid ook niet bepale[lees meer...]n (d.w.z. kan afstemmen op de dagtaken) zonder negatieve effecten (slaperigheid). Dus erg gefrustreerd dat ik niet de eerdere dexamfetamine terug kan krijgen. Er zal in tentin vast dexamfetamine zitten maar er zit tenminste een andere stof meer of minder in waardoor ik nu wel bijwerkingen heb ondanks het feit dat mijn (huis-)arts zegt dat het hetzelfde is, ik weet zeker dat het niet hetzelfde is.

11-07-2021 | Vrouw | 39
ADHD
Gigantische rebound, onwijs moe en erg prikkelbaar