Bij  AllergieX

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (146 meningen)
Cetirizine Tabletten (134 meningen)
Desloratadine (79 meningen)
Xyzal (75 meningen)
Tavegil (69 meningen)

17-10-2020 | Vrouw | 63
desloratadine (0,5mg/ml)
Allergie
Ik heb allergische astma en chronische rhinitis, bij inname van Aerius was ik uiterst tevreden, jammer genoedg is het niet meer verkrijgbaar. De zorgverzekeraar heeeft wel telkens een ander merk geprobeerd , ik heb toen in samenspraak met mijn huisarts medische noodzaak op mijn medicatie laten zetten, en dat ging goed. Jammer dat dit goed middel er niet meer is.

13-09-2019 | Vrouw | 59
Allergische reactie
Krijg hier gelukkig nog de originele Aerius. Bij het gebruik van diversen andere merken is er door de hulpstoffen die men gebruikt het al een paar keer fout gegaan. Zeker als men als hulpstof E110 in de tabletten heeft zitten roept het bij mij astma aanvallen op

01-07-2019 | Man | 71
Allergie
Nadat Aerius niet meer vergoed werd moest ik van Aerius naar desloratadine. Dit generieke middel van Aurobindo werkte totaal niet. Waardeloos maar wel goedkoper. Ik moest er een antihoest middel bij gebruiken en een neusspray ziehier de kosten besparing ??

25-04-2019 | Vrouw | 53
Allergische reactie
Vanwege een allergische reactie op kaneel, cacao en banaan nam ik Aerius. Na inname verdwenen de klachten (jeuk, galbulten) binnen 20 minuten. Zeer tevreden over Aerius. Helaas werd Aerius vervangen door Desloratadine. Ook effectief maar minder naar mijn gevoel. Geen bijwerkingen bij beide middelen.

11-08-2017 | Vrouw | 52
desloratadine (10ml)
Allergie
Overgestapt naar cetirizine ivm steeds vocht achter de trommelvlies.

16-09-2016 | Man | 9
desloratadine (2,5mg)
Allergische reactie
Na 1 pilletje klacht verholpen!

30-06-2016 | Vrouw | 50
Allergie
Fijn middel, waar je niet suf van wordt, zoals andere medicijnen die ik heb gebruikt. Soms breekt de allergie wel door de medicatie heen, maar over het algemeen houdt hij m onder controle.

24-01-2016 | Vrouw | 15
desloratadine (0,5mg/ml)
Allergie
Onze dochter kreeg dystonie van de Desloratidine, ze heeft een aantal dagen in het ziekenhuis doorgebracht, het was enorm schrikken en angstig om te zien. Komt zeldzaam voor bij deze medicatie, wij vinden het echt troep dus, voor ons deze zooi nooit meer!

20-08-2015 | Man | 26
Allergie
Beste mensen k was paar weken terug op vakantie in turkije en deze pillen krijg je daar zonder recept in de apotheek voor 4 euro per pak 30 stuks,Gelijk paar pakken meegenomen voor mensen die op Vakantie gaan naar turkije eff langs de apotheek . 👍

21-04-2015 | Vrouw | 44
desloratadine (2,5mg)

24-07-2014 | Man | 44
Allergie
Ook een ander merk gekregen (Teva Pharma) dan Aerius en de effectieviteit is inderdaad een stuk minder. Na weken slikken nog steeds tranende ogen en veel, heel veel niezen. Om gek van te worden soms. Gelukkig 's-nachts niet. Nu gevraagd om Aerius terug te krijgen, zal me lukken ook al moet ik ervoor bijbetalen.

03-07-2014 | Vrouw | 15
Allergie
Toen we op een hond pasten van een vriendin moest ik naar de KNO-arts en die vond de allergie zo erg dat hij Aerius voorschreef. Het werkt bij mij erg goed, ik neem het alleen in als ik ergens heen ga waar huisdieren zijn of als ik ga zwemmen ivm chloorallergie, daar werkt het bij mij ook goed bij. Toen ik 12 werd wilde de KNO-arts me ipv de drank aan de pilletjes hebben,[lees meer...] 1 keer geprobeerd, nooit weer. Ik bleek allergisch te zijn voor die pillen en het werd alleen maar erger en ik werd er ook nog eens heel duf van. Daarna weer aan het drankje begonnen en daar ben ik erg tevreden over. Het wordt tegenwoordig wel steeds lastiger om het bij de apotheek te krijgen, ondanks expliciet voorschrift van de KNO-arts om me de Aerius te geven in vloeibare vorm op het recept, doet de apotheek vaak moeilijk. De ene keer moeten we zelf betalen (kan ook aan zorgverzekeraars liggen) de andere keer willen ze me weer aan de pillen hebben (die duurder zijn, logisch) en weer een andere keer verkopen ze me een goedkopere versie, waarvan ik dus maar weer af moet wachten of ik er geen klachten van krijg. Ik heb nu de goedkopere versie meegkregen, die heeft mijn moeder gekregen, ondanks dat ze vroeg om Aerius, ik heb nu desloratadine Teva, de bestanddelen zijn hetzelfde als van Aerius, dus ik ga het wel proberen, na aandringen van de apotheek. Maar de pillen neem ik nooit meer.

09-08-2013 | Man | 29
Allergie
Gebruik de aerius voor mijn allergische rhinitis, nou eerlijk is eerlijk, als ik het huismerk (desloratadine) gebruik van kruidvat en dan een half tablet daarvan, werkte beter dan de aerius. Nu ik actavis krijg, welk gewoon bij mij beter werkt dan de aerius gebruik ik deze voorlopig. Voor mensen waar het niet werkt, een tip gebruik anders die van kruidvat.Aerius nam ik lie[lees meer...]ver in de avond omdat ik minder bijwerkingen had hierdoor ipv ochtend. Ik gebruik het met nasonex spray.

29-07-2013 | Vrouw | 38
Allergie
Ik heb zeer goede ervaringen met dit middel net als mijn zoontje van 3. Zowel voor hooikoorts als voor voedselallergie. Kreeg net ook van de huisarts te horen dat het niet meer wordt vergoed. Na alle negatieve verhalen over de vervanger hier, kies ik toch maar voor zelf betalen. Kost wel €20 voor 30 tabletten en €15 voor het drankje voor mijn zoon maar dat heb ik ervoor ov[lees meer...]er aangezien we het niet het hele jaar door moeten gebruiken. Echt kortzichtig om op die manier te bezuinigen. Worden mensen alleen maar zieker van, kost het toch extra.

29-06-2013 | Vrouw | 25
Allergie
Ik gebruikte ook Aerius en was altijd tevreden. Het dekte de hele lading: hooikoorts, allergie voor huismijt, dieren, stof en bepaalde vruchten/noten. Nu ben ik sinds een paar maanden ook verplicht overgegaan op desloratedine en alle klachten zijn weer terug. Ik kan niet meer met de hond knuffelen, buiten lopen op een mooie dag (met pluisje), fatsoenlijk slapen in een b[lees meer...]ed zonder speciale lakens of appels en kersen eten. Desloratedine werkt voor geen meter. Ik moet extra oogdruppels en neusspray innemen om de dag nog een beetje door te komen en neem regelmatig een drupje Celestone (zwaar middel) als ik weer een hevige aanval heb. Ik wil verdomme mijn Aerius terug! Maar inderdaad hetzelfde verhaal, wordt niet meer geleverd bij de lokale apotheek. Daarom ga ik het deze week in Frankrijk proberen. Daar laten ze allergie patiënten in ieder geval NIET in de steek.

27-06-2013 | Vrouw | 60
Allergie
Aerius ter vervanging van mebhydroline. Ha ha dat werkt dus niet. Ik word 's nachts wakker van de jeuk in mijn oren en slaap onrustig. De drs. assistent zegt dat dit hetzelfde is als levocetirizine. Nou dat laatste werd ik heel moe van. Ik zoek nu nog steeds naar een goede vervanger om de allergie symptomen te bestrijden. Wie helpt mij of heeft een goed alternatief. Dank!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum