Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (148 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

15-01-2023 | Vrouw | 74
desloratadine (2,5mg)
Hooikoorts
Vanwege de bijwerkingen gebruik ik desloratadine alleen als de pollenallergie erger is dan de bijwerkingen en dat is als de berkenpollen losbarsten. Meestal gebruik ik het een week, dan zijn de bijwerkingen nog niet zo erg. Een week later is het uit mijn systeem en weet ik mijn pincode weer. Aan het begin van de netelroos begon ik met desloratadine, maar dat hielp niet. I[lees meer...]k ben toen overgestapt op fexofenadine.

31-05-2020 | Vrouw | 18
desloratadine (2,5mg)
Hooikoorts
Ik neem Aerius al een aantal jaren, sinds hooikoorts is vastgesteld. Dit helpt heel goed tegen klachten als niezen en een loopneus.

12-05-2015 | Vrouw | 50
Hooikoorts
ik werd er na een dag of drie, enorm suf van en kon alleen nog maar slapen. Ik had het gevoel mezelf kwijt te zijn. Ik ben een actieve ADHD'er zonder medicijn gebruik. Dit medicijn is nog erger dan de kwaal.

25-04-2015 | Man | 39
Hooikoorts
Kleine tabletjes, geen bijwerkingen zoals sufheid. Goed effect tegen hooikoorts en andere allergieën.

10-06-2014 | Vrouw | 33
Hooikoorts
Helpt snel en hoeft alleen te worden genomen als je last hebt. Moeheid is wel een kleine bijwerking, maar dat ligt wellicht ook aan de hooikoorts zelf.

27-04-2014 | Vrouw | 5
Hooikoorts
Desloratadine...............hondskotsmisselijk van die pillen en toch nog niezen, ik heb me al 'ns 'n stoma breuk geniesd. Wat moet ik doen om van dat niezen ieder voorjaar af te komen??? Toch maar weer 'n pot bijenpollen kopen .

03-08-2013 | Man | 34
Hooikoorts
Ik begin ieder jaar in maart met het slikken van desloratadine en doe dat tot eind oktober. Voorheen was het Aerius, nu een vervangend middel. In tegenstelling tot veel mensen hier ervaar ik geen verschil met Aerius: het heeft bij mij altijd 3-4 weken nodig voordat het optimaal werkt. Dat was met Aerius zo en met het vervangend middel is dat niet anders.

04-07-2013 | Vrouw | 21
Hooikoorts
Ik gebruikte al een tijd aerius.. Helaas kreeg ik van de apotheek nu desloratadine. Nu zijn alle klachten weer terug. Ik wil ontzettend graag aerius weer terug. Dit zal ik dan zelf moeten betalen en da vind ik echt belachelijk.. Volgens mij betalen we al genoeg aan onze zorgverzerkeringen!! Waar gaat het heen met dit systeem?? Moeten wij accepteren dat een ander bepaald w[lees meer...]elke medicijnen beter voor je zijn.. Terwijl je weet dat ze niet of niet goed helpen.... Is er niet een oplossing voor, zodat we wel aerius kunnen krijgen? En het niet zelf hoeven te betalen??

19-06-2013 | Man | 30
Hooikoorts
Aerius was echt een topper, helaas krijg ik nu die goedkope rommel van actavis! Echt dramatische medicijnen,de klachten worden alleen maar erger! Schandalig dat de zorg hier voor kiest. Zo kan ik niet eens normaal werken, omdat ik alleen maar loop te snotteren en te tranen en last heb van jeukende ogen. Belachelijk!

17-06-2013 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Sinds maart 2010 gebruik ik Aerius, mijn dochter van nu 8 kreeg de oplosbare variant. Behalve de eerste weken wat vermoeidheid, prima werking. Op wat niezen na, bijna geen last van alle andere hooikoortsverschijnselen, idem bij mijn dochter. Vorige week nieuwe recepten gehaald. En ja hoor, Aerius is uit de handel mevrouw (dus niet, zoals ik hier lees!) Wat krijg ik voor mi[lees meer...]jn dochter? Ook die vervanger desloratadine! Doet u m maar door de helft mevrouw! Dit mag helemaal niet, want er zit geen breukstreep in de tablet, dan is het niet homogeen, oftewel in de ene helft kan alle werkzame stof zitten en in de andere helft niets. Ikzelf kreeg ook de Desloratadine ipv echte Aerius. Na 3 dagen was ik honds- en hondsmoe, niet uit bed komen, vreselijke hoofdpijn, duiizelingen, zwarte vlekken zien en misselijk. Ook mijn dochter kreeg ik nauwelijks wakker, klaagde ook over hoofdpijn etc. Ben toen hier terecht gekomen en heb alle ervaringen gelezen! Er ging mij direct een lichtje branden!Acuut gestopt met die troep, probeer nu cetirizine van de Lidl, maar die doet bij mij (nog) niks. Huisarts is al tot 2x toe gewoon niet bereikbaar. Apotheek heb ik nog niet bezocht met deze klachten. Maar ben er helemaal klaar mee! Weet niet wat ik nu nog moet! Misschien weer een ander merk? Pfff....

04-06-2013 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Jaren lang heb ik Aerius gebruikt voor de hooikoorts. Gewoon één pilletje per dag en de hooikoort was onder controle. Vorig jaar kreeg ik desloratadine van een ander/goedkoper merk. Sinds het begin had ik toen twee pilletjes per dag nodig, en later ook nog een neusspray en oogdruppels ernaast. Dit jaar slik ik twee pilletjes, 2xdaags neusspray en 4xdaags oogdruppels en he[lees meer...]t werkt voor geen meter! Ik heb steeds meer klachten. Jeuk, tranende rode ogen, loopneus, niezen, hoofdpijn en uitgeput. Deze week kreeg ik er zelfs een kaakholte onsteking bij. Ik heb de huisarts gevraagd om de "oude" aerius, maar deze moet ik wel zelf betalen. Ik vraag me af waar het met de zorg heen gaat.....

29-05-2013 | Vrouw | 46
Hooikoorts
Toen ik berichten op het forum las, ging er een lichtje branden.... Sinds de Aerius tabletten niet meer door de apotheek verstrekt worden, heb ook ik meer klachten. Ben zelfs gaan kuchen/hoesten wat ik eerst niet deed. Huisarts heeft nu Aerius oplostabletten voorgeschreven. Van het goedkopere vervangende middel zijn er geen oplostabletten, dus apotheek moet wel Aerius gev[lees meer...]en. Misschien een tip voor anderen?

08-05-2013 | Man | 47
Hooikoorts
De ervaringen met de slechte vervanging voor Aerius gelezen hebbende, wil ik nog het volgende toevoegen. Met uw recept kunt u ook in Duitsland en België uw medicijnen krijgen bij elke apotheek! Gewoon even bellen wat het kost (meestal veel goedkoper dan in Nederland, want de Nederlandse apothekers zijn de duurste van Europa!). Uw recept is overal geldig nl. en u bent besl[lees meer...]ist niet afhankelijk van uw ""eigen"" apotheek zoals ze u graag willen laten geloven.

17-04-2013 | Vrouw | 9
Hooikoorts
Mijn dochter slikt al jaren na volle tevredenheid aerius. Maar net als vorig jaar is het middel weer niet voorradig. Vorig jaar heeft ze een half jaar zonder gezeten en werd het vervangen door een drankje (ongelooflijk smerig en zo'n gedoe, met 1 flesje doen we een kleine week). Nu was Aerius weer niet te krijgen. De apotheek heeft geen idee wanneer het er wel weer is. Het[lees meer...] kan zo weer een half jaar duren! Iemand een idee waar ik het wel zou kunnen krijgen?

05-04-2013 | Man | 18
Hooikoorts
Ik gebruik al jaren hooikoorts medicijnen. In het verleden heb ik denk ik wel 8 verschillende soorten gebruikt. vorige week (28-03-2013) had ik bij de apotheek milzollen gehaald. Die werkten niet. Daarna van de dokter het namaak merk van Aerius gekregen. Desloratadine actavis, wat een waardeloze rommel. Het kost niks maar dan heb je ook niks. De pijn/jeuk in mn neus neemt [lees meer...]af. Maar sinds ik het gebruik heb ik altijd hoofdpijn, ben sneller moe en mijn ogen branden. Zelf betalen moet ik toch vanwege mijn eigen risico, dus dan betaal ik liever meer voor de echte Aerius.

03-04-2013 | Man | 24
Hooikoorts
Jaren lang Aerius gebruikt met veel plezier, maar door bezuinigingen ineens Actavis voorgeschreven gekregen. Helaas werkt dit middel niet (huisarts zegt dat dit niet kan door zelfde stof). Huisarts schrijft wel Aerius voor, maar apotheek heeft geen aerius en geeft dus hun B-merk. Nu wel besteld via apotheek, maar grof bijbetalen. Bezuinigingen in de zorg oke, maar ten k[lees meer...]oste van gezondheid nee!