Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (3 meningen)

Levocetirizine (133 meningen)
Cetirizine Tabletten (126 meningen)
Xyzal (75 meningen)
Tavegil (66 meningen)
Desloratadine (59 meningen)

12-05-2015

Hooikoorts

ik werd er na een dag of drie, enorm suf van en kon alleen nog maar slapen. Ik had het gevoel mezelf kwijt te zijn. Ik ben een actieve ADHD'er zonder medicijn gebruik. Dit medicijn is nog erger dan de kwaal.
25-04-2015

Hooikoorts

Kleine tabletjes, geen bijwerkingen zoals sufheid. Goed effect tegen hooikoorts en andere allergieën.
10-06-2014

Hooikoorts

Helpt snel en hoeft alleen te worden genomen als je last hebt. Moeheid is wel een kleine bijwerking, maar dat ligt wellicht ook aan de hooikoorts zelf.
27-04-2014

Hooikoorts

Desloratadine...............hondskotsmisselijk van die pillen en toch nog niezen, ik heb me al 'ns 'n stoma breuk geniesd. Wat moet ik doen om van dat niezen ieder voorjaar af te komen??? Toch maar weer 'n pot bijenpollen kopen .
03-08-2013

Hooikoorts

Ik begin ieder jaar in maart met het slikken van desloratadine en doe dat tot eind oktober. Voorheen was het Aerius, nu een vervangend middel. In tegenstelling tot veel mensen hier ervaar ik geen verschil met Aerius: het heeft bij mij altijd 3-4 weken nodig voordat het optimaal werkt. Dat was met Aerius zo en met het vervangend middel is dat niet anders.
04-07-2013

Hooikoorts

Ik gebruikte al een tijd aerius.. Helaas kreeg ik van de apotheek nu desloratadine. Nu zijn alle klachten weer terug. Ik wil ontzettend graag aerius weer terug. Dit zal ik dan zelf moeten betalen en da vind ik echt belachelijk.. Volgens mij betalen we al genoeg aan onze zorgverzerkeringen!! Waar gaat het heen met dit systeem?? Moeten wij accepteren dat een ander bepaald w[lees meer...]elke medicijnen beter voor je zijn.. Terwijl je weet dat ze niet of niet goed helpen.... Is er niet een oplossing voor, zodat we wel aerius kunnen krijgen? En het niet zelf hoeven te betalen??
19-06-2013

Hooikoorts

Aerius was echt een topper, helaas krijg ik nu die goedkope rommel van actavis! Echt dramatische medicijnen,de klachten worden alleen maar erger! Schandalig dat de zorg hier voor kiest. Zo kan ik niet eens normaal werken, omdat ik alleen maar loop te snotteren en te tranen en last heb van jeukende ogen. Belachelijk!
17-06-2013

Hooikoorts

Sinds maart 2010 gebruik ik Aerius, mijn dochter van nu 8 kreeg de oplosbare variant. Behalve de eerste weken wat vermoeidheid, prima werking. Op wat niezen na, bijna geen last van alle andere hooikoortsverschijnselen, idem bij mijn dochter. Vorige week nieuwe recepten gehaald. En ja hoor, Aerius is uit de handel mevrouw (dus niet, zoals ik hier lees!) Wat krijg ik voor mi[lees meer...]jn dochter? Ook die vervanger desloratadine! Doet u m maar door de helft mevrouw! Dit mag helemaal niet, want er zit geen breukstreep in de tablet, dan is het niet homogeen, oftewel in de ene helft kan alle werkzame stof zitten en in de andere helft niets. Ikzelf kreeg ook de Desloratadine ipv echte Aerius. Na 3 dagen was ik honds- en hondsmoe, niet uit bed komen, vreselijke hoofdpijn, duiizelingen, zwarte vlekken zien en misselijk. Ook mijn dochter kreeg ik nauwelijks wakker, klaagde ook over hoofdpijn etc. Ben toen hier terecht gekomen en heb alle ervaringen gelezen! Er ging mij direct een lichtje branden!Acuut gestopt met die troep, probeer nu cetirizine van de Lidl, maar die doet bij mij (nog) niks. Huisarts is al tot 2x toe gewoon niet bereikbaar. Apotheek heb ik nog niet bezocht met deze klachten. Maar ben er helemaal klaar mee! Weet niet wat ik nu nog moet! Misschien weer een ander merk? Pfff....
04-06-2013

Hooikoorts

Jaren lang heb ik Aerius gebruikt voor de hooikoorts. Gewoon één pilletje per dag en de hooikoort was onder controle. Vorig jaar kreeg ik desloratadine van een ander/goedkoper merk. Sinds het begin had ik toen twee pilletjes per dag nodig, en later ook nog een neusspray en oogdruppels ernaast. Dit jaar slik ik twee pilletjes, 2xdaags neusspray en 4xdaags oogdruppels en he[lees meer...]t werkt voor geen meter! Ik heb steeds meer klachten. Jeuk, tranende rode ogen, loopneus, niezen, hoofdpijn en uitgeput. Deze week kreeg ik er zelfs een kaakholte onsteking bij. Ik heb de huisarts gevraagd om de "oude" aerius, maar deze moet ik wel zelf betalen. Ik vraag me af waar het met de zorg heen gaat.....
29-05-2013

Hooikoorts

Toen ik berichten op het forum las, ging er een lichtje branden.... Sinds de Aerius tabletten niet meer door de apotheek verstrekt worden, heb ook ik meer klachten. Ben zelfs gaan kuchen/hoesten wat ik eerst niet deed. Huisarts heeft nu Aerius oplostabletten voorgeschreven. Van het goedkopere vervangende middel zijn er geen oplostabletten, dus apotheek moet wel Aerius gev[lees meer...]en. Misschien een tip voor anderen?
08-05-2013

Hooikoorts

De ervaringen met de slechte vervanging voor Aerius gelezen hebbende, wil ik nog het volgende toevoegen. Met uw recept kunt u ook in Duitsland en België uw medicijnen krijgen bij elke apotheek! Gewoon even bellen wat het kost (meestal veel goedkoper dan in Nederland, want de Nederlandse apothekers zijn de duurste van Europa!). Uw recept is overal geldig nl. en u bent besl[lees meer...]ist niet afhankelijk van uw ""eigen"" apotheek zoals ze u graag willen laten geloven.
17-04-2013

Hooikoorts

Mijn dochter slikt al jaren na volle tevredenheid aerius. Maar net als vorig jaar is het middel weer niet voorradig. Vorig jaar heeft ze een half jaar zonder gezeten en werd het vervangen door een drankje (ongelooflijk smerig en zo'n gedoe, met 1 flesje doen we een kleine week). Nu was Aerius weer niet te krijgen. De apotheek heeft geen idee wanneer het er wel weer is. Het[lees meer...] kan zo weer een half jaar duren! Iemand een idee waar ik het wel zou kunnen krijgen?
05-04-2013

Hooikoorts

Ik gebruik al jaren hooikoorts medicijnen. In het verleden heb ik denk ik wel 8 verschillende soorten gebruikt. vorige week (28-03-2013) had ik bij de apotheek milzollen gehaald. Die werkten niet. Daarna van de dokter het namaak merk van Aerius gekregen. Desloratadine actavis, wat een waardeloze rommel. Het kost niks maar dan heb je ook niks. De pijn/jeuk in mn neus neemt [lees meer...]af. Maar sinds ik het gebruik heb ik altijd hoofdpijn, ben sneller moe en mijn ogen branden. Zelf betalen moet ik toch vanwege mijn eigen risico, dus dan betaal ik liever meer voor de echte Aerius.
03-04-2013

Hooikoorts

Jaren lang Aerius gebruikt met veel plezier, maar door bezuinigingen ineens Actavis voorgeschreven gekregen. Helaas werkt dit middel niet (huisarts zegt dat dit niet kan door zelfde stof). Huisarts schrijft wel Aerius voor, maar apotheek heeft geen aerius en geeft dus hun B-merk. Nu wel besteld via apotheek, maar grof bijbetalen. Bezuinigingen in de zorg oke, maar ten k[lees meer...]oste van gezondheid nee!
17-02-2013

Hooikoorts

Ik slik al járen (weet niet meer precies hoe lang) Aerius i.v.m. mijn hooikoorts en allergie voor fruit en noten. Eind vorig jaar kreeg ik i.p.v. Aerius ook de goedkopere soort Desloratadine van Ratiopharm. Ik voelde mij zo ontzettend moe en anders en ben er na 3 dagen mee gestopt. Daarna voelde ik mij gelijk niet meer zo moe. Omdat ik al jaren bij een klassieke homeop[lees meer...]athe loop i.v.m. mijn hooikoorts, heb ik gevraagd of zij de Desloratadine van Ratiopharm bij mij wilde testen en wat bleek: dit middel was NIET goed voor mij. Het blijkt n.l. dat het medicijn Desloratadine wel hetzelfde is als Aerius, maar om het tablet zit een laagje/omhulling (vervoermiddel). En het is de stof van dát laagje waar ik - en waarschijnlijk legio andere mensen - niet tegen kan. Dat is dus de boosdoener!! Ik ga morgen voor de 2e keer proberen of mijn huisarts tóch weer Aerius voor wil schrijven!
11-09-2012
Vrouw

Hooikoorts

Wat een bijzondere ervaring!! Ik slik al jaren Aerius omdat dat na lang zoeken echt het beste werkt voor mij. Ook ik kreeg van de zomer Desloratine ipv mijn vertrouwde Aerius.Na een paar dagen proberen was ik er helemaal klaar mee,het had niet hetzelfde effect als Aerius en ik voelde me steeds beroerder worden,Gebeld met de huisarts en uiteindelijk een nieuw recept voo[lees meer...]r Aerius gekregen. Zowel de arts als de assistente vonden het maar raar,er zat de zelfde stof in desloratine ,waar 'zeurde'ik nu over... Haha ik ben toch niet gek,ik ken mijn eigen lijf toch.Met de Aerius opnieuw geen problemen meer. Nu las ik net jullie berichten,ik ben dus zeker niet de enige die er anders op reageert!!! Heel bijzonder dat een apotheek je dus zo maar iets anders mee naar huis geeft omdat het goedkoper is...Omdat het van bovenaf bepaald wordt. Jammer dat het zo werkt in deze wereld,

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum