Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

09-08-2013 | Man | 29
desloratadine
Gebruik de aerius voor mijn allergische rhinitis, nou eerlijk is eerlijk, als ik het huismerk (desloratadine) gebruik van kruidvat en dan een half tablet daarvan, werkte beter dan de aerius. Nu ik actavis krijg, welk gewoon bij mij beter werkt dan de aerius gebruik ik deze voorlopig. Voor mensen waar het niet werkt, een tip gebruik anders die van kruidvat.Aerius nam ik lie[lees meer...]ver in de avond omdat ik minder bijwerkingen had hierdoor ipv ochtend. Ik gebruik het met nasonex spray.

29-07-2013 | Vrouw | 38
desloratadine
Ik heb zeer goede ervaringen met dit middel net als mijn zoontje van 3. Zowel voor hooikoorts als voor voedselallergie. Kreeg net ook van de huisarts te horen dat het niet meer wordt vergoed. Na alle negatieve verhalen over de vervanger hier, kies ik toch maar voor zelf betalen. Kost wel €20 voor 30 tabletten en €15 voor het drankje voor mijn zoon maar dat heb ik ervoor ov[lees meer...]er aangezien we het niet het hele jaar door moeten gebruiken. Echt kortzichtig om op die manier te bezuinigen. Worden mensen alleen maar zieker van, kost het toch extra.

29-06-2013 | Vrouw | 25
desloratadine
Ik gebruikte ook Aerius en was altijd tevreden. Het dekte de hele lading: hooikoorts, allergie voor huismijt, dieren, stof en bepaalde vruchten/noten. Nu ben ik sinds een paar maanden ook verplicht overgegaan op desloratedine en alle klachten zijn weer terug. Ik kan niet meer met de hond knuffelen, buiten lopen op een mooie dag (met pluisje), fatsoenlijk slapen in een b[lees meer...]ed zonder speciale lakens of appels en kersen eten. Desloratedine werkt voor geen meter. Ik moet extra oogdruppels en neusspray innemen om de dag nog een beetje door te komen en neem regelmatig een drupje Celestone (zwaar middel) als ik weer een hevige aanval heb. Ik wil verdomme mijn Aerius terug! Maar inderdaad hetzelfde verhaal, wordt niet meer geleverd bij de lokale apotheek. Daarom ga ik het deze week in Frankrijk proberen. Daar laten ze allergie patiënten in ieder geval NIET in de steek.

27-06-2013 | Vrouw | 60
desloratadine
Aerius ter vervanging van mebhydroline. Ha ha dat werkt dus niet. Ik word 's nachts wakker van de jeuk in mijn oren en slaap onrustig. De drs. assistent zegt dat dit hetzelfde is als levocetirizine. Nou dat laatste werd ik heel moe van. Ik zoek nu nog steeds naar een goede vervanger om de allergie symptomen te bestrijden. Wie helpt mij of heeft een goed alternatief. Dank!

16-06-2013 | Man | 10
desloratadine
Jarenlang gebruikt mijn zoontje al Aerius, eerst de drank, toen de oplosbare tablet, en in derdaad wordt deze de laatste tijd niet meer geleverd omdat deze voor volwassenen niet meer wordt vergoed. Nu weer de Aerius drank, niet zo handig, maar nog steeds net zo effectief en daar gaat het om!

03-06-2013 | Man | 45
desloratadine
Heb al mn hele leven allergie. Aerius was mn redding. We hebben dieren. En die gaan echt niet weg. Echter nu zijn er nieuwe regels. Goedkopere vervangende medicijnen. Werken voor geen meter. Kan beter in de kelder gaan wonen. Apotheek doet heel vervelend. Zorgverzekering VGZ ook. Nu slik ik niks meer. Dike neus - rode ogen - hoesten - jeuk - geen lucht etc etc. [lees meer...] Net Verzekeraar gebeld. Waardeloos. Actavis Desloratadine 5mg , werkt niet Desloratadine ratiopharm 5mg werkt niet Heb geen leven meer. Kan beter met mond neus kapje gaan lopen.

11-05-2013 | Vrouw | 37
desloratadine
Onlangs is er bij een allergie voor katten geconstateerd. En ik heb er twee die ik graag wil houden. Omdat ik volledig nieuw ben met het gebruik van dit soort medicijnen (desloratadine Actvis), heb ik geen referentiekader. Maar ik ga er wel mee stoppen per vandaag. Ik ben zowaar nog benauwder, heb een constante druk op mijn borst en ben vreselijk moe! Het enige wat verbete[lees meer...]rd is, is dat de jeuk en roodheid van mijn huid is verdwenen. Maar die neem ik wel op de koop toe, want hiervan voel ik me echt te belabberd. En na het lezen van alle verhalen hiervoor, heb ik er de pest over in dat mijn huisarts en apotheek me niet hebben geadviseerd over de betere alternatieven. Dan maar bijbetalen.

01-05-2013 | Vrouw | 47
desloratadine
Al jaren gebruik ik aerius voor mijn allergie. Door het nieuwe geneesmiddelen-vergoeding systeem krijg ik net als iedere Nederlander een goedkoper alternatief momenteel activas. Het viel mij op dat het middel niet leek te werken. Terwijl er volgens de apotheker dezelfde werkzame stof in zit. Ik kauw de tablet nu fijn voordat ik hem doorslik en heb het gevoel dat het dan[lees meer...] beter werkt. Misschien een tip voor anderen.