Cetirizine Tabletten

Tavegil (66 meningen)
Desloratadine (60 meningen)

12-07-2019

Allergische reactie

Heel erg jammer dat bijna alle fabrikanten (behalve de hele dure pillendraaiers) en leveranciers elk jaar omstreeks juli leveringsproblemen hebben. Er bestaan gigantische prijsverschillen tussen de goedkoopste pil in januari (€0,15) en de prijs die ik op dit moment moet betalen (€0,71 Allerfre of Reactine). Behalve twee hele dure merken is Cetirizine van een gewoon huismer[lees meer...]k van supermarkt en drogisterijketens als Etos, Kruidvat en Lidl uitverkocht. Ook de apotheken zowel online als plaatselijk kunnen mij niet meer aan betaalbare pillen helpen. Een hele rare zaak. Zeker gezien het feit dat dit vorig jaar omstreeks deze tijd ook het geval was. Gelukkig bleken ze in de ons omringende landen wel genoeg voorraad te hebben. Kortom, ongeloofwaardige prijsverschillen en gekke smoezen van verkopers over dit gekke fenomeen.
18-05-2019

Allergie

Na het 7e tabletje werd ik smorgens wakker met een gezwollen linkerzijde van mijn gezicht. Flinke zwelling ter hoogte van mijn jukbeen en huiduitslag op beide jukbeenderen, bultjes en vlekken, roodheid. Na stoppen met Cetirizine nam de zwelling langzaam af binnen een dag of 4. De huiduitslag veranderde in een huid die leek op schuurpapier, hard en rood. 4 dagen na stoppen[lees meer...] met de medicatie is dit nog aanwezig. Buiten de vervelende bijwerkingen hielp het middel mij ook helemaal niet tegen een constante waterige loopneus.
23-10-2018

Allergische reactie

Doordat ik extreme allergische reacties heb door mijn kou naar warmte allergie op zoek gegaan naar een oplossing. Eerst andere hooikoortstabletten geprobeerd, hier ging ik mij erg vreemd van voelen. Overgegaan naar deze, eerst werkte het heel goed. Daarna begon ik te merken dat ik problemen kreeg met spraak en zelfs typfouten ging maken, kwijt was hoe ik woorden moest schr[lees meer...]ijven en het vaak verkeerd uitsprak. Zeker geen alcohol erbij drinken want 1 wijntje versterkte dit en voelde ik me erg vreemd. Dus ik besloot te stoppen. Nu is de warmte allergie erger dan ooit. Zelfs als ik in de auto stap, onder de dekens ga liggen, een wijntje drink, stofzuig, direct heftige allergische netelroos op mijn hele lichaam. Word er nu nog gekker van. Ik raad dit dus af. Her lichaam raakt gewend aan de anti histamine waardoor je nog allergischer raakt! Achteraf gezien was ik ook heel kortademig (op de seh ervoor gelegen), nu ik gestopt ben is dat ook voorbij. Ik vind het absurd dat zo'n medicijn zonder recept notabene verkrijgbaar is terwijl het inspeelt op je hersenen!
14-08-2018

Allergie

Pijnlijke steken Pezen zitten vast en doen pijn Vingers zitten vast Zenuwachtig hoge bloeddruk Jammer Helpt wel voor mijn Chronische rhinitis
09-08-2018

Allergie

Ik heb al twee jaar huisstofmijt allergie het is eender welke medicatie ik neem mijn niezen lopende neus brandende ogen verminderd wel maar heb nadien ontstekingen op luchtwegen en de longen waar ik dan antibiotica moet nemen .Dus ik neem geen enkel medicatie tegen allergie meer in.
04-08-2018

Allergie

Ik gebruik dit al vele jaren. Heb tnt geen bijwerkingen ervan ervaren. Mijn klachten zijn onder controle
30-07-2018

Allergische reactie

In eerste instantie kreeg ik de cetirizine 10 mg tabletten voorgeschreven voor mijn hooikoortsklachten. Ik ben allergisch voor Bomen en grassen. Dus ik slikte ze van februari tm oktober. Tot ik een keer onverwacht 5 maanden lang een flinke allergische uitslag over mijn hele lichaam (van voet tot nek) had. Die uiteindelijk door lichttherapie verdween. Daarna kreeg ik het a[lees meer...]dvies van de Dermatoloog de Cetirizine het hele jaar rond te gaan innemen. Tot nu toe is het bij kleine opvlammingen gebleven die ik snel weer onder de knie kreeg door niet te krabben en jeukstillende en verkoelende crèmes te gebruiken
02-07-2018

Allergie

Ik heb cetrizine via de aphotheek gekregen. Zodra ik word gestoken door een mug onstaat er een grote schrijf, die onwijs jeuken en pijnlijk zijn. Sinds ik cetrizine neem is de jeuk en pijn heel erg verminderd. Wel word ik wat moe en sufjes als ik het net ingenomen heb, maar dit is goed te doen en gaat 2 uur na iname weer langzaam weg. Ik kan dit middel dus zeker aanbevelen[lees meer...]!
03-06-2018

Allergische reactie

Echt vreselijk, ik gebruik dit middel NOOIT meer
23-05-2018

Allergie

Cetirizine werkt top als het gaat om het tegengaan van allergische reacties (in mijn geval graspollen). Minder jeuk en minder niezen. Maar die slaperigheid! Dat is dermate vervelend dat ik deze bijwerking net zo vervelend vind als de kwaal zelf. Ik kan de dag amper doorkomen. Ik gebruik cetirizine dan ook alleen op de dagen dat de hooikoorts echt niet te harden is, anders [lees meer...]niet. Van loratadine word ik minder slaperig, op 'normale' dagen gebruik ik dit liever.
09-04-2018

Zeer goed
05-01-2018

Allergie

Ik kreeg er ernstige tinnitus en hyperacusis van. Nooit meer!! En de tinnitus is nooit meer weggegaan. Blijvende schade. Staat overigens niet bij bijwerkingen. Svp dit vermelden! Erg belangrijk.
11-08-2017

Allergie

Ik heb jarenlang Aerius drank gebruikt tegen boompollen en grassen allergie. Door de jaren heen toch steeds minder effect. Dit jaar steeds last van mijn oren. Vocht achter het trommelvlies. Huisarts geweest en die heeft alleen aangeven dat het met de allergie te maken had. En voor de rest zoek het maar uit. Bij de apotheek het probleem voorgelegd en die kwam met het middel[lees meer...] cetirizine. Ik neem een halve 's morgens en een halve 's avonds (de aanbevolen dosering voor kinderen). Als ik een hele tablet neem zijn de bijwerkingen zoals hoofdpijn en suf zijn meer aanwezig. Door te halveren en elke 12 uur een halfje te nemen gaat het bij mij goed. En geen last van mijn oren meer. Daarbij gebruik ik nog een neusspray. Mometasafon.
07-08-2017

Allergie

Ik gebruik dit medicijn al geruime tijd. Ik neem het altijd voor het slapen gaan in omdat dat de vermoeidheid minder erg zou maken, hier merk ik niks van helaas. Het pilletje is wel erg effectief tegen de allergie.
22-05-2017

Allergie

Hielp totaal niet. Mijn allergie werd ondertussen ernstiger. Ik kreeg in anderhalf jaar tijd 3 anafylactische shocken, alle drie zeer levensbedreigend. Overgestapt naar fexofenadine.
30-04-2017

Allergie

Voor hooikoorts, wisselingen van het weer, voedselallergie e.d. Last van slaperigheid vooral erg in het begin, Maar omdat ik nog andere medicijnen gebruik blijf ik er een beetje last van houden. Is te doen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum