cetirizine

Verkoudheid (2 meningen)
Netelroos (1 mening)

05-01-2018 | Vrouw | 27
Allergie
Ik kreeg er ernstige tinnitus en hyperacusis van. Nooit meer!! En de tinnitus is nooit meer weggegaan. Blijvende schade. Staat overigens niet bij bijwerkingen. Svp dit vermelden! Erg belangrijk.

11-08-2017 | Vrouw | 52
Allergie
Ik heb jarenlang Aerius drank gebruikt tegen boompollen en grassen allergie. Door de jaren heen toch steeds minder effect. Dit jaar steeds last van mijn oren. Vocht achter het trommelvlies. Huisarts geweest en die heeft alleen aangeven dat het met de allergie te maken had. En voor de rest zoek het maar uit. Bij de apotheek het probleem voorgelegd en die kwam met het middel[lees meer...] cetirizine. Ik neem een halve 's morgens en een halve 's avonds (de aanbevolen dosering voor kinderen). Als ik een hele tablet neem zijn de bijwerkingen zoals hoofdpijn en suf zijn meer aanwezig. Door te halveren en elke 12 uur een halfje te nemen gaat het bij mij goed. En geen last van mijn oren meer. Daarbij gebruik ik nog een neusspray. Mometasafon.

07-08-2017 | Vrouw | 34
cetirizine (1mg/ml)
Allergie
Ik gebruik dit medicijn al geruime tijd. Ik neem het altijd voor het slapen gaan in omdat dat de vermoeidheid minder erg zou maken, hier merk ik niks van helaas. Het pilletje is wel erg effectief tegen de allergie.

22-05-2017 | Vrouw | 49
Allergie
Hielp totaal niet. Mijn allergie werd ondertussen ernstiger. Ik kreeg in anderhalf jaar tijd 3 anafylactische shocken, alle drie zeer levensbedreigend. Overgestapt naar fexofenadine.

30-04-2017 | Vrouw | 74
Allergie
Voor hooikoorts, wisselingen van het weer, voedselallergie e.d. Last van slaperigheid vooral erg in het begin, Maar omdat ik nog andere medicijnen gebruik blijf ik er een beetje last van houden. Is te doen.

15-03-2017 | Man | 40
Allergische reactie
Ben het beginnen innemen na enkele aanvallen van netelroos en terugkerende loopneus en jeuk. Deze symptomen zijn sindsdien veel beter onder controle. Neem het in wanneer de symptomen zich voordoen.

07-01-2017 | Vrouw | 24
Allergie
Ik heb al jaren last van een huisstofmijt allergie. Ik heb dit altijd zonder medicijnen gedaan, maar ben toch eens wat gaan proberen. Ik moet zeggen de tabletten werken goed. Ik ben begonnen met een halfje en en dit helpt bij mij goed. Ook bij dingen waarbij ik normaal veel last heb zoals opruimen, afstoffen en stofzuigen, heb ik met een tabletje veel minder last van nieze[lees meer...]n, loopneus en jeukende, tranende ogen. Als bijwerking merk ik dat ik wel een wat lichte zeurende hoofdpijn heb. Ik ga ze zo nodig gebruiken. Ik word niet suf van een halfje.

17-10-2016 | Vrouw | 43
Allergie
Ik had op antibiotica ondraaglijke bijwerkingen. kreeg een andere antibiotica voorgeschreven. Klachten werden alleen nog maar erger. Naar de apotheek geweest acuut stoppen met de medicijnen. zo erg zag ik er uit. zij schreven mij Cetirizine voor. binnen een uur zou het werken in ieder geval tegen de jeuk.. Maar helaas, de jeuk werd erger en de uitslag met bulten ook. toch [lees meer...]maar weer de huisarts gebeld en hij schreef mij direkt prednisolon 20 mg voor dit voor drie dagen. die ga ik nu innemen en laat nog weten hoe het afgelopen is. Ik wens dit namelijk niemand toe wat ik voel. Het lijken wel mieren die onder mijn huid kruipen....

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum