Ervaringen met Desloratadine

Netelroos (10 meningen)
Huisstofallergie (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

30-05-2018 | Man | 24
Hooikoorts
Voorheengaande jaren heb ik eigenlijk weinig last van bijwerkingen gehad maar sinds dit jaar heb ik last van extreme sufheid/slaperig zijn.

28-05-2020 | Man | 26
desloratadine (5mg)
Wat mij betreft topspul, gebruik het al jaren in de maand mei. rest van het jaar niet nodig. Eerst merk Ratiopharm, daarna Teva, nu Aurobindo. Het 'gevoel' dat laatst genoemde merk minder effectief is. verder heel tevreden mee, veel beter dan de zirtec. tijdens mijn allergiemaand nog wel hogere slijmproductie, maar geen opgezwollen neusklieren. Af en toe rode ogen, maar ka[lees meer...]n dat voorkomen door vaker mijn gezicht en handen te wassen. niesaanvallen terug van 10-20 x naar hooguit 3. Kan er gewoon mee tuinieren zelfs. Voor zover ik weet geen zware bijwerkingen dan hooguit lichte vermoeidheid. dit kan ook komen door directe allergische reactie.

12-11-2017 | Vrouw | 26
desloratadine (2,5mg)
Hooikoorts
Ik ben dit middel in de hooikoortsseizoenen gaan gebruiken. Later gebruikte ik het bijna dagelijks vanwege een kattenallergie (een een kat in huis). Nu heb ik en geen kat meer en heb ik het hele jaar door last van jeuk over mijn hele lichaam gekregen als ik niet de pillen slik. Het lijkt op een soort netelroos. Verder moet ik niezen, indien ik de pillen niet neem. Mijn afw[lees meer...]eer is aangetast en ik ben nu afhankelijk van deze pillen. Op het moment dat ik stop is de jeuk ondraaglijk. Gebruik ze echt met mate, indien je ze neemt.

23-06-2017 | Vrouw | 26
Netelroos
Gebruik de maximale dosis voor Chronische Spontane Urticaria met angio-oedeem (Netelroos). Voor mij was deze medicatie niet afdoende. Slik er nu nog Montelukast naast en krijg 1x per maand 2x150mg omalizumab (xolair). Moet hier echter de Desloratadine naast blijven slikken. Eerste dagen behoorlijk moe en concentratie problemen. Heb het idee dat ik er nu ook nog wel extra [lees meer...]moe door ben.

02-06-2020 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Ik hou niet van medicijnen en gebruik dit zowaar het kan liever niet. Mijn graspollen allergie wordt echter steeds erger en moest ook reguliere medicatie gaan gebruiken. Door mijn allergoloog werd Desloratadine van Ratiopharm voorgeschreven. Het werkt bij mij goed, maar ik word er zo moe en suf van, dat ik alsnog geen fijne tijd heb. Ik ga op zoek naar iets anders, mocht [lees meer...]iemand een aanbeveling hebben, dan hoor ik het graag.

16-10-2018 | Man | 27
Jeuk
Ik heb dit via de dermatoloog voor geschreven gekregen omdat ik erge jeuk had van mijn schimmelinfectie. Ik ben tevreden over dit product omdat het de jeuk een stuk minder maakt. Ik neem dit meestal voor het slapen in omdat ik tijdens het slapen er de meeste klachten bij had. Voorheen lag ik van de jeuk wakker. Maar nu kan ik gewoon door slapen. Ik moet wel zeggen dat ik [lees meer...]sinds ik het gebruik erg heftig droom. Soms ook wel nachtmerries. Voor de rest weinig last van bijwerkingen misschien een beetje vermoeider dan normaal.

06-04-2020 | Vrouw | 29
desloratadine (100mg)
Netelroos
Als ik 2 pillen slik, lijk ik last te krijgen van (slijmbeurs?)ontstekingen in mijn schouders.

07-06-2015 | Vrouw | 29
desloratadine (5mg)
Allergie voor pollen, dieren, parfum e.d.

29-05-2023 | Man | 31
Hooikoorts
Werkt perfect en zeer snel. Wordt er wel een beetje suffig van. Daarom neem ik ze nu voor het slapen gaan en je slaapt als een roos. Werkt 24u lang dus de dag er na kan ik prima de dag door komen

20-02-2021 | Vrouw | 31
desloratadine (5mg)
De medicijnen werken goed tegen allergische reacties bij mij en zorgen ervoor dat ik minder astma klachten heb. Maar vind het zeer vervelend dat ik extreem moe wordt van deze medicijnen. Het is erg dubbel. Nu ook ff gestopt ermee omdat het teveel invloed heeft op m'n dagelijkse leven.

17-06-2017 | Man | 31
Allergische reactie
Ik had jeuk in mijn handen al een week en opeens s'nachts kon ik niet slapen van de jeuk want bij mijn lichaam was het ook. Ik ging direct naar de huisarts en desloratadine voorgeschreven. Ik moest 3 tegelijk in nemen eerste 3 dagen en daarna 2 tegelijk 3 dagen en totslot 1 per dag. Maar bij het eerste gebruik volgende dag kreeg ik overal ronde plekken zoals netelroos ik h[lees meer...]ad geen jeuk maar dikke bovenlip en hele lichaam onder de vlekken. Ik zal echter niet meer gebruiken !!!

27-07-2015 | Vrouw | 31
desloratadine (5mg)
Medicijn helpt heel goed tegen de jeuk, bijv bij extreme eczeem uitbarstingen.

18-06-2023 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Van de huisarts gekregen voor de hooikoorts, doet maar weinig.

01-08-2023 | Vrouw | 33
Netelroos
Heftige netelroos , deze pillen helpen nauwelijks. Ik ben op vakantie en ik dacht dat ik depressief aan het worden was of niet goed ben in het hoofd. Ik voel Me heel naar, neerslachtig, duizelig vooral na het eten savonds als ik net die pil heb ingenomen. Ik dacht dat ik te weinig water dronk, maar 2,5/3 liter lijkt me voldoende. Ik stop er gelijk mee .. wist niet dat [lees meer...]het een bijwerking van de pillen kon zijn! Maar wat ik hier lees

15-05-2021 | Vrouw | 33
Hooikoorts
Vreselijk duizelig en misselijk (meerdere dagen) van geworden. Mee gestopt.

19-01-2017 | Vrouw | 33
desloratadine (5mg)
Mijn huisarts heeft mij desloratadine voorgeschreven nadat ik opeens allergisch reageerde op mijn katten die al 10 jaar heb. De eerste paar dagen werd ik zwaar wakker en voelde ik mij moe, maar dit ging vanzelf weg. Ik slik het middel nu een paar weken en er zijn geen bijwerkingen. Middel zelf werkt voldoende, allergie is een stuk minder. Maar het is niet 100% effectief[lees meer...].