Ervaringen met Desloratadine

Netelroos (10 meningen)
Huisstofallergie (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

17-06-2017 | Man | 31
Allergische reactie
Ik had jeuk in mijn handen al een week en opeens s'nachts kon ik niet slapen van de jeuk want bij mijn lichaam was het ook. Ik ging direct naar de huisarts en desloratadine voorgeschreven. Ik moest 3 tegelijk in nemen eerste 3 dagen en daarna 2 tegelijk 3 dagen en totslot 1 per dag. Maar bij het eerste gebruik volgende dag kreeg ik overal ronde plekken zoals netelroos ik h[lees meer...]ad geen jeuk maar dikke bovenlip en hele lichaam onder de vlekken. Ik zal echter niet meer gebruiken !!!

22-05-2017 | Vrouw | 51
desloratadine (5mg)
Na dat ik de allegietablet s'morgens had genomen was de hele dag moe en heb de hele zondag geslapen. Ik probeerde even op te staan maar lag al snel weer op de bank. Zelfs s'nachts kon ik zo weer slapen had de volgende ochtend moeite met opstaan. Was nog steeds moe.

05-05-2017 | Man | 53
desloratadine (5mg)
Na een aantal jaren onverklaarbare hoofdpijn en vermoeidheidsklachten te hebben gehad vertelde mijn dochter, die na te zijn gestart met desloratadine, dat ze daar ook last van had gekregen. Zij stopte en de hoofdpijn verdween. Ik ben gestopt en de hoofdpijn verdween en daarmee ook het bedrukte gevoel in mijn hoofd, alsmede de vermoeidheid.Ik ben depressie-gevoelig en de dr[lees meer...]ukkende hoofdpijn maakt dat depressie wordt verergerd.

04-03-2017 | Vrouw | 53
desloratadine (5mg)
Na verschillende middelen te hebben geprobeerd voor netelroos kreeg ik uiteindelijk desloratadine voorgeschreven van de allergoloog. Eerste 2 weken ging het goed, daarna steeds vaker onrustig gevoel en hartkloppingen. Hartfilmpje en doorverwijzing naar cardioloog. Na wat googelen lees ik dat hartkloppingen een bijwerking van deze medicijnen kunnen zijn. Vandaag abrupt gest[lees meer...]opt.

13-02-2017 | Vrouw | 56
Allergische reactie
Netelroos op veel plaatsen van het lichaam, zelfs op de oogleden. Korte tijd na inname eerste tablet leek jeuk en uitslag te verergeren. De tweede dag toch weer geprobeerd. Rode plekken en uitslag breidde zich uit tot in de haarwortels en voeten, gepaard met bijna onhoudbare jeuk, die steeds erger werd. Geen derde tablet genomen, jeuk en uitslag nam gelukkig langzaam maar[lees meer...] zeker af.

28-01-2017 | Vrouw | 42
desloratadine (5mg)
Het hielp mij niks. Kreeg er hartkloppingen van, 3 de dag durfde ik niet meer te gaan slapen en heb zittend de nacht door gebracht. En ben gestopt het te nemen. De volgende avond was mijn hart bijna weer de oude.

11-06-2016 | Man | 49
Hooikoorts
ik gebruikte jaren Loratadine: Effectiviteit matig, geen bijwerkingen. Op aanraden van arts DESloratadine in huis genomen. Eén tablet ingenomen, het resultaat is verbluffend, alle klachten waren meteen verdwenen, geen bijwerkingen. Ik nam me voor dit medicijn voortaan te slikken. De volgende ochtend een heel ander beeld: Lusteloos en vermoeid, alsof ik de hele nacht niet g[lees meer...]eslapen had. Ik ben kapot. Dit is niets voor mij, denk ik.

07-06-2016 | Vrouw | 12
Hooikoorts
Mijn dochter slikte Desloratadine van het merk Sandoz. Weinig problemen. Totdat ze Desloratadine van het merk Glenmark kreeg. Ze klaagde over pijn in haar hamstrings. Niet in verband gebracht met haar medicijngebruik natuurlijk. Totdat mijn vader zei dat hij die rotdingen niet meer wilde slikken. Hij gebruikt precies hetzelfde medicijn en kreeg veel pijn in zijn hamstrings[lees meer...]. Toen viel het kwartje bij mij. Nu slikt ze ze weer van het merk Sandoz. Deze zijn ook veel makkelijker in te nemen.

14-03-2016 | Vrouw | 62
desloratadine (5mg)
dit middel werkt dus niet bij mij, maar geeft meer allergische klachten. hoofdpijn, droge mond, misselijk, opgezwollen wang, oor en ogen na inname tablet, dus ernstige reactie op dit medicijn. Ben gestopt na 3 pilletjes, wacht nog op reactie van de huisarts.

08-09-2015 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Deze kreeg ik voor systhemische mastocytose, sinds vorig jaar november in gebruik. Sinds een paar maanden had ik het idee dat het minder werkte, kreeg weer klachten terug die ik had voor het gebruik, nu lig ik sinds 4 weken op bed, misselijk overgeven, zie zwarte vlekjes voor de ogen, nare piep/ruis in beide oren, dikke keel dus eten lukt bijna niet, al 9 kilo afgevallen, [lees meer...]hoofdpijn, ik gebruik 20mg per dag, 10mg in de morgen en 10 mg voor het slapen. Straks ga ik naar de specialist uitslag van de echo schildklier en antistoffen in het bloed. Ga zeker andere pillen vragen en denk aan kestine.

06-05-2015 | Vrouw | 73
desloratadine (5mg)
diverse antihistaminica gebruikt in de loop der jaren, opeens kreeg ik glenmark desloratadine van de apotheek, had het eerst niet door dat er van merk gewisseld was, maar ik kreeg verschijnselen zoals kraakkeel, droog hoestje en onprettig gevoel, dat ik al eens eerder gehad had bij zaken waarvoor ik zwaar allergisch ben, zoals bijv. ananas(schil), E621 enz. Maar het kwartj[lees meer...]e viel natuurlijk niet gelijk dat het nieuwe merk medicijn daar wel eens schuldig aan kan zijn. Voordat me dat bewust werd is er weer een heel vervelende periode van zoekerij aan vooraf gegaan. Wat schieten we er toch mee op als patiënt als apotheken dit ongevraagd doen om een dubbeltje meer te verdienen. Bij navraag in de apotheek durfden ze me ijskoud te vertellen dat de werkstof tussen mijn oude antihistaminicum (actavis deloratadine) en het nieuwe merk heel verschillend was en dat ze dit alleen maar gedaan hadden omdat mijn huisarts deze nieuwe werkstof had voorgeschreven. Gewoon flauwekul dus, of glashard gelogen. Wat zijn we er toch op vooruit gegaan in de zorg!

01-08-2023 | Vrouw | 33
Netelroos
Heftige netelroos , deze pillen helpen nauwelijks. Ik ben op vakantie en ik dacht dat ik depressief aan het worden was of niet goed ben in het hoofd. Ik voel Me heel naar, neerslachtig, duizelig vooral na het eten savonds als ik net die pil heb ingenomen. Ik dacht dat ik te weinig water dronk, maar 2,5/3 liter lijkt me voldoende. Ik stop er gelijk mee .. wist niet dat [lees meer...]het een bijwerking van de pillen kon zijn! Maar wat ik hier lees

31-08-2022 | Vrouw | 68
desloratadine (5mg)
Heb sinds maanden histamineproblemen, kan veel niet meer eten. Eerste pil ging goed, 2e ook, derde dag was vreselijk na lunch, ik weet niet of ik nog een derde neem.

11-06-2022 | Vrouw | 65
desloratadine (5mg)
Warmte Urticaria ook in de winter .Prikt jeukt vooral halsstreek met rood witte vlekken en zwelling .Ik neem nu drie maanden deze medicatie maar met weinig effect.Wel hoofdpijn en aan rechterkant pijnlijke steken naast de maag.

15-05-2021 | Vrouw | 36
desloratadine (5mg)
In mijn geval gebruikt voor histamine problemen gerelateerd aan voeding en hooikoorts. Voor histamine wbt voeding werkt het niet voor mij. Bij de hooikoorts haalt het de scherpe randjes er van af. Zoals tranende prikkende ogen. Of jeuk. Helaas wordt ik hier heel onaangenaam van. Mega kort lontje en gewoon een boosaardig iemand. Zit mezelf heel erg in de weg, voel me conti[lees meer...]nu opgejaagd. Echt een vreselijk rot gevoel. Ik ben mezelf dan helemaal kwijt

05-08-2020 | Vrouw | 58
Netelroos
Ik heb sinds vorig jaar netelroos, ook testen gehad waar eigenlijk niks uit kwam voedselmix was t enige vindt dat dan maares uit te zoeken. Heb geen bijwerkingen van dit medicijn maar denk dat ik ze nu dagelijks in ga nemen, Zodra ik een tijdje niks gebruik zit ik er weer onder pfffff niet leuk meer, zou verder niet weten wat ik verder moet doen aan deze vreselijke k[lees meer...]waal.