Ervaringen met Desloratadine

Netelroos (10 meningen)
Huisstofallergie (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

07-06-2016 | Vrouw | 12
Hooikoorts
Mijn dochter slikte Desloratadine van het merk Sandoz. Weinig problemen. Totdat ze Desloratadine van het merk Glenmark kreeg. Ze klaagde over pijn in haar hamstrings. Niet in verband gebracht met haar medicijngebruik natuurlijk. Totdat mijn vader zei dat hij die rotdingen niet meer wilde slikken. Hij gebruikt precies hetzelfde medicijn en kreeg veel pijn in zijn hamstrings[lees meer...]. Toen viel het kwartje bij mij. Nu slikt ze ze weer van het merk Sandoz. Deze zijn ook veel makkelijker in te nemen.

30-09-2018 | Vrouw | 13
Hooikoorts
Ik gebruikte eerst een andere vorm van hooikoorts tabletten, nu gebruik ik desloratadin aurobindo en heb ik last van maagklachten en bloed in mijn ontlasting. Het kan door de tabletten komen of het gewoon toeval.

14-07-2022 | Vrouw | 15

18-10-2017 | Vrouw | 15
Netelroos
Gebruik dit medicijn nu een tijdje, ik heb last van chronische angio oedeem, maar heb het gevoel dat dit niet helpt. Ik word er heel erg moe van en heb alleen nog maar meer jeuk gekregen.

03-05-2017 | Vrouw | 15
desloratadine (5mg)
Ik ben niet echt tevreden over t medicijn. Ik word na gebruik heel slap en kan nauwlijks iets doen ik wil dan eigenlijk alleen maar slapen.

02-11-2019 | Vrouw | 16
desloratadine (0,5mg/ml)
Allergische reactie
Ik heb elke 3 dagen als ik mijn desolaratadine niet slik een reactie in mijn huid. Waarschijnlijk dermografisme. Jeuk die niet stopt en ik krab mijn hele huid kapot. deze pilletjes houden dat volledig tegen en heb geen bijwerkingen. Ik ben gelukkig

29-07-2019 | Man | 16
desloratadine (5mg)
Ben allergisch voor muggen en helaas waren er een paar in mijn kamer gekomen, terwijl de klamboe open was... Lek geprikt en gek van de jeuk. Even was desloratadine nemen en de jeuk was héél erg verminderd na ongeveer 1 uur. Wondermiddel. Ik slik het alleen als ik last heb van de muggenallergie

02-11-2018 | Man | 16
Allergische reactie
Mijn zoon (16) heeft een jaar last gehad van allergische reacties op warmte en inspanning. De reacties zijn te vergelijken met opvliegers maar dan met rode vlekken, bultjes en jeuk over zijn hele lichaam die na ongeveer 5-10 minuten weer weg zijn. Mesologie en acupunctuur hebben niet geholpen. De huisarts schreef Desloratadine Aurobindo voor (voor 2 weken) en de klachten [lees meer...]waren weg. Herhalingsrecept gehaald voor 3 maanden maar opeens werkt het niet meer. Het blijkt iets anders namelijk Desloratadine Glenmark. Wij mogen deze weer terugbrengen en wisselen voor Aurobindo.

06-05-2021 | Vrouw | 17
Hooikoorts
Het werkte top met enkele bijwerkingen, maar kreeg er een allergische reactie op en moest naar het ziekenhuis.

19-07-2015 | Vrouw | 18
desloratadine (5mg)
Ik heb last van erg veel allergieën. Onder andere huisstofmijt, katten, bomen en en bepaalde cosmetica. Desloratadine zorgt ervoor dat mijn ogen minder pijn doen en minder opgezwollen zijn, dat ik minder nies en dat mijn huid minder geïrriteerd is.

04-06-2017 | Vrouw | 20
desloratadine (2,5mg)
Hooikoorts
Fijn medicijn, doet wat het moet doen. Fijn klein blauw pilletje, zeer makkelijk door te slikken. Ik heb geen bijwerkingen ervaren.

23-04-2020 | Vrouw | 22

29-07-2019 | Man | 22
(..)

02-04-2017 | Vrouw | 22
desloratadine (5mg)
Mijn allergie heeft me, waarschijnlijk tezamen met een andere ziektekiem, een sinusitis gegeven. In eerste instantie was ik niet van plan dit medicijn te gebruiken, maar na een CT is het vrij duidelijk dat er na 3-4 maanden tijd geen verandering in te merken was. De huisarts schreef me levocetirizine voor. Echter gaf levocetirizine enorm veel bijwerkingen: ik kreeg niets [lees meer...]meer gedaan in het weekend en had het gevoel dat mijn mentale functioneren erdoor beinvloed werd. Nu staat er in de bijsluiter dat je het meer dan 2 dagen moet innemen voor de bijwerkingen opdat de bijwerkingen verdwijnen. Echter houdt dat in dat je lichaam zich aanpast naar het medicijn en dat is dus zeker niet de bedoeling naar mijn mening. Tevens schijnt levocitirizine gemakkelijk door de bloedhersenbarriere te gaan (geen idee of dit met desloratidine ook zo is, maar ik merkte het zelf bij levocitirizine), het had een invloed op mijn humeur.. Na wat zoeken vond ik mijn oude anti-histaminica terug: desloratidine. Ik was destijds gestopt omdat ook deze me slaperig maakte, maar in tegenstelling tot levocitirizine was de slaperigheid beperkt. Ook verminderde smaak/geur achtig gevoel (slijm voelde anders)Functioneren overdag en mijn humeur bleven bij desloratidine wél semi-normaal. Iets slaperiger vs de hele dag in bed liggen maakt toch wel een verschil. Nu lees ik veel positieve recensies over levocitirizine, dat is dus zeker niet mijn ervaring.

13-05-2020 | Vrouw | 23
desloratadine (0,5mg/ml)
Hooikoorts
Deze pillen (5mg) gekregen omdat hooikoortstabletten van de drogist niet werkten en mijn neus door de hooikoorts al een maand lang potdicht zit. Ik gebruik de pillen nu bijna 3 weken en ik merk eigenlijk geen verschil. Ik heb een paar dagen geen last gehad van mijn klachten maar ik denk dat dat eerder met het weer (kouder en regen dus minder pollen in de lucht) te maken ha[lees meer...]d dan met deze pillen want op het moment dat het warm is en de zon schijnt komen mijn klachten ook weer terug.

20-02-2019 | Man | 24
Hooikoorts
Ik gebruik nu al 2 jaar desloratadine van februari tot april. Ik kreeg dit medicijn voorschreven omdat cetrizine mij erg slaperig maakte. Desloratadine maakt ook slaperig maar niet zo erg als cetrizine. Wel maakt dit medicijn mij neerslachtig. Nauwelijks hooikoorts klachten door de desloratadine.