Ervaringen met Desloratadine

Netelroos (10 meningen)
Huisstofallergie (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

07-02-2024 | Vrouw | 70
desloratadine (0,5mg/ml)
De eerste dag prima geslapen de tweede nacht slecht geslapen zweten by omdraaien in bed duizelig

18-06-2023 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Van de huisarts gekregen voor de hooikoorts, doet maar weinig.

14-07-2022 | Vrouw | 15

26-03-2022 | Man | 67
Desloratadine helpt niet.

21-06-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Mega last van hooikoorts en wat ik in huis had was niet afdoende. Huisarts heeft toen deze medicijnen voor geschreven. Niet blij mee.

15-05-2021 | Vrouw | 33
Hooikoorts
Vreselijk duizelig en misselijk (meerdere dagen) van geworden. Mee gestopt.

26-06-2020 | Vrouw | 49
Netelroos
Desloratadine gehad van de huisarts voor mijn netelroos die al weken aanhoudt. Heel vervelend, die jeuk en die rode gloeiende bulten en plekken. Het middel helpt totaal niet. Geen enkele verbetering. Nu ik eerdere reacties lees waarin onder meer een vervelende hoofdpijn wordt genoemd vraag ik me af of mijn hoofdpijn ook niet daarvan komt. Ook lees ik dat de Aurobindo ver[lees meer...]sie minder lijkt te werken? Ik stop met dit middel.

24-05-2020 | Vrouw | 53
desloratadine (0,5mg/ml)
Medicijn doet niks voor mijn huismijtallergie. Ik word er alleen heel onrustig en opgejaagd van. Gelijk gestopt.

13-05-2020 | Vrouw | 23
Hooikoorts
Deze pillen (5mg) gekregen omdat hooikoortstabletten van de drogist niet werkten en mijn neus door de hooikoorts al een maand lang potdicht zit. Ik gebruik de pillen nu bijna 3 weken en ik merk eigenlijk geen verschil. Ik heb een paar dagen geen last gehad van mijn klachten maar ik denk dat dat eerder met het weer (kouder en regen dus minder pollen in de lucht) te maken ha[lees meer...]d dan met deze pillen want op het moment dat het warm is en de zon schijnt komen mijn klachten ook weer terug.

20-03-2020 | Man | 50
Doet niet bij Chronische verkoudheid

03-02-2020 | Vrouw | 61
desloratadine (5mg)
Ik heb jarenlang Telfast gebruikt voor mijn allergische klachten, maar dat deed de laatste jaren niet veel meer. Vervolgens via de huisarts Desloratadine gekregen, wat volgens hem het beste middel op de markt was. Ik merkte echter geen verbetering van mijn klachten, terwijl ik bijna dagelijks met zware hoofdpijn wakker werd. Deze liet zich niet verdrijven met paracetamol [lees meer...]en hield de hele dag aan. Sinds ik gestopt ben met Desloratadine, heb ik nog nauwelijks hoofdpijn gehad.

01-07-2019 | Man | 71
desloratadine (5mg)
Generieke Desloratadine werkt niet goed voor mij. Ik weiger medicatie die de kwaal erger maakt maar wel goedkoper is.

28-03-2019 | Man | 39
Hooikoorts
Mijn gebruikelijke medicatie ( levoceterizine) was volgende de apotheek niet meer leverbaar, daardoor is door de apotheek in overleg met mijn huisarts dit middel voorgeschreven. Dit middel een aantal maanden gebruikt, echter was de dosering niet afdoende dus geregeld dubbele dosering moeten gebruiken. Op een gegeven moment klopte het voor mijn gevoel niet, koude handen en [lees meer...]voeten en spierkramp. Dit nooit eerder gehad. Nu weer aan de levoceterizine en na 4 dagen zijn de bijwerkingen verdwenen.

03-04-2018 | Vrouw | 68
desloratadine (5mg)
Nadat ik al jaren last heb van jeukende bulten op mijn hoofd die telkens terugkomen en waarvan ik in eerste instantie de oorzaak zocht in het verven van mijn haar bij de kapper, kreeg ik ook elders bulten. Ik vond het tijd om naar de huisarts te gaan. Een eerste bloedonderzoek liet een kattenallergie zien en verder niks en ik kreeg "levocetirizine" voorgeschreven. Dat hi[lees meer...]elp wel, maar ik vond de bijwerkingen vervelend. Als ik bij de kat van onze zoon wegbleef dan had ik geen last. De kat is weg. De jeuk ook. In 2018 kreeg ik naast de bulten op mijn hoofd, (die eigenlijk nooit echt zijn verdwenen), ook elders bulten, eerst op de voeten, daarna op de benen en al snel ook op de billen, mijn middel en in de hals en nek. Een bezoek aan de huisarts volgde. Deze constateerde dat het galbulten zijn oftewel netelroos. Hij zei: iets wat over het hele lichaam eruit komt wordt veroorzaakt door iets wat je eet en waar je niet tegen kunt. Er zou een bloedonderzoek volgen met voedselallergietesten. Resultaat: katten- en hondenallergie. Het vreemde is: ik kom met deze dieren totaal niet in aanraking en wat heeft dit te maken met voeding? Maar goed. De huisarts vond reden genoeg om mij eerst "levocetirizine" voor te schrijven, een middel welke ik eerder had gehad en de bijwerkingen kwamen ook meteen terug. Na een week werd dit middel verruild door "desloratadine." Na 8 tabletten constateer ik de volgende bijwerkingen: 1. verergering van de bulten en jeuk 2. hoofdpijn 3. humeurigheid 4. slaperigheid Ik ben ontevreden over dit middel. Ze verergeren alleen maar en de bijwerkingen zijn zeer onaangenaam (ook voor mijn omgeving). Die humeurigheid past totaal niet bij mij en daarom wil ik dit middel niet meer gebruiken.

07-08-2017 | Man | 52
desloratadine (2,5mg)
Ik heb sporadisch last van allergieën. Voornamelijk sinusitis. Op aanraden van de huisarts moet ik dagelijks een pilletje nemen. Nu heb ik al een paar van die kleine blauwe pillen genomen, en heb ik dit weekend naar de spoed moeten rijden om een inspuiting met cortisonen omdat ik vol van de jeukende bobbels stond. Ook lichte hoofdpijn en kortademig. Ik had het toen nog nie[lees meer...]t door dat het aan het medicijn lag. Nu vandaag weer mijn pilletje genomen, en hulpla weer jeuk maar nu nog veel erger. Ik zal straks eens naar de huisarts gaan.

19-07-2017 | Vrouw | 60
desloratadine (5mg)
Mijn bijwerkingen: hoofdpijn, bultjes op billen, slaperig en humeurig.