Ervaringen met Desloratadine

Netelroos (10 meningen)
Huisstofallergie (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (148 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

03-06-2023 | Man | 51
Hooikoorts
Huisarts adviseerde deslorat 5mg ipv cetrizine. Sinds gebruik van cetrizine last van droge mond, keelschrappen, hoofdpijn, moeite met uit bed komen. Hooikoortsproblemen zijn wel opgelost, maar last van bijwerkingen is minder. Na overstap op deslorat 5mg veel hoofdpijn, angstaanvallen, droge mond als je slaapt (vaak drinken). Hoesten, niezen en andere hooikoortsklachten [lees meer...]zijn wel verdwenen.

29-05-2023 | Man | 31
Hooikoorts
Werkt perfect en zeer snel. Wordt er wel een beetje suffig van. Daarom neem ik ze nu voor het slapen gaan en je slaapt als een roos. Werkt 24u lang dus de dag er na kan ik prima de dag door komen

26-03-2022 | Man | 67
Desloratadine helpt niet.

19-12-2021 | Man | 56
Huisstofallergie
Ik was heel erg veel verkouden, loopneus hoesten en helemaal schraal onder me neus, en kreeg altijd de griep ,heb me toen laten testen op het ziekenhuis. uit de test bleek dat ik huismijt had de hoogste gehalte -5 ik was voor veel stofjes vat baar,ze schreven toen het medicijn arius voor ,1 tablet per dag.en ik heb nergens geen last meer van,geen griep ,niet meer verkoude[lees meer...]n,o ja bijna vergeten ,had het een week niet in genomen ,Ik kreeg uitslag op mijn lichaam allemaal van die rode bultjes bleek van bosvlooien te zijn ,daar kreeg ik de uitslag van,heb meteen weer mijn tablet ingenomen ik was er in een paar dagen van af.ik slik het al 15 jaar heb er veel baat bij.ben heel blij met dit medicijn.

19-10-2020 | Man | 70
Allergische reactie
Allergische en astmatische reactie op allerlei soorten pollen, huismijt, stof, diverse fruitsoorten, zoals granny smith appels (alleen de lucht al), kiwi, onrijpe bananen, (sterke)geur van sommige bloemen o.a. mimosa, brem, zonnebloemen. Jarenlang gezocht naar een goed werkend middel/methode; desloratadine werkt bij mij tot slot het best, maar wel elke dag (spiegel consta[lees meer...]nt houden) een pilletje vóór het slapen [een verkapte slaappil :) ] Sterkte alle mede"lijders". Je gaat er niet dood aan, maar het is uitermate hinderlijk. Je prestatieniveau daalt met minimaal de helft.

30-06-2020 | Man | 64
Netelroos
Ik heb inmiddels 2 jaar last van netelroos en het is geleidelijk verergerd. Ik gebruik dit middel nu 2mnd 1x per dag en het helpt een beetje. Ik slaap nu redelijk door s nachts. Tich houd ik last van bijwerkingen. Oprispingen en een vervelend gevoel in de maagstreek. Ik neem het nu voor het avondeten en dan voelt het beter. Toch niet echt tevreden dus ga weer contact opne[lees meer...]men met de arts.

28-05-2020 | Man | 26
desloratadine (5mg)
Wat mij betreft topspul, gebruik het al jaren in de maand mei. rest van het jaar niet nodig. Eerst merk Ratiopharm, daarna Teva, nu Aurobindo. Het 'gevoel' dat laatst genoemde merk minder effectief is. verder heel tevreden mee, veel beter dan de zirtec. tijdens mijn allergiemaand nog wel hogere slijmproductie, maar geen opgezwollen neusklieren. Af en toe rode ogen, maar ka[lees meer...]n dat voorkomen door vaker mijn gezicht en handen te wassen. niesaanvallen terug van 10-20 x naar hooguit 3. Kan er gewoon mee tuinieren zelfs. Voor zover ik weet geen zware bijwerkingen dan hooguit lichte vermoeidheid. dit kan ook komen door directe allergische reactie.

20-03-2020 | Man | 50
Doet niet bij Chronische verkoudheid

30-08-2019 | Man | 57
desloratadine (5mg)
Zweten, contact met kleding allergie bij warmte; huiduitslag tot gevolg. Wel nu meer hoofdpijn en last van oorsuizen. oorzakelijk verband weet ik natuurlijk niet. ik stop nu wel met het medicijn.

29-07-2019 | Man | 16
desloratadine (5mg)
Ben allergisch voor muggen en helaas waren er een paar in mijn kamer gekomen, terwijl de klamboe open was... Lek geprikt en gek van de jeuk. Even was desloratadine nemen en de jeuk was héél erg verminderd na ongeveer 1 uur. Wondermiddel. Ik slik het alleen als ik last heb van de muggenallergie

29-07-2019 | Man | 22
(..)

25-07-2019 | Man | 39
Hooikoorts
Onderdrukt mijn berkenallergie zeer goed. Enkel ogen jeuken nog dus daar moet ik extra druppels in doen.

01-07-2019 | Man | 71
desloratadine (5mg)
Generieke Desloratadine werkt niet goed voor mij. Ik weiger medicatie die de kwaal erger maakt maar wel goedkoper is.

30-06-2019 | Man | 62
Hooikoorts
Man, 62 jr, 72 kg, 1m.75; "hooikoorts veteraan"; Reactie op pollen kunnen bij mij heel erg variëren; vorig jaar 2018 met 2 hittegolven nauwelijks last zonder medicijnen, maar dit jaar is het echt extreem; desloratadine 2 x 5mg helpt dit jaar alleen de ogen en de neus; hooikoorts slaat echter door naar zere keel en pijn bij slikken, de longen met veel hoesten en vervolgen[lees meer...]s al een week lang geheel de stem kwijt; wel een koorts "gevoel" maar van koorts bij regelmatig meten echter geen sprake, altijd tussen 36 en 37; Dus geen virus aanval terwijl het wel heel erg op "griep"lijkt; toch ligt het hele lichaam onder vuur, ook alle spieren doen zeer in de eerste paar dagen. Algehele malaise dus. In overleg met de arts de dosis desloratadine verhoogd en voor pijnklachten Ibuprofen vooral tegen keelpijn. Zelf doe ik nu om de 6 uur 2 x Ibuprofen a 400 mg, af en toe in combinatie met 1x paracetamol a 500 mg. Vooral de nachten met veel hoesten zijn een ware lijdensweg...geen oog dicht en de volgende dag(en) totaal brak.

28-03-2019 | Man | 39
Hooikoorts
Mijn gebruikelijke medicatie ( levoceterizine) was volgende de apotheek niet meer leverbaar, daardoor is door de apotheek in overleg met mijn huisarts dit middel voorgeschreven. Dit middel een aantal maanden gebruikt, echter was de dosering niet afdoende dus geregeld dubbele dosering moeten gebruiken. Op een gegeven moment klopte het voor mijn gevoel niet, koude handen en [lees meer...]voeten en spierkramp. Dit nooit eerder gehad. Nu weer aan de levoceterizine en na 4 dagen zijn de bijwerkingen verdwenen.

03-03-2019 | Man | 39
Vermoeidheid
Altijd Aerius gebruikt tot 2013, toen niet meer verkrijgbaar. Overgestapt op Desloratadine van Teva, en minder tevreden, erg moe ervan...en toch heel veel klachten van hooikoorts/allergie