Zwangerschap

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor zwangerschap

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: zwangerschap

Utrogestan

15-07-2023 | Vrouw | 34
progesteron
Zwangerschap
Bij poging om zwanger te worden. Fijn middel, nauwelijks last van. Geen emotionele verandering.

Fragmin

25-01-2023 | Vrouw | 37
dalteparine
Zwangerschap
Gebruikt na operatie/ keizersnede. Na 2 weken steeds hoofdpijn duizelig wazig zien en bloeduitstortingen op de injectie plaatsen. Ook het prikken is pijnlijk en plek waar je geprikt hebt heb je een branderig gevoel. Uiteindelijk maar gestopt met dit middel in overleg met de huisarts.

12-12-2022 | Vrouw | 32
Zwangerschap
Omdat ik zo kotsmisselijk ben de hele dag door , va week 6, deze voorgeschreven gekregen. Het helpt ietsjes, maar niet heel veel helaas! Helaas zijn er geen andere opties verkrijgbaar naast dit, aldus mijn assistente. Dus wanneer je er erg last van hebt, probeer het gewoon! Als het bij jou wel werkt dan ben je zoooo blij!

Primperan

04-06-2022 | Vrouw | 32
metoclopramide
Zwangerschap
Deze gekregen aan het begin van mijn zwangerschap ivm de zwangerschapsziekte Hyperemesis Gravidarum. Ik was 24/7 kotsmisselijk en gaf regelmatig over. Eerst emesafene gekregen en toen dit middel. Eén keer en ik ben er acuut mee gestopt! Wat een vreselijke rommel! Voelde me nog veel ellendiger door de bijwerkingen en de misselijkheid bleef hetzelfde. Ik leek wel een zombie [lees meer...]toen ik dit had genomen. Nooit meer!

Progynova

31-05-2022 | Vrouw | 33
estradiol oraal
Zwangerschap
Start progynova voor fertiliteitsbehandeling. Eerder ook al progynova gekomen, dan een paar maanden gestopt. Nu terug gestart en de bijwerkingen starten meteen. Vooral de angst en vermoeidheid zijn heel erg aanwezig en hebben toch een invloed op je leven.

Zofran

09-12-2021 | Vrouw | 24
ondansetron
Zwangerschap
Vanaf week 4 van mijn zwangerschap begon ik met braken, zo erg dat ik met week 9 en 11 ben opgenomen in het ziekenhuis in verband met uitdroging. De diagnose hypermisis gravidarum werd gesteld. Primperan en emasafene geprobeerd echter zonder effect, werd er alleen maar zieker van. Toen ik met week 11 opgenomen werd, schreef de gynaecoloog zofran én omeprazol voor. Zofran k[lees meer...]an veilig gebruikt worden vanaf het 2e trimester en omeprazol gedurende de hele zwangerschap, vertelde zij. Inmiddels ben ik 17 weken zwanger en neem ik elke ochtend omeprazol in. De zofran gebruik ik alleen in geval van nood, maar heeft mij van week 12 tot en met week 15 enorm geholpen!

19-07-2021 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Emesafene zetpillen voorgeschreven gekregen i.v.m. HG. 3x per dag 1 zetpil. Helaas niet geholpen en spuug nog steeds 10-20x per dag. Helaas 😥

09-07-2021 | Vrouw | 39
Zwangerschap
Dit is mijn 4e zwangerschap, en heb nu pas voor het eerst gehoord van dit medicijn. Ben al vanaf mijn eerste zwangerschap bekend met hyperemesis gravidarum. Echt zo belachelijk, want nu ben ik gewoon van mijn ernstige misselijkheid en braken af. Ben inmiddels 9 weken zwanger en hoop dat ik dit nog vol kan houden tot aan de 3 a 4 maanden. Dan ben ik er waarschijnlijk weer v[lees meer...]anaf.

28-05-2021 | Vrouw | 22
Zwangerschap
Gezien mijn eerste 3 maanden heel erg moeilijk ging kreeg ik van de huisarts de zetpillen toegediend. Ik hield namelijk niets qua voeding of vocht binnen. Na het gebruik van de medicatie stopte mijn klachten direct. Mijn klachten waren braken en misselijkheid. Op het begin gebruikte ik de zetpillen 3 keer per dag in de ochtend voor het ontbijten in de middag voor de [lees meer...]lunch en s’avonds voor het slapen gaan. Nu ben ik 14 weken zwanger en gebruik ik het nog alleen maar in de ochtend voor het ontbijten! Bij mij heeft het medicijn zeker gewerkt!

Ferrofumaraat

05-05-2021 | Man | 24
ferrofumaraat
Zwangerschap
Zoals vele weten krijg je van dit medicijn donkere ontlasting en kun je verstopping krijgen ? Dit tweede heb ik gelukkig niet gehad ik moest juist vaker naar de wc en had veel last van m’n darmen ! Daar naast een ontziende jeuk op de benen en armen wat is gebleven tot ik gestopt ben met dit medicijn. Kon er amper van slapen verschrikkelijk !!

26-09-2020 | Vrouw | 28
Zwangerschap
Extreme last van misselijkheid, door deze medicijnen, vele malen minder wel een blijvend raar gevoel in de maag, het neemt dus het probleem niet weg, het plakt er een pleister op voor mijn gevoel, waardoor je er minder last van hebt. Sindsdien wel veel boeren en scheten laten maar gelukkig niet meer zonvakantie kokhalzen.

21-08-2020 | Vrouw | 28
Zwangerschap
Vanaf week 6 was ik de hele dag door misselijk en na 1 week begon in ook met overgeven. Ik voelde me zo down en ben naar de huisarts gegaan. In eerste instantie kreeg ik te horen dat het erbij hoort en kreeg ik geen medicijnen. 1 week later trok ik het niet meer en toen heb ik 2x daags emasefene gekregen. Nou wat een verademing!! Misselijkheid was meteen weg en ik kon weer[lees meer...] wat eten en voelde me stukke beter. Het helpt echt goed! Je niet zomaar laten wegsturen en genoegen nemen dat die klachten er maar bij horen.

Clomid

09-07-2020 | Vrouw | 26
Zwangerschap
Goeie avond dames. Graag wil ik mijn verhaal met jullie delen. Mijn partner en ik willen heel graag een kindje ik heb 10 jaar aan de prikpil gezeten zins 2 januari ik word maar niet ongesteld nu heb ik van de dokter clomifeencitraat Van de 5 dagen pillen slikken moet ik er nog 2 slikken . Mijn vraag is zijn en meer vrouwe die naar deze kuur snel zwanger worden ik vin[lees meer...]d het zo spannend is hoe alles nu gaat verlopen

Clomid

29-06-2020 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Eerste ronde achter de rug, zit nu in mijn tweede wacht week. 3 -5 dag van cyclus geslikt. Had vooral last van warmte aanvallen en zweten. Verder twee mooie eicellen van 22 en 23 mm , spuit gekregen voor ovulatie en nu wachten op de uitslag

31-05-2020 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Wat een verademing om niet meer zo misselijk te zijn! Nu wel zeer vermoeid, maar dat vind ik persoonlijk beter dan die misselijkheid. Ik heb last van een droge mond, waarna ik ging kijken of dit een bijwerking kon zijn. Dit staat onder ‘zelden’. Ook heb ik krachtverlies in mijn armen en benen. Dit moet ik nog terug koppelen naar mijn HA.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

23-04-2020 | Man | 46
ethinylestradiol/levonorgestrel
Zwangerschap
Heb sinds ik dit gebruik haaruitval en stemmingswisselingen deporessief ik ben dr nu mwe gestopt troep is het

05-03-2020 | Vrouw | 31
Zwangerschap
Dit is mijn 2e zwangerschap, heb mijn eerste zwangerschap geen last gehad van misselijkheid maar bij deze begon het na 5 weken. Ik moest niet overgeven, maar was zo beroerd dat ik er depressief van werd. Ik kreeg in de eerste instantie suprimal, deze werkten al prima. Hoorde later dat Emesafene vergoed werd en dit in principe hetzelfde is. Eerst 2 per dag, later 1 per dag [lees meer...]en nu neem ik er af en toe eentje als ik me niet lekker voel. In principe is het makkelijk in te nemen, hij werkt alleen pas laat (na een uur/anderhalf). Ik voelde me na 2 dagen helemaal weer prima, was alleen behoorlijk duf. Maar liever duf dan depri..

Methyldopa Tabletten

11-12-2019 | Vrouw | 30
methyldopa
Zwangerschap
Ik gebruik het medicijn nu 3 maanden, 3x daags 1 tablet van 250mg, waarvan de 1e maand methyldopa CF was en nu Teva. Gestart ivm kinderwens, hiervoor lange tijd hydrochloortiazyde gebruikt. Het medicijn heeft het gewenste effect op mijn bloeddruk, echter zijn bijwerkingen niet prettig. Koude voeten en handen, vermoeidheid, veel dromen en nachtmerries, gevoel van afwezighe[lees meer...]id en beperkte concentratie, menstruatie blijft uit. Het dromen/nachtmerries en vermoeidheid was stuk minder bij methyldopa CF, wellicht door andere samenstelling.

Triumeq

20-10-2019 | Vrouw | 39
dolutegravir/abacavir/lamivudine
Zwangerschap
Er werd in 2015 hiv vastgesteld kreeg ik gelijk medicijnen om mijn ongeboren kindje te beschermen. Die werd ook gezond geboren. Ik kreeg gelijk daarna Triumeq,maar nu na 4jaren heb ik ernstige klachten die wel overeenkomen met wat ik hier leest.extreem moeheid.veel jeuk.huiduitgroei op verschillende plekken van mijn lichaam.duizeligheid soms overgeven en slaapstoornis el[lees meer...]ke dag 4u klaarwakker het enige wat perfect is,is doorslikken kan zelfs zonder water.Verder zou ik dit nooit aanraden.....Ik heb van de week nog afspraak moet vervangen worden anders red ik het gewoon niet....dramatische spul!

EllaOne

20-10-2019 | Vrouw | 16
ulipristalacetaat
Zwangerschap
Stekende buikpijn al half jaar en gaat niet weg dokters weten niet wat het is

19-10-2019 | Vrouw | 25
Zwangerschap
Ik was zwanger van een tweeling en al vanaf week 6 misselijk. Bij week 8 was ik mijzelf aan het opeten omdat ik helemaal niks kon binnen houden, nog geen water of cracker. Gestart met 3x dgs dit als zetpil waarbij ik merkte wanneer de pil uitwerkt en ik misselijk werd met overgeven. Drie dagen langs 3 stuks gebruikt en toen afgebouwd naar 2, een in de nacht als ik wakker [lees meer...]werd en een voor het avondeten (extra geur en dus extra misselijk). Met die twee was het te doen. Nu probeer ik over te gaan op 1 stuks. Ik ben wel moe, maar dit heeft ook te maken met de ziekenhuis opname en het punt waar ik vandaan kwam. Energie neemt wel toe naarmate ik afbouw met het medicijn.

Euthyrox

23-08-2019 | Vrouw | 27
levothyroxine
Zwangerschap
Dag allen. Tijdens mijn prille zwangerschap kwamen de verloskundige en ik er achter dat ik een traag werkende schildklier heb. Omdat dit heel belangrijk is voor de kleine in mijn buik. Moest ik gelijk starten met 100 mg. De huisarts heeft me gewaarschuwd dat de bijwerkingen kunnen op treden. Dit klopt ook. Ben erg onrustig in mijn hoofd en erg emotioneel. En dat komt ook [lees meer...]mede door de zwangerschap. Ik ben heel erg benieuwd wanneer het medicijn gaat werken. Op internet staat enkele dagen? Ik slik het nu een week. Wanneer heb ik geen last meer van de bijwerkingen?

Kyleena

20-06-2019 | Vrouw | 17
levonorgestrel
Zwangerschap
het zetten van de kylenaa deed heel veel pijn, ik heb zelf nog nooit kinderen gebaard maar het leek wel alsof ik door de grond ging. daarna nog 3 dagen heel veel buikkrampen gehad maar een warme kruik hielp me hier wel doorheen. ik heb zelf nog 3 maanden na het plaatsen last van spotting gehad (licht bloedverlies) en mijn menstruaties zijn wat langer en heftiger geworden n[lees meer...]aar mijn gevoel. ik ben zelf sowieso wat gevoelig voor acne maar sinds het plaatsen heel veel last gehad van puistjes tot het punt dat ik nu naar de schoonheidsspecialist ga om mijn huid te behandelen.

13-05-2019 | Vrouw | 41
Zwangerschap
Ik was zwanger van een tweeling en continue misselijk. 3x per dag een zetpil hielp de ergste randjes er vanaf halen maar het is nooit 'over' geweest bij gebruik hiervan. Werking bij mij ongeveer 6 1/2 uur per zetpil, daarna nog 1,5u bikkelen totdat de volgende mocht. Vanaf week 16 van ene op de andere dag niet meer misselijk en ben uiteraard gestopt.

Rivaroxaban

19-04-2019 | Vrouw | 29
rivaroxaban
Zwangerschap
Geen bijwerkingen gehad van de xarelto. Ook geen problemen gehad met de overstap naar fragmin.

Fragmin

19-04-2019 | Vrouw | 29
dalteparine
Zwangerschap
Ik gebruik fragmin tijdens mijn zwangerschap, daar ik mijn orale antistolling niet mag gebruiken. Ik spuit de fragmin nu al vanaf 4 weken zwangerschap, en blijf deze tot 6 weken na de bevalling gebruiken.

Clomifeen Tabletten

12-04-2019 | Vrouw | 32
Zwangerschap
Begin mei gestopt met de pil. In augustus een positieve zwangerschapstest. na 6 weken een miskraam. Daarna het lichaam de tijd gegeven maar ik werd een keer in de 45 dagen ongesteld (dit was jaren geleden ook zo). Toch naar de gynaecoloog gegaan en ik bleek PCOS te hebben. Cystes in de eierstokken. Provera gekregen om menstruatie op te wekken en Chlomid voor de eisprong. [lees meer...]Ik reageerde niet op 50mg dus zit nu op 100mg. Hier lijk ik goed op te reageren (echo). Over een week is te zien of er daadwerkelijk een eisprong is geweest anders over op 150mg maar ik weet niet of ik dat wil i.v.m. de bijwerkingen. Misschien is er dan een alternatief, hoop ik. Ik heb veel last van opvliegers, slaap daardoor slecht en daardoor erg moe. Daarnaast last van stemmingswisselingen, kortademigheid en wat aangekomen. Ik hoop dat 100mg voldoende is, we zullen het zien. Het is in ieder geval wel duidelijk dat Clomid effect heeft!

Depo-Provera '150' (prikpil)

18-03-2019 | Vrouw | 23
medroxyprogesteron parenteraal
Zwangerschap
Nu 1 jaar en 3 maanden aan de prikpil. Na het vergeten van de pil en zwanger te zijn geworden overgegaan op de prikpil. Het eerste half jaar steeds lichte bloedingen. Na ongeveer een half jaar geen ongesteldheid meer gehad. Ik ben in dat half jaar zoon 15 kilo aangekomen. Van het begin tot nu ben ik me steeds slechter gaan voelen. In de eerste 6 maanden zo goed als geen bi[lees meer...]jwerkingen gehad. Ik heb op het moment erge rugpijn, al 2 maanden iedere dag spierpijn in het hele lichaam terwijl ik niet sport, vaak hoofdpijn en gewoon helemaal uitgeput. Ik heb besloten om te stoppen met de prikpil door alle bijwerkingen. Ik voel me slechter dan ooit en hoop dat ik weer meer energie zal krijgen zodra ik ermee gestopt ben!

Kyleena

20-12-2018 | Vrouw | 16
levonorgestrel
Zwangerschap
Ik heb vandaag op 20-12 het spiraaltje laten zetten . Ik las ook alle horror verhalen maar ook die waar alles goed gingen . Bij mij dus niet ! De eendenbekken plaatsen deed geen pijn maar het opmeten van de baarmoeder en het vast zetten van het spiraaltje deed zo verschrikkelijk veel pijn. Ben niet van plan dit nog eens te doen . Ik ben nu anderhalf uur verder En heb ampe[lees meer...]r buikpijn en wat bloedverlies . Wel heb ik ook moeten spugen naar het zetten .

Fraxiparine

23-04-2018 | Vrouw | 31
nadroparine
Zwangerschap
Op mijn 24e een longembolie gehad, na verder onderzoek blijkt een afwijking in het bloedstollingsproces. Vanaf week 6 tot 26 elke dag in mijn buik geprikt. Vanaf week 26 tot 6 weken na de bevalling elke dag in een van mijn benen. Heb geen last van bijwerkingen. Enige nadeel is de onderhuidse schijven, soms duurt het iets langer om een goede plek te vinden om te prikken.